Trouwen in 2016/2017+

13-06-2016 13:55 2570 berichten
Alle reacties Link kopieren
Als vervolg op het TROUWEN IN 2016 topic heb ik een nieuw topic aangemaakt met daarin een tabel die ik zo goed mogelijk wil bijhouden. Hier kletsen we samen over de voorbereidingen richting de bruiloft en alle vragen/opmerkingen/ideeën kunnen met elkaar gedeeld worden. Geef je naam en trouwdatum indien gewenst aan mij door en ik zet je erbij.



NaamLeeftijdTrouwdatumLocatiesammie00-voorjaar 2017-Liefs7dan 306 mei 2017UtrechtFruity-Pebbles-16 mei 2017-Goudstraal2424 mei 2017Zuid-HollandJaneJane384924 mei 2017Zuid-Hollandsmurfin88dan 2826 mei 2017Noord-Veluwezwartekater25mei 2017-Nienah23juni/juli 2017Noord-Hollandilovemycat-23 juni 2017Zuid-Hollandmirleni35zomer 2017Gelderlandeagle-eye28/34zomer 2017-flipje2-7 juli 2017-Lapflop24juli 2017-xx_Juffie25juli 2017-Nav_26juli/augustus 2017OverijsselHalcyon_Days-11 augustus 2017-minnimousedan 3211 augustus 2017-Ttass28dan 3025 augustus 2017-leonidan 381 september 2017Zuid-HollandMaritinwonderland241 september 2017FrieslandPotjePindakaas31september 2017Zuid-Hollandmotorbloemetje2615 september 2017Noord-Hollandssea198136september 2017Zuid-Hollanddaneli2422 september 2017GelderlandVier29september 2017Zuid-HollandIBlopviva3312 september 2017GelderlandWildePerzik28september 2017-Ladigital-najaar 2017Limburgmanadisdan 26oktober 2017- Daremanda2717 oktober 2017-Ambition-21december 2017-Rosa_vB2721 juni 2018Zuid-HollandJeluze3822 juni 2018Zuid-HollandSunshine1992dan 26juni 2018/2019-estrellas2---
Alle reacties Link kopieren
Wauw Liefs, dat is helemaal al snel!!



Wij betalen volgens mij geen zaalhuur enkel het bedrag pp voor de hapjes en het eten en het bedrag om drank af te kopen.



Ik weet zelf niet of het duur is, wij betalen €45 pp voor 5 rondjes hapjes, een luxe bbq en onbeperkt drank.



Kinderen betalen we minder voor: €27,50 pp.
Alle reacties Link kopieren
Kom even nieuwsgierig om het hoekje kijken in jullie topic



Ik ga deze zomer trouwen.

We gaan het klein vieren met 50 gasten.



Ook wordt het lowbudget, diy bruiloft met hulp van vrienden ( mijn vriendinnen stuiteren alle kanten op van de ideeën )

Locatie wordt de boerderij van een vriendin, waar een geweldig sfeervol gebouw staat met keuken, slaaplekken etc, een veranda met open haard en een tuin met boomgaard.

We organiseren daar een tuinfeest met bbq , buffet ,bruidstaart, sangria en hapjes.

Thema versiering en aankleding wordt vintage en lekker kneuterig met hooibalen, veel lampjes en vuurkorven ( niet naast de hooibalen natuurlijk )

Hopelijk is op de dag de zon ons gegund!



Ik ga een beetje lezen hier, leuk om te lezen hoe anderen het gaan doen.
quote:Vier schreef op 20 april 2017 @ 13:31:

Wauw fruity die is gaaf! Zal.hem aan manlief laten zien.. is het enige waar hij wat over te zeggen wilt hebben hahaha. Maar onwijs gaaf! En daar past mn jurk wel in!

Ja, is inderdaad erg gaaf. Ben gezegend met een hele lieve vriendin

We hadden een andere auto, maar die kon helaas niet doorgaan. Deze auto is van haar vader en ze heeft haar vader gevraagd of wij de auto voor die dag mochten lenen. Enige eis die gesteld werd, was dat zij of haar vriend dan rijdt, niet iemand anders.

En dat kan ik helemaal begrijpen, die auto is duuuuuuuuuuuuuuur

Ik heb de lieve man nog nooit ontmoet (ik ken vriendin pas een jaartje), maar hij krijgt een chocoladebedankje en een envelop met een klein symbolisch bedrag. Hij wilde niks ervoor hebben.
Alle reacties Link kopieren
Leuke berichten om te lezen!

Ook hier duurt het nog maar zo'n 5 maanden terwijl we 13 maanden verloofd zijn tot aan de bruiloft. Wat gaat de tijd snel.



Ik heb de trouwkaarten zelf gemaakt, nu de tekst nog.

We betalen geen huur voor de zalen (we hebben een bovenverdieping, een ruime zaal beneden en een buiten ruimte) Had dat zelf wel verwacht dus dat valt mee.

Vriend is geslaagd voor zijn pak die zal volgende week klaar zijn (moest vermaakt worden). Die was wel ruim 250 euro meer kwijt dan we berekend hadden.

Ow en het cadeau dat ik besteld had voor de ceremonie meesters is vandaag binnen gekomen. Helaas schrijft en leest ze zelf ook op het forum dus kan ik er niet te veel over vertellen maar het is echt zo gaaf geworden en ik ben er dan ook erg blij mee.



Ah ja en ik heb de babs gesproken. Eigenlijk was het niet echt een heel fijn gesprek. Ze gaf aan dat ik te vroeg belde omdat ze altijd pas later afspreekt. Aangegeven dat ik dat snap maar dat er heel veel mensen (fotograaf/dj/feestlocatie/ceremonie meesters) nog gesprekken moeten hebben kort voor de bruiloft en dat ik dat vast moet inplannen.

Nou ok zegt ze jullie staan op de planning voor 6 september in de avond. 6 september was de verjaardag van Patrick, mijn overleden echtgenoot, ik vind dat niet fijn zo'n afspraak op die dag. Dus ik zeg dat ik liever een andere datum heb. Stilte. Tja het is wel belangrijk zegt ze. Uh ja dat snap ik dus ik maar de reden uitgelegd en dat leek ze wel te begrijpen.

Dus een afspraak een week eerder. Moet eerlijk zeggen dat ik dat toch wel fijner vind hoor. Anders zien we de babs en het kasteel pas 6 dagen voor de bruiloft vind ik wel erg krapjes.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren
Wat vervelend van die Babs ibi! Een béétje inlevingsvermogen is ook wel fijn.



Hier hebben we ook zelf de Babs gebeld, vanwege alle feestdagen en druk werk hielden we niet zoveel dagen over. Zij vond het alleen maar handig dat we zelf belden.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben geloof ik 200 euro zaalhuur. Wij doen inderdaad tegen 00:00 - 00:30 een puntzak frietjes of misschien pizza punt/ broodje shoarma. Of uiteraard een combi.

Verder nootjes, olijven en zoutjes op tafel en 3 warme en 2 koude hapjes. Geen honger hier als het goed is.



Ibi, is dit perse de babs die je moet hebben? Lijkt me niet echt leuk als het zo moet?

Wij horen van de gemeente pas 2/3 weken vantevoren wie de babs is en dan komt hij/zij een week/2 weken vantevoren langs/ Wel voorkeuren kunnen doorgeven
Alle reacties Link kopieren
Ibi, wat hierboven al is gezegd; moet je die babs, of mag je nog een ander kiezen?



@consuelabananahammok: klinkt als een hele relaxte bruiloft! (ik zit nu weer de hele friends-serie te kijken, blijft leuk)



Wat betreft kosten zaal: geen idee want wij hebben 1 locatie waar we alles doen.



Wij hebben als auto een oude fiat 500. Iedereen riep, daar gaat je jurk nooit inpassen. Dus daar werd ik een beetje bang door, maar hebben pas een proefrit gemaakt en dat gaat wel goed komen!



Wij hebben onze babs al toegekend gekregen bij de ondertrouw. Maar heb echt geen idee meer hoe ze heet. Staat misschien wel in de papieren, geen idee eigenlijk. Ze gaven bij ons aan dat ze ongeveer 4 weken van te voren belt voor een afspraak.
Alle reacties Link kopieren
De ringen zijn binnen! En wat zijn ze mooi! helemaal wat we hadden verteld tegen de Goudsmit. Ik kan niet wachten om hem te gaan dragen!
Oohh wat leuk een trouwtopic. Ik ga ook eens even terug lezen.



Wij trouwen dit jaar op 8 juli. Zijn sinds 2009 samen en hebben al 2 kinderen. Het enige wat nog ontbrak was de bruiloft. Wij vieren het in Italië (wonen ook in Italië, vriend is italiaans) aan het Orta meer. Ongeveer 50 volwassen gasten en 10/12 kinderen.
Grappig om te lezen hoe anders de meeste bruiloften in NL toch ook alweer zijn dan hier in Italië. Sinds ik hier woon eigenlijk alleen maar hier bruiloften gehad en niet meer in NL...



Wij trouwen op de feestlocatie, daarna gaan wij foto's maken terwijl de gasten een aperitivo in de tuin van de locatie krijgen. Vervolgens komen wij terug en dan worden er luxere hapjes geserveerd (fingerfood). Vervolgens (rond 18 uur) aan tafel, en dan antipasti, primo, secondo (vis) sorbet, secondo (vlees), chocoladefontein met fruitspiesjes en daarna de taart aansnijden. Hebben vuurwerkfonteinen geregeld die tijdens het taart aansnijden worden aangestoken.



Het feest duurt tot ca 23/23:30. Daarna blijven wij, onze ouders/broers en zussen slapen op de locatie.



Voor de kinderen regelen wij animatie en voor onze eigen kinderen ook een babysitter.



Best al veel geregeld denk ik. Uitnodigingen zijn binnen en gaan we deze week versturen, kleding voor ons en kids geregeld. Vriend en kids moeten alleen nog schoenen. En ik ga half juni nog weer passen. Ringen zijn binnen, menu uitgekozen, ceremonie min of meer geregeld. Moeten nog wel beiden een stukje schrijven. Band geregeld, 9 mei in ondertrouw. Alle documenten voor mij zijn binnen via de ambassade.



Hebben jullie trouwens nog tips qua muziek tijdens de ceremonie?



En hoe doen jullie dat met de leveranciers, zoals fotograaf, animatie, muziek etc. Bellen jullie die nog allemaal een paar dagen voor die tijd op "een reminder" zeg maar. Ik ben zo bang dat iemand iets vergeet ofzo.
Alle reacties Link kopieren
Muziek... das bij ons ook nog een dingetje. We hebben wel iemand die muziek draait de hele tijd. Hebben gezegd van alles wat. Maar hoorde van de week dat we ook drie nummers nodig hebben voor tijdens naar het "altaar" lopen en het tekenen. We hebben echt nog geen idee wat we dan willen.



Wij hoeven geen leveranciers na te bellen, omdat alles op een locatie is. Al zou ik als ik diverse leveranciers heb, ook wel graag in de laatste dagen voor de bruiloft een terugkoppeling willen. Ik wil bij onze locatie ook graag nog even langs gaan de week van te voren. Ondanks dat ik er het volledige vertrouwen in heb, gewoon voor mijzelf ;)
Wij zitten ook met de muziek. Liedje altaar hebben we al, maar voor tekenen niet. Denk dat we dat zo laten. Gaan ze maar lekker kletsen ondertussen
Ik heb zoveel zin om te trouwen, nog 25 weken

En ook zoveel zin in de huwelijksreis word echt zo magisch
Alle reacties Link kopieren
@ Rosa-vB ik pas het wel even aan! Edit: als het goed is aangepast!



De jurk heb ik al zo'n maand of 9 Een maand nadat ik gevraagd ben jurken gaan passen. Ik wist precies wat ik wilde, had hem al op het oog, ook andere jurken/modellen gepast, maar dit was dé jurk! Mag hem nu in september eindelijk weer aan voor een de doorpas. Ook erg vroeg nog, maar de bruidsmodezaak is van een kennis van mij, ze verkopen er ook pakken en mijn vriend gaat dan zijn pak uitzoeken. Aangezien het nogal een eindje rijden is, combineren we het meteen! Super veel zin in!
Alle reacties Link kopieren
@ Halcyon_Days Spannend dat jullie de fotograaf binnenkort irl gaan ontmoeten, toch afwachten of de klik er dan ook is! Vond ik wel belangrijk, je moet jezelf toch best een 'beetje blootgeven'.

Wij zijn overal heel snel mee :D Trouwjurk, vervoer, locatie, fotograaf en muziek allemaal al geregeld. Als je toch weet dat het gaat gebeuren....waarom dan wachten? Zoiets hadden wij een beetje.



De jurk zag ik op de site van de bruidsmodezaak en ik wíst.....'dit is hem!' Nog wel andere jurken gepast, verschillende modellen e.d., maar alles vergeleek ik met deze jurk. Mensen vragen wel eens of ik dan niet bang ben dat ik tóch een mooiere zie, maar ben 200% overtuigd van mijn keuze.



Hoop dat het lukt met de kilo's! Voor een goed doel :-) Succes!
Alle reacties Link kopieren
Dag dames, iedereen weer hard bezig geweest!

Hier nu weer wat rustiger. Ga wel volgende week voor mijn lingerie op pad. Opmeten en dan bestellen zodat alles compleet is met afspelden in juni.
De jurk had ik in januari al

Ik was naar een outlet, en medewerkster zei 'je mag hem wel passen maar ben bang dat ie te klein is''

maar DE jurk paste, gelijk meegenomen want je krijgt wat je past bij die outlet.

Twee weken terug nog gepast bij de kleermaker en hij past nog steeds dus yay.
Ik heb vanochtend een herinneringsmail gestuurd naar de mensen die nog niet gereageerd hadden.

5 reacties in 1 dag gelukkig. Eventueel volgende week nog een keertje mailen
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi

Ik ben hier nieuw.

Ik ga volgend jaar augustus trouwen

Ben overal een beetje inspiratie aan het op doen ect, zo kwam ik ook hier terecht.

Ik lees graag mee hoe jullie voorbereiden op jullie trouwdag.





Groetjes Sabina
Alle reacties Link kopieren
Fijn Fruity, toch de goede geweest om toch maar te bellen.



Hier hebben de jurken afgelopen week opgehaald, ze passen en staan mooi! Hoewel ik me hoe langer hoe meer onzeker ga voelen over mijn keuze.
Waarom onzeker sammie?
Sammie, inderdaad waarom onzeker of je de juiste keuze hebt gemaakt?

Voel je je mooi in je jurk? Past deze mooi bij de jurk van je aankomende vrouw? Vind zij je mooi in je jurk?



Als op bovenstaande vragen het antwoord 'ja' is, dan is het de goede keuze
Alle reacties Link kopieren
Mijn aanstaande vindt me prachtig! De jurken passen bij elkaar.



Misschien is het ook gewoon de spanning voor de dag die dichterbij komt.
Niet onzeker worden hoor sammie. De jurk zal je vast prachtig staan.



Hier inmiddels de animatie rond en vuurwerkfonteinen geregeld voor tijdens het aansnijden van de taart. Nog 3 maanden.... de tijd gaat nu snel ineens.
Waarschijnlijk is het gewoon de spanning Sammie. Hier gaat het nu ook hard.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven