Bbq_gezellig avondje_met familie

21-04-2017 18:10 52 berichten
Alle reacties Link kopieren
Opgelost !
anoniem_332875 wijzigde dit bericht op 22-04-2017 00:16
Reden: Te herkenbaar
% gewijzigd
quote:TinyBel schreef op 21 april 2017 @ 18:40:

[...]





Je gaat niet "geen Kerst vieren" hier.

Da's geen optie .



Hebben we 1 jaar geriskeerd en ik en man worden daar nog altijd zowat levend om gevild.

Dan dus maar Kerst op mijn manier, zonder dat ik er dagen mee bezig ben.



De ruzie tussen de twee families om "wie op welke dag" is hier overigens ook "heilig".

De ene keer willen beide families Kerstavond, de andere keer willen beide families Kerstdag.

Ik heb ze één jaar gewoon elkaars telefoonnummer gegeven om er niet meer tussen te staan .



BBQ schiften we hier de uitnodigingen.

Mijn familie is niet meer welkom.

De zijne gedeeltelijk.Gezellige bedoeling bij jullie .
Alle reacties Link kopieren
Een BBQ of een feest houdt je omdat je dat zelf leuk vindt om te doen. Ik ga dan niet verwachten dat anderen hetzelfde gaan doen, omdat ik dat doe. Net als dat ik hoop dat niemand verwacht dat ik per se een feestje ga geven, omdat anderen dat wel doen en ik daar graag heen ga.



Zo heb ik een paar collega's die graag beerpong bij hen thuis doen en daar ga ik ook graag heen en speel dan ook een potje mee. Maar ik ga dat niet thuis organiseren om bepaalde redenen. Ik zou het erg naar vinden als ik daarom dan ineens niet meer op dat soort feestjes mag komen.
Of te wel, je vind het zelf eigenlijk ook niet leuk en bent nu geirriteerd dat je schoonzus/zwager zich wel drukken?
quote:Falathiel schreef op 21 april 2017 @ 18:47:

Een BBQ of een feest houdt je omdat je dat zelf leuk vindt om te doen. Ik ga dan niet verwachten dat anderen hetzelfde gaan doen, omdat ik dat doe. Net als dat ik hoop dat niemand verwacht dat ik per se een feestje ga geven, omdat anderen dat wel doen en ik daar graag heen ga.



Zo heb ik een paar collega's die graag beerpong bij hen thuis doen en daar ga ik ook graag heen en speel dan ook een potje mee. Maar ik ga dat niet thuis organiseren om bepaalde redenen. Ik zou het erg naar vinden als ik daarom dan ineens niet meer op dat soort feestjes mag komen.Weten je collega's dan wel waarom jij nhet liever zelf niet organiseert ?
Alle reacties Link kopieren
quote:Pretzel66 schreef op 21 april 2017 @ 18:49:

[...]



Weten je collega's dan wel waarom jij nhet liever zelf niet organiseert ?



Nooit vragen over gekregen en anders leg ik dat met alle liefde uit. Maar ipv dat soort feestjes doe ik wel eens andere dingen bij mij thuis. Alleen nooit met zoveel mensen. Niemand die daar raar van op kijkt of dat stom vindt. Zo hoort dat ook vind ik. Iedereen mag zelf bepalen wat ze wel of niet thuis willen doen.



Als je per se een BBQ wil en echt vindt dat zij ook iets horen te doen, dan zeg je bij de volgende BBQ dat iedereen een maaltijd meeneemt. Maar als je het gewoon leuk vindt om een BBQ te organiseren, dan vind ik niet dat je moet verwachten dat anderen dat ook gaan doen.



Zo vind ik het leuk om kerst bij ons thuis te vieren. Ik ga niet van mijn broertje verwachten dat hij het dan een keer organiseert. En ik hoef dan ook echt niet een bepaald bedrag van iedereen om dat te doen. Dat is namelijk iets dat ík wil doen.
Alle reacties Link kopieren
quote:MoirenPhae schreef op 21 april 2017 @ 18:21:

[...]



Grill je schoonfamilie.
Alle reacties Link kopieren
quote:TinyBel schreef op 21 april 2017 @ 18:28:

[...]





En dan blijft het dus stil.

Of duurt het lichtjaren voor er een datum is.



Tot wij ineens weer maar voorstellen om het bij ons te doen op datum X.

Ineens kan iedereen zonder probleem. Op data die eerder ook al gesuggereerd zijn.



The same met Kerst.

Niemand wil organiseren. En als ik heel mijn huis dan maar weer overhoop zet om de hele zooi maar weer binnen te halen, klinkt het tijdens 't feest of nadien van "volgend jaar bij ons".

Tot we effectief december volgend jaar zijn.

In begin deed ik dan ook nog moeite om uitgebreid te koken.

Tegenwoordig mogen ze tevreden zijn met afhaalchinees of fondue.

Wie beter kan of wil ... die mag het volgend jaar écht zelf organiseren .Yep...zo gaat dat dus ook...bijna tzelfde
Alle reacties Link kopieren
quote:Fee-de-Goede schreef op 21 april 2017 @ 18:47:

Of te wel, je vind het zelf eigenlijk ook niet leuk en bent nu geirriteerd dat je schoonzus/zwager zich wel drukken? Nee hoor...vind het juist altijd leuk....maar ik haat t .. als ze ieders x (al 3 jaar lang) wat beloven en t niet nakomen...maar als wij of mijn schoonouders wat organiseren wel de 1ste zijn die keihard roepen dat ze van de partij zullen zijn.
Alle reacties Link kopieren
Gelijk aan het begin vragen, wie doet het volgend jaar? Klaar.
die ik wilde bestaat al...
quote:attribuutje schreef op 21 april 2017 @ 19:19:

Gelijk aan het begin vragen, wie doet het volgend jaar? Klaar.



Al 3 keer geprobeerd.

Al 3 keer van schoonbroer het antwoord gekregen "ik".

En een nichtje ook vorig jaar.



Al 4 keer mogen vaststellen dat het jaar erop ze dat een maand voor de feestdagen ineens vergeten zijn.



Mijn man gelooft overigens nog altijd in de droom dat de hint met de BBQ (cadeau verjaardag) bij schoonbroer is aangekomen.

Ik geloof niet meer in sprookjes .
Dan weet je dit toch, ga je het toch niet nog een keer vragen. Ze hebben geen zin om het te organiseren. Dan is het aan jou om te kiezen om het wel of niet te doen.
Alle reacties Link kopieren
Wij bbq-en bijna altijd bij ons omdat wij op een hele lekkere plek wonen. Als er geen speciale gelegenheid is (verjaardag b.v.) dan neemt iedereen wat mee en maken wij het met zijn allen in onze keuken klaar. Soms neemt iemand een al thuis bereide salade mee.



Na de bbq helpt iedereen om op te ruimen en schoon te maken. Iedereen weet zo langzamerhand wel waar alles staat.



Meestal ben ik wel degene die verteld wat iedereen kan gaan maken, vinden vrienden wel zo makkelijk.



Als iedereen weer de deur uit is is alles weer netjes en opgeruimd. Op zo'n manier is het helemaal niet erg om het steeds bij ons te doen.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben daar best brutaal in. Vraag op de man. Noh henk wanneer heb je de bbq ingepland?

Vanuit daar krijg je je antwoord. Tadaa!
Bam!!!!
Alle reacties Link kopieren
Niet meer organiseren
quote:Ycjoo- schreef op 21 april 2017 @ 19:41:

Ik ben daar best brutaal in. Vraag op de man. Noh henk wanneer heb je de bbq ingepland?

Vanuit daar krijg je je antwoord. Tadaa!Mhaw, ik zou daar niet zo zeker van zijn.
Organiseer het altijd bij jou, en laat iedereen wat meenemen
Alle reacties Link kopieren
Waarom verwacht je het terug? Waarom wil je het alleen zelf organiseren als er een uitnodiging terug tegenover staat?

Als ik word uitgenodigd voor een bbq, dan denk ik dat die ander het leuk vindt om dat te organiseren, en dan voel ik me niet verplicht om er zelf ook 1 te organiseren. En als die ander de drie jaar daarop weer zo'n feestje geeft en mij blijft uitnodigen, dan denk ik dat diegene een traditie aan het maken is of zo. Geen haar op mn hoofd die eraan denkt om zelf ook een bbq te organiseren. Ik hou er namelijk helemaal niet van. En hoef overigens ook niet ieder jaar uitgenodigd te worden. In 2015 heb ik de hele zomer geen bbq gezien, yes! In 2016 1x, dat kon ik nog wel aan
Alle reacties Link kopieren
Of leg je erbij neer dus organiseer het om en om met schoonouders. Of dwing de zwagers/ schoonzussen met mes op de keel om een datum te noemen.

Waarom verwacht je überhaupt iets terug? Wees blij dat ze komen en gezellig mee doen. Maar goed dat is mijn mening
Alle reacties Link kopieren
Hoe doen jullie dat met de kosten? Delen jullie die, of moet je ook elk jaar het zelf betalen? En dan ook een vraag aan de mensen die zeggen dat ze het prima vinden om uitgenodigd te worden, maar zelf niets organiseren. Neem je dan elk jaar de uitnodiging aan, zonder bij te dragen, omdat de ander het nu eenmaal organiseert?
Alle reacties Link kopieren
quote:Fee-de-Goede schreef op 21 april 2017 @ 19:49:

[...]





Mhaw, ik zou daar niet zo zeker van zijn.Tuurlijk wel. Je krijgt er een reactie op. Of ze dat willen is de 2e vraag.
Bam!!!!
Alle reacties Link kopieren
quote:Vivavivi schreef op 21 april 2017 @ 20:11:

Of leg je erbij neer dus organiseer het om en om met schoonouders. Of dwing de zwagers/ schoonzussen met mes op de keel om een datum te noemen.

Waarom verwacht je überhaupt iets terug? Wees blij dat ze komen en gezellig mee doen. Maar goed dat is mijn meningJa gezelligheid gaat voorop idd.
Bam!!!!
Als je geen zin hebt om dit elk jaar te organiseren, dan organiseer je het niet elk jaar.



Zo moeilijk is het toch niet? Wellicht dat familie wel zo mal is te vragen waarom er geen barbecue is dit jaar en dan kun je gewoon zeggen, "we hebben het nu al een aantal jaren georganiseerd, dus we wilden de eer nu aan iemand anders geven." Dan doen ze het wel, of niet.



Of je wilt het eigenlijk wel organiseren, omdat je het fijn vindt om te klagen dat jij het weer moet organiseren. In dat geval kun je het beste zo door gaan als nu.
Nee.



Ik moet vaak mijn eigen eten meenemen en van mij hoeven die etentjes en BBQ niet zo persoonlijk.



Maar eigenlijk doen we dus liever wat eten maken en drinken meenemen en gaan we naar degene met grootste huis en die wel tegen al die prikkels kan en dat leuk vind.



Dat ben ik 3x niet.
quote:vrouwjagersma schreef op 21 april 2017 @ 20:29:

Als je geen zin hebt om dit elk jaar te organiseren, dan organiseer je het niet elk jaar.



Zo moeilijk is het toch niet? Wellicht dat familie wel zo mal is te vragen waarom er geen barbecue is dit jaar en dan kun je gewoon zeggen, "we hebben het nu al een aantal jaren georganiseerd, dus we wilden de eer nu aan iemand anders geven." Dan doen ze het wel, of niet.



Of je wilt het eigenlijk wel organiseren, omdat je het fijn vindt om te klagen dat jij het weer moet organiseren. In dat geval kun je het beste zo door gaan als nu.EEns.
quote:Ycjoo- schreef op 21 april 2017 @ 20:26:

[...]





Tuurlijk wel. Je krijgt er een reactie op. Of ze dat willen is de 2e vraag.



Ik weet dat mensen er makkelijk vaag over gaan doen, of er helemaal niet op gaan reageren als ze er eigenlijk geen zin in hebben en eigenlijk sociaal gedwongen worden.



Zo gaat dat in mijn familie.





Ik zeg gewoon nee geen zin in, sorry maar ik mag dat want ik ben ziek.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven