Senseo ja of nee?

21-04-2017 09:53 55 berichten
Mijn Senseo is stuk.Hij gaf al maanden halve kopjes koffie, ondanks regelmatig ontkalken, en afgelopen week deed hij het alleen nog maar als ik hem schuin hield. En dat maakt zo'n bende

Gelukkig heb ik nog een Nespresso apparaat maar eigenlijk vind ik de cupjes daarvoor te duur. Ik heb nu wel een huismerk gekocht, maar die schijnen niet goed te zijn voor de levensduur van je apparaat (is een krijgertje, mijn vader had hem gewonnen).

Nu zit ik dus te dubben, wel of geen nieuwe Senseo. Zijn er nog andere soorten naast snelfilter, Senseo of Nespresso waarvan de prijs per kopje wat meer in de richting van Senseo gaat? Welke hebben jullie? Ik wil ook niet meer dan 100 euro kwijt zijn voor het apparaat zelf.
Alle reacties Link kopieren
nee nee nee en nog eens nee.



Nespresso heb je ook prima nepperts van.. jumbo heeft lekkere en liddl/aldi ook.. even uitproberen.Wij dronken te veel koffie dus werd het alsnog te prijzig -).. dus ovegestapt op volautomaat (siemens EQ7Plus)



Ik heb zelf een volautomaat (dus bonen).. die heb je in allerlei prijsklassen. Simpele saeco is net zo duur als een nespresso..



Bonen zijn betaalbaar iig.
Alle reacties Link kopieren
quote:handigmetgeld schreef op 21 april 2017 @ 11:07:

[...]





Just saying wrong. Nespressocups zijn grotendeels aluminium, en aluminium is veel te kostbaar om in het afval te laten zitten. Vrijwel alle aluminium wordt in Nederland uit het afval gehaald, meestal voor verdere verwerking (met wervelstroomscheiders of met eddy currents). In sommige gevallen (afvalverbranding) wordt het aluminium meeverbrandt (levert enorm veel energie op, meer dan steenkool per kg), en de resten aluminium worden daarna uit de verbrandingsresten gehaald en gerecycled.



Dat zoveel afval per kopje echt overbodig is ben ik volledg met je eens, maar dat het niet te recyclen zou zijn is echt niet waar.bij nespresso zelf kan je je gebruikte cups inleveren (en als je besteld meegeven aan bezorger).. zij recyclen het dan.. Maar ja.. die cups zijn uiteraard prijziger dan huismerk
Ik zou het Nespresso apparaat opgebruiken. Jammer dat zo'n apparaat er staat, ongebruikt is ook niets, toch? De Lidl heeft er goedkope cups voor die lekker zijn.



Maar ik ben sowieso voor team-percolator. Lekkere, en allesbehalve slappe, koffie en ziet prachtig uit op je fornuis ook nog. En zo'n kan kost geen drol, heb ze zelfs bij Xenos gezien.
Alle reacties Link kopieren
Bah Senseo!



Nespresso of filter
Nee
Ik zou gewoon een nieuwe Senseo kopen, voor een paar tientjes heb je al de eenvoudigste versie.
Alle reacties Link kopieren
NEE VIES, VOORKEUR NAAR NESPRESSO VOOR ENKELE BAKJES PER MAAND. Handig kan apparaat en snel gebruiksklaar vergelijking met Senseo app.
Alle reacties Link kopieren
Toch opmerkelijk dat de Senseo nog goed verkocht wordt, ondanks de beoordelingen hier.

Smaken verschillen en aan de verkoop te zien, doet de Senseo het erg goed.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
quote:Jaja007 schreef op 21 april 2017 @ 14:17:

Toch opmerkelijk dat de Senseo nog goed verkocht wordt, ondanks de beoordelingen hier.

Smaken verschillen en aan de verkoop te zien, doet de Senseo het erg goed.Ik heb er al jaren eentje, zou er zo meteen eentje weerkopen als deze stuk gaat. Wij drinken altijd de extra dark van DE , prima bak.
Alle reacties Link kopieren
quote:Jaja007 schreef op 21 april 2017 @ 14:17:

Toch opmerkelijk dat de Senseo nog goed verkocht wordt, ondanks de beoordelingen hier.

Smaken verschillen en aan de verkoop te zien, doet de Senseo het erg goed.



En opmerkelijk dat ze massaal worden ingeleverd bij de kringloopwinkels.....

Mijn man drinkt graag sokkenwater uit de Senseo, ik ga voor het pruttelpotje.





Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Gelukkig zijn er diverse smaken en merken, ook in Senseo pads.

Zolang iedereen op zijn/haar manier er van kan genieten.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Alle reacties Link kopieren
quote:Snoesje666 schreef op 21 april 2017 @ 14:58:

[...]





En opmerkelijk dat ze massaal worden ingeleverd bij de kringloopwinkels.....

Mijn man drinkt graag sokkenwater uit de Senseo, ik ga voor het pruttelpotje.





[afbeelding]



Blijkbaar doen mensen die hem bij de kringloop winkels dumpen, een inpulsaankoop.



De fabrikant kijkt toch altijd naar de verkoopcijfers en die liegen er niet om.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb altijd paarse nespresso cupjes van de Lidl. Die zijn heerlijk (en ook heel vaak op)

Wel kleine kopjes maken. Apparaat doet het al jaren.



Senseo mokka pads van de Lidl zijn trouwens ook echt lekker. Ook weer als klein kopje.

Denk dat veel mensen de fout maken van die grote mokken te maken en dan is het net slootwater.
Alle reacties Link kopieren
quote:Emma95 schreef op 21 april 2017 @ 15:06:

Ik heb altijd paarse nespresso cupjes van de Lidl. Die zijn heerlijk (en ook heel vaak op)

Wel kleine kopjes maken. Apparaat doet het al jaren.



Senseo mokka pads van de Lidl zijn trouwens ook echt lekker. Ook weer als klein kopje.

Denk dat veel mensen de fout maken van die grote mokken te maken en dan is het net slootwater.Dit denk ik ook.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou geen Hema nespresso cupjes gebruiken. Daar had mijn apparaat moeite mee en er zat koffiedrap onderin het kopje.
Alle reacties Link kopieren
quote:Blondie456 schreef op 21 april 2017 @ 10:03:

Ik kreeg ook eens halve kopjes en toen heb ik een nieuwe koffiepadhouder besteld en het probleem was opgelost. Probeer anders eerst eens om de houder goed schoon te maken en te ontkalken. Ik laat het dan een nacht in de antikal staan. Ik gebruik de koffiepads van de Lidl en die bevallen mij goed.



Mss heeft ze 'm al weggegooid.

Wel een goede tip...moet ik onthouden.
Alle reacties Link kopieren
Seseo... bah
quote:Emma95 schreef op 21 april 2017 @ 15:06:

Ik heb altijd paarse nespresso cupjes van de Lidl. Die zijn heerlijk (en ook heel vaak op)

Wel kleine kopjes maken. Apparaat doet het al jaren.



Senseo mokka pads van de Lidl zijn trouwens ook echt lekker. Ook weer als klein kopje.

Denk dat veel mensen de fout maken van die grote mokken te maken en dan is het net slootwater.Dat denk ik ook ja. Ik zet de senseo zelfs handmatig uit als ik vind dat het kopje vol genoeg zit. En ik heb ook echt de kopjes gekocht die bij het apparaat horen. Wij hebben die vierkante senseo en heb dus ook die vierkante kopjes. En nog een paar DE-kopjes. Dan heb je iig nooit te volle, waterige kopjes. Volgens mij weten veel mensen ook niet dat je de hoeveelheid water kan instellen bij de senseo. En die van ons heeft een knopje om de sterkte van de koffie in te stellen. Kleine kop sterke koffie of grotere kop gewone koffie. Dat heeft het nieuwe model niet meer zag ik.
Veel mensen vinden slootwater qua koffie of thee lekker. Maakt niet dat een senseo een goede koffiemachine is.
Alle reacties Link kopieren
Ik kijk gewoon naar wat eruit komt. Zodra de koffie niet meer donkerbruin is, zet ik em uit. Zelfde bij de nespresso.

Maar het is een kwestie van smaak. Niet iedereen houdt van sterke koffie.
Alle reacties Link kopieren
Senseo: nay. Wat een vieze koffie is dat zeg!



Ikzelf heb een espresso apparaat van de longhi. Was niet heel duur, maar we dronken nooit veel koffie dus we hoefden niet zon superdeluxe apparaat van 1200 euro. Dronken nooit veel koffie, want hiervoor dus een senseo uit het 'net samenwonen tijdperk'. Dat was echt niet weg te krijgen. Helaas is de koffie inname nu wel wat gestegen, maar met bonen is de koffie echt 1000x lekkerder. De bonen kosten niet veel, dus de hogere kosten van het apparaat heb je er zo uit.



Nespresso e.d. vind ik wel lekker, maar met al die toegevoegde smaakjes heb ik niet het idee dat ik echte koffie zit te drinken. Meer siroop ofzo.



Laatst ook koffie uit zon percolator gedronken bij iemand. Vond ik ook erg lekker.
Alle reacties Link kopieren
quote:poldervrouw schreef op 21 april 2017 @ 11:48:

nee nee nee en nog eens nee.



Nespresso heb je ook prima nepperts van.. jumbo heeft lekkere en liddl/aldi ook.. even uitproberen.Wij dronken te veel koffie dus werd het alsnog te prijzig -).. dus ovegestapt op volautomaat (siemens EQ7Plus)



Ik heb zelf een volautomaat (dus bonen).. die heb je in allerlei prijsklassen. Simpele saeco is net zo duur als een nespresso..



Bonen zijn betaalbaar iig.Ik lees even mee. Net even bovenstaande opgezocht, maar waar koop jij 'een simpele Saeco' voor de prijs van een Nespresso? Geen automatische in elk geval, wel een handmatige. Bedoel je dat?
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
Alle reacties Link kopieren
Ik vind Senseo echt vies. Dan maar geen koffie.

Dus: nee.



En ik zag overigens laatst bij de Hema dat je zelf je cupjes kunt vullen. Geen idee of dat wat is, ik koop gewoon de dure cupjes. Vind ik lekker.
Alle reacties Link kopieren
Bonen vind ik nog lekkerder ja, maar daar drink ik niet genoeg koffie voor thuis. Kon vaak de bonen weer weggooien.
Alle reacties Link kopieren
Wij hadden ook een senseo en toen dronk ik 1 keer in het half jaar koffie.Nu heb ik een dolce gusto en drink ik rustig 6 koppen per dag.Ik drink decafe cups van cafe royal, super lekker.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven