Postcrossing deel 13!!

20-08-2016 23:51 3000 berichten
Alle reacties Link kopieren
Praat hier mee over postcrossing!
*let op.. het kan zijn dat je op basis van kaartjes gevonden kan worden.. wij geven dit hier op het forum aan, zodat je ons terug kunt vinden*



Hoe werkt het?

registreer je op de website www.postcrossing.com en vul je profiel in

vraag op de website een adres aan van iemand ergens over de hele wereld

stuur een ansichtkaart naar dat adres

als de kaart ontvangen is krijg je een 'hurray!' in je mail en dan wordt jouw adres aan een willekeurige ander gegeven

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem



Dus regelmatig al dan niet tropisch verrassingen op je deurmat , leuke contacten met onbekenden over de hele wereld, mooie verhalen en mooie plaatjes!



Om te weten welke avonturen wij op postgebied al beleefd hebben (stelt niets voor, maar zo klinkt het misschien beter) Zie hier deel 12







Kaartje registreren en je postcardwall

Als je op je postcardwall afbeeldingen van je kaartjes wilt hebben, dan kun je de verzonden kaartjes uploaden totdat ze geregistreerd worden. Voor het uploaden moet je ze scannen of fotograferen. Wanneer je in je lijst 'travelling postcards' kijkt, zie je achter elk adres een groen rondje met een plusje. Als je daarop klikt kun je het bestand (PNG of JPG) uploaden. Wanneer het kaartje geregistreerd wordt, is er ook nog een kans dat de ontvanger het kaartje upload.



Bij registeren vul je eerst het ID in, daaronder zie je een leeg vak. Daarin schrijf je je hurray tekst. (wel zo leuk) wanneer je dan klikt op 'registreren' krijg je nog de mogelijkheid om de afbeelding te uploaden. Dit kun je in principe ook later nog doen, op dezelfde manier als bij travelling postcards.



Om een Duitse hurray op te leuken, met dank aan Snorhaar:

"Deutsch für Postkreuzen",

"Hallo Michael, danke für deine wunderschöne Karte."

"Hallo Andreas, herzlichen Dank für deine tolle Karte. Du hast genau die richtige Karte für mich ausgewählt! Haben wir uns nicht schon mal kennengelernt?"

"Lieber Peter, vielen Dank für deine Karte. Dein Bild gefällt mir sehr. Hättest du Lust mit mir nach Paris zu gehen? Liebe Grüße, gelbe Zuckerwatte"



Vergeet niet de namen te veranderen
dreamer wijzigde dit bericht op 01-09-2017 12:13
7.36% gewijzigd
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Hier een kaartje van een meisje van 8 uit Rusland, met dezelfde voornaam als ik. Kaartje zelf is niet heel bijzonder verder, maar wel leuk dat iemand van die leeftijd al aan Postcrossing doet.

Ik heb ook wel een beetje een dip momenteel, zal zo eens kijken of ik de moed heb om 1 of 2 nieuwe adressen te trekken
Alle reacties Link kopieren
Ik zat al erg te hopen dat ik weer eens een kaartje in mijn bus zou vinden, want ik heb juist wel weer zin gekregen in postcrossing . En jawel, vandaag vond ik ineens wel 3 kaarten in de bus! Allemaal helemaal mijn smaak ook

- Een toeristen kaartje uit Antwerpen

- Een prachtige kaart met herfstkleuren uit Canada

- en een ouderwets landbouwplaatje uit "the Russian Empire"

Ga zo ook maar weer wat adressen trekken.
Alle reacties Link kopieren
Fijn Snorhaar, dat is altijd zo leuk aan PC dat er een verassing die precies bij je past in de brievenbus ligt. Gister kreeg een kaart van een besneeuw dennenbos met daarboven het prachtig Noorderlicht uit Finland samen met een kaart uit Rusland met een postzegel van een besneeuwde den met op de achtergrond het noorderlicht. Wat een geweldig mooi toeval was dat.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben hier gewoon even rustig kaartjes aan het schrijven, Nederland en Wit-Rusland al geschreven. Trek ik een nieuw land, Nieuw Caladonia. Ligt ergens voorbij Australië. Ik ben best wel een beetje blij
It ain't me
Alle reacties Link kopieren
Oh wat leuk Cocomo!
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Oh gaaf Daar had ik zelfs nog nooit van gehoord
Alle reacties Link kopieren
Haha, ik ook niet. Heb het eerst gegoogled
It ain't me
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat er weer wat reacties zijn. Maakte me al zorgen dat PC in Nederland op zijn gat lag ( en dat mijn reactie als laatste was voelde ook een beetje vreemd ha ha) Vandaag weer drie kaartjes op de bus naar Duitsland, Rusland en Finland. Ik krijg steeds meer adressen in Finland. Wel fijn want deze kaartjes zijn zo over en worden binnen drie dagen al geregistreerd.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb gisteren heel fanatiek, en een tikje overmoedig, 9 adressen opgevraagd. Vandaag kom ik er achter dat ik niet genoeg postzegels meer heb, daar gaat de flow
Alle reacties Link kopieren
Ik kreeg gisteren ineens 2 hurray's. China had er 60 dagen over gedaan en Taiwan 164!



Verder zijn er nog maar 2 kaartjes onderweg, die niet expired zijn

De statistieken van vorige maand stelden ook niets voor.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Mijn kaartje naar Zuid-Afrika was afgelopen week na 167 dagen aangekomen. Ongelofelijk.



Kijken of ik vandaag weer net zo'n gaaf land als vorige week krijg!



Ik vind het wel grappig dat we allemaal tegelijk in een soort postcross/vivaforummeeschrijf dip zitten
It ain't me
Alle reacties Link kopieren
Ohh Cocomo ik ben jaloers!!
Alle reacties Link kopieren
Wel geinig als we misschien ook tegelijkertijd allemaal rustig uit onze dip zouden ontwaken.



Ik wou rustig beginnen maar ben ook te enthousiast geweest

Ik trok voor mij nieuwe andere landen als anders en kon toen niet stoppen zo benieuwd of ik ook iets unieks trok. 'moet' dus nu sturen naar Cuba, Thailand, Israël, Oekraïne, Litouwen, Portugal en Duitsland.

Leuke landen vind ik. Zitten leuke profielen tussen.



De lastigste profielen vind ik mannen die zakelijk schrijven met elke kaart blij te zijn. Die komen wat nors en boos over. Scary.



Postzegels zijn hier weer besteld, goede pen gekocht, kaartjes bij besteld, dus de hobby is hier weer rustig aan opgepakt.
Alle reacties Link kopieren
Ohh Cuba en Israël ook al zo gaaf! Ik zit nog steeds vast aan Duits- en Rusland
Hey,

Lang niet hier geweest door vele gebeurtenissen. Zit / zat tegen een burnout aan. Gelukkig werk ik nu op een andere plek waar het beter gaat, maar ben er nog niet. Helaas hierdoor ook gen fut om.kaartjes te zoeken laat staan schrijven.

Nu wil ik weer kijken of ik het op kan pakken... beginnen met kaartjes naar Nederland. Begreep dat naar buitenland de kosten zijn verhoogd? Heb nu zakjes van vorig jaar liggen maar begrijp dat die niet meer kloppen.. bij plakken dan maar?



Weten jullie ook toevallig alleen nl kaartjes kan versturen?

Anders dan maar gewoon buitenland...
Hihi kaartje naar Duitsland getrokken. Helaas ben ik vergeten er een foto van te maken... was een hema schapen kaartje. Dikke kus uit ( mijn woonplaats) heb losse bijplak zegels gekocht op dorp. Denk dat ik er nog 1 ofzo ga sturen.
Alle reacties Link kopieren
Leuk Zomerelfje!



Ik plak gewoon nog de combi van vorig jaar. Tenslotte zijn ze ook wel aangekomen, terwijl er postzegels misten.
Later is nu
Ow oke. Nou goed. Heb ze nu al in huis hihi.



Heb nu usa, duitsland, turkije, en bulgarije op de bus. Voor nu vind het het ( denk ik) wel.goed. hihi
Hoi allemaal! Ik meld me ook weer even.



Fijn dat er hier weer wat reuring is. Ik zie gave landen voorbij komen bij Cocomo en Gele_Suikerspin.

En wat leuk dat je er ook weer bent zomerelfje. Sterkte met je gezondheid. Wel fijn dat je een andere werkplek hebt nu.



Hoe gaat het met Happyowl? Al op vakantie?



Postcrossing staat bij mij ook even op een laag pitje. Maar ik blijf zeker wel kaarten versturen hoor. Maar het zijn nu gemiddeld twee kaartjes per week, in plaats van vijf (of zes of zeven of.....)



Vandaag heb ik een kaartje op de bus gedaan naar een leuk profiel in de USA.

En ik heb ook weer een nieuw adres opgevraagd, en dat werd Frankrijk. Naar een voor mij al een bekend profiel. Het is namelijk een illustratrice van kattenkaarten. Het gaat om deze dame:



https://www.postallove.com/Authors/Isy-Ochoa



Ik heb al een keertje een door haar ontworpen kaartje ontvangen. En ik heb wel eens een berichtje van haar ontvangen via Postcrossing, omdat ik een kaartje van haar had gefavoriet.

Ze krijgt van mij ook een kattenillustratie, van onze eigen Francien.



Ik ben er trouwens achter gekomen dat mijn katten ook alert zijn op het geklepper van mijn brievenbus. Zodra ze het horen springen ze op de vensterbank om te zien wat er gaande is. Zo grappig.
Mijn kat kijkt al om als hik de brievenbus van de buren hoort hihi.



Gisteren kaartjes op de bus gedaan. Helaas was de postbode al geweest. Nu worden ze vandaag mee genomen....



* denk er over om vandaag nog een kaartje te schrijven...



En toch maar geen kaartje geschreven....
Vandaag eerste Hurray!! Binnen gekregen. Stond verder niks bijzonders op het bedankje. Ach ja.





Vandaag veel oude kaarten weggedaan. Heb er gewoon geen plek voor om alles te bewaren.
Alle reacties Link kopieren
Ik zit hier al weer een poosje op een echt kaartje in mijn bus te wachten. Eergisteren wel 2x Hurray met positieve reacties en beide kaartjes gefavorite door de ontvangers, fijn. Had je al veel kaarten zomerelfje? Bij mij past het tot zover nog in een (grote) lade.
Spannend paulsje hopelijk krijg je vandaag wel.post...



Had een stuk of 80 kaartjes. Maar heb een kleine woning dus dan word het al snel te veel.
Leuk dat het bij jullie ook wat doorloopt met kaartjes Paulsje en Zomerelfje.



Ik heb het afgelopen weekend weer één kaartje geschreven, er gaan schapen naar de nr 1 van Oostenrijk.

Verder had ik nog een blije Hurray uit Duitsland waar mijn Fiat 500 was aangekomen. Het autootje heeft er maar liefst 17 dagen over gedaan, ik begon al ongerust te worden. Maar blijkbaar rijden die autootjes niet zo snel.



En vandaag had ik een vlinder uit Australië in mijn brievenbus.



Ik doe het nu even lekker rustig aan met Postcrossing. Maar gelukkig gebeurt er nog wel wat.
Uit ervaring weet ik dat een fiat 500 met veel mazzel 90 km p u kan halen....



Vandaag een kaartje in de bus uit duitsland een kitten met een fles melk erbij. Leuk leuk

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven