Het grote knutseltopic, deel 4

21-01-2017 11:42 181 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hierbij verklaar ik deel 4 van het grote knutseltopic voor geopend. 



Iedereen is welkom! 

Het is hier geen besloten geheim genootschap; integendeel!

Juist het delen van wat we zoal maken, knutselen, breien, haken, glasblazen en wat al niet meer, is zo leuk.

Delen is inspirerend. 



Dus voel je vrij om mee te schrijven en mee te kletsen.

Ontopic, offtopic: alles mag. 

En met foto's zijn we helemáál blij.



Deel 3 : Het grote knutseltopic - deel 3
Ik zou het ook lezen denk ik, dat boek Het is trouwens wel een van mijn ambities om ooit een boek te schrijven, maar ik heb geen idee of dat nog gaat gebeuren. Ik denk dat ik daarvoor te perfectionistisch ben, ik wil het in één keer goed geschreven hebben Dat is de valkuil die ik met veel knutsels ook heb trouwens!
Alle reacties Link kopieren
Ha Schattigmeisje, nu ben ik dan wel even benieuwd: waarover zou je dan willen gaan schrijven?

Perfectionisme op allerlei gebieden is mij ook niet vreemd trouwens
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
Geen smoes, maar ik weet niet goed meer hoe ik hier een foto moet plaatsen

Het is te lang geleden!



Die katten knuffels zijn ook niet echt de moeite waard om op de foto te zetten trouwens hoor. Ik maakte ze puur ter eigen vermaak en met de voorpret dat de poes er blij mee zou zijn. Niet om er schoonheidsprijzen mee te winnen.
Niet dat ik er aan toe kom, maar ik heb een boek om zelf kleding te maken en een andere om kleding te verstellen. Heel leuk en meerdere handigheidjes die ook voor klussen en knutselen gebruikt kan worden.

Het zou als studieboek voor de kunstacademie door kunnen gaan.

Design is functionele kunst. Daar gaat knutselen aan vooraf.

De materiaalkennis is interessant. Er staat bijvoorbeeld in dat het gebruik van bepaald verstevigend materiaal voor naden en boorden bij rekbare stof de pasvorm kan verbeteren.

Jammer dat ik er even geen tijd voor heb.



Maar om het kort te houden. Dat boekje over kleding verstellen.

Dat staat boordevol tips. Ook voor nieuwe dingen knutselen. (zoals naden repareren en herstellen met de hand of naaimachine.)

Gisteren ook een aflevering gezien van hip voor nop en die vond ik leuk. Daar gebruiken ze bestaande kleding die ze pimpen en er heel leuke kleding van maken. Het is voor pubers, maar voor volwassenen zitten er soms ook leuke dingen bij. Een kleurloos denim jasje pimpen door boorden met donkere en gebleekte denim. Van een te kort geworden rokje een ketting gemaakt. Varianten genoeg te bedenken op wat zij deden.



Dus even op uitzending gemist en zoeken in boekencatalogus.



Verder prettig weekeinde.
Alle reacties Link kopieren
Ha... hip voor nop, dat heb ik ook ooit gezien. Leuk en inspirerend!

Knutselen met kleren doe ik weleens, voor zover het met de hand gaat (want geen naaimachine in huis).

Niets bijzonders verder hoor.



IBI, de foto's moet je dan in iets op internet zetten, bijv. mijn album. En dan kun je de link gebruiken om ze hier te plaatsen.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
WEEEKEND



Vanavond of haken of daimond painting of allebei. Na elkaar uiteraard..... Keuzes keuzes. En morgenmiddag ook.
Alle reacties Link kopieren
-
Alle reacties Link kopieren
Nee, ik kan hem niet zien, Steph. Jammer!



Hier ook aan het knutselen. Althans, in het huis van mijn mozaiekvriendin (zij is op vakantie en ik pas op haar huis).

Ik zag van die lage cementen ronde schalen bij de Bazaar, met tekst op de zijkant.

Nu ben ik er eentje aan het mozaieken voor mijn date met zijn sterrenbeeld, in kleuren die hij ook in zijn huis heeft. Natuurlijk helemaal als verrassing, voor zijn verjaardag volgende maand. Wordt erg mooi vind ik! En hij weet hier helemaal niks van, leuk. Ik denk dat ik er ook een paar kaarsen bij doe, in bijpassende kleuren. En ik denk dat hij dit leuk vindt, want hij heeft ook theelichtjes, boeddha's en dat soort dingen in zijn huis. ZIjn huis is, voor een man, verrassend gezellig
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
EV, wat leuk dat je gaat knutselen voor je date.

Ik kan via de mail wel de foto opsturen. Jammer dat jij en de anderen hem niet kunnen zien.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb 'm gezien, Steph.

Mail teruggestuurd aan je.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
Jouw mozaïk is ook mooi.
Oh, wat ik zou willen schrijven verandert per keer, zoveel ideeën O.a. fantasy
Alle reacties Link kopieren
Leuk (romantisch! ) idee, EV...!



Beschrijf eens zo'n idee, Schattigmeisje..? (Ben nieuwsgierig )
Alle reacties Link kopieren
Dank je Steph.

Ik ben ook benieuwd, Schattigmeisje.

Lekker kletsen over allerlei knutselideeën is ook inspirerend, dus hou je vooral niet in
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Ben ik ook weer even!



weekend!

Nee dit is niet om jullie jaloers te maken



EV, wat een leuk idee! Wat fijn om te lezen dat je een date hebt! Ik gun je alle liefde van de wereld.



Ik ben de afgelopen tijd druk geweest op pinterest met het verzamelen van pins.

Ik wil voor smartje het K.ura bed van de bekende Zweedse meubelzaak. Van dat bed zijn zo ontzettend veel hacks te vinden, dat ik het moeilijk vind om te kiezen wat ik ermee ga doen.

Ook moet er nog een kledingkast komen, maar haar kamertje is niet zo groot (en ik ben heel slecht in inrichten) dus dat wordt nog even puzzelen.



Het begint enorm te kriebelen om weer achter de naaimachine te kruipen, maar helaas heb ik er geen meer dus ik moet mijn moeder maar eens lief aankijken of ik die van haar mag lenen.



Oh en ik heb nieuwe kleurpotloden van Bruynzeel. Iets met color expression. Ontzettend fijne potloden! Dus ik kleur ook weer wat meer.
Alle reacties Link kopieren
Heel even ook weekend
Alle reacties Link kopieren
Heel even ook weekend
Alle reacties Link kopieren
quote:steph schreef op 23 maart 2017 @ 20:36:

Heel even ook weekend

Aangezien de laatste reactie meer dan twee weken geleden was moet ik het zo doen.

WEEEKEND

Jemig wat ben ik moe van een dag op een creabeurs meehelpen en wat is er voor een vrijdag veel gekocht. Morgen kan ik erheen, gratis om rustig rond te lopen.
Alle reacties Link kopieren
quote:steph schreef op 23 maart 2017 @ 20:36:

Heel even ook weekend

Aangezien de laatste reactie meer dan twee weken geleden was moet ik het zo doen.

WEEEKEND

Jemig wat ben ik moe van een dag op een creabeurs meehelpen en wat is er voor een vrijdag veel gekocht. Morgen kan ik erheen, gratis om rustig rond te lopen.
Alle reacties Link kopieren
Fijn weekend allemaal.

Veel plezier op de creabeurs, Steph. Daar ben ik nog nooit geweest.

Lijkt me idd heel vermoeiend, zo'n meehelpdag. Ik weet nog hoe vermoeiend het was toen ik met mijn glas in lood en tiffany een paar keer op zo'n hobbybeurs heb gestaan. En dan was de verkoop op zo'n plek ook nog teleurstellend, dus daar ben ik toen ook mee gestopt. Als ik thuis kwam, was ik echt kapot.



Welterusten
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Prettige Pasen.

Vandaag begin ik daarmee door naar The Passion te kijken.

Ieder jaar valt het een beetje tegen, maar ik kijk voor een aantal mooie momenten die er altijd in zitten.

Ik blijf het knap vinden om zoiets neer te zetten.

Ik ga even proberen om lange langere tijd niet meer op het forum te schrijven, maar alleen dingen thuis te doen.

Het weer is er mooi genoeg voor.
Alle reacties Link kopieren
WEER WEEKEND



Jammer Pumps dat je er voor een langere tijd niet (op het forum) zult zijn. Jouw plaatjes zullen worden gemist en jijzelf uiteraard ook.



Gisteren ook de Passion gekeken, vond het tegenvallen.



Fijne paasdagen allemaal
Alle reacties Link kopieren
Ik heb The Passion niet gezien, is het de moeite waard om terug te kijken?

Enne... offline leven kan heel fijn zijn en soms ook met passion

Van mij mag het wel weer ietsje warmer worden qua weer, Pumps.



Fijne Paasdagen allemaal.

Gek, ik heb vandaag steeds het gevoel dat het zaterdag is, ik weet ook niet waarom.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
WEEEEEEEEEEEEEKEND



EV, ik vond deze Passion niet waardig om terug te kijken. vond VanVelzen heel goed (judas) en de zangeres die Maria speelt ook goed. Misschien verwend oid.



Hier wordt lekker aan haken en diamond painten gedaan. ben nu vriend aan het geplakken (een foto van hem).
Alle reacties Link kopieren
Heeeeel erg maar het knutselen ligt hier helemaal stil..!

Toch maar even n post om te laten weten dat ik nog leef!

Knutselkamertje wordt weer steeds meer 'opberg hok ' wat natuurlijk niet uitnodigt om er lekker te gaan zitten..

Ben wel op pinterest aan het pinnen: dat is dan weer wel heel leuk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven