Kind geboren in vliegtuig. Welke nationaliteit?

10-04-2017 11:58 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
Geen wereldprobleem maar wel iets dat ik me afvraag.



Gisteren is er in het vliegtuig een kind geboren.

Nu weet ik dat als je op een schip bevalt het kind de nationaliteit krijgt van het land waaronder het schip vaart maar hoe zit dat bij een kind dat geboren is in een vliegtuig?



Iemand die dat weet?
quote:SallySpectra schreef op 10 april 2017 @ 12:22:

[...]



Oh echt? Dan wordt het risico natuurlijk wel vrij groot. Maar dan nog kan een maatschappij volgens mij gewoon beslissen om je niet mee te nemen.Ja, op lindanieuws zie je ook een foto van het kindje, en die ziet er toch wel heeel groot uit voor 28 weken
quote:BaronTrump schreef op 10 april 2017 @ 12:24:

[...]





Ja, op lindanieuws zie je ook een foto van het kindje, en die ziet er toch wel heeel groot uit voor 28 weken Ja ik zag het, maar in de telegraaf staat echt 28 weken. Kan het me ook bijna niet voorstellen als ik die foto zie.
Alle reacties Link kopieren
http://www.overleven.nl/n ... eplaats-en-nationaliteit/



Link stond er al



http://www.rijnmond.nl/ni ... in-de-lucht-wordt-geboren
quote:DG2015 schreef op 10 april 2017 @ 12:05:

[...]



Over het algemeen niet, maar als je in de Verenigde Staten geboren wordt, ben je wel Amerikaan, ongeacht de afkomst van je ouders.Ook als je in Nederland bent geboren ben je gewoon Nederlander.
Alle reacties Link kopieren
quote:ImMorticia schreef op 21 april 2017 @ 13:04:

[...]



Ook als je in Nederland bent geboren ben je gewoon Nederlander.Maar niet als kind van twee niet-Nederlandse ouders toch?
Dan moet minimaal 1 ouder een verblijfstitel in Nederland hebben volgens mij, anders is het zeker niet vanzelfsprekend (bijvoorbeeld asielzoekers die nog in de procedure zitten en hier een kind krijgen, dan is het kind niet automatisch Nederlander). En dan gelden er ook nog afwijkende regels voor ouders buiten de EU of uit bijvoorbeeld Turkije, waar we aparte afspraken mee hebben.
Alle reacties Link kopieren
quote:R-Woman schreef op 21 april 2017 @ 14:00:

[...]

Maar niet als kind van twee niet-Nederlandse ouders toch?Nee. 'De Rijkswet op het Nederlanderschap is voornamelijk gebaseerd op het principe van ius sanguinis a patre et a matre. Dat wil zeggen dat eenieder die geboren wordt als kind van een Nederlandse vader of moeder de Nederlandse nationaliteit heeft, ongeacht de plaats van geboorte. Kinderen van twee buitenlandse ouders, die binnen de grenzen van het Koninkrijk der Nederlanden worden geboren, verwerven de Nederlandse nationaliteit niet bij de geboorte, tenzij aan bijzondere criteria is voldaan.'



https://nl.wikipedia.org/ ... t_op_het_Nederlanderschap
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
Alle reacties Link kopieren
Dat zeilmeisje Laura Dekker woont nu in Nieuw Zeeland. Dat kan ze omdat haar ouders met hun boot in Nieuw Zeeland waren toen zij werd geboren. Toen hier al dat gedoe ontstond om haar wereldreis besloot ze om daarna in Nieuw Zeeland te blijven wonen wat dus ook mocht want ze heeft sinds haar geboorte ook de Nieuw Zeelandse nationaliteit (naast de nederlandse).
Alle reacties Link kopieren
Is vrij ingewikkeld. Hangt af van nationaliteit ouders, vlag vliegtuig, locatie vliegtuig, en type recht dat gehanteerd wordt in land van vlag/locatie, en ook nog van of land een bepaald verdrag heeft getekend. Zie hier http://m.hln.be/nieuws/bevallen-op-10-k ... ~afec7e98/
Alle reacties Link kopieren
quote:Lostit schreef op 10 april 2017 @ 12:03:

Dezelfde van de ouders, alleen de geboorteplaats is anders. Waar je bent geboren bepaalt je nationaliteit niet.Dat is niet altijd zo. En bij sommige landen is het zo dat als je met een onderdaan (man) van hen trouwt je ook die nationaliteit/ paspoort (erbij) krijgt. Bijv. bij Italie.
Alle reacties Link kopieren
quote:ImMorticia schreef op 21 april 2017 @ 13:04:

[...]



Ook als je in Nederland bent geboren ben je gewoon Nederlander.Nee hoor. Alleen als een van je ouders inwoner van Nederland is kun je een verblijfsvergunning voor je kind krijgen. En als een van je ouders Nederlands is, is het kind (bijna) automatisch Nederlander. Een stel dat hier op vakantie een kind krijgt krijgt echt geen Nederlands paspoort voor hun kind.
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven