Meisje met ontbloot bovenlichaam als promotie?

21-04-2017 11:36 137 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zie https://themighty.com/201 ... ds-with-heart-conditions/



Het goede doel waar ik voor werk gebruikt een soortgelijke foto van een jongetje met ontbloot bovenlichaam en ritssluiting voor de voorkant van de folder. Mijn eerste gevoel toen ik de folder maakte was dat dat geen meisje kon zijn. Mijn collega vindt het geen probleem als dat een jong meisje is zoals de meisjes in deze serie. Wat vinden jullie?
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
quote:Pantax schreef op 21 april 2017 @ 14:06:

[...]





De foto van Meds is geen Nederlandse foto. En de foto van Enn is een kind in de luierleeftijd. Er worden nagenoeg geen foto's gebruikt van halfnaakte meisjes voor promotiedoeleinden in Nederland. Ik durf zelfs wel te zeggen geen. Google voor de gein maar eens, ze zijn er niet.



De tegenwoordige Pamperverpakking van grotere luiers in Nederland ziet er trouwens zo uit:



[afbeelding]

Nee, jij plakt verpakkingen van de broekjes.



De luiers zien er zo uit:



quote:MoirenPhae schreef op 21 april 2017 @ 14:10:

In Ronja de Roversdokter loopt zo'n beetje iedereen naakt. Roversdoktertje spelen.
quote:DG2015 schreef op 21 april 2017 @ 15:16:

[afbeelding]

[afbeelding]ook blote meisjes dus
quote:Pantax schreef op 21 april 2017 @ 15:48:

Mijn punt is niet dat er geen blote baby´s op luierverpakkingen staan. Mijn punt is dat halfnaakte meisjes niet gebruikt worden voor promotiedoeleinden omdat we in Nederland een verknipt vrouwbeeld hebben.maar de foto's bewijzen je ongelijk. daar staan dus meisjes tussen die worden ingezet voor een commercieel doel
Nou gelukkig maar dan
quote:Enn schreef op 21 april 2017 @ 13:27:

Ik snap jouw punt echt niet. En ik denk dat de mensen die het wel snappen last hebben van eigen invulling/angsten bij een volkomen onschuldige foto.

Bijvoorbeeld Pampers doet zo lang ik weet niet anders en is hier nooit op aangesproken.

[afbeelding]Heel eerlijk, ik kan niet goed zeggen of het kindje op de foto een jongen of meisje is.
quote:valerievaldera schreef op 21 april 2017 @ 15:51:

Ik verbaas me nog meer over al die meisjes van een jaar of 4, die zomers in bikini rondhuppelen. Wat proberen ze precies te bedekken met dat bovenstukje? Waarom is dat nu zo? Toen ik 4 was, droegen we alleen een zwembroek, of je nu een meisje was of een jongetje. Is dat sinds kort veranderd?Die vinden dat mooi, die willen net als mama, zoals ze zoveel dingen net als mama willen. Ik weet nog heel goed hoe mooi ik het vond, maar ik mocht het niet. Jaar daarna kreeg ik ook een bikini, vond veel mooier.
Alle reacties Link kopieren
Nou ik snap echt niet waarom het jongetjes moeten zijn. Dit zijn (volgens mij) ook meisjes, uit infomercial/advertorial uit doorsnee Nederlandse maandbladen:





Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Geen idee of het kind uiterst rechts een jongen of meisje is:







Hier wel vrij zeker dat het kind uiterst rechts een meisje is:







Zeker een meisje:





Dat zijn geen kleine babies meer
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Wat mij opviel is dat de foto's van de meisjes onnatuurlijker aanvoelen dan die van de jongens. Misschien omdat de jongens in een normale houding staan terwijl de meisjes gebogen staan/raar met de armpjes om hun tegels te bedekken.

Ik zou het misschien ook mooi/bijzonder vinden als je de kinderen weergeeft in hun dagelijkse ding. Dus dat je bijvoorbeeld het litteken net boven een shirt uit ziet komen.



Overigens denk ik dat de foto zelf genoeg impact zal hebben. Ik ben wel wat littekens gewend maar niet iedereen. Ik heb ooit op een presentatie een plaatje van zo'n litteken bij een volwassen, om het verschil te laten zien met een nieuwe procedure (via de lies). Toen kreeg ik achteraf de opmerking dat niet iedereen die medische plaatjes gewend is en dat het best wat minder mocht. (Terwijl je zoiets ook gewoon in het zwembad tegen kan komen)



Deze kwam ik tijdens mijn Google tocht tegen, wouw!





Ik denk wel dat het vaker voorkomt in reclames dat er een jongen met ontbloot lijf te zien is dan een meisje maar misschien is dat ook passend bij het doel. Dus voor pampers/shampoo end wel met ontbloot bovenlijf maar op het strand in bikini of badpak. Je zult misschien ook sneller een jongen zonder shirt zien buitenspelen dan een meisje?
neweve wijzigde dit bericht op 22-04-2017 18:34
Reden: aanvulling
% gewijzigd
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
Alle reacties Link kopieren
Prachtige foto neweve!
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de bedoelde fotoserie doorgescand en ik zie zowel meisjes- als jongenstepels, en soms niet. Ook soms kleuters met een zwart shirtje. Ik denk dat er goed naar de kinderen is geluisterd voor de foto's. Iets sexueels kan ik er niet aan ontdekken.



De verregaande verpreutsing in de maatschappij vind ik zorgelijk. Wij speelden in de jaren '70 gewoon bloot in de tuin in het zwembadje, met alle buurjongens en buurmeisjes. Niemand die zich druk maakte.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven