Nieuwe Surround 5.1 systeem werkt niet op pc

22-04-2017 13:07 3 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gegroet beste mensen,



Ik heb zojuist een Trust GXT658 Tytan 5.1 surround systeem aangeschaft voor mijn pc, alleen ik krijg hem niet werkend.



Wat ik tot nu toe heb gedaan:

Alle speakers aangesloten zoals het hoort. FL-FR aangesloten met de groene aansluiting op mijn pc, Center/subwoofer met de roze aansluiting en rear speakers out aan mijn blauwe aansluiting.

Vervolgens alles geconfigureerd, maar geen geluid. De speakers en subwoofer gaan gewoon aan, want de lichten branden allemaal.



In mijn beeldscherm heb ik speakers zitten, mijn beeldscherm is aangesloten met een hdmi kabel en deze werken wel als ik ze configureer. Momenteel werken ze niet omdat ik mijn surround systeem heb geconfigureerd. Ik heb al geprobeerd om mijn hdmi kabel uit mn pc te trekken terwijl ik muziek aan heb, maar ook dan komt er geen geluid uit mijn surround systeem. Ik heb ook een webcam aangesloten die op een usb poort zit (geen idee of dit van belang is).



Als ik naar playback devices ga dan zie je ''speakers'' staan met een groen vinkje ervoor. Er staat: Realtek High Definition Audio - Default device. Als ik dan vervolgens met de rechtermuisknop op ''test'' druk dan zie je wel zo'n balkje met van die groene geluidsgolven heen en weer bewegen, maar geluid is er niet.



Verder heb ik nog geprobeerd om het systeem aan te sluiten op mijn telefoon door alle 3 de stekkers die in mijn pc gaan een of voor een in mijn telefoon te proppen, maar geen succes.



Mijn pc heeft alleen de geluidskaart die al zat inbegrepen in mijn moederboard (Gigabyte GA H110M-S2H), maar daar zou hij toch ook gewoon op moeten werken?



Heeft iemand enig idee waar ik verder nog kan zoeken voor het probleem?



Ik stel de hulp zeer op prijs! Dank!
Alle reacties Link kopieren
Laat maar heb hem al werkend gekregen. Heb allleen een 3.5mm jack in de groene (middelste) aansluiting op de pc gedaan en de rode en witte connector op de L + R aansluiting op mijn subwoofer.
Alle reacties Link kopieren
Proviciat dan maar!
En als het vuur gedoofd is komen er wolven

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven