Ziekmelden vanwege Koningsspelen

21-04-2017 14:55 158 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn kind zit in groep 8 en vandaag waren de Koningsspelen. Al de hele week liep mijn zoon te jammeren, omdat hij gepest wordt en vorige keer er door geen toezicht oorlog uitbrak.

Vandaag heb ik mijn kind dus gewoon ziekgemeld gezien de school niet in staat is om tijdens dit soort "feestjes" te zorgen voor een veilige omgeving.



Allereerst ben ik een uur geleden opgebeld door de school. Herhaaldelijk "ik begrijp dat uw kind niet wilde komen" Ik: Nee hij is ziek, dag.

Even later worden we weer opgebeld met dat er een melding gedaan gaat worden bij bureau leerplicht? Omdat ik mijn kind thuis houdt uit veiligheid?



Vervolgens kwam er een kwartier geleden een klasgenootje aan de deur, notabene het enige vriendinnetje van mijn zoon. Zij: Het was heel raar vandaag. Ze zeiden oke jij bent officieel ziek en heel de klas ging juichen.



Ik ben echt razend. De school dreigt met sancties, terwijl zij ten eerste geen veilige omgeving bieden tijdens evenementen voor de kinderen en ten tweede uit dat dat vriendinnetje langskwam blijkt dat de school dondersgoed moet begrijpen waarom ik mijn kind thuis houdt
quote:sssssst schreef op 21 april 2017 @ 20:00:

[...]



Zodra je begrijpt dat kind om zijn kleding wordt gepest heb je zelf dus ook al een mening over die kleding.

Nee, niet dat soort triviale dingen.



Maar ik begrijp wel dat sommig gedrag irritatie kan geven. Wat ik wél belangrijk vind is dat dit op een vriendelijke manier gedeeld wordt. En soms wil uitleggen ivm wederzijds begrip ook nog wel eens wat toevoegen.
quote:eenbozemoeder schreef op 21 april 2017 @ 16:23:

[...]



Een keer was het enige vriendinnetje van school hier in de woonkamer. Ze bekeek mijn zoon goed en zei dat ze niet begrijpt dat hij gepest wordt want ze ziet niets raars aan hem.

Mijn zoon krijgt opmerkingen op school als dat hij lelijk en dik is en een enkele keer is hij geslagen omdat hij agressie zou oproepen met zijn lelijkheid volgens de jongen die heb sloeg (?)

Het enige wat er gebeurt is dat af en toe een pester wordt aangesproken



Ik zou zelf de pester even aanspreken en de ouders van de pester.Wat is dit voor achterlijkheid.Groep 8 en nu al zo erg?!

Doodsbedreigingen las ik ook?Ik Zou naar de politie gaan.Wat denken die snotneusjes wel niet
En je spoort als moeder ook niet als je je kind elke dag zo'n onveilige situatie in stuurt.

Vind ik.
Ik maak zelf konden nooit spontaan een compliment over hun kleding.



Ik zou iedereen graag zien willen uitgroeien tot een mooi mens. En dat gaat niet over uiterlijk, dus over dat uiterlijk maak ik nooit complimenten.



En kind dat trots zijn nieuwe kleding komt showen daar zeg ik wel iets aardigs tegen hoor, dat dan weer wel.
quote:sssssst schreef op 21 april 2017 @ 20:04:

Ik maak zelf konden nooit spontaan een compliment over hun kleding.



Ik zou iedereen graag zien willen uitgroeien tot een mooi mens. En dat gaat niet over uiterlijk, dus over dat uiterlijk maak ik nooit complimenten.



En kind dat trots zijn nieuwe kleding komt showen daar zeg ik wel iets aardigs tegen hoor, dat dan weer wel.Zielig voor de kindjes die nooit nieuwe kleding te showen hebben.
quote:sssssst schreef op 21 april 2017 @ 19:55:

[...]



Nee hoor, het komt vaker voor dan je denkt. Waarmee ik niet ga zeggen dat er geen kinderen zijn die echt gepest worden.



Bij mijn dochter was het heel extreem en heel groot maar in het klein zie ik dit best vaak. Juist door de aandacht die het pesten op scholen krijgt gepest worden levert je aandacht op



Ik denk dat het niet zo vaak voorkomt. En het woordje vaak is natuurlijk nogal breed.



Ieder zijn mening daarover.
quote:MoirenPhae schreef op 21 april 2017 @ 20:02:

[...]



Nee, niet dat soort triviale dingen.



Maar ik begrijp wel dat sommig gedrag irritatie kan geven. Wat ik wél belangrijk vind is dat dit op een vriendelijke manier gedeeld wordt. En soms wil uitleggen ivm wederzijds begrip ook nog wel eens wat toevoegen.En dat gebeurt gewoon heel vaak niet, deden ze dat maar. Naar alle partijen toe.
quote:Valia_1 schreef op 21 april 2017 @ 20:00:

In elke klas komen kinderen voor die wat anders zijn dan de meute. Kinderen die wat jonger zijn, dikker, rood haar hebben, een bril, slomer zijn, zich apart kleden, dromerig zijn, sociaal minder begaafd...

Gelukkig worden niet al die kinderen gepest.

een goede leerkracht en een goede school kunnen zorgen voor een openlijke en vrije omgeving waarin er geen pestcultuur ontstaat,

Een van de meeste belangrijke uitgangspunten voor de school moet zijn om te erkennen dat pesten bestaat, dat het overal voorkomt en dat het nooit goed is.

Van het begin af aan kan je een positieve en open omgeving creëren waarin je signalen serieus neemt en bouwt aan een fijne klas waarin alle kinderen geaccepteerd worden.



Het antwoord kan niet zijn dat kinderen zich maar moeten aanpassen aan de meute want daarmee los je het probleem niet op. Dan wordt er wel weer een ander kind het slachtoffer.Zo eens.
quote:Fee-de-Goede schreef op 21 april 2017 @ 20:07:

[...]





En dat gebeurt gewoon heel vaak niet, deden ze dat maar. Naar alle partijen toe.Tsja, protocollen hebben het zelfstandig denken en redelijk denken vervangen.
quote:Mutsie2017 schreef op 21 april 2017 @ 20:02:

[...]





Ik zou zelf de pester even aanspreken en de ouders van de pester.Wat is dit voor achterlijkheid.Groep 8 en nu al zo erg?!

Doodsbedreigingen las ik ook?Ik Zou naar de politie gaan.Wat denken die snotneusjes wel niet



En wat denk je dat de politie onderneemt tegen een stel 11- à 12-jarigen?



Bovendien moeten ze eerst staalhard bewijs of getuigen hebben, anders doen ze al helemaal niets.

Begin maar es dingen te bewijzen van weken en maanden geleden ... als leerkrachten ze al niet zien gebeuren.



(Een vriend heeft zijn 11-jarig kind proberen te redden van een stel "straatpesters" van 13 à 14. Onbegonnen werk.

Klacht ingediend bij de politie en al.

De ouders van die jongens hebben bovendien nog een klacht ingediend tegen hem wegens "laster". Hun kinderen waren uiteraard "engeltjes" die niets verkeerd deden.

Ze sloegen alleen af en toe een kind van 11 in elkaar en pestten hem vreselijk elke keer als ie alleen één stap op straat zette.

Wel "kijkers" bovendien en buren die het zagen gebeuren, maar getuigen durfde niemand.

Vriend is uiteindelijk verhuisd.)
quote:MoirenPhae schreef op 21 april 2017 @ 20:08:

[...]



Tsja, protocollen hebben het zelfstandig denken en redelijk denken vervangen.



Ja jammer hoor.

En het verschilt per school, op de school waar mijn kinderen nu zitten kunnen ze dat wel.
quote:MoirenPhae schreef op 21 april 2017 @ 20:02:

[...]

Nee, niet dat soort triviale dingen.



Maar ik begrijp wel dat sommig gedrag irritatie kan geven. Wat ik wél belangrijk vind is dat dit op een vriendelijke manier gedeeld wordt. En soms wil uitleggen ivm wederzijds begrip ook nog wel eens wat toevoegen.Oh gelukkig. Met gedrag heb ik dat ook wel eens inderdaad, dat je snapt dat het kind niet zo heel veel vriendjes aantrekt dit zijn eigen manier van reageren.
...
Maar iedereen vindt het normaal dat een moeder haar kind naar een school stuurt waar het met de dood wordt bedreigd?

Ik vind het echt heel bizar.
quote:MoirenPhae schreef op 21 april 2017 @ 20:12:

Maar iedereen vindt het normaal dat een moeder haar kind naar een school stuurt waar het met de dood wordt bedreigd?

Ik vind het echt heel bizar.



Nee zeg.



Ik vraag me ook af wat TO nu wil of gaat doen voor haar zoon.
quote:MoirenPhae schreef op 21 april 2017 @ 20:05:

[...]

Zielig voor de kindjes die nooit nieuwe kleding te showen hebben.Tja, je kunt ook niet zeggen dat je die nieuwe trui lelijk vindt als zo'n kind vraagt wat je van die nieuwe trui vindt. Ik hou die momentjes berust heel kort en de complimentjes heel klein. En ik kan gelukkig ook heel blij zijn voor een kind met een nieuwe tweedehands trui.
quote:MoirenPhae schreef op 21 april 2017 @ 20:12:

Maar iedereen vindt het normaal dat een moeder haar kind naar een school stuurt waar het met de dood wordt bedreigd?

Ik vind het echt heel bizar.



Blijkbaar loopt het vooral mis tijdens "evenementen". En iets minder tijdens de gewone lessen.



Moeder heeft dus nu kind thuisgehouden tijdens zo'n evenement.



Ze kan hem moeilijk de rest van 't jaar thuishouden.

Dan pas lijkt het mij dat ze last heeft met de leerplichtambtenaar.
quote:MoirenPhae schreef op 21 april 2017 @ 20:12:

Maar iedereen vindt het normaal dat een moeder haar kind naar een school stuurt waar het met de dood wordt bedreigd?

Ik vind het echt heel bizar.Nee zeker niet normaal. Ik had alleen niet mijn kind ziek gemeld, ik had gewoon gezegd wat de reden was.
Als mijn zoon met de dood wordt bedreigd, staat mijn man dezelfde avond nog aan de deur bij de betreffende ouders voor een stevig gesprek om af te spreken wat deze mensen eraan gaan doen om te zorgen dat hun pareltjes mijn zoon met rust gaan laten. Hebben wij meegemaakt met stiefzoon. Werkte als een trein.
quote:TinyBel schreef op 21 april 2017 @ 20:09:

[...]





En wat denk je dat de politie onderneemt tegen een stel 11- à 12-jarigen?



Bovendien moeten ze eerst staalhard bewijs of getuigen hebben, anders doen ze al helemaal niets.

Begin maar es dingen te bewijzen van weken en maanden geleden ... als leerkrachten ze al niet zien gebeuren.



(Een vriend heeft zijn 11-jarig kind proberen te redden van een stel "straatpesters" van 13 à 14. Onbegonnen werk.

Klacht ingediend bij de politie en al.

De ouders van die jongens hebben bovendien nog een klacht ingediend tegen hem wegens "laster". Hun kinderen waren uiteraard "engeltjes" die niets verkeerd deden.

Ze sloegen alleen af en toe een kind van 11 in elkaar en pestten hem vreselijk elke keer als ie alleen één stap op straat zette.

Wel "kijkers" bovendien en buren die het zagen gebeuren, maar getuigen durfde niemand.

Vriend is uiteindelijk verhuisd.)



Geen idee.Maar melding maken is altijd nog beter dan niks doen.



En ff serieus..mensen die niet durfde te getuigen tegen kinderen van 11 a 12.Wat was dat voor buurt in godsnaam?



Als ik buiten zou lopen en ik zou zien en horen dat iemand gepest wordt zou ik gelijk mijn mond opentrekken.
quote:TinyBel schreef op 21 april 2017 @ 20:16:

[...]





Blijkbaar loopt het vooral mis tijdens "evenementen". En iets minder tijdens de gewone lessen.



Moeder heeft dus nu kind thuisgehouden tijdens zo'n evenement.



Ze kan hem moeilijk de rest van 't jaar thuishouden.

Dan pas lijkt het mij dat ze last heeft met de leerplichtambtenaar.

Ik zou hem naar een andere school doen.

En als dat echt geen optie is zou hij pas gaan als dit alles opgelost is.

Echt, fuck leerplicht als het om de veiligheid van mijn kind gaat.
Dat werkt niet altijd. Kan zelfs het nog erger maken (Ik bedoel dan op hoge poten verhaal gaan halen)
quote:HasseSimonsdochter schreef op 21 april 2017 @ 20:19:

Als mijn zoon met de dood wordt bedreigd, staat mijn man dezelfde avond nog aan de deur bij de betreffende ouders voor een stevig gesprek om af te spreken wat deze mensen eraan gaan doen om te zorgen dat hun pareltjes mijn zoon met rust gaan laten. Hebben wij meegemaakt met stiefzoon. Werkte als een trein.Dit dus.Maar denk dat mijn partner en ik samen zouden gaan.
quote:eenbozemoeder schreef op 21 april 2017 @ 16:20:

[...]



Het gaat al jaren helemaal mis. In groep 6 ben ik verhuisd met mijn zoon en heb ik hem op deze school gezet.

School: Mevrouw, zet uw kind op sociale vaardigheden want wij zien dat uw kind gepest wordt

Heb ik gedaan. Hele leuke cursus, mijn zoon vond het fantastisch.

Groep 7: Mevrouw, uw zoon moet naar een psycholoog want hij wordt nog steeds gepest

Ik: Pardon?

Uiteindelijk toch begin dit schooljaar een onderzoek laten doen, geen opmerkelijkheden gevonden.



Pesten bestaat hier onder andere uit doodsbedreigingen uiten en spullen gooien als de leerkracht even de klas uit is.



Godzijdank gaat er maar een andere leerling naar dezelfde middelbare school en dat is voor zover ik het weet geen (vaste) pestkop





Dus je zoon wordt groep 6, 7 en 8 gepest. Waarom houdt je hem zo lang op deze school, je had al gezien dat niks werd gedaan aan pestprotocol. Alles werd op je zoon geschoven. Nu gaat hij rest van zijn leven gebukt hieronder. Je had hem naar andere school moeten inschrijven. Als moeder kan je dat doen, heb je dat te doen, als je ziet dat de school je kind niet in bescherming neemt.

als de school het niet doet, jij doet het niet, dat kind is door niemand beschermd en voor de rest van zijn leven draagt hij een litteken van jarenlang gepest worden. dat gaat er nooit meer uit.



En waarom ben je niet boos op jezelf, dat je je kind daar al drie jaren onder doorgaat ipv hem uit die omgeving houden.



Alle reacties Link kopieren
quote:sssssst schreef op 21 april 2017 @ 20:00:

[...]



Zodra je begrijpt dat kind om zijn kleding wordt gepest heb je zelf dus ook al een mening over die kleding. Logisch toch. Je hebt overal een mening over. Niemand is compleet objectief.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven