Verwerken van een borderline relatie

21-04-2017 17:59 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo viva members,



Ten eeste wil ik borderline mensen allemaal niet over 1 kam scheren, ook zij kunnen er niks aan doen dat ze deze stoornis hebben.

Achter het masker zijn zij hele lieve personen, zoals mijn ex dat ook was.



En dat doet juist ook zo'n pijn...



2 jaar heb ik een relatie gehad met een borderliner.

In die 2 jaar tijd veel pieken en maar helaas super veel dalen gehad.

Op het begin van de relatie wordt je letterlijk de hemel in geprezen, helemaal in de wolken en stapelverliefd.

Toch na het begin periode begonnen de mindere kanten naar voren te komen.

Van manipuleren naar totaal geen medeleven gevoelens hebben.

Zwart wit denken, al meer verlangen van jou ten koste van je eigen leven.

Dit is ook een fout van mij geweest, heb nooit echt duidelijk mijn grenzen aangegeven.

De relatie ging echt niet lekker, en daarom er een einde aan gemaakt.



Nu de relatie al een tijdje over is, merk ik wel dat ik er veel moeite mee heb om het te verwerken/vergeten.

het is niet zo dat terug wil naar mijn ex, maar waarom kan ik het maar geen plek geven?

Zijn er meer mensen hier die soort gelijks hebben meegemaakt in hun leven?



Bedankt
Borderline of narcist ?
Borderliner?! Klinkt niet echt respectvol vind je wel?
Alle reacties Link kopieren
Hey lees mijn topic is. Ik snap helemaal waar je vandaan komt. Ook totaal geen begrip van haar kant om sommige situaties waar we in terecht kwamen. Het gelul is dat wanneer ze "goed" zijn je echt niks anders ooit zou willen. Het jammere is dat ik op het moment alleen maar die kant zie en dus niet die andere kant. Uiteindelijk krijgt het allemaal wel een plek maar het gevoel wat ik na deze relatie heb, heb ik echt nog nooit gehad na een relatie die geëindigd is. Zij heeft mij gedumpt trouwens omdat het gevoel weg is en we niet bij elkaar passen plotsklaps na 2.5 jaar. Zij ziet alleen de slechte dingen nog. Maar goed.....ik snap je iig helemaal...ook ik kan het op een of andere manier geen plek geven..
Alle reacties Link kopieren
Je hebt waarschijnlijk nu de gelegenheid om je relatie nu echt objectief te zien hoe het was en bent nu aan het verwerken. Dat gaat nu eenmaal niet zonder gevoel. Je bent nu eenmaal geen robot. Hoe naar ook; voel wat je voelt qua emoties en laat het over je heen komen. Heel gezond
Tja. Gelukkig voor de ' bordeliners zonder officieel etiket maar gewoon door een ex zo genoemd worden' zijn er ook mensen zonder ruggengraat die veel te lang in zo'n relatie blijven hangen. Ipv gewoon opstappen als mensen zich echt misdragen.. Blijkbaar is er toch iets fijns aan zo'n relatie?



Of is er een officiele diagnose en had je partner die aktief met deze aandoening aan het werk was met hulp?
Ik wil potverdikkie ook een aandoening..!!!
Alle reacties Link kopieren
Wat is dat toch met die etiketjes op relaties tegenwoordig?

Sommige mensen zijn gewoon geen relatie materiaal, of passen uiteindelijk niet bij je. Ces't la f#cking vie.
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
Alle reacties Link kopieren
Achter het masker zijn zij hele lieve personen, zoals mijn ex dat ook was.



Nee dat was hij niet.

Begin daar eens mee.
Ik zou je relatie naar therapie sturen.
Heeft hij een diagnose?
Alle reacties Link kopieren
Zo snel als er geroepen wordt dat iemand een stoornis heeft,zo even snel wordt er geroepen dat het ten onrechte daarop wordt gegooid.



Ik kan op basis van dit verhaal niet oordelen dat het niet zo zou zijn.

Sterkte to. Snoekbaars heeft wel een punt.
Alle reacties Link kopieren
quote:Lampie1986 schreef op 21 april 2017 @ 19:05:

Heeft hij een diagnose?Ja dat had ze, daarvoor ging ze ook in gesprek met de psyg.
Relaties die stuk lopen doen zeer.

De diagnose maakt het niet erger of minder erg.

Het enige wat je kan doen nadat je tranen gedroogd zijn is kijken wat jij anders kan doen in een volgende relatie.
quote:badmeester schreef op 21 april 2017 @ 18:16:

Ik wil potverdikkie ook een aandoening..!!!Ik vind je erg aandoenlijk. Kun je daar wat mee?
quote:Hugh-Jazz schreef op 21 april 2017 @ 19:19:

[...]





Ik vind je erg aandoenlijk. Kun je daar wat mee?
Alle reacties Link kopieren
quote:mali30 schreef op 21 april 2017 @ 18:17:

Wat is dat toch met die etiketjes op relaties tegenwoordig?

Sommige mensen zijn gewoon geen relatie materiaal, of passen uiteindelijk niet bij je. Ces't la f#cking vie.love the c'est la f#cking vie!
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat de basis kan liggen in je jeugd, waarin je geleerd hebt bang te worden als jouw gedrag een geliefde niet bevalt. Je leert dan steeds meer die ander de wensen uit haar ogen te lezen om maar te voorkomen dat je buiten haar liefde valt.



Later krijg je een gevoel van veiligheid als je andermans zin doet plus dat je niet meer voor jezelf hoeft te denken. Je bent een volger geworden.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
quote:clueless17 schreef op 21 april 2017 @ 19:11:

Zo snel als er geroepen wordt dat iemand een stoornis heeft,zo even snel wordt er geroepen dat het ten onrechte daarop wordt gegooid.



Ik kan op basis van dit verhaal niet oordelen dat het niet zo zou zijn.

Sterkte to. Snoekbaars heeft wel een punt.Je kan het op basis van geen enkel verhaal beoordelen.
Alle reacties Link kopieren
quote:badmeester schreef op 21 april 2017 @ 18:16:

Ik wil potverdikkie ook een aandoening..!!!Nou vooruit; jij ook een.
Alle reacties Link kopieren
quote:SpringDing schreef op 21 april 2017 @ 19:31:

[...]





Je kan het op basis van geen enkel verhaal beoordelen.



Als iemand schrijft:mijn partner doet dit en dat en ik heb op Internet gelezen over .... dan snap ik bovenstaande reacties.

Maar als iemand op zoek is naar ervaringsverhalen over je leven na een relatie met iemand met een stoornis, dan ga ik er vanuit dat die stoornis er is en deze niet in twijfel trekken.
quote:clueless17 schreef op 21 april 2017 @ 20:15:

[...]





Als iemand schrijft:mijn partner doet dit en dat en ik heb op Internet gelezen over .... dan snap ik bovenstaande reacties.

Maar als iemand op zoek is naar ervaringsverhalen over je leven na een relatie met iemand met een stoornis, dan ga ik er vanuit dat die stoornis er is en deze niet in twijfel trekken.Dan nog sloeg die zin nergens op.
Alle reacties Link kopieren
Wil je er 2 jaar mee bezig zijn of 3 jaar?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ik weet niet hoe je engels is, maar er zijn allerlei engelstalige borderline forums waar veel lotgenoten zitten. Misschien dat je daar meer ervaringsverhalen kunt vinden dan hier.



Het is een mindfuck.. die moet je ontrafelen in je hoofd.. daar kan een tijdje overheen gaan.
Alle reacties Link kopieren
Misschien idealiseer je (onbewust?) die hele lieve kant, die waar je verliefd op werd. Die heel soms nog wel eens te zien was.

En in je hoofd zou je wensen dat die lieve kant er altijd was zodat er een toekomst zou zijn. Maar je weet dat het anders is.

Probeer afstand te nemen zonder idealiseren. It's not gonna happen.
Ik neem alleen verantwoording voor wat ik zeg, niet voor hoe jij het interpreteert

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven