Goedkoop IKEA bankstel. Wat is wijsheid.

21-04-2017 16:52 40 berichten
Wie heeft er zo 1:



http://m.ikea.com/nl/nl/catalog/products/spr/29826289/



Hoe zit ie? En lukt in elkaar zetten (ik neem aan dat dat moet) ook als je twee linkerhanden hebt?



Mijn (nep) lederen zwarte hoekbank van ruim 6 jaar oud is jammer genoeg recent bezweken onder het geweld van mijn springende neefje & nichtje. Nu kan je op het tweezitsdeel niet meer zitten. Aangezien ik bijna op vakantie ga, weet ik wel leukere dingen te doen van mn geld. Ik wil voorlopig dus een goedkope. En wel zsm. Want een bank waar je niet op kan zitten is niet zo handig.



Ik wil deze tijd wel doorkomen zonder rugklachten.. Dus als ie echt héél slecht zit moet ik misschien wat anders bedenken. Voor vijf minuutjes in de showroom zit alles prima, vind ik. Vandaar mijn vraag! Wie heeft de Klippan?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb hem lang geleden gehad (bij de eerste keer inrichten toen we gingen samenwonen). Ik vond hem altijd prima zitten. Veel beter dan de vele hele zachte banken bij IKEA.



Wat lastig is met in elkaar zetten is de hoes er goed omkrijgen.
Waarom springen die kinderen op jou bank?
Alle reacties Link kopieren
Prima bank, jaren gehad.
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
quote:Pluisi schreef op 21 april 2017 @ 16:57:

Waarom springen die kinderen op jou bank?





En betalen de ouders ook (mee) ?



Zelf geen klipan maar wel eens bij iemand thuis een avond op doorgebracht. Zat prima.
Vrienden van mij hadden m, ik weet niet of deze makkelijk in elkaar te zetten is maar ik vond m voor geen meter zitten. Ja een uurtje maar niet dagelijks.
Alle reacties Link kopieren
Als je een goedkope bank wilt die lekker zit, zou ik naar de kringloop gaan. Even zoeken, maar dan ben je minder dan 100 euro kwijt en ze zijn vaak nog mooier ook. Of marktplaats
Alle reacties Link kopieren
Klipan prima bank! Jaren gehad.

Staat ook veel op marktplaats, hoef je m niet in elkaar te zetten en alleen (eventueel) een nieuwe hoes.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind 'm niet lekker zitten. Kun je beter de Ektorp nemen.
Winter is coming...
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben 'm gehad, voor zes tientjes via marktplaats. Paar maanden, toen een nieuwe gekocht (en de klippan voor dezelfde prijs verkocht).

Hij zat ok, maar ik hoefde 'm ook niet langer te hebben dan die paar maanden. Het is een zitbank, geen hangbank. Als je relaxt in de hoek wil zitten, zijn een paar extra kussens voor in je rug absoluut nodig.



Overigens: waarom laat je de ouders van neefje&nichtje niet hun wa-verzekering aanspreken? Voor dit soort dingen zijn ze gewoon verzekerd en het geeft jou misschien net wat meer financiële ruimte voor een fatsoenlijke bank.
Alle reacties Link kopieren
Heb deze in mijn studententijd gehad, zit prima hoor!
Alle reacties Link kopieren
Voor te zitten is ie prima. Voor in te hangen/liggen is het bagger
Alle reacties Link kopieren
Ik had er nog een voetenbankje bij in dezelfde kleur, dat maakte het hangen een stuk beter te doen. En nog wat kussens voor in de rug.
Alle reacties Link kopieren
Ik moest ineens aan dit topic denken http://http://forum.viva.nl/forum/thuis ... ges/32911/
Alle reacties Link kopieren
quote:winterqueen schreef op 21 april 2017 @ 17:05:

Ik vind 'm niet lekker zitten. Kun je beter de Ektorp nemen.We die hebben we thuis ook. Zitten lekker en met 6 bouten vast te maken dan lukte mij zelfs nog en ik ben de meest onhandige thuis.
Bedankt voor jullie reacties! Ik ga er gewoon voor. Vind t model nog leuk ook!



Neefje en nichtje sprongen op mijn bank omdat ik dat zelf jarenlang heb toegestaan, eerlijk gezegd. Ze doen het niet urenlang hoor, maar alleen uit enthousiasme, als ze net binnen komen. Op hun sokjes, dus ik zag er niet zo heel veel kwaad in. (Thuis en bij anderen doen ze dit niet, ze worden goed opgevoed door hun ouders). Nu lijk ik echt zo'n toegeeflijke tante en dat ben ik verder helemaal niet, maar ik dacht er nooit bij na dat het weleens einde bankstel zou kunnen betekenen. Tot nu dus. Niet echt slim van mij.



Dat + omdat ik gewoon gauw een nieuwe bank wil en het een gedoe vind om het met de verzekering af te handelen, doe ik er verder niet moeilijk over. Ik heb met nichtje en neefje afgesproken dat ze op mn nieuwe bank niet meer zullen springen.
Alle reacties Link kopieren
Die bank zit op zich prima maar je betaald niet voor luxe dus dat is het ook niet. Als je snel een goedkope bank wil kun je ook op marktplaats kijken. Staan vast ook klippan's op voor heel weinig, ik heb ze op facebook ook wel gratis gezien.
Difficulty is inevitable, drama is a choice.
Een paar gezellige extra kussens ga ik sowieso erbij aanschaffen!
Alle reacties Link kopieren
Jaren gehad en hij zat prima. Ik heb 'm in m'n eentje in elkaar gezet en probleemloos de hoes eromheen gefrut.

Na zes jaar voor 50 euro via Marktplaats verkocht, dus ik heb voor ruim 100 euro vijf jaar zitplezier gehad.
quote:winterqueen schreef op 21 april 2017 @ 17:05:

Ik vind 'm niet lekker zitten. Kun je beter de Ektorp nemen.Ik zal 'm eens bekijken voordat ik naar de IKEA ga!
Alle reacties Link kopieren
quote:Lotus90 schreef op 21 april 2017 @ 17:31:

[...]



Ik zal 'm eens bekijken voordat ik naar de IKEA ga!En in verschillende kleuren te verkrijgen. Kwestie van een andere hoes erom heen.
Alle reacties Link kopieren
Zit prima, maar wel typisch een bank voor studenten of geitenwollensok types, vind ik.
Alle reacties Link kopieren
quote:minnimouse schreef op 21 april 2017 @ 17:34:

Zit prima, maar wel typisch een bank voor studenten of geitenwollensok types, vind ik.De banken staan bij mijn ouders thuis en dat zijn niet echt geitenwollensokken types.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ook voor een Ektorp gaan.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind m eigenlijk erg lekker zitten! En fijn dat er zo een nieuwe hoes omheen kan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven