Geld & Recht alle pijlers

Gierige acties deel VI

17-01-2017 22:15 2994 berichten
Deel I, II, III,IV en deel V zijn een groot succes.

We gaan hier verder met het beschrijven van gierige acties. Dit topic is vooral bedoeld voor verhalen maar laten we het vooral gezellig houden









Link naar deel V

Link naar deel IV

Link naar deel III

Link naar deel II

Link naar deel I
Alle reacties Link kopieren
Krijg je daar juist geen scheve gezichten van Monica?
Alle reacties Link kopieren
quote:Sorcha_ schreef op 21 april 2017 @ 11:47:

Krijg je daar juist geen scheve gezichten van Monica?



Nee hoor.



We verschillen zo hard van elkaar dat het heel moeilijk wordt om een bedrag te bepalen dat voor iedereen oké is: kinderloos goedverdienend koppel met gescheiden financiën, jong koppel in de schuldhulpverlening dat op praktisch vlak heel hard op ouders leunt, NSG (waarbij je je dan de vraagt zou kunnen stellen in hoeverre stiefkleinkinderen meegerekend worden),..



We beslissen gewoon wie de pot bijhoudt en het cadeau koopt en that's it
Alle reacties Link kopieren
quote:MonicaG schreef op 21 april 2017 @ 11:54:

[...]

Nee hoor.



We verschillen zo hard van elkaar dat het heel moeilijk wordt om een bedrag te bepalen dat voor iedereen oké is: kinderloos goedverdienend koppel met gescheiden financiën, jong koppel in de schuldhulpverlening dat op praktisch vlak heel hard op ouders leunt, NSG (waarbij je je dan de vraagt zou kunnen stellen in hoeverre stiefkleinkinderen meegerekend worden),..



We beslissen gewoon wie de pot bijhoudt en het cadeau koopt en that's it Fijn dat dat zo kan bij jullie!
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
Hier bepalen we vooraf of er gezamenlijk met zus van man of los van elkaar als gezinnen iets gekocht gaat worden voor bijvoorbeeld mijn schoonouders.

Budget houden we wel ongeveer gelijk aan.



Schoonouders overigens geven ook eenieder hetzelfde in bedrag. Dus zoon en dochter, echter ook de aanhang. Het budget voor kleinkinderen wordt wel als 1 gezin bepaald, want hier 1 kind en bij zus van man 3 kinderen en 1 op komst.

Over het algemeen besteden zij 1 bedrag per gezin en bepaald het gezin zelf hoe het verdeeld wordt tussen eigen kind, aanhang en kind(eren).

Dus zouden wij besluiten alles zelf te houden kan dat, zouden wij besluiten alles aan kind te geven kan dat ook. En alle tussenvormen. (Denk hierbij aan bv kerst, nu de kinderen nog heel klein zijn, wanneer ze groter zijn zal dit anders ingeregeld worden).



Ze zijn heel gul in alles. Staat er iets in hun kast waar een van ons plezier aan heeft geven ze dat graag mee. Andersom worden zij ook gul door ons behandeld. Ze zijn zo lief.......ze verdienen het.



Overigens is rekening houden met iemands budget wel een hele belangrijke in mijn optiek. Je kunt niet van iemand verwachten die bepaalde draagkracht niet heeft dat hij/zij evenzoveel bijdraagt. Tenzij persoon dat zelf wil.
Alle reacties Link kopieren
Wat voor mij een tientje is, is voor mijn zus 100 euro ofzo. Gezamelijke kado's doen wij nooit 50-50.
Alle reacties Link kopieren
Ben laatst meegereden met een vriendin naar Maastricht, ongeveer 100km van woonplaats en ook weer terug en toen wilde ze 40 euro voor de benzine.. wel even gevraagd waarom het zo veel was maar ze was er echt van overtuigd dat ze 80 euro aan benzine had betaald voor die reis dus uiteindelijk maar gewoon betaald. Kreeg een beetje het idee dat ze winst wilde maken op haar ritje.
quote:bucket- schreef op 21 april 2017 @ 21:11:

Ben laatst meegereden met een vriendin naar Maastricht, ongeveer 100km van woonplaats en ook weer terug en toen wilde ze 40 euro voor de benzine.. wel even gevraagd waarom het zo veel was maar ze was er echt van overtuigd dat ze 80 euro aan benzine had betaald voor die reis dus uiteindelijk maar gewoon betaald. Kreeg een beetje het idee dat ze winst wilde maken op haar ritje.Je kan op de ANWB kijken hoeveel benzine je ongeveer kwijt ben( ik geloof dat ze uitgaan van 1 op 15) met gemiddelde benzineprijzen erbij dacht ik.
200 km met een auto die 1:15 rijdt (hoog aangehouden) = 13 liter benzine × €1,60 per liter (weer hoog aangehouden) = nog geen €22.



Je bent gewoon genaaid dus.
Ha Puss.
Alle reacties Link kopieren
quote:bucket- schreef op 21 april 2017 @ 21:11:

Ben laatst meegereden met een vriendin naar Maastricht, ongeveer 100km van woonplaats en ook weer terug en toen wilde ze 40 euro voour de benzine.. wel even gevraagd waarom het zo veel was maar ze was er echt van overtuigd dat ze 80 euro aan benzine had betaald voor die reis dus uiteindelijk maar gewoon betaald. Kreeg een beetje het idee dat ze winst wilde maken op haar ritje.





Ik rij 600+ km voor €75 met mijn 15 jaar oude benzine autootje
Ha!



Mijn auto rijdt 1:19 en ik tankte deze week voor €1,55 liter.

Dus..
Alle reacties Link kopieren
quote:bucket- schreef op 21 april 2017 @ 21:11:

Ben laatst meegereden met een vriendin naar Maastricht, ongeveer 100km van woonplaats en ook weer terug en toen wilde ze 40 euro voor de benzine.. wel even gevraagd waarom het zo veel was maar ze was er echt van overtuigd dat ze 80 euro aan benzine had betaald voor die reis dus uiteindelijk maar gewoon betaald. Kreeg een beetje het idee dat ze winst wilde maken op haar ritje.Rijdt ze met een bus?
Alle reacties Link kopieren
Oh bucket da's wel zuur, volgende keer gewoon zij aftanken en de terugreis tank jij weer vol en dat door de helft...
die ik wilde bestaat al...
Alle reacties Link kopieren
Ja ik weet het, ben toen ook met anwb prijzen gekomen en ze reed gewoon in een vrij nieuwe auto maar ze bleef volhouden dat dit echt de kosten waren, heb na twee discussies dus maar gewoon betaald en gezegd dat ze die auto na moet laten kijken haha. Ik vind het dan op een gegeven moment ook vervelend om er over te blijven zeuren en ben niet armlastig dus tja
Dat waren de kosten ook. In totaal.



Ik zou niet meer met haar meerijden.
Bucket, heeft ze ook parkeerkosten betaald? Ik vind het normaal om die dan ook te delen. Afschrijving op de auto vind ik dan weer overdreven om door te rekenen, maar wie weet komt ze met dat soort dingen erbij wel aan die 40 euro.
Belachelijk. Zo iemand zou ook gewoon geen vriendin meer van mij zijn. Als je jezelf wilt verrijken over de rug van een ander
quote:Marels schreef op 20 april 2017 @ 21:06:

Het cadeau is dan namens het stel, maar kind 1 gaat er van uit dat elke persoon evenveel moet inleggen, kind 2 en 3 gaan er vanuit dat een cadeau voor ouders betaald wordt door de kinderen en dat je dus gewoon deelt door het aantal kinderen.

Want, zo stelde kind 2 de vraag, als één der kinderen dan 4 kinderen heeft, moet dat kind dan 6 keer betalen?



De vraag is dus of het logisch is om door 4 te delen in dit geval, of door 6.Iedere volwassene betaalt een deel dus door 6 personen delen. Minderjarigen/kinderen dus zou ik nooit mee laten betalen.
quote:Erizon schreef op 22 april 2017 @ 13:12:

Bucket, heeft ze ook parkeerkosten betaald? Ik vind het normaal om die dan ook te delen. Afschrijving op de auto vind ik dan weer overdreven om door te rekenen, maar wie weet komt ze met dat soort dingen erbij wel aan die 40 euro.Zelfs dan niet. Incl afschrijving ed zou je hooguit € 0,27 per kilometer kunnen rekenen. Dat is dan € 54. Gedeeld door 2 is nog steeds geen € 40
Alle reacties Link kopieren
O dat meerijden heb ik ook eens gehad. We hadden een bijeenkomst op een afgelegen locatie in het zuiden van het land. Iemand vroeg via de mail of er iemand met haar mee wou rijden, omdat het best een eind alleen rijden was. Ik heb gereageerd, en heb haar op de heen- en terugreis getrakteerd op koffie en wat lekkers. Aan het eind van de rit vroeg ik hoeveel de benzinekosten waren, zodat we konden delen. Ze zou het me nog via de mail laten weten. Kreeg uiteindelijk een mail met een bedrag dat ongeveer 2 keer zo hoog was als het bedrag van de ANWB op basis van kilometers.

Heb wel betaald, maar me voorgenomen om voortaan toch maar weer veel duidelijker vooraf afspraken te maken.
Vooraf zaken afspreken is altijd een hele verstandige aanpak. Doen we vaak niet, want tijdnood, vertrouwen in de ander, niet durven of onwetendheid.



Achteraf vaak gehoord dat dit soort momenten zorgden voor onprettige situaties.

En wat doe je dan? Drijf je het op de spits? Of laat je het rusten voor de lieve vrede?
Ik vind het best knap dat jullie allemaal weten hoeveel jullie auto verbruikt haha, ik tank 60/70 euro in de week en weet dan dat ik er een week meerij. Geen idee hoeveel kilometer dat is.
Alle reacties Link kopieren
quote:Pieps2016 schreef op 22 april 2017 @ 22:15:

Ik vind het best knap dat jullie allemaal weten hoeveel jullie auto verbruikt haha, ik tank 60/70 euro in de week en weet dan dat ik er een week meerij. Geen idee hoeveel kilometer dat is.Haha dat heb ik ook. Ik tank 2 keer per week. Geen idee hoeveel kilometer dat is.
Oh ik zet de dagteller als ik tank altijd op 0. Een beetje als sport om te zien of ik deze week zuiniger kan rijden dan de vorige.

Ik zit meestal ook rond de 600 per tank. Er gaat 35 liter in.
quote:minnimouse schreef op 22 april 2017 @ 22:18:

[...]



Haha dat heb ik ook. Ik tank 2 keer per week. Geen idee hoeveel kilometer dat is.Twee kervper week ? Zit je voor je werk veel op de weg ? Ik tank een keer in de 4 weken en pak toch bijna dagelijks de auto .

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven