Een eigen blog hebben

01-10-2014 16:19 1102 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag!



Ik vroeg me af of er hier meerdere mensen zijn die een eigen site bijhouden? Misschien leuk om ervaringen uit te wisselen, elkaar tips te geven en feedback te krijgen?



Je mag hier de link naar je eigen blog posten mits deze niet commercieel is. Geen links naar webshops, websites die veel inkomen genereren of andere commerciele sites dus! Mensen die dit toch doen zullen gestaft worden.
Alle reacties Link kopieren
Wilde dat ik de tijd had om zoveel te lezen. En nu heb ik de tijd vanwege een lange treinreis en dan ben ik mijn ereader vergeten.... #zucht#

Goed heb ik wel tijd om t artikel van Fossa te lezen....
Zo herkenbaar! Ik zit ook meer op het Viva forum dan ik schrijf en lees. Zoals nu . Maar ik sluit het zo af en dan ga ik weer schrijven.
Wat vinden jullie trouwens beter leesbaar, een post languit schrijven of continue reading gebruiken?
Alle reacties Link kopieren
Ik vind languit schrijven prettiger, maar bij continue Reading zie je wel meer posts onder elkaar, wat voor lezen handig is.
Later is nu
Oke
Alle reacties Link kopieren
Continue reading vind ik irritant! Dan moet het eerste stukje wel héél erg leuk zijn, wil ik verder lezen....
Nu maak je mij weer aan het twijfelen haha
Hoe ver gaan jullie eigenlijk om lezers naar je blog te trekken? Ik weet dat veel bloggers bijvoorbeeld via bijvoorbeeld Hootsuite en Tweetdeck hun blogs automatisch pluggen in social media. Ik lees ook op blogs over bloggen dit soort tips: je moet dezelfde blogpost meerdere malen op een dag onder de aandacht brengen en ook regelmatig weer links van oude blogs verspreiden.



Ik aarzel daar nogal over, want als lezer vind ik dit behoorlijk irritant. Op LinkedIn zie ik sommige blogposts rustig voor de vijfde keer langskomen en op twitter merk je dat iemand de boel automatisch heeft ingesteld, omdat er geen antwoord volgt als je op zo'n tweet reageert. En toch wordt het veelvuldig aangeraden om dit soort strategieën in te zetten.



Wat vinden jullie? Maken jullie zelf gebruik van vooraf ingeplande tweets enzo?
Je kunt ook beiden doen. Ingeplande tweets en daarnaast ook eigen geschreven tweets. Tot nu toe heb ik nog nooit gebruik gemaakt van ingeplande tweets en andere ingeplande acties, maar ik zit er ook over na te denken om het wel te gaan doen.
Ja, dat sowieso. Twitteraccounts waar alleen maar automatisch linkjes naar blogs worden gepost ontvolg ik. Twitter is juist leuk vanwege de interactie. Maar dan nog: ik denk dat die geplande tweets al snel als vervelend worden ervaren. Misschien alleen niet als je de frequentie heel laag houdt, drie keer per week ofzo.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nu een poosje bezig met het opbouwen van mijn website en sinds een paar weken schrijf ik met enige regelmaat een blog. Omdat ik nog druk bezig ben met het opbouwen heb ik tot nu toe nog niet aan promotie van mijn blog gedaan. Dat ga ik binnenkort maar eens mee beginnen! En toch wordt mijn blog kennelijk gelezen, want ik kreeg vandaag een superenthousiasme reactie van een onbekende op mijn blog! It made my day! :-)



Binnenkort eens kijken of ik een plug in voor bezoekersaantallen kan installeren om te zien hoe veel bezoekers ik nu krijg.



En ga binnenkort een cursus volgen om mijn schrijfvaardigheden te verbeteren. De cursus wordt gegeven door iemand wiens schrijfstijl ik echt geweldig vind, hoop er veel van te leren!
Ah, leuk dat er al gereageerd wordt op je blog! Je pakt het serieus aan! Schrijf je over een bepaald onderwerp? En is het puur een hobby, of wil je er meer mee?
Alle reacties Link kopieren
Fossa,

ik heb wel een specifiek onderwerp, maar daar valt veel onder. Dus genoeg stof tot schrijven zeg maar. Ik ga er zeker niet van uit dat ik er (ooit) mijn brood mee kan verdienen. Maar ik vind schrijven leuk, mijn hoogste examencijfer was het cijfer voor mijn opstel Nederlands destijds. Af en toe schrijf ik een stukje voor een clubblad en krijg daar geregeld leuke reacties op. Dus het lijkt mij voor mijzelf gewoon superleuk om die cursus te volgen.

Kijk en dat er nu (al) een wildvreemde een leuke reactie op mijn blog bericht plaatst geeft natuurlijk wel een boost! :-)
Alle reacties Link kopieren
En zomaar heeft een wildvreemde mijn blog op een fb site geplaatst en daar is het vervolgens weer door iemand anders (die ik ook niet ken) ook gedeeld!
Supergoed koekkie, dat zijn inderdaad bemoedigende signalen. En heel leuk om mee te maken! Snap dat je daar een boost van krijgt.
Alle reacties Link kopieren
Het gaat leuk, ik heb er plezier in! En ook vandaag weer een leuke reactie gekregen op mijn blog.



Wel een vraagje of iemand van jullie dit weet:

Ik heb mij aangemeld bij Linkpizza. Maar dan? Ik kom er niet zo goed uit hoe je dan zo'n link op je pagina krijgt...... Iemand een idee?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een fotoblog dat draait op het enigszins exotische 'Koken' cms, maar ook best veel ervaring met Wordpress. Misschien dat ik hier ook af en toe wat nuttigs kan roepen, qua techniek of wat dan ook.
Man | 1976 | Rotterdam
@Silverback, dank voor het aanbod. Ik heb wel een vraag. Ik weet dat dit steeds lastiger is geworden, maar ik wil wel graag weten via welke zoekwoorden mensen bij mijn blog terecht komen. Nu heb ik een tijdje terug Google Search Console geïnstalleerd, maar bij zoekopdrachten blijft hij steeds maar op nul staan, terwijl ik dan wel hits zie bij (not provided). Is daar iets aan te doen?



@koekkie, ik dacht dat je je alleen op linkpizza aanmeldde om gevonden te kunnen worden door potentiële adverteerders en niet om er vanaf je blog naar te linken. Maar misschien heb ik het mis hoor, ik ben zelf geen linkpizzagebruiker.
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal. Ik zit al jaren te broeden op een eigen website / blog. Heb de domeinnaam inmiddels vastgelegd. Verder is er nog niets. Het wordt in ieder geval een site / blog over een bepaald land. Wat ik zelf erg leuk vind is om met Google Streetview steden en straten te verkennen. Dan kom je leuke dingen tegen. Mijn vraag is: Stel ik maak een printscreen in Google streetview, mag ik die foto dan gebruiken op mijn site? Heb al gekeken bij de voorwaarden van Google maar das vaag.

Dezelfde vraag omtrent foto's van huizen van een website zoals Funda, mag ik die publiceren? Echt geen idee hoe dat zit. Help.
@smileklik dat zou ik ook niet weten.



@Fossa ik heb vorige week even getest met geplande tweets en ik merk dat mijn bezoekersaantal omhoog ging. Daarnaast krijg ik veel nieuwsbriefinschrijvingen vanwege mijn leuke(als zeg ik het zelf) weggever. Voor mij was het zeker de moeite waard. Want normaal gesproken vergeet ik Twitter een beetje. Instagram daarin tegen niet!
Alle reacties Link kopieren
smileklik schreef:
22-04-2017 03:50
Dezelfde vraag omtrent foto's van huizen van een website zoals Funda, mag ik die publiceren? Echt geen idee hoe dat zit. Help.
Ik denk dat je toestemming moet hebben van de fotograaf of van Funda zelf.
Heeft Funda geen voorwaarden voor verspreiding van content (tekst en foto's)?
I can speak to snakes, too. They find me... whisper things. ~ Tom M. Riddle
Alle reacties Link kopieren
Ik ga binnenkort ook starten met een blog.
Mijn probleem is dat er altijd na 3 maanden genoeg van heb.. Hoe kom ik over die 3 maanden-hobbel heen??
I can speak to snakes, too. They find me... whisper things. ~ Tom M. Riddle
Hoe vaak wil je gaan bloggen?
Soms zie je dat mensen ineens teveel willen. Elke dag een blog plaatsen is bijvoorbeeld heel moeilijk vol te houden.
Dus houd het in eerste instantie bij 1 keer in de week.
En waar gaat je blog over?
Kies iets waar je echt passie voor hebt.
Succes
Alle reacties Link kopieren
Het blog gaat over de bad guys uit de Harry Potter-saga, en dan vooral over Heer Voldemort.
Het moet een blog worden met informatie over de personages en waarom ze doen wat ze doen, ik wil ook reviews doen over verschillende Harry Potter-apps, mijn (beste) tekeningen delen en tekeningen van anderen (na hun toestemming natuurlijk).
Dit is echt mijn passie. In het verleden heb ik typische vrouwenblogs gehad, ik lees dat soort blogs erg graag, maar zelf over die onderwerpen bloggen is niets voor mij.
Ik denk dat 1 keer in de week bloggen voorlopig genoeg is, want voor sommige blogs moet ik veel research doen (als in Engelstalige websites lezen en boeken met psychologie als onderwerp).
I can speak to snakes, too. They find me... whisper things. ~ Tom M. Riddle
Alle reacties Link kopieren
Ben je niet bang dat je na 3 maanden, die hobbel dus, door je onderwerp heen bent?
Ik ben ook gék op Harry Potter, maar hoelang kun je het hebben over Voldemort?
Later is nu

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven