Entertainment alle pijlers

Gitaar kopen

21-04-2017 19:29 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil graag gitaar leren gaan spelen. Mu liep ik toevallig langs een muziek winkel vanmiddag en even snel gekeken maar wat een boel verschillende gitaren en bijbehorende prijzen. Het was zo druk in de winkel dat er niet echt gelegenheid was om informatie op te vragen.

Maar Er is hier vast iemand die mij er meer over kan en wilt vertellen.

Want waar moet je op letten bij aanschaf? Volstaat bv een 2e hands gitaar ook?
Ik zou uitkijken met een tweede hands gitaar, want als de hals maar een beetje kromgetrokken is, dan istie al vals, dus tenzij je een gitaar voor een tientje kan overnemen, zou ik het niet doen.



Persoonlijk vind ik de akoestische Alhambra gitaar het mooiste geluid hebben, maar die is pittig in de aanschaf, dus dan moet je wel zeker weten dat je ermee doorgaat.



Begin sowieso te leren op een akoestische gitaar dat is beter voor je basis.



Succes.
2e hands kan, maar neem dan iemand mee die er verstand van heeft. Begin iig met een klassieke of spaanse gitaar. Een met nylon snaren...
Alle reacties Link kopieren
Akoestisch zou ik uitkijken naar een 2de hands Yamaha, kan bijna niet verkeerd.

Elektrisch zou ik zeggen koop een starterspakket, (ook wel 2de hands te krijgen) van Squier.



Meer is er eigenlijk niet aan.
Gelukkig zijn is het vermogen hebben tevreden te zijn.
Of eerst even huren en dan aan je leraar advies vragen welke je het beste kunt kopen.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben voor dochter een B-keus 3/4 akoustische Fender gekocht bij zo'n grote internetmuziekwinkel. B-keus hield in dit geval in dat er enkele krasjes op het hout zaten. Scheelde 25 euro. Ik vind het een mooi, degelijk ding. De gitaarleraar is er ook over te spreken.
Les temps sont durs pour les rêveurs...
Precies, eerst muziekles nemen en dan verder kijken. Je docent heeft vast ook goede tips.

Ik ben erg enthousiast over keymusic in Utrecht, je kunt daar van alles proberen en de mensen die er werken weten er alles van.
Een akoestische gitaar met nylon snaren. Mijn zoon van 8 speelt momenteel op een 3/4 gitaar van Yamaha. Goed merk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven