Cadeaus kinderfeestjes (schoolvriendjes)

21-04-2017 11:04 189 berichten
Alle reacties Link kopieren
Eens peilen wat de gemiddelde mening alhier is.

Onze kinderen worden met enige regelmaat uitgenodigd voor verjaarfeestjes van klasgenootjes.

Wat bij ons vaak lastig is ivm de cadeautjes.

Wij zitten financieel heel erg moeilijk, maar proberen de kinderen daar zo veel mogelijk in te ontzien.



De cadeautjes voor die feestjes kocht ik meestal van cadeaukaarten van de blokker, die ik door het invullen van onderzoeken verdien via TNS Nipo.



Nu doet zich de laatste maanden echter het fenomeen voor dat er op de uitnodigingskaartjes word aangegeven dat er een cadeaubon van de intertoys word gevraagd..

Allemaal leuk en aardig, maar die dingen zijn toch kostbaar (de laatste keer €10 voor betaald.)



Aankomende week mag ik er daar dan 2 van halen, en dat gaat uit ons budget lastig.

Is dan toch €20 van het weekgeld.



Hoe gaat dat bij anderen alhier?

Zien jullie ook die trend? en zo ja hoe word daar mee omgegaan?



Met dank voor het lezen.
Gelukkig zijn is het vermogen hebben tevreden te zijn.
quote:valisa schreef op 21 april 2017 @ 14:05:

Ik zou dus echt geen cadeaubon kopen...maar gewoon iets van je blokker bon of iets kleins bij de action.



Laatst waren er in de klas 3 kinderen die gezamelijk een feestje gaven.

Prima hoor....maar dan verwacht ik toch ook wel wat aangezien het bedrag voor het feestje door 3 gedeeld kan worden.

Maar nee het was gewoon een feestje van 2 uurtjes bij een knutsel vereniging waar ook veel kindjes alleen hun feestje geven.

En dan moet je dus wel voor 3 kinderen cadeautjes halen.

Toevallig konden wij niet op die dag omdat ik moet werken.Maar anders betwijfel ik of ik mijn dochter had laten gaan.....we komen qua geld niks tekort. Maar vind het absurt.

Valisa, wil jou niet afkatten omwille van je mening. Je hebt recht op je eigen mening. Echter hier denk ik echt anders over. Wie zou ik zijn om te bepalen hoe een ander zijn feestje organiseert? Ik wil ook niet dat een ander bepaalt wat ik cadeau en welk budget ik daaraan dien te besteden.

Als mijn kind uitgenodigd wordt door 3 kindjes die samen een feestje geven, en het zijn alledrie vriendjes/vriendinnetjes, dan krijgen ze alledrie een eigen cadeautje. Desnoods kleiner budget per kind. En dan maakt het mij niet uit of het feest in een met goud behangen kasteel zal plaatsvinden of op een gemeentelijk plantsoen.
quote:paulaner schreef op 21 april 2017 @ 12:46:

[...]





Tsja, helaas is dat hoe de situatie hier ligt.

Ik weet van ouders dat die de kinderen halverwege vorig jaar naar een andere school hebben gedaan om juist deze reden.

Dat was wel op een andere school als waar mijn kinderen op zitten, maar ook op onze school gebeurd het wel.

En echt ik weet ook niet wat ouders bezield om er zo in te staan, meestal zijn het hoog opgeleide mensen (voor zover dat er al wat mee van doen zou hebben)

Van 1 stel is het me te kennen gegeven door de oppas. (die is daar 6 dagen PW) die vertelde mij dat het kind van de ouders niet meer met de onze mocht spelen, en dat de reden daarvoor was dat ze geen minima mensen over de vloer wouden hebben.. tsja.

Ik ga daar verder niet over in discussie, heb mijn tijd en aandacht hard genoeg nodig om hier de boel drijvend te houden.



Is toch om te janken!

Bizar..
Alle reacties Link kopieren
Prima dat jullie er iets van vinden.

Ik weet dat alledrie de ouders het meer dan breed hebben.

En ze dit deden omdat het zo lekker makkelijk en goedkoop is.

Maar ze vergeten dat de ouders wel voor 3 kinderen een cadeautje moeten kopen.



Mijn dochter heeft ook een keer samen met haar vriendinnetje een feestje gegeven.

Maar omdat wij de kosten konden delen was het een uitgebreid feestje wat de hele middag duurde.
Alle reacties Link kopieren
quote:valisa schreef op 21 april 2017 @ 14:54:

Prima dat jullie er iets van vinden.

Ik weet dat alledrie de ouders het meer dan breed hebben.

En ze dit deden omdat het zo lekker makkelijk en goedkoop is.

Maar ze vergeten dat de ouders wel voor 3 kinderen een cadeautje moeten kopen.



Mijn dochter heeft ook een keer samen met haar vriendinnetje een feestje gegeven.

Maar omdat wij de kosten konden delen was het een uitgebreid feestje wat de hele middag duurde.

Anders had je toch sowieso 3 cadeautjes moeten kopen, nu was je in ieder geval gelijk klaar.

Het belangrijkste is toch dat die kinderen het naar hun zin hebben gehad, ongeacht hoe duur het feestje was?
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
quote:valisa schreef op 21 april 2017 @ 14:05:

Ik zou dus echt geen cadeaubon kopen...maar gewoon iets van je blokker bon of iets kleins bij de action.



Laatst waren er in de klas 3 kinderen die gezamelijk een feestje gaven.

Prima hoor....maar dan verwacht ik toch ook wel wat aangezien het bedrag voor het feestje door 3 gedeeld kan worden.

Maar nee het was gewoon een feestje van 2 uurtjes bij een knutsel vereniging waar ook veel kindjes alleen hun feestje geven.

En dan moet je dus wel voor 3 kinderen cadeautjes halen.

Toevallig konden wij niet op die dag omdat ik moet werken.Maar anders betwijfel ik of ik mijn dochter had laten gaan.....we komen qua geld niks tekort. Maar vind het absurt.Want je verwacht een tegenprestatie voor een verjaardagscadeau? Bijzonder.
Ik vind dat jij net zo fout redeneert als die ouders die hun kind niet willen laten spelen met een kind dat uit een gezin komt dat het financieel zwaar heeft Valisa.



Waar gaat dit naartoe jongens?!
Alle reacties Link kopieren
Echt ongelooflijk wat ik hier lees. Ik geef meestal iets van maximaal € 10, maar als je het wat krapper hebt, zou ik gewoon naar de Action gaan of de HEMA. Daar hebben ze leuke cadeautjes voor minder geld. Of je geeft wat anders dan speelgoed. Laatst heb ik nog kweekbakken van de Action cadeau gedaan voor de moestuintjes. Kind blij, want die kwam al om in het speelgoed.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
quote:valisa schreef op 21 april 2017 @ 14:05:

Ik zou dus echt geen cadeaubon kopen...maar gewoon iets van je blokker bon of iets kleins bij de action.



Laatst waren er in de klas 3 kinderen die gezamelijk een feestje gaven.

Prima hoor....maar dan verwacht ik toch ook wel wat aangezien het bedrag voor het feestje door 3 gedeeld kan worden.

Maar nee het was gewoon een feestje van 2 uurtjes bij een knutsel vereniging waar ook veel kindjes alleen hun feestje geven.

En dan moet je dus wel voor 3 kinderen cadeautjes halen.

Toevallig konden wij niet op die dag omdat ik moet werken.Maar anders betwijfel ik of ik mijn dochter had laten gaan.....we komen qua geld niks tekort. Maar vind het absurt.Wat een aparte redenatie. Het gaat toch om de kinderen? Misschien ging het niet om geld besparen maar vonden ze het leuk om samen te doen. Alleen een volwassenbrein kan dat bedenken, dat het kado wordt afgepast op de grootte van het feest
Hier meestal tussen de 5 en de 10 euro, maar beide kinderen hebben ook wel vriendjes over de vloer die minder geven, een ding van de Action ofzo, allemaal prima.
quote:Troeteltje schreef op 21 april 2017 @ 14:15:

[...]



Valisa, wil jou niet afkatten omwille van je mening. Je hebt recht op je eigen mening. Echter hier denk ik echt anders over. Wie zou ik zijn om te bepalen hoe een ander zijn feestje organiseert? Ik wil ook niet dat een ander bepaalt wat ik cadeau en welk budget ik daaraan dien te besteden.

Als mijn kind uitgenodigd wordt door 3 kindjes die samen een feestje geven, en het zijn alledrie vriendjes/vriendinnetjes, dan krijgen ze alledrie een eigen cadeautje. Desnoods kleiner budget per kind. En dan maakt het mij niet uit of het feest in een met goud behangen kasteel zal plaatsvinden of op een gemeentelijk plantsoen.Hier geven ze ook wel eens samen een feestje en 1 is dan een vriendinnetje van mijn dochter, baal ik ook wel dat ik voor een kind waar mijn kind nooit mee speelt ook een cadeautje kan kopen, want we doen het gezellig samen. En hoe ze het feestje dan geven maakt me niets uit, koekhappen en speurtocht vinden mijn meiden ook erg leuk.
TO, koop gewoon een klein cadeautje, dat wat je altijd doet. Wie daar moeilijk over doet moet zich echt schamen.
Koop een cadeau dat bij je budget past, zou ik zeggen. Laatst kwam er op het kinderfeestje van mijn zoon ook een jongetje met alleen een zelfgetekende kaart aanzetten. Prima en hartstikke mooi dat hij daar zo zijn best op had gedaan. Een ander gastje wou er iets van gaan zeggen maar dat heb ik gelijk de kop ingedrukt.
quote:reisa1978 schreef op 21 april 2017 @ 19:14:

[...]





Hier geven ze ook wel eens samen een feestje en 1 is dan een vriendinnetje van mijn dochter, baal ik ook wel dat ik voor een kind waar mijn kind nooit mee speelt ook een cadeautje kan kopen, want we doen het gezellig samen. En hoe ze het feestje dan geven maakt me niets uit, koekhappen en speurtocht vinden mijn meiden ook erg leuk.Als de andere kinderen geen kameraden zijn kan ik me wel voorstellen dat je dan baalt over die extra cadeau's. Is andere situatie dan ik beschrijf. Ik zou dan die andere cadeau's kleiner/goedkoper houden en die twee kinderen hetzelfde geven zodat daarover geen onenigheid kan ontstaan. En kameraadje zou ik dan een cadeau geven dat alleen hij/zij krijgt en van iets hoger budget.
Ik koop dan voor alle kinderen die jarig zijn voor hetzelfde bedrag een cadeau, want anders vind ik dat sneu. En baal daar dan een beetje van.
Als de andere twee iets krijgen dat hetzelfde is van lager budget lijkt mij dat zeer acceptabel. Er zijn ook ouders die die kinderen niets geven.

Maar dat is allemaal een keuze.
Alle reacties Link kopieren
Nuttige dingen worden er getypt, waarvoor dank



Ik ga mij inderdaad aan het budget houden wat voor mij verantwoord is.

Als er op een kaartje specifiek word gevraagd om een bon, dan laat ik kind een lijstje maken met kleingeld erin,

Alle andere gevallen ga ik door met mijn methode zoals het tot nu toe was.



Aankomende week is inderdaad een feestje wat door 2 kinderen samen gevierd word, dus dat zou een dubbel cadeau worden dan, en dat is gewoon een te grote aanslag op het weekgeld. dus daar geef iik inderdaad gewoon minder.

€7.50 is wat mij betreft gewoon max..
Gelukkig zijn is het vermogen hebben tevreden te zijn.
quote:Sansa_ schreef op 21 april 2017 @ 19:09:

[...]





Wat een aparte redenatie. Het gaat toch om de kinderen? Misschien ging het niet om geld besparen maar vonden ze het leuk om samen te doen. Alleen een volwassenbrein kan dat bedenken, dat het kado wordt afgepast op de grootte van het feest Inderdaad.
quote:paulaner schreef op 21 april 2017 @ 20:05:

Nuttige dingen worden er getypt, waarvoor dank



Ik ga mij inderdaad aan het budget houden wat voor mij verantwoord is.

Als er op een kaartje specifiek word gevraagd om een bon, dan laat ik kind een lijstje maken met kleingeld erin,

Alle andere gevallen ga ik door met mijn methode zoals het tot nu toe was.



Aankomende week is inderdaad een feestje wat door 2 kinderen samen gevierd word, dus dat zou een dubbel cadeau worden dan, en dat is gewoon een te grote aanslag op het weekgeld. dus daar geef iik inderdaad gewoon minder.

€7.50 is wat mij betreft gewoon max..



Lijkt me prima zo. En de mensen die daar een probleem mee hebben, zijn kleingeestige sneuneuzen. Het is alleen zo jammer dat je kinderen er misschien last van gaan krijgen.

(dit hele gedoe is een van de redenen dat mijn kind niet zo'n doos bij de speelgoedwinkel mag, ten eerste wil ik niet dat ze verwend worden, doordat ze alleen krijgen wat ze in die doos gegooid hebben, ten tweede vind ik zo'n doos veel te dwingend voor ouders die om wat voor reden dan ook liever iets anders geven)
quote:Oranjexxx schreef op 21 april 2017 @ 12:31:

Ik heb ook wel eens geld gegeven, in plaats van die cadeaubon. Een bedrag ter waarde van 5 euro met allemaal klein muntgeld. Dat heeft dochter toen gebruikt om een soort schilderijtje van te maken en dat ging in een oud fotolijstje. Mooi ingepakt, een klein snoepje en wat strikken op het pakpapier en de jarige was er helemaal blij mee!Wat hier echt altijd een succes was, was de 1e letter van de voornaam in munten op een stuk karton plakken. Stuk folie en lintje er omheen en klaar.
Alle reacties Link kopieren
Mijn kinderen wilden ook altijd het liefst geld of intertoys bonnen (ze sparen altijd voor wat groters). Maar ze waren altijd blij met álles. 2de hands bal, 5 euro in munten op een kaart geplakt, een zak snoep, action cadeautje met zak lekkers.



Het maakt écht niet uit wat je geeft, je kinderen worden door hun vriendjes uitgenodigd omdat het zulke leuke kinderen zijn, niet omdat ze mega cadeaus geven
Alle reacties Link kopieren
quote:valisa schreef op 21 april 2017 @ 14:05:

Ik zou dus echt geen cadeaubon kopen...maar gewoon iets van je blokker bon of iets kleins bij de action.



Laatst waren er in de klas 3 kinderen die gezamelijk een feestje gaven.

Prima hoor....maar dan verwacht ik toch ook wel wat aangezien het bedrag voor het feestje door 3 gedeeld kan worden.

Maar nee het was gewoon een feestje van 2 uurtjes bij een knutsel vereniging waar ook veel kindjes alleen hun feestje geven.

En dan moet je dus wel voor 3 kinderen cadeautjes halen.

Toevallig konden wij niet op die dag omdat ik moet werken.Maar anders betwijfel ik of ik mijn dochter had laten gaan.....we komen qua geld niks tekort. Maar vind het absurt.



Waren de uitnodigingen namens een kind of namens 3?



Als ieder kind zijn eigen vriendjes vraagt lijkt het mij toch niet de bedoeling dat ze van alle kinderen (al snel zo'n 20) ook een cadeau krijgen of denk ik dan op een vreemde manier?
Als er drie jarigen zijn en 20 kinderen dan ga je niet 1 jarig kind wel een cadeau geven en de andere twee niet. Gewoon alledrie hetzelfde maar dan wel een wat kleiner cadeautje. Voor allemaal een leuk kindertijdschrift/stripboek van 4,95 euro bijvoorbeeld.
quote:nieuwsbrief schreef op 21 april 2017 @ 20:26:

Het maakt écht niet uit wat je geeft, je kinderen worden door hun vriendjes uitgenodigd omdat het zulke leuke kinderen zijn, niet omdat ze mega cadeaus geven





Precies dit.



Het zou niet uit moeten maken met wat voor kado kinderen komen aanzetten. En je gaat de grootte van het kado ook niet afmeten aan de grootte/luxe van het feest. Het gaat om een gezellig en feestelijk moment samen waarin de jarige heerlijk in het middelpunt staat en een fijne middag heeft met zijn/haar beste vriendjes en vriendinnetjes.
quote:Het-groepje schreef op 21 april 2017 @ 13:05:

[...]





Hier is dat ook de mening van vele ouders.

De meisjes willen bijvoorbeeld graag een bepaald soort knuffel en ouders overrulen dat. Liever een gebruiksartikel of tweedehands.

Ook ivm ruimte.Daar vind ik kinderfeestjes dan weer de ultieme mogelijkheid voor de kinderen om dat soort dingen te vragen. Van ons krijgen ze het niet.
quote:valisa schreef op 21 april 2017 @ 14:54:

Prima dat jullie er iets van vinden.

Ik weet dat alledrie de ouders het meer dan breed hebben.

En ze dit deden omdat het zo lekker makkelijk en goedkoop is.

Maar ze vergeten dat de ouders wel voor 3 kinderen een cadeautje moeten kopen.



Mijn dochter heeft ook een keer samen met haar vriendinnetje een feestje gegeven.

Maar omdat wij de kosten konden delen was het een uitgebreid feestje wat de hele middag duurde.



Dus dan moet je een megaduur feestje geven? Dan krijg je dat gezeik weer dat er tegen elkaar op geboden wordt.

Het is ook nooit goed hè?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven