Wat wilde je als kind dolgraag?

20-04-2017 13:45 210 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vanochtend reed ik een fietser voorbij en zag dat ze geen handremmen op haar fiets had. Niks bijzonders natuurlijk, maar deed me meteen denken aan mijn grote wens van vroeger: ik wilde zó graag een fiets met handremmen. Kon echt in de fietsenstalling op school dromen bij al die fietsen die dat wel hadden, haha.

Verder leek het me later, toen ik ondertussen op de middelbare school zat, fantastisch als ik eens een Kipling rugzak zou krijgen.

Dingen die ik nu heb (fiets met handremmen) of zou kunnen kopen (Kipling rugzak) maar waarvan ik toen dacht dat mijn leven helemaal compleet zou zijn zodra ik ze ooit zou mogen bezitten.



Waarvan ging jullie hart vroeger sneller kloppen als je eraan dacht? Waar droomden jullie van, en waren misschien zelfs beetje jaloers op kinderen die dat wel hadden?
Alle reacties Link kopieren
Heel leuk topic dit. Ook wel een paar verdrietige dingen



Ik bedenk mij opeens: ik wilde HEEEEEEL graag een legging met print van jeans. Dus een gladde synthetische legging, mét jeans print. Dit had ik gezien in de Wehkamp en ooo wat leek mij dat stoer. Wat jammer dat het helaas uitverkocht was! Jaren later bleek dat mijn moeder dat gewoon had gezegd, omdat ze het echt niet aan kon zien als ik in zoiets afgrijselijks rond zou lopen Heb het haar nooit kwalijk genomen, want als kind geloofde ik haar en als tiener begreep ik dat het echt onwijs ordinair en lelijk was.



Daarnaast wilde ik niets liever dan borsten hebben, volwassen zijn, in "de stad" wonen, moeder worden, een vriendje hebben Al vanaf vrij jong (10 jaar?) was ik hier volledig door geobsedeerd. Volwassen zijn en dito kleding leek mij helemaal geweldig. Zoals je in de tijdschriften zag. In de Achterhoek liepen de vrouwen er zo niet bij hoor! Moet zeggen dat ik al jarenlang in de grote stad woon, maar verre van een mode pop ben geworden. En die donkerblauwe fluwelen BH met gouden sterren (echt, stond in de Wehkamp, haha) is er nooit gekomen
Ik heb gewoon gegoogled op 'speelgoedboom', en toen kwam exact de boom tevoorschijn die ik vroeger wilde, de magische speelboom. Wat vond ik hem leuk, bij een vriendinnetje. Een boom die je dicht kon klappen en waar popjes in woonden. Vooral het wipje en de schommel vond ik helemaal geweldig



https://www.bol.com/nl/p/ ... he-boom/1004004013017836/
Alle reacties Link kopieren
quote:Invisible10 schreef op 21 april 2017 @ 14:52:

Ik heb gewoon gegoogled op 'speelgoedboom', en toen kwam exact de boom tevoorschijn die ik vroeger wilde, de magische speelboom. Wat vond ik hem leuk, bij een vriendinnetje. Een boom die je dicht kon klappen en waar popjes in woonden. Vooral het wipje en de schommel vond ik helemaal geweldig



https://www.bol.com/nl/p/ ... he-boom/1004004013017836/

Die had ik! Ik vond vooral de lift en het aparte hondenhok geweldig. Heel veel mee gespeeld!

Edit: die wip had ik niet, is blijkbaar een nieuwe toevoeging.
ladyl0101 wijzigde dit bericht op 21-04-2017 15:01
Reden: toevoeging
% gewijzigd
The owls are not what they seem
quote:Het-groepje schreef op 21 april 2017 @ 07:41:

[...]





Good for you!!!

En een virtuele:



[img]https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/or ... 2870df.jpg[/img]

Zoek maar wat uit!Wat ontzettend lief! Ik ben best ontroerd, ik vond het namelijk best een pittige vraag, gelukkig ben ik nu degene die kan en mag verwennen.
quote:appeltjesgroen schreef op 21 april 2017 @ 11:02:

[...]



Wat sneu



Mijn man kreeg ook nooit wat hij wilde. Niet uit geldgebrek ofzo (zeer welvarend gezin en aan speelgoed geen gebrek) maar vanuit pedagogisch oogpunt. Wilde hij een piratenbootje van de lego, dan kreeg hij een ridderset. Wilde hij de brandweerauto dan kreeg hij de politieauto. Want je moet kinderen niet geven wat ze willen, daar worden ze maar verwend van . Nou ben ik het er helemaal me eens dat je niet in alle wensen mee hoeft te gaan, maar die blije gezichtjes als er een hartewens in vervulling gaat, dat wil je je kind toch niet ontnemen?!Dat is ook flauw zeg.. af en toe eens krijgen wat je echt wilt is juist zo fijn voor een kind, uit pedagogisch oogpunt ook haha dat je alles kunt bereiken wat je wenst ofzo? In elk geval heel af en toe. Of met sinterklaas een gebreide trui van Mickey mouse en een paar sokken, lekker praktisch maar zo'n domper...
Alle reacties Link kopieren
quote:[message=26823679,noline]appeltjesgroen schreef op 21 april 2017





Mijn lievelingsboek was Afke's tiental, over een groot gezin. Ik zwijmelde helemaal weg bij dat boek, en bij de omslag: een heel leuk boerderijtje met schattige kleine raampjes enzo. Nooit meer bij stilgestaan, laatst dat boek weer gevonden, ik keek naar de omslag en mijn hart maakte even een huppeltje: dat boerderijtje op de omslag waar ik zo vaak bij wegdroomde, dat is eigenlijk precies het huis waar we nu wonen! :heart:O wat leuk!!!!
quote:Dina80 schreef op 20 april 2017 @ 17:23:

[...]





Ooooh nu ben ik met terugwerkende kracht hartstikke jaloers op je!



sorry!

Vind het wel heel jammer dat ik die kleine nu niet meer heb. Volgens mij zijn ze toen naar een nichtje gegaan ofzo, en daarna verdwenen. Had ze graag nog aan mijn eigen dochter gegeven.



De mensen die vroeger een beugel wilden, Waarom? Ik was zoooo blij dat ik die niet hoefde, de beugelbekkies bij mij op school werden er meestal om gepest!
quote:apiejapie schreef op 21 april 2017 @ 07:14:

[...]



Jammer dat zoiets simpels niet te realiseren was....Haha..ja op 1 of andere manier werd die wens niet ingewilligd. Hagelslag wel. Kwam verder niets tekort, dat scheelt weer
quote:appeltjesgroen schreef op 21 april 2017 @ 11:02:

[...]



Wat sneu



Mijn man kreeg ook nooit wat hij wilde. Niet uit geldgebrek ofzo (zeer welvarend gezin en aan speelgoed geen gebrek) maar vanuit pedagogisch oogpunt. Wilde hij een piratenbootje van de lego, dan kreeg hij een ridderset. Wilde hij de brandweerauto dan kreeg hij de politieauto. Want je moet kinderen niet geven wat ze willen, daar worden ze maar verwend van . Nou ben ik het er helemaal me eens dat je niet in alle wensen mee hoeft te gaan, maar die blije gezichtjes als er een hartewens in vervulling gaat, dat wil je je kind toch niet ontnemen?!



Wat een rare gedachtengang!

Ik kreeg vaak wel net wat anders. Maar ik vond het dan 'beter'.

Ik wilde heel graag roze all stars.

Mijn moeder had geen geld dus dan kocht ze iets wat erop leek. Maar dan in een soort neon kleur en ze vond er een shirt bij in precies dezelfde kleur.

Dus ik vond het 9 van de 10 keer niet erg om net wat anders te krijgen.

Maar dit voorbeeld klinkt een beetje pesterig.

Ik ken ook iemand die aan het einde van elke verjaardag het mooiste kado weg moest geven tbv een goed doel.

Om te leren delen ofzo.

Vond ik ook.altijd zo gemeen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Het-groepje schreef op 22 april 2017 @ 08:42:

[...]





Wat een rare gedachtengang!

Ik kreeg vaak wel net wat anders. Maar ik vond het dan 'beter'.

Ik wilde heel graag roze all stars.

Mijn moeder had geen geld dus dan kocht ze iets wat erop leek. Maar dan in een soort neon kleur en ze vond er een shirt bij in precies dezelfde kleur.

Dus ik vond het 9 van de 10 keer niet erg om net wat anders te krijgen.

Maar dit voorbeeld klinkt een beetje pesterig.

Ik ken ook iemand die aan het einde van elke verjaardag het mooiste kado weg moest geven tbv een goed doel.

Om te leren delen ofzo.

Vond ik ook.altijd zo gemeen.Wow, wat belachelijk!!! En doen de ouders dat ook, krijgen ze als bonus een dertiende maand op het einde van het jaar, moeten ze het wel afgeven. Echt, hoe kun je zó met de blijheid van je eigen kinderen omgaan? Bovendien respectloos naar degene die dat cadeau speciaal voor dit kind uitgezocht en gekocht had.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven