Uitje met zwangere zus - ideeën?

22-04-2017 07:29 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goeiemorgen!



Mijn zus is dertig weken zwanger van haar vierde. Omdat deze zwangerschap wat anders verliep dan normaal (al is nu alles goed gelukkig!) wilde ik graag eens wat extra's doen voor haar. Ik heb gedacht om een babyshower te organiseren, maar omdat ze niet graag in het middelpunt van de aandacht staat doe ik dat maar niet. In plaats daarvan wil ik haar verrassen met een leuk uitje samen, als zussen onder elkaar. Even er tussenuit, zonder kinderen, met een klein presentje erbij misschien. De datum is al geprikt, in overleg met haar man, zodat het wel een verrassing blijft :-)



Nu kom ik zelf niet verder dan samen een hapje eten of een high tea, en daarna naar de bioscoop, een film die ze graag wil zien. Op zich prima, maar ik bedacht me dat er misschien veel leukere andere dingen zijn waaraan ik zo gauw niet denk?



Qua presentje mogen jullie ook meedenken. ik dacht zelf echt aan cadeautje voor haar, niet voor de baby. Een pakketje maken met een tijdschrift, maskertje, lotion, thee, paar grappige pantoffels, zoiets?



Nou ja, zoals jullie zien heb ik al een redelijk omlijnd plan, maar als er leukere suggesties zijn dan hoor ik die dus graag!



Oh ja, handig om te vermelden: regio is Noord Nederland.
You like icecream? We have icecream.
Alle reacties Link kopieren
quote:Fee-de-Goede schreef op 22 april 2017 @ 09:59:

Ik zou de dingen die je nu bedacht hebt gewoon aanhouden. Is ze al naar Beauty and the Beast geweest? En dan ergens lunchen? High tea-en.



Die film is de bedoeling ja :-D



Bedankt voor alle tips! Sauna/massage/zwemmen lijkt mij ontzettend leuk maar is zus helemaal geen type voor jammer genoeg.



Ik heb nu een high tea gereserveerd bij een theemuseum, en ga kijken of we aansluitend naar de film kunnen, evt nog met een klein hapje tussendoor in de stad als de film wat later start. Bioscoopagendas zijn pas maandag bekend, blijkbaar...



En inderdaad, met een trits aan kinderen thuis is elk uitje welkom, ik kijk er zelf dan ook enorm naar uit haha!
You like icecream? We have icecream.
Alle reacties Link kopieren
quote:groenogig_monster schreef op 22 april 2017 @ 09:58:

[...]





Met het oog op toxoplasma zou ik daar geen voet binnen zetten.

Ik heb het vooraf nagevraagd bij zowel haar verloskundige als het kattencafé en niemand had bezwaren. De zwangere zelf ook niet.

Je eet er niet uit een kattenbak ofzo, en er zijn toch ook zwangere vrouwen die zelf katten in huis hebben?
Alle reacties Link kopieren
Een verwendagje in een Termen ?
Niet geschoten is altijd mis
Ik vind jouw plan enig!



Je denkt na over wat zij leuk vind. (Niet in middelpunt staan).

Je denkt na over de inwendige mens (hapje en drankje) en over ontspanning (bioscoop).

Het is een niet al te zwaar programma, waardoor je zus zelfs wanneer ze snel moe zou zijn vanwege zwangerschap niet te actief in de weer hoeft.

Cadeau voor haarzelf vind ik ook een top idee, want als de baby er is gaat alle aandacht uit naar de baby en zullen cadeau's ook vooral gericht zijn op de baby.



Al met al: jouw idee is goud waard!



Lieve zus ben je!
Oh, en misschien 1 tip die ook leuk is.....als activiteit of cadeau....een fotoshoot van haar zwangere buik. Met jou als je het als activiteit samen doet.





Maar het er als activiteit bijplannen zal te druk worden. Dus dan misschien als cadeau-idee.
Alle reacties Link kopieren
quote:Troeteltje schreef op 22 april 2017 @ 12:49:

Ik vind jouw plan enig!



Je denkt na over wat zij leuk vind. (Niet in middelpunt staan).

Je denkt na over de inwendige mens (hapje en drankje) en over ontspanning (bioscoop).

Het is een niet al te zwaar programma, waardoor je zus zelfs wanneer ze snel moe zou zijn vanwege zwangerschap niet te actief in de weer hoeft.

Cadeau voor haarzelf vind ik ook een top idee, want als de baby er is gaat alle aandacht uit naar de baby en zullen cadeau's ook vooral gericht zijn op de baby.



Al met al: jouw idee is goud waard!



Lieve zus ben je! nu word ik verlegen!
You like icecream? We have icecream.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven