Relatie prostitue met borderline..pffff

20-04-2017 20:46 131 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zal bij het begin beginnen. 3 jaar terug begon ik te daten met een vrouw via tinder. ..
anoniem_342237 wijzigde dit bericht op 21-04-2017 23:22
Reden: Teveel tekst
% gewijzigd
Dit is toch gewoon liefdesverdriet omdat het over is? Je had veel geinvesteerd, zij heeft bedacht dat ze niet meer hoeft. Dat is kut. Het maakt niet uit of zij gelukkig is of niet, jij hoeft naar niet te redden. Dan is ze nu niet 'echt' gelukkig, ga jij haar dan uit de put redden, laten zien wat echt geluk is en dan leven jullie nog lang en gelukkig samen? Verspil je tijd daar niet aan. Zij moet toch leren haar shit op te ruimen. Ik denk dat het niet goed voor jou uitpakt als je hierin blijft hangen. (Is dit iets wat je vaker hebt, gezien 39, nu weer bij ouders....bedoel het niet veroordelend is, maar soms kan je leren van je eerdere ervaringen.)



Het is gewoon kut. Ze heeft het uitgemaakt en ze is ingewikkeld. Geef het tijd, concentreer je op jezelf en je eigen leven. Ja het is zuur dat jij altijd de rekeningen hebt betaald en het gevoel hebt dat zij niks deed en op jou zeurde terwijl jij alles deed. Dat ga je niet meer recht krijgen. Dat is gewoon zoals het is geweest en nu dumpt ze je. Tsja, laten gaan!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het verhaal wel gelezen, maar ik kan me voorstellen dat mensen er niet aan willen beginnen/afhaken. Dat terzijde.



De allereerste gedachte die bij mij opkomt na het lezen van dit verhaal is: "ongezond." Dit lijkt mij niet de manier van leven voor jou? Wat is het dat jou aantrekt in deze relatie? Misschien toch een stukje spanning/onzekerheid? Borderline is een stoornis die veel zelfkennis vereist, de juiste keuzes maken en kritisch naar jezelf te durven kijken. Wat ik uit je verhaal opmerk, is deze vrouw echt niet genezen/goed behandeld. Allerlei kenmerkende symptomen van de borderline komen terug:



- besluiteloosheid (wel terugwillen, niet terug willen).

- geen kritiek kunnen verdragen.

- de schuld ALTIJD bij een ander neerleggen.

- comoriditeit egocentrisme/narcisme (lui thuis zitten, jou dwingen meer te werken).



TO; een duidelijk advies: stop met alle vormen van contact met deze vrouw. Zoek afleiding, maak een reis/vakantie, zoek vrienden op. Blijf uit de buurt van deze vrouw.. Start je leven weer op! Ik snap dat gevoelens mee kunnen spelen, wat het bemoeilijkt, maar je moet oppassen dat de ongezonde leefstijl van deze vrouw jou volledig opslokt. Juist nu heb je kans om je volledig op jezelf te focussen.. Laat haar los. Misschien is het voor jou na deze rollercoaster ook wel goed om proffesionele hulp te zoeken! Juist ter ondersteuning van de draad oppakken en niet terug te vallen in oude patronen (daarmee bedoel ik deze vrouw dus).



Heel veel succes!
Alle reacties Link kopieren
quote:SatanClaus schreef op 21 april 2017 @ 10:03:

[...]





Jeeeeezus mina. Ga je eens verdiepen in een stoornis. Ik heb zelf Borderline. Ik ben 5 jaar gelukkig samen met mijn vriend, ben net afgestudeerd aan het HBO en heb een groot, hecht sociaal netwerk. Met borderline valt nooit te leven? Borderline is een hele brede stoornis, die zich bij iedereen anders uit. Ik ben bijvoorbeeld helemaal niet agressief of manipulatief, zoals de meeste van jullie mensen met een Borderline stoornis voor jullie zien. Dus JA: met Borderline valt zeker te leven. Niet iedereen over een kam scheren.



Dan heb jij dus geen borderline. Als je met een stoornis een doodnormaal leven hebt/kan hebben, heb je geen stoornis.

Is mijn mening als persoon die met mensen met stoornissen werkt.

Waarom noem jij jezelf iemand met borderline als je gewoon kan functioneren? Dan ben je toch gewoon normaal?



Ik wordt altijd een beetje moe op dit forum van mensen die roepen 'maar dat is niet waar, ik heb dit en dat en ik heb een kei normaal leven!' Nuja, eigenlijk niet van die mensen, maar het feit dat die mensen dan ergens wel die stoornis is opgeplakt.

Mijn hoofdlijn blijft altijd; je hebt pas een stoornis als het je zodanig in je functioneren belemmerd dat je niet zelfstandig kan leven.



Op mijn studie heeft nu een klasgenoot het stempel autisme gekregen. Ze leert namelijk anders dan anderen kwam ze achter, naar de GGZ gestapt; autisme. Verder heeft ze al 10 jaar een goede relatie, dit is haar tweede studie waar ze wederom hoge punten haalt, ze heeft 100 hobby's en 100 vrienden, een baan, een koophuis, rijbewijs, etc. etc.

Dan heb je geen autisme. Die mensen op mijn werk die doof en blind zijn door het vele hoofdbonken en 0,0 reactie geven op menselijk contact die hebben autisme. Of degene die letterlijk ALLES van ELKE broodbakmachine ter wereld weet, maar niet kan begrijpen dat naakt over straat lopen niet kan/mag, harde muziek draaien midden in de nacht als je buren hebt, een aantal keer heeft geprobeerd op zichzelf te wonen en het mis ging bij dergelijke zaken, en na de zoveelste keer dat hij zijn sleutel was vergeten en ALLE ruiten van zijn huis heeft ingeslagen in de winter en niet kan begrijpen dat je dan een slotenmaker belt, of na die ramen iemand die de ramen komt maken en we met bevriezingsverschijnselen hebben gevonden, die ook.





Jij kan naar eigen zeggen al langere tijd prima zelfstandig meedraaien in de maatschappij; dus hou op met jezelf 'een borderliner' noemen. Dat ben je niet (meer). Niet alleen bagatelliseer je daardoor het probleem dat mensen met borderline wel degelijk de duivel op aarde kunnen zijn voor zichzelf en anderen; maar je doet jezelf ook te kort. Jij hebt je door hard werken uit dat hokje kunnen begeven en hoort nu bij 'de normale' mensen. Mocht je al ooit borderline hebben gehad.
Alle reacties Link kopieren
Ze mist je niet.

Er is geen verlangen meer.

Je bent met je eigen pijn, verdriet bezig.

Jullie staan er anders in.

Verwerk jouw liefdesverdriet.

Dan voel je dit niet meer.
Wie zich gelukkig voelt met het geluk van anderen, bezit een rijkdom zonder grenzen.
Oei snoekbaars, jij hebt nog wel veel ervaring op te doen. Iemand heeft een ogenschijnlijk goed leven dus kunnen ze geen stoornis hebben? Alleen de mensen op jouw werk die hoofdbonken kunnen autisme hebben? Alleen die stereotiepen die jij noemt kunnen autisme hebben?

Hoe kortzichtig wil je zijn? Uiteraard weet jij álle ins en outs van het leven van je klasgenoot.



Borderline is behandelbaar en je kan van je diagnose af komen. Dat betekent dat degene die schreef het te hebben wellicht inderdaad niet meer opnieuw de diagnose zou krijgen nu en dus nu, feitelijk, geen stoornis heeft. Je hoeft dan niet in twijfel te trekken of ze het ooit gehad heeft, misschien heeft ze keihard gewerkt om te veranderen en van haar problemen af te komen of doen verminderen? Misschien is ze er niet van op de hoogte dat een diagnose niet voor altijd 'blijft plakken'. Misschien is dat ook helemaal niet het punt dat ze wilde maken. Ook zijn er mensen met borderline die met therapie hun problematiek voldoende onder controle hebben, ermee om kunnen gaan zodat zij en/of anderen er weinig/geen last van hebben, die er elke dag hard voor werken, waar je in de buitenwereld niet direct iets aan merkt. Iemand met borderline is niet altijd die duivel die jij schetst waar niet mee te leven valt. Dat kán, maar er zijn ook genoeg mensen met dergelijke problematiek aan wie je niet meteen iets opvalt. Jij blijft (weer) hangen in de stereotiep, die zeker wel bestaat, opvalt en heftige sporen nalaat, maar niet het enige voorbeeld van borderline is.



Maar goed, dit was offtopic.
quote:Snoekbaars schreef op 21 april 2017 @ 13:25:

[...]





Dan heb jij dus geen borderline. Als je met een stoornis een doodnormaal leven hebt/kan hebben, heb je geen stoornis.

Is mijn mening als persoon die met mensen met stoornissen werkt.

Waarom noem jij jezelf iemand met borderline als je gewoon kan functioneren? Dan ben je toch gewoon normaal?



Ik wordt altijd een beetje moe op dit forum van mensen die roepen 'maar dat is niet waar, ik heb dit en dat en ik heb een kei normaal leven!' Nuja, eigenlijk niet van die mensen, maar het feit dat die mensen dan ergens wel die stoornis is opgeplakt.

Mijn hoofdlijn blijft altijd; je hebt pas een stoornis als het je zodanig in je functioneren belemmerd dat je niet zelfstandig kan leven.



Op mijn studie heeft nu een klasgenoot het stempel autisme gekregen. Ze leert namelijk anders dan anderen kwam ze achter, naar de GGZ gestapt; autisme. Verder heeft ze al 10 jaar een goede relatie, dit is haar tweede studie waar ze wederom hoge punten haalt, ze heeft 100 hobby's en 100 vrienden, een baan, een koophuis, rijbewijs, etc. etc.

Dan heb je geen autisme. Die mensen op mijn werk die doof en blind zijn door het vele hoofdbonken en 0,0 reactie geven op menselijk contact die hebben autisme. Of degene die letterlijk ALLES van ELKE broodbakmachine ter wereld weet, maar niet kan begrijpen dat naakt over straat lopen niet kan/mag, harde muziek draaien midden in de nacht als je buren hebt, een aantal keer heeft geprobeerd op zichzelf te wonen en het mis ging bij dergelijke zaken, en na de zoveelste keer dat hij zijn sleutel was vergeten en ALLE ruiten van zijn huis heeft ingeslagen in de winter en niet kan begrijpen dat je dan een slotenmaker belt, of na die ramen iemand die de ramen komt maken en we met bevriezingsverschijnselen hebben gevonden, die ook.





Jij kan naar eigen zeggen al langere tijd prima zelfstandig meedraaien in de maatschappij; dus hou op met jezelf 'een borderliner' noemen. Dat ben je niet (meer). Niet alleen bagatelliseer je daardoor het probleem dat mensen met borderline wel degelijk de duivel op aarde kunnen zijn voor zichzelf en anderen; maar je doet jezelf ook te kort. Jij hebt je door hard werken uit dat hokje kunnen begeven en hoort nu bij 'de normale' mensen. Mocht je al ooit borderline hebben gehad.
Alle reacties Link kopieren
quote:KeaAlpine schreef op 21 april 2017 @ 14:40:

Oei snoekbaars, jij hebt nog wel veel ervaring op te doen. Iemand heeft een ogenschijnlijk goed leven dus kunnen ze geen stoornis hebben? Alleen de mensen op jouw werk die hoofdbonken kunnen autisme hebben? Alleen die stereotiepen die jij noemt kunnen autisme hebben?

Hoe kortzichtig wil je zijn? Uiteraard weet jij álle ins en outs van het leven van je klasgenoot.



Borderline is behandelbaar en je kan van je diagnose af komen. Dat betekent dat degene die schreef het te hebben wellicht inderdaad niet meer opnieuw de diagnose zou krijgen nu en dus nu, feitelijk, geen stoornis heeft. Je hoeft dan niet in twijfel te trekken of ze het ooit gehad heeft, misschien heeft ze keihard gewerkt om te veranderen en van haar problemen af te komen of doen verminderen? Misschien is ze er niet van op de hoogte dat een diagnose niet voor altijd 'blijft plakken'. Misschien is dat ook helemaal niet het punt dat ze wilde maken. Ook zijn er mensen met borderline die met therapie hun problematiek voldoende onder controle hebben, ermee om kunnen gaan zodat zij en/of anderen er weinig/geen last van hebben, die er elke dag hard voor werken, waar je in de buitenwereld niet direct iets aan merkt. Iemand met borderline is niet altijd die duivel die jij schetst waar niet mee te leven valt. Dat kán, maar er zijn ook genoeg mensen met dergelijke problematiek aan wie je niet meteen iets opvalt. Jij blijft (weer) hangen in de stereotiep, die zeker wel bestaat, opvalt en heftige sporen nalaat, maar niet het enige voorbeeld van borderline is.



Maar goed, dit was offtopic.Ze zegt zelf dat ze na jarenlange therapie ermee om heeft leren gaan. Dat geloof ik ook wel op een of andere manier maar haar gedrag en hoe ze met mij is omgegaan tsja. Ik weet het niet. Ik ga me uiterste best doen om haar te vergeten en meer kan ik niet doen op het moment.
Alle reacties Link kopieren
quote:ikenhijcenn schreef op 20 april 2017 @ 23:19:

Nog even wachten en ze vind je weer alles.. Bij bordeliners is het alles of niks. Ik heb bordeliner en ik mis dat grijs ertussen in.. Ik vind iemand helemaal geweldig of 3x niks... Mijn vriend drijf ik hiermee tot waanzin.. En maak vaak ruzie omdat ik juist bang bent dat ie weg gaat.. En wil daarmee kijken of hij.nog wel om me geeft.. Denk dat jou ex dat nu ook doet.. Al. Heb ik zelf bordeliner ik denk dat je beter afbent zonder haar.. Alleen n oersterk persoon zal niet bezwijken onder het afstoten aantrekken wisselbaden. Ik heb al heel me leven al therapie maar je ex zit nu nog steeds midden in n hectisch leven.. En geloof me dat ze na zon leven nog wel wat jaartjes therapie nodig heeft... En ook.dan zal bordeliner nog steeds aanwezig zijn..sterkte iig.Nog even wachten...we zijn ondertussen 8 weken uit elkaar en het is 4 weken terug dat ik daar het hele weekend ben blijven slapen. Dat was ook zoiets raars. Zij moest zoenend selfies maken tijdens een etentje buiten de deur etc. Gewoon een complete mindfuck. Sorry maar ik zie dat niet meer veranderen. Ze heeft me geblockt op fb en whatsapp. Ook heeft ze me nr gewist. Wat ik dan weer niet zo goed snap want ik kan haar altijd nog bellen of smsen. Ik hou echt ontzettend veel van haar maar heb echt het gevoel dat het trekken aan een dood paard is..
Alle reacties Link kopieren
quote:Hahcanna schreef op 21 april 2017 @ 16:04:

[...]





Nog even wachten...we zijn ondertussen 8 weken uit elkaar en het is 4 weken terug dat ik daar het hele weekend ben blijven slapen. Dat was ook zoiets raars. Zij moest zoenend selfies maken tijdens een etentje buiten de deur etc. Gewoon een complete mindfuck. Sorry maar ik zie dat niet meer veranderen. Ze heeft me geblockt op fb en whatsapp. Ook heeft ze me nr gewist. Wat ik dan weer niet zo goed snap want ik kan haar altijd nog bellen of smsen. Ik hou echt ontzettend veel van haar maar heb echt het gevoel dat het trekken aan een dood paard is..



Jouw gevoel laat joú niet in de steek.

Hou jij wel van jezelf ook?
Wie zich gelukkig voelt met het geluk van anderen, bezit een rijkdom zonder grenzen.
Alle reacties Link kopieren
Ik was altijd vol zelfvertrouwen, vrolijk, ondernemend en jah ik hield wel van mezelf. Nu door deze situatie weet ik het ff niet meer. Klinkt stom maar ik heb het gevoel dat ik hetzelf gedaan heb. Had ik maar dit of had ik maar dat. Had ik maar geluisterd enz enz..H3t antw op je vraag kan ik je nu dus even niet geven..ze was duidelijk in het laatste gesprek ze wilt geen contact meer en moet haar met rust laten..me zelfvertrouwen heeft waarschijnlijk ook een deuk opgelopen omdat ik de laatste periode ook het gevoel had dat wat ik ook deed het toch niet goed was...ik heb het geprobeerd maar ik kreeg elke keer te horen dat ik over haar grenzen heen ga..beetje van de hak op de tak sorry..
Alle reacties Link kopieren
quote:Eslarealidad schreef op 21 april 2017 @ 16:41:

[...]





Jouw gevoel laat joú niet in de steek.

Hou jij wel van jezelf ook?Foutje..vanwege telefoon..zie bericht hieronder. Hoezo vraag je dat trouwens??
Alle reacties Link kopieren
quote:Hahcanna schreef op 21 april 2017 @ 16:47:

[...]





Foutje..vanwege telefoon..zie bericht hieronder. Hoezo vraag je dat trouwens??



Omdat je aan een dood paard aan het trekken bent.

Doe je toch niet met een gezond zelfrespect?
Wie zich gelukkig voelt met het geluk van anderen, bezit een rijkdom zonder grenzen.
quote:Amand_ schreef op 20 april 2017 @ 20:52:

Een wijze les dude; hoe goed, graag, gulzig en diep ze ook kan pijpen, nooit uit het oog verliezen dat je vrouw ook gewoon normaal moet doen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Hahcanna schreef op 21 april 2017 @ 16:46:

Ik was altijd vol zelfvertrouwen, vrolijk, ondernemend en jah ik hield wel van mezelf. Nu door deze situatie weet ik het ff niet meer. Klinkt stom maar ik heb het gevoel dat ik hetzelf gedaan heb. Had ik maar dit of had ik maar dat. Had ik maar geluisterd enz enz..H3t antw op je vraag kan ik je nu dus even niet geven..ze was duidelijk in het laatste gesprek ze wilt geen contact meer en moet haar met rust laten..me zelfvertrouwen heeft waarschijnlijk ook een deuk opgelopen omdat ik de laatste periode ook het gevoel had dat wat ik ook deed het toch niet goed was...ik heb het geprobeerd maar ik kreeg elke keer te horen dat ik over haar grenzen heen ga..beetje van de hak op de tak sorry..



Zie nu pas hier.

Het is gelopen zoals het is.

Toen kon je niet anders.

Je bent jezelf verloren door die relatie.

Een levensles is juíst goed.
Wie zich gelukkig voelt met het geluk van anderen, bezit een rijkdom zonder grenzen.
quote:Hahcanna schreef op 21 april 2017 @ 15:53:

[...]

Ze zegt zelf dat ze na jarenlange therapie ermee om heeft leren gaan. Dat geloof ik ook wel op een of andere manier maar haar gedrag en hoe ze met mij is omgegaan tsja. Ik weet het niet. Ik ga me uiterste best doen om haar te vergeten en meer kan ik niet doen op het moment.



Dat bericht was niet aan jou gericht. Over de wel/niet borderline van je ex....volgens mij heeft het geen zin daarover te peinzen. Wat maakt het uit?



Het is allemaal erg vers voor je lees ik. Gun jezelf gewoon de tijd om alles te laten bezinken zodat je weer verder kan met je eigen leven. En mocht ze wel weer contact met je opnemen, laat je niet verleiden.
Alle reacties Link kopieren
quote:KeaAlpine schreef op 21 april 2017 @ 14:40:

Oei snoekbaars, jij hebt nog wel veel ervaring op te doen. Iemand heeft een ogenschijnlijk goed leven dus kunnen ze geen stoornis hebben?

.



Een stoornis heb je niet als je eigen leven of die van anderen er niet door verstoord wordt. Als degene die aangaf borderline te hebben maar het al jarenlang prima redt nu naar een nieuwe psycholoog zou stappen voor een diagnose zou hij/zij deze stempel nu niet krijgen want er is niks wat 'stoort'.

Jezelf dan nog continu borderline/autist/weetikveelwat gaan noemen is even nuttig als het feit dat ik het herpesvirus bij me draag maar ook elke dag verkondig dat ik dat draag terwijl ik al 12 jaar geen koortslip heb gehad.

Je mag bést jezelf niet meer als 'borderliner' of 'autist' of 'ADHD'er' gaan zien als je er al jaren prima mee kan leven door je eigen inzet; het draagt namelijk ook helemaal niks bij op dat moment om jezelf zo nog te zien en het anderen continu te laten weten.
Alle reacties Link kopieren
quote:Snoekbaars schreef op 21 april 2017 @ 17:39:

[...]





Een stoornis heb je niet als je eigen leven of die van anderen er niet door verstoord wordt. Als degene die aangaf borderline te hebben maar het al jarenlang prima redt nu naar een nieuwe psycholoog zou stappen zou hij/zij deze stempel nu niet krijgen want er is wat 'stoort'.

Jezelf dan nog continu borderline/autist/weetikveelwat gaan noemen is even nuttig als het feit dat ik het herpesvirus bij me draag maar ook elke dag verkondig dat ik dat draag terwijl ik geen koortslip heb.

Je mag bést jezelf niet meer als 'borderliner' of 'autist' of 'ADHD'er' gaan zien als je er al jaren prima mee kan leven door je eigen inzet; het draagt namelijk ook helemaal niks bij op dat moment om jezelf zo nog te zien en het anderen continu te laten weten.



9 van de 10 keren hebben exen borderline.

Ik sta daar versteld van.

Geloof ik niet. De helft zal overdrijven, de andere helft niet. Lijkt nog veel dan.

Heel vaak te horen gekregen van mannen op een datingsite.

Mannen en vrouwen begrijpen elkaar ook gewoon vaak niet en halen van alles bij elkaar naar boven.

En geven elkaar een label.
Wie zich gelukkig voelt met het geluk van anderen, bezit een rijkdom zonder grenzen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Eslarealidad schreef op 21 april 2017 @ 17:47:

[...]





9 van de 10 keren hebben exen borderline.

Ik sta daar versteld van.

Geloof ik niet. De helft zal overdrijven, de andere helft niet. Lijkt nog veel dan.

Heel vaak te horen gekregen van mannen op een datingsite.

Mannen en vrouwen begrijpen elkaar ook gewoon vaak niet en halen van alles bij elkaar naar boven.

En geven elkaar een label.



Dit dus. Zodra de relatie bergaf gaat, is de (bijna) ex opeens iemand met borderline, of narcistisch, of psychotisch, of vul maar in.



Nou, dat wil er bij mij dan ook echt niet in. Goed mogelijk en zelfs waarschijnlijk dat je elkaar, zodra het samenzijn geen plezier meer was, niet meer aardig vond, maar ik vind echt wel eens dat hier té makkelijk wordt gesmeten met bepaalde termen, en dat er wel eens té makkelijk zomaar wordt aangenomen dat dat arme vrouwtje of die arme meid natúúrlijk in de handen is gevallen van een psychopathische narcist met borderline, en knuffels hoor meid, en je bent hem niet waard... terwijl je dan slechts één kant van het verhaal kent en maar moet aannemen dat het dus klopt, en ondertussen ligt er vaak duimendik bovenop dat de dame in kwestie ook niet geheel normaal reageert...
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Even voor de duidelijkheid. Ik heb de rapporten gelezen etc. 5 jaar therapie waarvan een hele tijd echt opgenomen. Ik snap dat sommige mensen overal meteen het labeltje borderline of narcist opplakken maar in dit geval is er geen ontkomen aan.
Alle reacties Link kopieren
quote:Hahcanna schreef op 21 april 2017 @ 20:02:

Even voor de duidelijkheid. Ik heb de rapporten gelezen etc. 5 jaar therapie waarvan een hele tijd echt opgenomen. Ik snap dat sommige mensen overal meteen het labeltje borderline of narcist opplakken maar in dit geval is er geen ontkomen aan.Nou, dan heb je dus alle vrijheid (die je so-wie-so al had) om een punt achter de relatie te zetten en verder te gaan met je eigen leven. Dus wat is nou eigenlijk het probleem?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
quote:Hahcanna schreef op 21 april 2017 @ 20:02:

Even voor de duidelijkheid. Ik heb de rapporten gelezen etc. 5 jaar therapie waarvan een hele tijd echt opgenomen. Ik snap dat sommige mensen overal meteen het labeltje borderline of narcist opplakken maar in dit geval is er geen ontkomen aan.Kies voor jezelf zou ik zeggen
Alle reacties Link kopieren
quote:Snoekbaars schreef op 21 april 2017 @ 13:25:

[...]





Dan heb jij dus geen borderline. Als je met een stoornis een doodnormaal leven hebt/kan hebben, heb je geen stoornis.

Is mijn mening als persoon die met mensen met stoornissen werkt.

Waarom noem jij jezelf iemand met borderline als je gewoon kan functioneren? Dan ben je toch gewoon normaal?



Ik wordt altijd een beetje moe op dit forum van mensen die roepen 'maar dat is niet waar, ik heb dit en dat en ik heb een kei normaal leven!' Nuja, eigenlijk niet van die mensen, maar het feit dat die mensen dan ergens wel die stoornis is opgeplakt.

Mijn hoofdlijn blijft altijd; je hebt pas een stoornis als het je zodanig in je functioneren belemmerd dat je niet zelfstandig kan leven.



Op mijn studie heeft nu een klasgenoot het stempel autisme gekregen. Ze leert namelijk anders dan anderen kwam ze achter, naar de GGZ gestapt; autisme. Verder heeft ze al 10 jaar een goede relatie, dit is haar tweede studie waar ze wederom hoge punten haalt, ze heeft 100 hobby's en 100 vrienden, een baan, een koophuis, rijbewijs, etc. etc.

Dan heb je geen autisme. Die mensen op mijn werk die doof en blind zijn door het vele hoofdbonken en 0,0 reactie geven op menselijk contact die hebben autisme. Of degene die letterlijk ALLES van ELKE broodbakmachine ter wereld weet, maar niet kan begrijpen dat naakt over straat lopen niet kan/mag, harde muziek draaien midden in de nacht als je buren hebt, een aantal keer heeft geprobeerd op zichzelf te wonen en het mis ging bij dergelijke zaken, en na de zoveelste keer dat hij zijn sleutel was vergeten en ALLE ruiten van zijn huis heeft ingeslagen in de winter en niet kan begrijpen dat je dan een slotenmaker belt, of na die ramen iemand die de ramen komt maken en we met bevriezingsverschijnselen hebben gevonden, die ook.





Jij kan naar eigen zeggen al langere tijd prima zelfstandig meedraaien in de maatschappij; dus hou op met jezelf 'een borderliner' noemen. Dat ben je niet (meer). Niet alleen bagatelliseer je daardoor het probleem dat mensen met borderline wel degelijk de duivel op aarde kunnen zijn voor zichzelf en anderen; maar je doet jezelf ook te kort. Jij hebt je door hard werken uit dat hokje kunnen begeven en hoort nu bij 'de normale' mensen. Mocht je al ooit borderline hebben gehad.



Wat een aannames. Ik reageer op jouw reactie waarin je zegt dat er met een 'Borderliner' NOOIT te leven valt. Ik vertel jou dat ik een doodnormale relatie heb en dat dat dus prima kan. Echter, waar heb ik beschreven dat ik NERGENS last van heb? Nogmaals, Borderline komt in heel erg veel verschillende vormen voor. Mijn Borderline is vooral op mezelf gericht. Ik heb een extreem laag zelfbeeld en ben constant in conflict met mezelf. Daarnaast heb ik 'last' van meerdere zaken die er voor zorgen dat het dagelijks een complete chaos in mijn hoofd is. Maar ik ben niet agressief, of de duivel op aarde zoals jij het beschrijft. Ik heb wel degelijk empatisch vermogen en gevoel, soms juist teveel. Vooral voor mezelf heel lastig, maar niet een dermate groot probleem dat een relatie onmogelijk is.



Je schrijft dat ik hard gewerkt heb om uit het hokje te komen en bij de 'normale' mensen te komen. Het grappige is dat ik mijn diagnose eigenlijk pas 2 maanden geleden heb gekregen en pas net begonnen met mijn behandeling.Het diagnosticeren laat ik dan ook liever over aan twee verschillende artsen uit de specialistische GGZ. Ik weet dus 100 procent zeker dat ik wel degelijk Borderline heb, maar ik ben geen psycho! Jaaa die bestaan er ook ;) Dus leuk dat je werkt met mensen met een bepaalde stoornis, of een klasgenoot hebt met Borderline, maar je hebt duidelijk geen idee waar je het over hebt als je denkt dat iemand pas een autist is wanneer hij met zijn hoofd tegen een muur bonkt of een extreem hoge cognitie heeft. Of een Borderliner pas een Borderliner is als hij een monster is tegenover anderen. Er zijn genoeg mensen aan wie je het misschien niet merkt.
Alle reacties Link kopieren
-
Alle reacties Link kopieren
Omg dat is mijn zus
Naakt geboren, gekleurd de kist in ...
quote:Snoekbaars schreef op 21 april 2017 @ 17:39:

[...]





Een stoornis heb je niet als je eigen leven of die van anderen er niet door verstoord wordt. Als degene die aangaf borderline te hebben maar het al jarenlang prima redt nu naar een nieuwe psycholoog zou stappen voor een diagnose zou hij/zij deze stempel nu niet krijgen want er is niks wat 'stoort'.

Jezelf dan nog continu borderline/autist/weetikveelwat gaan noemen is even nuttig als het feit dat ik het herpesvirus bij me draag maar ook elke dag verkondig dat ik dat draag terwijl ik al 12 jaar geen koortslip heb gehad.

Je mag bést jezelf niet meer als 'borderliner' of 'autist' of 'ADHD'er' gaan zien als je er al jaren prima mee kan leven door je eigen inzet; het draagt namelijk ook helemaal niks bij op dat moment om jezelf zo nog te zien en het anderen continu te laten weten.



Ja, dat leerde ik ook in mijn eerste les psychopathologie ooit



Wat je wel misschien vergeten bent is dat juist bij persoonlijkheidsstoornissen, in tegenstelling tot andere stoornissen, de patiënt met enige regelmaat weinig tot geen last heeft van de eigen problematiek en is het juist de omgeving die vindt dat de patiënt iets heeft of op zijn minst anders dan anders is. Daarnaast kan je ook 'prima' (goed genoeg) functioneren met stoornis, omdat je hard werkt, aan zelfreflectie doet en er goed me kan leven. Dat is wel iets anders dan dat je de stoornis niet meer hebt - wat ook kan uiteraard - en dat had je gesprekspartner natuurlijk ook kunnen bedoelen. En inderdaad, als je niet voldoende criteria meer kan afvinken dan krijg je het etiketje niet, maar vervolgens zeg jij 'als jij borderline al ooit had' waarmee je lijkt te suggereren dat die diagnose dus onzin was.



Maar goed, dan nog, dat was het punt helemaal niet. Volgens mij reageerde diegene juist op dat jij schreef dat met 'borderliners' sowieso totaal niet te leven valt, nooit. Dat is natuurlijk dikke, vette onzin. Je weet dan barweinig over borderline en blijft hangen in de stereotiep (die uiteraard óók bestaat). Je noemt ook allerlei stereotiepen over autisme en 'dan pas' zou je aan autisme voldoen volgens jou, en jouw klasgenoot zou dat natuurlijk nooit kunnen, want succesvol leven volgens jou als buitenstaander. Jij hebt natuurlijk alle privé informatie en hebt even als psychiater je klasgenoot gediagnosticeerd Een ogenschijnlijk goed leven aan de buitenkant betekent echt niet dat je nergens last van kan hebben. Al helemaal niet bij persoonlijkheidsstoornissen die zich heel erg naar buiten, maar ook juist heel erg naar binnen kunnen richten.



Je bent nogal fel en stellig in wat je schrijft, maar hebt duidelijk de kennis noch de ervaring om zulke uitspraken te doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven