vrijgezellenfeest met een grijze rand

17-04-2017 21:05 358 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vorig jaar na de zomer mijn beste vriendin tevens ceremoniemeester gevraagd of ze mijn vrijgezellen feest wou regelen. Ik heb haar gezegd wie ik er graag bij wou hebben en dat het niet over de top moest zijn en dat het betaalbaar moest zijn voor iedereen. Geen strippers en piemels. En ik wou de datum weten niet dicht op de bruiloft ivm mijn ziektes.Dit was prima. Daarna een gezellige avond ging ze met het blaadje met de namen weg.

De tijd verstrijkt we zitten nu in januari, ik heb contact met een vriendin in Berlijn, via fb. We hebben het over het vrijgezellen feest ik zeg dan moet je bij M zijn die regelt alles. Ja dat weet ik dat word heel erg leuk. M komt daar in Feb achter en is heel erg boos dat ik dit weet. Vervolgens stuurt ze iedereen een bericht dat iedereen met mij het over het vrijgezellen feest moet hebben en dat er niets is geregeld.

Omdat het nog maar vroeg dag was heb ik iedereen netjes naar M door gestuurd. Dat viel blijkbaar niet in goede aarde dat ik hier veel vertrouwen in had. We zitten nu 3 weken voor de bruiloft.

Eerst belt mijn nichtje ik heb nog niets gehoord van jouw feestje, zullen wij wat met zijn 2en gaan doen? Ik vind het raar maar ik zeg prima jij hebt het druk dus laten we wat plannen. Ze stond op mijn lijst maar ik dacht die heeft het druk.

Vervolgens heb ik contact met mijn getuige, nee ik weet niets van een vrijgezellen feest wat erg. Ik weet dat jij dat graag wou het is nu een beetje laat dag, maar ik kan een after party regelen?

Toen heb ik M een bericht gestuurd. Ik dacht jij mijn vrijgezellen feest zou regelen ? Nee dat doen alleen goede vriendinnen blijkbaar heb jij die niet. Als jij het zo belangrijk vond dat iedereen elkaar ziet voor de bruiloft had jij dat al meer dan 1,5 jaar geleden kunnen doen. Ik weet niets van onze afspraak dat ik het moest regelen.

Ik heb terug gestuurd dat ik heel erg verdrietig was en gekwetst door haar dat ik haar de namen en alles door heb gegeven etc.

Nee ik ga dat ook niet doen, je hoort er niet om te vragen en ik heb het druk.

Vervolgens ben ik ingestort ik dacht ik ben toch niet gek mijn aanstaande vroeg wat er aan de hand was, ik zeg hoe kan ze dit nu doen. Ik vraag om een ding, helemaal niet groot ik ben al blij met al mijn vriendinnen op de bank met een zak chips. Oh wat er dat er niets is geregeld voor jou anders bel A. Die kan nog wel wat regelen.

A nam niet op( bleek later die kon er niet aanmeewerken om tegen mij te liegen)

Na de hele nacht wakker te hebben gelegen wat ik verkeerd had gedaan en of ik een verkeerde vriendin was begon de volgende dag. Ik was zo verdrietig. Dus toen ik besloten had om zelf maar een meet and great te regelen voor die grote dag, begon mijn kerel waarom zou jij dit doen, niemand denkt aan jou. Iedereen is jou vergeten. Ik zeg hoe in hemels naam moet M alles regelen op de dag ik heb hier geen vertrouwen in. Midden op de dag belde mijn getuige op. Gaat het wel pop. Ik zeg nee het gaat niet. Ik voel mij gekwetst. Genaaid en dat door mijn beste vriendin ik verwachte niets groots maar is onze vriendschap nu zo nep? Ik weet het niet lieverd maar ik ga wat voor jou regelen. Hoe kan ze dit nu niet meer weten? Ik vertel haar van mijn plan, doe dat maar niet. Ik zeg hoe zo niet? Ja als jij dat wilt moet jij een meet and greet doen. Ik zeg dit doet meer dan het uitmaken met een kerel.

Weet jij wat ik verkeerd heb gedaan ik heb de hele nacht wakker gelegen en gehuild ze heeft mij zo gekwetst met haar berichten. Ik snap het niet meer. Maak je niet druk we hangen op. Op die avond staat M hier voor de deur. Ik zeg ik weet niet wat jij komt doen maar als je mij nog meer wilt kwetsen dan moet je maar oprotten heb nu wel genoeg pijn door jou gehad, Ik wil met je praten. Ik laat haar binnen en ik zeg praat maar. Zondag 30 april moet je klaar staan om 11 uur. Die dag stond in de agenda van mijn aanstaande. Ik was zo boos, dus jij hebt mij 2 dagen laten huilen 2 dagen heb ik van alles afgevraagd mag ik even weten wanneer het voor jullie beiden genoeg was? Ik wou dit feestje niet voor mijzelf maar zodat jullie elkaar leerden kennen. En jullie doen zo tegen mij?

Ben boos weg gegaan. Mijn aanstaande kwam mij op zoeken dit is toch leuk. Ik zeg nee. Hoezo nee, kijk hoe ik er aan toe ben ik ben chronisch ziek heb meerdere ziektes door elkaar ik moet veel rusten en mag mij niet druk maken. Dit weten jullie allebei ik heb 5 dagen in de week fysio om de bruiloft te halen en de hele dag op te kunnen zijn. Dit is 6 dagen voor de bruiloft, jullie hebben mij 2 dagen als een idioot laten rond lopen en dwalen, niemand heeft ingegrepen. En al die stress voor die tijd dat is niet goed voor mij. Hoezo is dit met de beste bedoelingen gedaan? M maakte het daarna nog even erger door te zeggen dat iedereen nog even door wou gaan maar dat zij het zielig vond. Ik moest maar eens leren loslaten ik kan niet alles krijgen wat ik wil. Ik zeg oke door jullie kan ik dus niemand meer vertrouwen. Lekker dit. Dus mijn hele leven is nep. Is het bij geen van jullie opgekomen dat jullie mij heel erg hebben gekwetst? Dat dit dus niet goed is bij mijn gezondheid? Ze is weg gegaan en mijn aanstaande heb ik die avond niet meer willen spreken. Ik was in de war en gekwetst hoe konden ze.

Die avond met een vriendin gesproken, zij was de gene die vond dat het moest stoppen de getuige ze zag dat het niet goed met mij ging en had die dag daarvoor al aangegeven dat het genoeg was, (mijn aanstaande bleek later ook) maar m wou nog even door gaan. Uit eindelijk heeft ze de volgende dag gezegd ik rij er nu naar toe dit is niet leuk mee, toen zij M ik ga wel. Eerst is ze nog als schaap naar mijn ouders gegaan en daarna als wolf hier na toe. Hier kwam ik later ook achter. Ook heeft ze alle regie in handen gehouden, meerdere vriendinnen waren het hier niet mee eens, maar ze heeft tegen iedereen gezegd ik regel en ik bepaal.

Ik wou mijn bruiloft niet meer laten door gaan om dat mijn aanstaande het niet voor mij had op genomen, dit had die achteraf wel. Zag ook in dat dit dus niet meer grappig was. Hij heeft zijn excuses aan geboden.

Maar M heb ik die avond eerst een bericht gestuurd iets wat zo leuk had moeten worden kost mij mijn huwelijk je word bedankt.

Ik kreeg terug dat ze het met goede bedoelingen had gedaan, ze wist niets meer van wat wij afhadden gesproken etc.

Heb weer een nacht wakker gelegen. Waaraan heb ik dit verdiend en hoe kan dit zo mis gaan? Is ze jaloers?

De volgende dag met meer vriendinnen en mijn ouders gesproken, niemand wist wat ze had gedaan ik kwam achter steeds meer informatie. Ik werd met de minuut kwader, niemand wist van iemand anders iedereen kreeg een andere opdracht de een moest zeggen ik regel een afterparty de ander oh wat erg de ander ik heb nog niets gehoord die ik heb het druk. Mijn ouders wisten van niets dat ze dit deden, anders hadden ze in gegrepen. Mijn vriendinnen ook. Wat moet ik nu met M ze is wel mijn ceremoniemeester. En wat moet ik met die pokke feest wat zo genaamd door haar geregeld is met de goede bedoelingen?

Als ik zeg ik ga niet dan heb ik ook mijn lieve vriendinnen er mee Heeft iemand suggesties? Reageer ik nu zo overdreven of is dit gewoon niet grappig?




En een mooi plaatje voor bij je nick, TO..
Alle reacties Link kopieren
quote:Tijdschriftenverslindster schreef op 21 april 2017 @ 06:37:

Ik blijf het allemaal erg bijzonder vinden hoe je tegen een vrijgezellenfeest aankijkt.

Hoezo verdient elke vrouw een leuk vrijgezellenfeest? Trouwen is een keuze, niemand verplicht je daartoe. Een vrijgezellenfeest is iets dat vrienden of bijv. een zus als verrassing voor je regelen, daar heb je geen recht op, dat is een in mijn ogen onzinnig iets dat men evt. als verrassing voor je wil regelen. Waarom zou je dat verdienen? Het is toch geen prestatie dat je gaat trouwen? Hooguit is het een prestatie dat de bruidegom of een bruid het ziet zitten om het de rest van zijn/haar leven met een moeilijk mens vol te houden

Je schrijft aan een vrijgezellenfeest zijn geen regels en wetten verbonden, om direct te volgen met mijn eisen waren redelijk normaal. Zie je de tegenstrijdigheid? Die komt in dit hele topic constant terug.

Het is tekenend dat je spreekt over mijn eisen. Jij eist, maar het is niet jouw plaats om te eisen/je kunt en mag niets eisen en dat deed en doe je wel steeds.

Dan lijk je plots om te draaien in je houding t.a.v. M. Het zou fijn zijn, maar ook veel te snel gezien de omvang van je woede, als dit zo was. Echter de goede lezer zal opmerken dat je M totaal niet vergeven hebt, maar dat je zeer minderwaardig over haar praat en vooral ook jezelf weer aan het ophemelen bent, met je 'ik moet er nu voor zorgen dat zij niet instort, ik moet zorgen dat zij eten krijgt, ik zorg nog wel voor haar, ik moet haar controleren in zorgen voor zichzelf etc.' Het impliceert allemaal dat jij jezelf zoveel beter vindt en M niets zonder jou kan. Ik begrijp alle drama ook wel als dat in jouw ogen 'vriendschap' is. Vriendschap is gelijkwaardigheid, vertrouwen hebben in de ander en de ander in zijn waarde laten en daar is van jouw kant uit in elk geval geen sprake van.+1000, niks aan toe te voegen.
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop voor to dat niet 1 van die vriendinnen weleens op dit forum kijkt.



Al moet ik bekennen dat ik inmiddels wel erg nieuwsgierig word naar de andere kant van dit verhaal.
Alle reacties Link kopieren
quote:pilea schreef op 21 april 2017 @ 12:24:

Ik hoop voor to dat niet 1 van die vriendinnen weleens op dit forum kijkt.



Al moet ik bekennen dat ik inmiddels wel erg nieuwsgierig word naar de andere kant van dit verhaal.Ik ben ook heel erg nieuwsgierig naar de andere kant van het verhaal. Maar to het gaat al mis op het moment dat je het vraagt aan je vriendin of ze het wil regelen. Zoiets vraag je namelijk niet! Dit moet vanuit mensen zelf komen, als een verrassing.
Je hoeft niet bang te zijn voor de dood. Als jij er bent is de dood er niet, ben jij er niet dan is de dood er.
Zelfs als de vriendinnen van to dit ongevraagd hadden geregeld, was het waarschijnlijk toch niet naar to's zin geweest.
Alle reacties Link kopieren
quote:bridzilla schreef op 21 april 2017 @ 01:51:



Wat ik van sommige reacties vind... bepaalde dingen daar kan ik iets mee maar mensen die zo hard oordelen prima mag vraag ik ook om maar lees dan wel het verhaal! .Ook zo'n mooie dit. Hoe kom je erbij dat mensen die hard oordelen het verhaal niet lezen?
Stressed is just desserts spelled backwards
Volgens mij moet je even goed ademhalen en een bril met een ander perspectief opzetten...



Je vraagt dus je vriendin om jouw vrijgezellenfeest te regelen zodat alle "losse vriendinnen" elkaar leren kennen. Zij doet dat vervolgens en met succes. Iedereen speelt het spel mee dus je zou kunnen zeggen dat er sprake is van een stukje "bonding". Zelfs de aanstaande is er bij betrokken dus iedereen doet zijn best voor jou. Jij tuint er op jouw beurt met open ogen in (want iedereen weet toch dat een vrijgezellenfeest een verrassing moet blijven?!)



Nu je een slechte verliezer bent zijn je vriendinnen geen echte vriendinnen meer, staat/stond je bruiloft en dus je huwelijk op de tocht en zoek je bij iedereen die het horen wil jouw gelijk...



Ik zou zeggen: tel je zegeningen voordat je straks niks meer te (ver)tellen hebt. Verras je vriendinnen tijdens jouw vrijgezellenfeest met een leuke en persoonlijke attentie. Lach er samen om.



OF



Bijt je vast in je slachtofferrol en dompel je onder in zelfmedelij. Je zult je zogenaamde vriendinnen nog gaan missen.
Alle reacties Link kopieren
Als jij mijn vriendin was geweest had je lekker een feest met hele grote dikke piemels gekregen!



Echt.... vragen om een vrijgezellenfeest, dat vind ik zo niet netjes!
quote:Frietmetmayo schreef op 21 april 2017 @ 13:48:

Als jij mijn vriendin was geweest had je lekker een feest met hele grote dikke piemels gekregen!



Echt.... vragen om een vrijgezellenfeest, dat vind ik zo niet netjes! . Als M meeleest zou ik alsnog een stripper regelen. Toch leuk juist.
TO nog aanwezig?
quote:Caketopper schreef op 21 april 2017 @ 16:03:

TO nog aanwezig?Vannacht rond een uur of 2 waarschijnlijk.
quote:pilea schreef op 21 april 2017 @ 12:24:

Ik hoop voor to dat niet 1 van die vriendinnen weleens op dit forum kijkt.



Al moet ik bekennen dat ik inmiddels wel erg nieuwsgierig word naar de andere kant van dit verhaal.Ik beken... Eigenlijk hoop ik daar om die reden al de hele tijd op.
Alle reacties Link kopieren
quote:Tijdschriftenverslindster schreef op 21 april 2017 @ 18:50:

[...]





Ik beken... Eigenlijk hoop ik daar om die reden al de hele tijd op. Hehe....
Alle reacties Link kopieren
Je hebt zelf je vriendin(nen) niet vertrouwd, dat is de enige serieuze fout die ik uit de OP kan halen.
Het is waarschijnlijk allang gezegd maar je lichamelijke aandoeningen, hoe naar ook, zijn volgens mij niet je grootste obstakel in het leven.
Alle reacties Link kopieren
Heb niet alles gelezen, maar ga ik zit in kamp to. Mijn vrijgezellenfeest is geregeld door mijn toemalige beste vriendin.



Mijn enige eis was, ik wil geen rare opdrachten doen en niet te duur.



De avond was geregeld op een avond dat ik een uitje had met de sport, daar ook geld voor had betaald. Mijn aanstaande had aangegeven dat ik die dag niet kon.. Mijn beste vriendin wou niet verplaatsen.



Mijn zus, moeder & schoonmoeder waren er niet bij, ze had ze niet eens gevraagd. Er waren mensen uitgenodigd, die niet eens wisten of ze wel gast waren op onze bruiloft ( mijn nichtjes, heb hele grote fam. En zie ze niet vaak ). Aantal vriendinnen waren niet uitgenodigd. Aanstaande heeft mij week van te voren ingelicht van situatie en dat mijn 'beste vriendin' niet op zijn appjes reageerde over de datum of tijd dat ik zou worden opgehaald. Hij wist niet of ik wel of niet moest eten ( het begon om 19.00uur andere vriendin heeft hem ingelicht na smeekbedes van zij kant )



Uiteindelijk ben ik met haar en 2 andere vriendinnen uit eten geweest, duur restaurant.. Ik moest me belachelijk kleden, vriendin die op bijstandsniveau leefde moest ruim 60 euro betalen. Wat heb ik mij geschaamd, gebaald en verdrietig geweest. Aantal vriendinnen niet gevraagd etc. En o jah toen ik trouwde was ze al ruim 12!! Jaarmijn beste vriendin, nu niet meer...
quote:the-crown schreef op 21 april 2017 @ 20:05:

Heb niet alles gelezen, maar ga ik zit in kamp to..Lees eerst alles en probeer dan nog eens of je in kamp TO zit.
Alle reacties Link kopieren
Heb het na pagina 4 opgegeven .. Maar als je ziek bent en vraagt niet tedicht op bruiloft en toch dicht op bruiloft vind ik raar. En ik zou to hebben ingelicht over de datum, zodat ze daar i.v.m ziekte op kan voor bereiden. En namen van mensen die je erbij wil hebben, handig vooral als je niet al haar vriendinnen kent en het geen vaste groep is. En ik denk dat ze ook ivm ziekte heeft gevraagd aan juist die vriendin om het te regelen als je dan zo'n geouwehoer krijgt had het voor mij niet meer gehoeven ( al vind ik vrijgezellenfeesten sowieso niks aan , mijne had ook niet gehoeven ). Dus snap wel dat ze ervan baalt of ze het daarna op juiste manier heeft aangepakt is 2e.. Maar haar vriendin heeft ook grove steke laten vallen
Bridzilla: ik ben trouwens wel benieuwd onder welke naam je vroeger op Vivaforum verscheen. Vertel... wat was je vorige nick?
Alle reacties Link kopieren
Oh,Wij hebben wel eens iemand voor niks laten komen op een niet bestaand vrijgezellen feest ,

IVB met herkenbaarheid laat ik de details erbuiten, maar we hebben de spanning langzaam opgebouwd die dag en toen de persoon in kwestie op de plaatst van bestemming aankwam was er niemand.



Het echte vrijgezellen feest was later.

Gelukkig had deze persoon wel humor en hebben we hier samen op een later tijdstip hartelijk om kunnen lachen, we hebben het er nog steeds weleens over.





Moraal van het verhaal, het is een verrassing, er hoort een stukje humor bij en ook plagen hoort erbij.

Ik zie vooral dat jij weinig vertrouwen hebt in iemand die je al heel lang kent en je beste vriendin is.



En dan ook nog dreigen met het afzeggen van je bruiloft, doe even normaal zeg, get over yourself.
Alle reacties Link kopieren
TO ik vind je een enorme drama queen.



Je vraagt iemand je vrijgezellenfeest te regelen maar eigenlijk wil je van iedere stap op de hoogte gehouden worden. Je had het beter zelf kunnen regelen. Als je ziek bent en het allemaal niet aankan had je het niet eens moeten vragen. Een vrijgezellenfeestje is bijna altijd met een "overval" erbij. Ik heb begin dit jaar een vrijgezellenfeestje gehad en ik zag de bruid de dag voor het feestje nog. Ik heb toen een heel verhaal opgehangen dat ik weet ik veel wat ging doen. Ze keek wel even raar ( het was kort voor de bruiloft) en ik zag haar in haar hoofd bedenken op welke momenten het dan nog meer kon zijn.



En om te overwegen je bruiloft af te blazen omdat je aanstaande zich niet volgens jouw regels heeft gedragen tov jou vind ik helemaal te bizar voor woorden. Echt, zet je zelf niet zo voor gek en stap even uit het slachtoffer hoekje.
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Alle reacties Link kopieren
Ik zou absoluut de bruiloft afzeggen TO!



Echt..., voor iedereen het beste.
Never judge a book by its cover.
Je maakt je a.s. bruidegom het gelukkigst door niet met hem te trouwen.
Ik ben nog steeds team TO.

Ze is ziek, heeft niet veel energie en vraagt daarom om het niet te dicht op het huwelijk te doen. Ook de vraag of er geen strippers komen, vind ik niet raar, niet iedereen houdt daarvan.

Vervolgens wordt het feest gepland te dicht op het huwelijk, helft van vriendinnen vergeten, en ook nog te lang voor TO.

En wordt er een sadistische grap uitgehaald waardoor TO denkt geen vriendinnen te hebben.

Lekker dan, mijn humor is het niet.



succes TO, hopelijk kan je met een aangepast feest nog wat genieten.
Alle reacties Link kopieren
Benieuwd hoe het volgende week gaat. Zou er nog een update komen?



En een vraag die blijft hangen sinds je laatste bericht: waarom moet jij zorgen dat M. te eten krijgt?!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven