Aanslag Parijs: Twee agenten neergeschoten op de Champs-Elys

20-04-2017 22:23 46 berichten
Alle reacties Link kopieren
Er zou weer een aanslag zijn gepleegd in Parijs. http://nieuws.tpo.nl/2017/04/20/live-tw ... es-parijs/
Alle reacties Link kopieren
quote:koko67 schreef op 21 april 2017 @ 10:12:

[...]





Het is een aanval die is opgeëist door de I.S.

Hoe wil jij deze aanval noemen dan?Nou, zoals geschreven: een aanslag op de politie. Hoe je die vent ook wilt noemen, het is een sale merde, daar niet van .
Alle reacties Link kopieren
quote:-Isa- schreef op 21 april 2017 @ 10:16:

[...]



Nou heeft IS de aanslag wel opgeëist, maar ik las ooit eens een verhandeling van een terreurdeskundige die vertelde dat IS vanalles opeist. Ook zaken waar ze niks mee te maken hebben. Goed voor hun imago ofzoiets.



Hetzelfde met de aanslag op de spelersbus van Dortmund vorige week.

Naar nu blijkt zit daar iemand achter die makkelijk geld wilde verdienen en hoopte op een flinke koersdaling van het aandeel.



Er lopen heel veel verknipte types rond helaas
quote:girasole3 schreef op 21 april 2017 @ 10:21:

[...]





Hetzelfde met de aanslag op de spelersbus van Dortmund vorige week.

Naar nu blijkt zit daar iemand achter die makkelijk geld wilde verdienen en hoopte op een flinke koetsdaling van het aandeel.



Er lopen heel veel verknipte types rond helaasHelaas wel ja.
Alle reacties Link kopieren
quote:-Isa- schreef op 21 april 2017 @ 10:16:

[...]





Ik heb ditzelfde gevoel erover.



Nou heeft IS de aanslag wel opgeëist, maar ik las ooit eens een verhandeling van een terreurdeskundige die vertelde dat IS vanalles opeist. Ook zaken waar ze niks mee te maken hebben. Goed voor hun imago ofzoiets.



eens!

Goede publiciteit enzo...



Ik weet niet of dit IS is of niet, maar deze mafklapper had al eens op de politie geschoten; en nu ook duidelijk alléén de politie onder vuur, terwijl er recht tegenover honderden mensen staan. Niet op ingereden met de auto, niet beschoten. Dus tja, als je denkt aan een aanslag, dan denk ik eerder aan zulke scenaria.
quote:emka78 schreef op 21 april 2017 @ 09:45:

[...]





Dit ja.



De politiebus die onder vuur is genomen staat daar elke dag, op dezelfde plek. Tegenover de Vuitton winkel waar een rij met toeristen staat van een paar honderd meter om er binnen te komen. Dit is een aanval op de politie maar geen terroristische aanslag. Vreselijk voor de overleden agent en zijn familie , maar mijns inziens valt dit niet onder het kopje "terroristische aanslag".'Jouws inziens'? Moet ik die betrouwbaarder achten dan het inzicht van terreurexperts? Hoe en waarom?
De agenten stonden daar om auto's te spotten. De schutter ook. De agenten stonden gewoon in de weg. Hadden ze daar maar niet moeten gaan staan.
http://www.ad.nl/buitenland/brief-over- ... ~a87f320b/



Naast het lichaam van de man die in Parijs een agent doodschoot en drie anderen verwondde, is een briefje gevonden waarin de schutter Islamitische Staat (IS) verdedigt. Dat melden Franse juridische bronnen.
Alle reacties Link kopieren
quote:bossanova schreef op 21 april 2017 @ 12:44:

[...]





'Jouws inziens'? Moet ik die betrouwbaarder achten dan het inzicht van terreurexperts? Hoe en waarom?Hier in Frankrijk noemt men het geen terroristische aanslag hoor. Maar als jij dat wel wil doen moet je dat vooral doen.
Alle reacties Link kopieren
quote:2Italy2 schreef op 21 april 2017 @ 13:00:

De agenten stonden daar om auto's te spotten. De schutter ook. De agenten stonden gewoon in de weg. Hadden ze daar maar niet moeten gaan staan.Ze staan daar altijd. Voor 102 avenue des Champs-Elysées. Daar staat nml een 'centre culturel turc' en die wordt daar 'bewaakt'.
quote:emka78 schreef op 21 april 2017 @ 16:56:

[...]





Hier in Frankrijk noemt men het geen terroristische aanslag hoor. Maar als jij dat wel wil doen moet je dat vooral doen.Nou, als men het geen terroristische aanslag noemt, maar de kenner wel, dan geloof ik lekker die kenner en niet 'men'.
Alle reacties Link kopieren
quote:bossanova schreef op 21 april 2017 @ 12:44:

[...]



'Jouws inziens'? Moet ik die betrouwbaarder achten dan het inzicht van terreurexperts? Hoe en waarom?



Het 'inzicht' van de 'terreurexperts' rammelt ook nog al eens, zoals al vaker is gebleken.

Als de Fransen het zelf geen terreuraanslag noemen, zullen ze daar vast goede redenen voor hebben.



Dit soort incidenten zijn er altijd al geweest; in dit geval was de schutter al vaker veroordeeld, ook al ver voor de tijd van IS.
Alle reacties Link kopieren
quote:havermout1 schreef op 21 april 2017 @ 06:34:

Heeft gelukkig niets met de islam te maken.Inderdaad. Ik ken geen enkele moslim die staat te juichen bij dit soort dingen. Ze schamen zich als gezegd wordt dat deze lui uit naam van de Islam handelen.
quote:girasole3 schreef op 21 april 2017 @ 17:16:

[...]





Het 'inzicht' van de 'terreurexperts' rammelt ook nog al eens, zoals al vaker is gebleken.

Als de Fransen het zelf geen terreuraanslag noemen, zullen ze daar vast goede redenen voor hebben.



Dit soort incidenten zijn er altijd al geweest; in dit geval was de schutter al vaker veroordeeld, ook al ver voor de tijd van IS.Tja, maar in dit geval ging het om het 'inzicht' van 1 forummer.
quote:girasole3 schreef op 21 april 2017 @ 17:16:

[...]





Het 'inzicht' van de 'terreurexperts' rammelt ook nog al eens, zoals al vaker is gebleken.

Als de Fransen het zelf geen terreuraanslag noemen, zullen ze daar vast goede redenen voor hebben.



Dit soort incidenten zijn er altijd al geweest; in dit geval was de schutter al vaker veroordeeld, ook al ver voor de tijd van IS.Hollande noemde het gisteren in zijn persconferentie anders gewoon een terreurdaad.
quote:viva1966 schreef op 21 april 2017 @ 17:26:

[...]





Inderdaad. Ik ken geen enkele moslim die staat te juichen bij dit soort dingen. Ze schamen zich als gezegd wordt dat deze lui uit naam van de Islam handelen.

Fijn dat jij voor alle moslims wereldwijd kunt spreken..

Jij kent ze niet dus ze bestaan ook niet.. mooi
quote:emka78 schreef op 21 april 2017 @ 16:56:

[...]





Hier in Frankrijk noemt men het geen terroristische aanslag hoor. Maar als jij dat wel wil doen moet je dat vooral doen.Ahum.

http://mobile.lemonde.fr/ ... lamique_5115180_3224.html
Het zal je broer/zoon/man/vriend maar zijn. Leuke kerel. Nu helaas dood door een extremist.



http://www.lefigaro.fr/ac ... alue-pour-son-courage.php
http://www.ad.nl/buitenland/doodgeschot ... ~a7a90027/



De politieagent die gisteravond werd doodgeschoten in Parijs is geïdentificeerd als Xavier Jugele. Dit maakte Flag!, een Franse organisatie voor LHBT-agenten, vandaag bekend.



Jugele was een van de eerste agenten die reageerden op de aanslag bij concerthal Bataclan in november 2015, zo vertelde hij aan People.com, toen de hal een jaar later weer open ging. De heropening werd gevierd met een concert van Sting.



,,We zijn hier vanavond om onze waarden te verdedigen. Dit concert is een viering van het leven. Het is een concert waarmee we nee zeggen tegen terroristen'', vertelde Jugele.



Volgens de voorzitter van Flag!, Mickael Bucheron, zou de agent begin volgende maand zijn 38ste verjaardag hebben gevierd.



Maar goed incidentje mensen,rot appeltje,lone wolf blablabla heeft niets met de islam te maken..
Alle reacties Link kopieren
Alle reacties Link kopieren
Bij eerdere aanslagen in Parijs hadden we een topic van tig pagina's nu zijn er slechts 2, het begint langzaam maar zeker gewoon te worden, en dat vind ik een enge ontwikkeling, ik merk het ook aan mezelf, bij die aanslag op 13 nov in Bataclan en overige plekken in Parijs heb ik bijna geen oog dicht gedaan, bij de laatste aanslag in Zweden ging ik relatief snel weer over tot de orde van de dag.

Ook in de media valt het me op dat er niet meer lang word stil gestaan bij aanslagen.
Uiteindelijk kiest iedereen voor zichzelf
quote:Miskotto schreef op 21 april 2017 @ 20:52:

Bij eerdere aanslagen in Parijs hadden we een topic van tig pagina's nu zijn er slechts 2, het begint langzaam maar zeker gewoon te worden, en dat vind ik een enge ontwikkeling, ik merk het ook aan mezelf, bij die aanslag op 13 nov in Bataclan en overige plekken in Parijs heb ik bijna geen oog dicht gedaan, bij de laatste aanslag in Zweden ging ik relatief snel weer over tot de orde van de dag.

Ook in de media valt het me op dat er niet meer lang word stil gestaan bij aanslagen.Misschien maar beter ook, geen reclame voor IS. Stay calm and carry on. De nabestaanden en omstanders worden opgevangen, neem ik aan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven