Ziekmelden vanwege Koningsspelen

21-04-2017 14:55 158 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn kind zit in groep 8 en vandaag waren de Koningsspelen. Al de hele week liep mijn zoon te jammeren, omdat hij gepest wordt en vorige keer er door geen toezicht oorlog uitbrak.

Vandaag heb ik mijn kind dus gewoon ziekgemeld gezien de school niet in staat is om tijdens dit soort "feestjes" te zorgen voor een veilige omgeving.



Allereerst ben ik een uur geleden opgebeld door de school. Herhaaldelijk "ik begrijp dat uw kind niet wilde komen" Ik: Nee hij is ziek, dag.

Even later worden we weer opgebeld met dat er een melding gedaan gaat worden bij bureau leerplicht? Omdat ik mijn kind thuis houdt uit veiligheid?



Vervolgens kwam er een kwartier geleden een klasgenootje aan de deur, notabene het enige vriendinnetje van mijn zoon. Zij: Het was heel raar vandaag. Ze zeiden oke jij bent officieel ziek en heel de klas ging juichen.



Ik ben echt razend. De school dreigt met sancties, terwijl zij ten eerste geen veilige omgeving bieden tijdens evenementen voor de kinderen en ten tweede uit dat dat vriendinnetje langskwam blijkt dat de school dondersgoed moet begrijpen waarom ik mijn kind thuis houdt
quote:Nouschi schreef op 21 april 2017 @ 20:28:

[...]





Logisch toch. Je hebt overal een mening over. Niemand is compleet objectief.Nee joh, juffen zijn een soort supermensen. Moeten perfect zijn en altijd aanvoelen wat de ouder verwacht.
2x
quote:Nouschi schreef op 21 april 2017 @ 20:28:

[...]

Logisch toch. Je hebt overal een mening over. Niemand is compleet objectief.Ik heb al bijna niks met kleding en in mijn werk kan ik dat bewust nog verder los laten. Ik zou dan ook vaak niet weten wat een kind aanhad als ik een signalement zou moeten geven. Er zijn wel andere dingen waar ik een mening over heb, dat dan weer wel.
quote:Mutsie2017 schreef op 21 april 2017 @ 20:23:

[...]





Dit dus.Maar denk dat mijn partner en ik samen zouden gaan.In een ideale wereld wel, maar iemand moest op de kinderen letten
quote:HasseSimonsdochter schreef op 21 april 2017 @ 20:39:

[...]





In een ideale wereld wel, maar iemand moest op de kinderen lettenBedoelde het niet op jou persoonlijk hoor.Ging meer over mijzelf.Ik ben nogal van het gelijk erop af gaan en kan dingen slecht aan een ander alleen overlaten.
quote:swifty schreef op 21 april 2017 @ 20:26:

[...]





Dus je zoon wordt groep 6, 7 en 8 gepest. Waarom houdt je hem zo lang op deze school, je had al gezien dat niks werd gedaan aan pestprotocol. Alles werd op je zoon geschoven. Nu gaat hij rest van zijn leven gebukt hieronder. Je had hem naar andere school moeten inschrijven. Als moeder kan je dat doen, heb je dat te doen, als je ziet dat de school je kind niet in bescherming neemt.

als de school het niet doet, jij doet het niet, dat kind is door niemand beschermd en voor de rest van zijn leven draagt hij een litteken van jarenlang gepest worden. dat gaat er nooit meer uit.



En waarom ben je niet boos op jezelf, dat je je kind daar al drie jaren onder doorgaat ipv hem uit die omgeving houden.



Jeetje, wat een verwijten..
quote:sssssst schreef op 21 april 2017 @ 20:00:

[...]



Zodra je begrijpt dat kind om zijn kleding wordt gepest heb je zelf dus ook al een mening over die kleding. Nee natuurlijk niet. Je ziet echter wel wanneer iets in de ogen van een kind anders is.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind je verhaal in en in triest. Voor je kind en voor jou.

Het is gelukkig bijna klaar. Meld hem gewoon regelmatig een dagje ziek en vertel hem dat dit echt, echt, echt niet aan hem ligt.



Sterkte

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven