Baby's van december 16/januari 17

06-03-2017 22:00 318 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi, zijn hier moeders met kindjes van december 2016 of januari 2017 die het leuk vinden om ervaringen uit te wisselen?



Ik heb een dochtertje geboren op 22 december 2016 (ik was 24 dec uitgerekend, dus ze had zomaar een kerstkindje kunnen worden maar ze kwam iets eerder ) , nu dus ruim 10 weken oud. Ze is onze eerste.



Lijkt me leuk te horen hoe het mede moms met leeftijdsgenootjes vergaat!
Alle reacties Link kopieren
Dank je Noortje, ik ga het proberen



En voor iedereen; dit is wel duidelijke info over het starten met voeding:

http://mobiel.voedingscen ... jes-4-tot-8-maanden-.aspx



Ze zeggen dat als je begint tussen de 4-6 maanden de kans op voedselallergieen verkleint. Kijk dat wist ik niet en vind dat erg fijn om te lezen! Toch maar beginnen dan. Mijn meisje is vandaag precies 4 maanden!
Zooo ik word echt gestoord van al die wisselende adviezen! Ze weten t gewoon niet ofzo. Had me juist 'neergelegd' bij 6 maanden. (Dat is nog steeds wat de WHO aanraadt overigens)

En dan lees ik ook nog dat je kindje zonder steun moet kunnen zitten (?!) Nou dan kan ik nog wel wat maandjes wachten

Pureren, prakken of juist stukjes... arghh

De één adviseert fruit, de volgende groente, dan zeggen ze weer 'niet mengen' & de volgende geeft vrolijk receptjes met de beste smaakcombinaties

Nouja we moeten maar goed naar onze kleine kijken & hopelijk zien we wanneer hij eraan toe is. Voorlopig nog niet. (Nu 4 maanden en een paar dagen)

Hij stopt wel van alles in de mond maar dat is gewoon de ontwikkeling toch, zo voelen ze aan dingen?



Oh en dat onderzoek waaruit zou blijken dat je met 4 mnd moet starten blijkt verkeerd geïnterpreteerd, vind ik in div bronnen terug. Zelfs het Voedingscentrum zelf is niet eenduidig! Check de website voor professionals http://mobiel.voedingscen ... uctie-van-bijvoeding.aspx Daar staat dus (alleen relevant in in het geval van allergieën in de familie) "niet eerder dan 4 en niet later dan 6 mnd"- er staat niets over dat het beter zou zijn met 4 mnd te starten.



Kortom, het mag wel maar het verschilt per kind.. en het moet zeker de borstvoeding niet gaan vervangen of verminderen want dat heeft wél slechte consequenties.



Van Leche League International:

Uit recent onderzoek lijkt het volledig uitstellen tot ná de leeftijd van zes maanden ook voor baby’s met een allergische aanleg de kans op het ontwikkelen van voedselovergevoeligheid, luchtwegklachten en eczeem niet te verkleinen. Het is dus niet hard te maken dat het bij kinderen met een allergische aanleg zin heeft om aanzienlijk langer dan zes maanden te wachten met het aanbieden van hapjes. De conclusie dat het beter zou zijn om ruim vóór de leeftijd van zes maanden te starten met vaste voeding is echter niet terecht; dát is in onderzoek niet aangetoond, integendeel. Internationaal wordt door gezaghebbende bronnen zoals de Amerikaanse Vereniging van Kinderartsen (American Academy of Pediatrics), de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) en UNICEF nog steeds minimaal zes maanden exclusief borstvoeding geadviseerd. Dat is het beste voor de gezondheid van zowel moeder als baby.







Ja ik had dus tijd over & dan ga je je eens verdiepen voor de lol.
Alle reacties Link kopieren
Haha wat een gedoe met die hapjes hè.



Gisteren bij het cb gaven ze aan dat ik best mocht beginnen. Geadviseerd werd dan wel met groente maar vervolgens krijg je een folder mee waarin staat dat het niet uitmaakt of je met fruit of groente begint haha.



Ach het zijn maar oefenhapjes en veel zullen ze in het begin toch niet binnen krijgen. We gaan lekker starten dit weekend (morgen wordt ze vier maanden). Vorige week een babycook via mp aangeschaft zodat ik braaf alles kan stomen en de vitaminen bewaart blijven. Ik denk dat ik gewoon heel eigenwijs met fruit ga beginnen, ze moet toch al aan genoeg wennen dan maar wel met een lekker smaakje peer. De groenten komen heus wel daar ben ik niet zo bang voor. Ik heb ook wel het idee dat ze er aan toe is, ze kijkt het eten bijna uit m'n mond en alles gaat haar mondje in wat natuurlijk ook wel gewoon ontdekken is.

Maar mama zien eten is echt reuze interessant.



We gaan het zien hoe het uitpakt.



Ik ga in het begin overigens echt wel voor pureren juist omdat ze nog maar 4 maanden is. De stukjes komen later wel
Alle reacties Link kopieren
Whahaha niet te geloven. Ik ben benieuwd wat ze volgende week op het cjg tegen ons zeggen. Pfffff



Hier een erg huilerig meisje, dus dat sprongetje zijn we nog niet voorbij
Ben ook benieuwd wat het CB zegt hierover. Over 2 weken zijn we pas weer a/d beurt.

Ik heb ook zo'n babycook ding gehad van m'n nicht.. weet nog niet of we het gaan gebruiken.



Deze sprong schijnt een beruchte te zijn.. ik heb ook t gevoel dat we er nog niet vanaf zijn! Mijn app zegt nog 23 dagen Dan mag ik hopen dat het mild verloopt want elke dag dat huilerige nog drie weken lang ... bleh

Gelukkig vandaag een vrolijk dagje ertussen
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben nog 6 dagen te gaan, het valt me alles mee. We hebben nu 3 of 4x moeite gehad om haar te laten inslapen. Dan zijn we echt minstens 2 uur bezig met sussen. Maar als ze eenmaal slaapt dan slaapt ze normaal.

Ik kijk meer op tegen de volgende sprong... dan komt de verlatingsangst.



Lachen jullie kleintjes altijd als ze jullie weer zien na een slaapje? Mijn meisje doet dat tot nu toe zelden naar mij, maar naar papa vaker. Maar ja, ik ben er ook altijd. Schijnt bij die verlatingsangst wel meer te worden, lachen naar bekenden. Dus misschien moet ik geduld hebben en heeft ze nog niet zo goed door wie ik nu eigenlijk ben behalve melkdispenser.



Wij hebben over een week vakantie en dan gaan we met de eerste hapjes beginnen, kijken hoe ze het vind. Die vitamine op een lepel vind ze nog steeds vreselijk
Alle reacties Link kopieren
Hier een echt lachebekkie als ik haar uit bed haal krijg ik eigenlijk altijd een grote lach. Wel schaterlacht ze makkelijker naar papa maar toen ik vorige week uit werk thuis kwam en ze met papa thuis was geweest kreeg ik me toch een schaterlach. Echt te lief!



Hier valt het sprongetje ook mee tot nu toe. Nog 15 dagen volgens de app. Afentoe huilt ze wel wat meer maar ze wil dan vooral bij je zijn of rechtop zitten ipv liggen. Woensdag was drama ook de piek volgens de app maar ook de prikjes dus wat wat was. Geen idee.

Wij gaan vanavond beginnen met een hapje peer. Ben benieuwd. De vitamine d vindt ze idd ook niets maar dat is denk ik ook een sterke smaak als ik het ruik.
Alle reacties Link kopieren
Sorry om de hapjes verwarring te starten! Ik werd gek van alle tegenstrijdigheid dat is las.. maar ik ben blijkbaar niet de enige die er niet uit geraakt!



Redshoes: fruit of groenten.. veel zal het niet uitmaken waarmee je start vermoed ik! Ik heb nog nooit iemand gezien die geen groeten eet! Doen waar je jezelf goed bij voelt.

Vandaag is je meisje 4 maand

Succes met de oefenhapjes!

Ik heb een stomer van Avent en ik heb een beetje spijt dat ik niet voor de dubbele babycook gegaan ben.. makkelijker om snel een extra potje te maken voor de vriezer! Anders gaan er teveel groenten verloren.



Noortje: bedoel je de 12 wekensprong als berucht?

Onze meid heeft het bij 12 weken erg lastig gehad.. maar wel geen 3 weken aan een stuk! Hier komt de 19 weken in de buurt! Hopelijk valt het mee voor ons meisje



Kleinschaapje: hier altijd een lachende baby in bed! Maar dat deed ze ook al toen ze nog een nachtvoeding kreeg! Maar hier lacht ze nog makkelijker naar haar papa dan naar mij. Ik vermoed dat het komt omdat ze hem minder ziet en dan extra geniet van de momenten samen.

Welke vitamines moet ze krijgen met de lepel?



Redshoes: het willen rechtop zitten is zo herkenbaar! Hier ook een meisje dat niet meer zoals een kleine baby in je armen wil liggen



Prikjes zijn hier voor dinsdag! Vorige keren altijd goed gereageerd.. wel lichte verhoging in temperatuur maar niet heel lastig dus vermoed dat het nu ook wel zal meevallen!
What's meant to be will always find its way. ❤️
Alle reacties Link kopieren
S17, tnx! 4 maanden alweer wat gaat het snel



De vitaminen met een lepeltje zijn hier vitamine D. Van davitamon maar dat heeft een anijssmaakje niet zo lekker. Volgende keer ga ik denk ik een ander merk kopen van het kruidvat of etos zelf die schijnen naar sinaasappel te smaken dat scheelt misschien.



Leuk he dat rechtop willen zitten.



Succes met de prikjes dinsdag, vorige keren ging het hier heel goed, lichte verhoging maar vooral veel slapen. Woensdag was het echt meer huilen en ook lichte verhoging maar niet heel erg. Gelukkig 's nachts wel goed geslapen en de volgende dag nergens meer last van.
Alle reacties Link kopieren
Haha de eerste hapjes zijn op. Ze moet erg wennen aan het lepeltje maar ook de perensmaak. Bij de eerste hapjes trok ze echt een vies gezicht later ging het al beter. Ze zat lekker onder haha
Alle reacties Link kopieren
Gaat veel te snel he!

Aah vitamine D is hier met een handig pipetje! Maar het is vies spul.. ruikt naar framboos maar smaakt erg vies! (Ja ik heb geproefd! Ik weet graag wat ik haar geef)



Rechtop zitten is erg leuk! Hier wil ze zelfs al op haar beentjes staan! Aan haar glimlach te zien is ze dan heel trots op zichzelf.



Het beter slapen na de prikjes doet ze ook!



Super dat de eerste hapjes relatief vlot gingen! Ga je nu even verder met peer of morgen een ander soort fruit?
What's meant to be will always find its way. ❤️
Alle reacties Link kopieren
@KleinSchaapje, leuk te lezen dat je kleine zo'n sprong heeft gemaakt! Nav jou verhaal heb ik eens geprobeerd of L. al een beetje wil zitten, en ja! Dat kan ze al best! Echt leuk, dan lijken ze ineens zo oud en wijs he?

Wel vervelend dat je psychisch nog erg met de bevalling bezig bent. Ik kan me best voorstellen dat nog lang 'naweeen' (hm, sorry voor het woord, ik weet niks beters) geeft. Ik hoop dat je er voldoende steun in krijgt uit je omgeving!



@Noortje, interessant te horen over die dreamfeed! Ik denk dat onze dame dan gelijk wakker is als ik dat probeer, maar het klinkt ideaal . Hoe gaat het nu met jou en het werken en kolven?



@Redshoes, fijn te lezen dat het werk weer oké gaat. Al vind ik het wel bijzonder schraal dat je leidinggevende nu al begint over de omvang van je takenplaatje. Niks van aantrekken hoor! En leuk dat de eerste hapjes goed vielen.



@s17, succes met de prikjes volgende week! En lastig he, met wanneer hapjes, hoeveel voeding, etc. Ik doe ook nog altijd maar wat. globaal drinkt L. nu 6 flessen, die wisselen tussen de 100 en (ruim) 200 ml.



Wat betreft hapjes, interessante info Noortje. Maar niet zo eenduidig dus.. Ik denk dat wij nog even wachten. De dame is nu nog geen 4 maanden en pas over op kv en van haar darmkrampjes af. Ik ben een beetje bang om er nu alweer wat nieuws in te stoppen ;). Al lijkt het me ook wel erg leuk!



Ik ben ook benieuwd over welk sprongetje jullie het hebben? Volgens mijn oei ik groei boek was er met 12 weken een sprongetje, en dan pas met 19 weken weer. Die van 12 weken viel hier wel mee, wel had ze met 14 weken een huilweek en merk ik dat ze nu ineens een stuk meer kan. Dus het boek zal, zoals alles, ook maar een richtlijn zijn. Het is ontzettend leuk trouwens om te zien wat ze nu allemaal kan! Nieuwe geluidjes, dingen pakken, overal aan voelen, zitten, poging tot omrollen (dat lukt haar nog niet, hihi).



Ook geruststellend te horen dat de meeste kindjes hier het hardst naar papa lachen. Dat doet L. dus ook, de schaterlachen zijn vaak voor papa.



Verder gaat met werk, kinderdagverblijf en L. erg goed. We hebben best al een ritme met elkaar. Het enige mindere zijn wat privé problemen die spelen in het contact met mijn moeder. Ik zal niet in detail treden, maar op dit moment zijn de spanningen zo hoog opgelopen dat we tijdelijk helemaal geen contact meer hebben. En daar ben ik nu zelfs opgelucht over... Erg verdrietig allemaal.Maar ik probeer om het de tijd met L. niet nog meer te laten beinvloeden dan het de afgelopen maanden al gedaan heeft, en te genieten van mijn gezinnetje!



Fijne pasen allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Wat heftig Apple! Wel fijn dat het opluchting geeft voor nu. Stress is niet goed.. lekker genieten van je gezin!



Ook fijn om te horen dat papa's grotere lachen veroorzaakt. Al lacht ze nu wel vaker naar me alsof ze het gehoord heeft, hihi.



Ik bedoel trouwens sprong 4, dus die met 19 weken. Olivia is al bijna 18 weken (je rekent van de uitgerekende datum). Ze draait nu alleen linksom van rug naar buik, rechts lukt nog net niet. Verder is sinds 2 dagen fffffffft en pffffffff super leuk. (Ze doet haar tong tussen haar lippen voor extra effect ) en ze doet ook,.. ja hoe moet ik dat uitleggen...? Alsof iemand iets zegt en je moet lachen maar je houd je lach in maar er ontsnapt lucht..? Pffrrfrrr? Ach misschien krijgen jullie een beeld hahahaha



Fijne Pasen allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Apple: idd erg lastig! Ik ga morgen wat meer info vragen aan de kinderarts! Ons meisje is de afgelopen 3 dagen toch niet meer zo blij met haar groentepapjes en eet 10 schepjes max maar wil dan ook geen melk meer..

Ach.. ze heeft er zelf geen last van en is heel vrolijk. Dat is het belangrijkste.

Zolang je meisje nu tevreden is: hou het zo en geniet ervan zonder krampjes!

Hapjes zijn er leuk! Maar meer "werk" dan een flesje.

Rot de problemen met je moeder! Zeker nu je je moet focussen op jullie kleine dame! Hopelijk is er snel een oplossing waar je je goed bij voelt!



Sprongetje: van de 12 weken sprong heeft ze veel last gehad.. ze is nu 18 weken maar ik merk nog niets van de 19 weken sprong!

Omrollen doet onze dochter nog niet.. al oefen ik elke dag met haar. Op haar beentjes staan vind ze dan wel weer geweldig.

Momenteel leert ze andere nieuwe dingen merk ik: ze stopt haar tong tussen haar lippen en maakt dan het "pfffrrrrttt" geluid en spukt ons helemaal onder

De kleine schat...



Ik heb voor onze zomervakantie de love to stay geboekt in hof van saksen! Iemand ervaringen, tips? Ik kijk ernorm naar uit!
What's meant to be will always find its way. ❤️
Alle reacties Link kopieren
Kan ze al helemaal zelf omrollen Schaapje, zonder hulp? Wat knap . doet ze dat snachts dan ook? Lijkt me weer eng ivm buikslapen? Haha ik denk dat ik m snap! Hier is kgggggg erg favoriet om te doen en te horen .



Leuk s17, hof van saksen heb ik goede verhalen over gehoord! Wij gaan over 2 weken een lang weekend center parks doen. Ik ben erg benieuwd.



Hebben jullie al ervaring met zwemmen met je kleine? Ik wil t wel gaan proberen maar ben ern beetje bang dat ze er na 5 minuten klaar mee is en gaat huilen, haha.



Ow en..zijn jullie alweer ongesteld geweest? Ik nog niet. Wel pas net gestopt met bv, misschien daardoor...ik mis het niet maar zou het ook wel weer fijn vinden te merken dat alles weer gewoon werkt.
Alle reacties Link kopieren
S17: Haha precies dat doet onze dochter ook! Wat grappig dat ze eigenlijk zo hetzelfde ontwikkelen



Apple: ja ze rolt alleen linksom op haar buik en op haar zij rechtsom. Ze slaapt in een sleepyhead dus ze kan zich niet omdraaien / omrollen heel veilig en geschikt tot 8 maanden (ook grotere versie te koop maar denk niet dat we die aanschaffen).

Ze slaapt ook nog bij ons in bed voorlopig met nachtvoedingen



Wij hebben nog niet gezwommen maar lijkt me heerlijk! En ik denk gewoon uitproberen. Heb je een bad? Je kan ook eerst eens samen met je kleintje in bad gaan. Zo'n zwembad is wel heel veel prikkels dus denk niet dat je daar lang bent haha



Ik ben nog niet ongesteld geworden, ik was begonnen met de minipil maar icm mijn nachtmerries en angsten werd ik door die pil ook down / depressieve klachten. (Staat ook als 'zeer vaak' bijwerking). Dus gestopt, al 3?4? Weken maar nog niks. Had verwacht direct ongesteld te worden maar het is rustig.



Wij wilden ook naar hof van saksen maar dachten; wat gebruik je daar nu qua faciliteiten? Je zit toch met je kleintje. Dus verder dan het pierebadje kom je niet dachten wij. Wij gaan waarschijnlijk gewoon een huisje huren ergens.
Alle reacties Link kopieren
@apple wat naar en verdrietig dat het niet lekker loopt tussen jou en je moeder.



@kleinschaapje wat leuk dat ze al omrolt! wat vlot! Hier rolt ze af en toe van buik naar rug en van rug naar zij. Qua kracht kan ze het denk ik wel maar de techniek ontbreekt nog.



De geluidjes zijn wel herkenbaar maar hier ook veel keelgeluidjes allerlei klinkers vliegen ons om de oren. Lekker kletsen.



Toen ik met de minipil begon ben ik 2 weken later ongesteld geworden en dan ook echt flink maar nu al 2 maanden niet. De borstvoeding wil ik in mei gaan afbouwen half juni gaan we op vakantie naar frankrijk dan wil ik er vanaf zijn. Ik kolf alleen omdat gewoon drinken haar niet lukte. Begin het nu wel zat te worden. Zeker nu ik aan 1 kant een kloof heb omdat m'n kolf even scheef heeft gezeten. :(



Hof van saksen ken ik niet. Centerparcs vond ik voor een midweek week leuk. Nu kijk ik wel uit naar wat meer rust. We hebben een huisje in het midden van Frankrijk gehuurd met een zwembad dus gaat goed komen
Alle reacties Link kopieren
Apple: ik ga in mei eens gaan zwemmen ondanks dat ze het in BE erg afraden onder de 12maand!

We hebben thuis wel een redelijk groot bad en dat vul ik wel ens goed omdat ze plonsen erg leuk vind. Maar ik heb ook schrik dat een zwembad te luid, te druk, te koud gaat zijn en ze gaat huilen!

Nog niet ongesteld geweest maar ik neem nog de minipil en mijn gyn zei dat ik hierdoor niet ongesteld zou worden!



Kleinschaapje: geweldig he! Vanmorgen m'n gezicht nat gespuwd toen ik goeiemorgen wou zeggen voor ik haar uit bed nam! En dat vind ze dan hilarisch.

Hier gelukkig eentje die nog niet rolt. Zouden jullie je veilig voelen met enkel een aerosleep matras ivm rollen?

Gebruiken jullie dan voorlopig geen orale anticonceptie? Gwne pil geeft ook deze bijwerking dacht ik?

Veel fasciliteiten gaan we er idd niet gebruiken en daarom hebben we voor een iets luxueuzere kamer gekozen met bubbelbad.. dan kunnen we wat afwisselen met de baby entertainen!



Redshoes: knap dat je nog bv geeft! Moest het bij mij vlot gegaan zijn had ik het zeker ook nog gedaan! Wel jammer dat je moet kolven.. het zijn anders zon zalige momentjes!

Centerparks deden wij als ik 6maand zwanger was maar ik vond onze bugalow niet zo proper.. durfde er niet koken! Mss gwn pech gehad!

Frankrijk lijkt me ook zalig! Heb lang gezocht naar een huisje daar.. toch maar niet gedaan voor de afstand.. gezien ik niet weet hoe onze meid er dan op zou reageren!
What's meant to be will always find its way. ❤️
Alle reacties Link kopieren
Prikjes zijn goed verlopen!

Dochter weegt 7kg en is nu 63,5cm



Kinderarts zei dat haar curve enorm gestegen was!



Hoeveel wegen jullie kindjes en hoe groot zijn ze?
What's meant to be will always find its way. ❤️
Alle reacties Link kopieren
S17 wat fijn dat de prikjes goed zijn gegaan! Wat een mooi gewicht en mooie lengte.

De kleine was vorige week 6,5 kilo en 61cm (bij 17 weken). Qua lengte zat ze net onder de middenlijn en qua gewicht tussen de middenlijn en de +1 lijn. Ook netjes dus



Na peer zijn we gisteren trouwens overgegaan op banaan nou dat ging er in als zoete koek haha. Ze snapt steeds beter dat ze dr mond open moet doen en niet met dr tong naar buiten moeten duwen. Daarnaast vindt ze het ook erg leuk om met de lepel te spelen en stopt deze dan zelf in haar mond haha. Nu een paar dagen banaan en dan wil ik naar de groenten gaan overstappen, pastinaak, pompoen en wortelen staan na elkaar op het programma.
Alle reacties Link kopieren
Oh even m'n frustratie kwijt. Ben echt zo boos op het kdv. Vanmorgen een klein beetje banaan meegegeven. Uitgelegd dat we net begonnen zijn en het oefenhapjes zijn en geen fles vervangt. Nee dat snapte ze. Aangegeven dat ze het best om 9u mag en om 10u d'r fles of na d'r fles zo rond 11.30.

Bij ophalen blijkt ze om 10u een fles te hebben gehad om 13u 3/4 banaan en om 15.15 weer een fles. Ze dachten dat ze maar 2 flessen krijgt omdat ik 2bv meegeef terwijl ze daar iedere x al 3 flessen krijgt 2x bv en 1x nutriënten. Vervolgens nog zeggen dat ze veel gehuild heeft. Ja dat snap ik wel als je er 3/4 banaan inpropt en een fles minder geeft. Ter vergelijking thuis krijgt ze 1/4-1/3 banaan of peer.



Ze waren in de war vanwege het fruit. Ik vind het geen excuus.
Och arm kind.. banaan overload! Wel dom dat ze dat niet snappen hoor, ze weten toch dat het nog de fase van alleen oefenhapjes is?

Nou zal wel geen 2e keer gebeuren. Maar vervelend!!



Hier ziek geweest en dat is geen feest met een baby. Die ook nog besloten heeft dat hij dag en nacht om de 2,5-3 uur aan de borst wil

Was met vlagen zo duizelig dat ik bang was 'm te laten vallen! Verder maar wat wazig op bed gaan liggen, hij dr naast met speeltjes en dan hopen dat ie snel moe werd Gelukkig sliep hij die dagen opeens ook veel, 1x zelfs drie uur!

Voel me nu beter.

Helaas hebben de onderburen besloten het hele huis te gaan verbouwen en beginnen daar volgende week mee .. ze waarschuwden al voor een maand lang elke dag herrie vanaf 6uur

Denk dat ik ga emigreren
Alle reacties Link kopieren
Beterschap Noortje!

Vervelend ook van de verbouwing. Logisch dat het moet gebeuren, maar leuk is het nooit.

En timing is nu met baby helemaal niet lekker



Vervelend Redshoes! Hoe vaak gaat ze naar het kdv? Misschien anders even wachten met hapjes daar tot ze 'echt' de fruithap mee kan eten?

Uitzonderingen gaan toch wat vaker fout is mijn ervaring (& ben erg enthousiast over het kdv hoor!). Is geen onwil, maar ze moeten vaak al zoveel onthouden



Fijn dat de prikjes goed gingen S17!

Met 10 weken was onze dame 57 cm en 5,2 kilo. Begin mei mogen we weer voor de derde vaccinatie (was hier ook eerder ivm kinkhoest). Ben benieuwd hoeveel ze dan weegt!!

Ik voel me ook veilig zonder aerosleep trouwens als ze kunnen rollen kan je toch weinig meer tegen buikslapen doen.



Boodschappen zijn hier alweer binnen! Lekker even gelopen vanmorgen!
Alle reacties Link kopieren
@KleinSchaapje, ik heb even gegoogled wat een sleepyhead is , ziet er fijn uit! Slaapt ze dan daarin tussen jullie in in bed, of hoe werkt dat practisch gezien? Goed idee trouwens om met onze kleine eerst eens in het bad te gaan, die hebben we. Ga ik dit weekend uitproberen! Iemand nog tips over hoe dat het beste kan? Zelf gaan zitten en haar dan vasthouden denk ik...?



Fijn s17, dat de prikjes goed gingen! Wat een flinke dame hebben jullie al! Toevallig moest L. vandaag voor prikjes naar het cb, ze weegt nu ruim 6 kg en is 63 cm lang (17 weken oud). Dat was schijnbaar precies gemiddeld qua gewicht en iets langer dan gemiddeld. De prikjes schenen ook oké te gaan, mijn man was er met haar (ik werk vrijdags, hij niet) en dat vond ik eigenlijk wel fijn. Hoef ik die prikjes niet aan te zien .



Jeetje @Redshoes, ik zou ook pissed zijn over zoveel banaan! Ik denk zelf dat ik ze voorlopig op het kdv alleen flessen laat geven, ook als we met oefenhapjes beginnen. Om de reden die ernie al aangeeft, dat ze anders daar misschien te enthousiast worden. Heeft je kleintje er nu last van, van al die banaan?



@Noortje, ach arme jij, eerst ziek en nu verbouwende buren. Hoe doet je mannetje het verder?



@Ernie, leuk weer van je te horen (lezen ), elke keer als ik jou zie dan denk ik nu 'jeetje zij heeft er nog 3 rondlopen, respect' haha. Hoe gaat het binnen jullie gezin met de nieuwe kleine erbij, gaat ze gewoon mee in de gezinsflow?



Nog dank voor de lieve reacties mbt moeder trouwens. Het is een verdrietige situatie, maar ik ben ook blij dat er nu eindelijk wat dingen worden uitgesproken die al lang sudderde. Ik heb het vertrouwen dat we uiteindelijk weer een manier gaan vinden om met elkaar om te gaan, juist door nu ook even afstand te nemen.
Alle reacties Link kopieren
Redshoes: leuk dat banaan bij jou vlot ging. Hier probeerde ze zelf ook met de lepel te spelen.. maar stak deze iets te diep in haar mond.. je had haar gezicht moeten zien!

Wij proberen vandaag voor het eerst fruit! Ik ben benieuwd!!

Wat rot dat het kdv het zo verprutst heeft!

3/4 banaan is echt veel.. banaan is ook zo zwaar niet moeilijk dat het een moeilijke dag was voor je meisje! Ocharme!

Ik ben heel blij dat ons meisje pas op 5maand moet starten in het kdv.. tegen die tijd is ze goed met alles opgestart en kunnen ze dat al ni verprutsen.. wel jammer dat we zo moeten denken! Gelukkig was hij ook zo lief om relatief veel te slapen!

Oh nee verbouwingen! Dan zal hij een heel stuk minder slapen!



Noortje: ben je er nu terug bovenop? Kan me heel goed voorstellen dat het een hele opgave is om dan nog voor de baby te zorgen! Fijn dat je je ook goed voelt zonder aerosleep! Wij hebben deze toch aangeschaft al ben ik ervan overtuigd dat ik hiermee alleen mezelf gerust stel!



Ernie: hopelijk vallen de prikjes in mei heel goed mee en is jullie lieverdje goed gegroeid!!



Apple: wij hebben een badzitje maar idd als ik het eens goed vul hou ik haar gwn vast! Ik doe dit wel enkel als mijn vriend thuis is zodat hij haar nadien kan afdrogen..

6kg en 63cm.. wat een lange slanke meid hebben jullie!

Met prikjes heb ik geen probleem. Maar das vast beroepsmisvorming

Verder nog heel veel sterkte met de situatie met je moeder! Maar idd zoals je zegt mss is even contact en de situatie laten rusten goed!



Hier nog een vraagje: onze kinderarts raad ons het vaccin tegen windmolen aan op 12maand (nog lang tijd i know) maar na wat opzoeking zie ik toch dat er mogelijks wat nadelen zijn! (Vooral bij vrouwen gezien er niet goed geweten is hoelang het vaccin werkt. Wanneer vrouwen dit oplopen tijdens een zwangerschap is dit zeeeeer nadelig voor de foetus)

En nu twijfel ik...
What's meant to be will always find its way. ❤️

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven