In hoeverre leen je geld uit aan vriendinnen?

21-04-2017 19:12 115 berichten
Ik heb besloten om geen geld meer uit te lenen aan vriendinnen. Maakt het mij een slechte vriendin? Ik heb het in het verleden heel vaak gedaan en nooit terug gekregen. Nu sta ik weer voor dezelfde dilemma.
Als ik het kan missen leen ik het uit.

Wat ik niet kan missen leen ik niet uit.
Hangt er vanaf wat de situatie en het bedrag is.

En hoe hard ik het zelf kan missen (wat dus weer van de grootte van 't bedrag afhangt).
Ik leen geen geld uit, om de simpele reden dat ik zelf dan vergeet dat ze me nog geld moeten
Alle reacties Link kopieren
Nee hoor, maakt je geen slechte vriendin. Ik leen nooit uit en zal het ook niet vragen tenzij ik geen eten meer kan kopen oid.
Ik leen aan een paar vrienden wel geld uit en krijg dit altijd terug.



De personen die het niet terug geven leen ik geen grote bedragen ofzo en ik heb er een hekel aan als iemand voor het gemak steeds vergeet geleend te hebben.



Dus de vrienden die ik nog leen bestaan uit 3 personen waarvan er 2 bij elkaar zijn.

Vandaag toevallig nog 20 geleend aan de persoon die alleen is.
Alle reacties Link kopieren
Ligt er helemaal aan waar het geld voor is, als het voor eten is dan kun je vriendin uitnodigen of wat voor haar koken. Als je samen gaat shoppen en je moet de laatste "weet ik wat" voorschieten heeft ze pech gehad.
die ik wilde bestaat al...
Alle reacties Link kopieren
Ik leen geen geld uit, met familie en vrienden moet je wandelen, niet handelen. Als ze hulp nodig kijk ik op welke wijze ik ze wel kan helpen.
Als ze geld lenen hoeven ze van mij ook niet te vertellen waarom en waarvoor dit zo is.
Alle reacties Link kopieren
Zoveel als ik kan missen en zij het nodig hebben, van echte vriendinnen krijg je namelijk gewoon je geld terug..



Misschien nadenken of het wel echt je vriendinnen zijn?
Ik heb alleen maar vrienden die ik 100% vertrouw dat ze het terug betalen. Dus ik zou ze zo geld lenen
quote:Lampie1986 schreef op 21 april 2017 @ 19:17:

Als ze geld lenen hoeven ze van mij ook niet te vertellen waarom en waarvoor dit zo is.



Dat zou bij mij dus net wel belangrijk zijn.



Geen cent meer in huis en wel nog eten moeten kopen. Geen probleem.

Geen cent meer in huis en mijn 20 euro - die ik mogelijk niet terugzie - gaan gebruiken voor sigaretten. Wel een probleem.
quote:TinyBel schreef op 21 april 2017 @ 19:19:

[...]





Dat zou bij mij dus net wel belangrijk zijn.



Geen cent meer in huis en wel nog eten moeten kopen. Geen probleem.

Geen cent meer in huis en mijn 20 euro - die ik mogelijk niet terugzie - gaan gebruiken voor sigaretten. Wel een probleem.

Waarom?

Je leent of je leent niet. Dan doet het er toch niet toe waarvoor?
Ik leen alleen bedragen uit waarvan het geen issue wordt als ik het niet terug krijg.
Ik leen haar met regelmaat wat heb het altijd terug gekregen.

Al moet ze 50 euro lenen om een tarzan te kopen die in de aanbieding is.. dat maakt voor mij niets uit.
Dit is een vriendin die nooit geld van me heeft geleend. Ik kan het wel missen. Ik heb gezegd dat ik uit principe niet uitleen want daar komt gedoe vandaan. Ik koester onze vriendschap heel erg. Door wat er in het verleden is gebeurd ben ik nu huiverig.
Ik geef het gewoon weg. Als ik het missen kan dus. Scheelt een hoop gestress en gedoe om het weer terug te krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Netjes opgelost dus.
die ik wilde bestaat al...
quote:Ttass30 schreef op 21 april 2017 @ 19:20:

Dit is een vriendin die nooit geld van me heeft geleend. Ik kan het wel missen. Ik heb gezegd dat ik uit principe niet uitleen want daar komt gedoe vandaan. Ik koester onze vriendschap heel erg. Door wat er in het verleden is gebeurd ben ik nu huiverig.

Dan doe je het toch niet?



Als ik leen ga ik er vanuit dat ik het niet terug krijg, dus ook niet zou moeten missen.
quote:TinyBel schreef op 21 april 2017 @ 19:19:

[...]





Dat zou bij mij dus net wel belangrijk zijn.



Geen cent meer in huis en wel nog eten moeten kopen. Geen probleem.

Geen cent meer in huis en mijn 20 euro - die ik mogelijk niet terugzie - gaan gebruiken voor sigaretten. Wel een probleem.



Bij echte vrienden krijg je het gewoon terug.

Dus van mogelijk niet mag er geen sprake zijn.
Leen geen geld van vriendinnen en ik leen ook nooit geld uit. Is ook nooit gevraagd ook.



Wij hebben ons eigen geld. En als er dingen worden voorgeschoten bij uitjes staat dat dezelfde dag op elkaars rekening.
Maakt het mij een slechte vriendin?
Alle reacties Link kopieren
Ik leen geen geld uit, te vaak gehad dat ik het toch niet terug krijg.

Wat ik wel doe is trakteren op de kapper of tas boodschappen, kleren voor kids. Dingen die ze nodig hebben en waar ze blij mee zijn. Tegelijk is het een uitje voor de kids met een ijsje erbij! Heb het nu over m'n schoonzusje die het niet breed hebben.
quote:TinyBel schreef op 21 april 2017 @ 19:19:

[...]





Dat zou bij mij dus net wel belangrijk zijn.



Geen cent meer in huis en wel nog eten moeten kopen. Geen probleem.

Geen cent meer in huis en mijn 20 euro - die ik mogelijk niet terugzie - gaan gebruiken voor sigaretten. Wel een probleem.Wat een kletskoek. Iedereen kan wel zeggen dat ie jouw geld nodig heeft voor eten om er vervolgens sigaretten voor te kopen. Of vraag jij bonnetjes om te controleren of jouw geld wel goed besteed is?
quote:Lady_Voldemort schreef op 21 april 2017 @ 19:20:

Ik geef het gewoon weg. Als ik het missen kan dus. Scheelt een hoop gestress en gedoe om het weer terug te krijgen.Dan hoop ik echt dat er geen mensen zijn die hier misbruik van maken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven