Cadeaus kinderfeestjes (schoolvriendjes)

21-04-2017 11:04 189 berichten
Alle reacties Link kopieren
Eens peilen wat de gemiddelde mening alhier is.

Onze kinderen worden met enige regelmaat uitgenodigd voor verjaarfeestjes van klasgenootjes.

Wat bij ons vaak lastig is ivm de cadeautjes.

Wij zitten financieel heel erg moeilijk, maar proberen de kinderen daar zo veel mogelijk in te ontzien.



De cadeautjes voor die feestjes kocht ik meestal van cadeaukaarten van de blokker, die ik door het invullen van onderzoeken verdien via TNS Nipo.



Nu doet zich de laatste maanden echter het fenomeen voor dat er op de uitnodigingskaartjes word aangegeven dat er een cadeaubon van de intertoys word gevraagd..

Allemaal leuk en aardig, maar die dingen zijn toch kostbaar (de laatste keer €10 voor betaald.)



Aankomende week mag ik er daar dan 2 van halen, en dat gaat uit ons budget lastig.

Is dan toch €20 van het weekgeld.



Hoe gaat dat bij anderen alhier?

Zien jullie ook die trend? en zo ja hoe word daar mee omgegaan?



Met dank voor het lezen.
Gelukkig zijn is het vermogen hebben tevreden te zijn.
Alle reacties Link kopieren
Hier zijn kadobonnen van €7,50 tot €10,- wel gebruikelijk, kinderen zijn al wat ouder (9 en 12). En ik merk dat hoe ouder ze worden, hoe meer kadobonnen er gegeven worden. We vragen er zeker niet om in de uitnodiging, maar als gevraagd wordt wat ze willen zeggen ze zelf wel dat ze graag een kadobon willen. Dit jaar had mijn oudste zelfs van bijna iedereen een tientje in een enveloppe! Ze sparen wel vaak voor een groot kado, dit jaar hebben ze alles bij elkaar gelegd (ook geld van ons en de opa's en oma's) en hebben samen een PlayStation gekocht. Maar als er kinderen bij zitten die een klein kadootje kopen wordt daar echt niet raar over gedaan, daar zijn ze net zo blij mee!

Ik las ook net van iemand die het had over 15 feestje per jaar! Zoveel hebben ze er hier zeker niet, ze vragen zelf 7 kinderen (want niet meer plek in de auto) en worden bij ongeveer diezelfde kinderen terug gevraagd.



Ik het geval van jou, TO zou ik gewoon een klein kado kopen van je blokkerbonnen. Het is toch van de zotte dat je kadobonnen gaat kopen als je er dan andere, belangrijkere dingen voor moet laten. Kinderen zijn veel flexibeler daarin als de ouders!
Hier heeft juist elk kind een mandje bij de plaatselijke speelgoedwinkel. Ik vind het ideaal: zo weet je zeker dat je iets geeft waar ze blij mee zijn en ik heb nog nooit meegenaakt dat er niet ook cadeautjes vN minder dan 5 euro inzitten oplopend tot 10 euro: zo kan iedereen iets binnen budget uitzoeken. Zelf streef ik ook altijd naar 7,5 euro: ik vind het gewoon genoeg.
Oh en hier ook 7 kinderen ivm auto plaatsen: ook genoeg. Dochter is pas 6 en als ik soms wel 12 kinderen op zie draven vind ik dat echt wel overdreven
Alle reacties Link kopieren
@miems, je hoeft niet met de auto op een feestje . Thuis vieren kan ook prima.

Jongste (11) heeft een voorkeur voor thuisfeestjes en die zijn vaak een enorm succes.



Wat wij vaak deden als een feestje door meerdere kinderen gegeven werd: samen met een paar kinderen een kadootje geven. De kosten voor het kado zijn vergelijkbaar met een feestje door een kind en je kan toch iets leuks geven. Zo hebben we een aantal meiden een high tea voor hun fuif kunnen geven.



En TO: echt niet meer uitgeven dan dat je kan missen.
Alle reacties Link kopieren
Cadeaubon intertoys kan vanaf 5 euro.
Alle reacties Link kopieren
quote:rafs schreef op 22 april 2017 @ 08:57:

@miems, je hoeft niet met de auto op een feestje . Thuis vieren kan ook prima.

Jongste (11) heeft een voorkeur voor thuisfeestjes en die zijn vaak een enorm succes.





Klopt dat hoeft niet, maar onze kinderen willen wél graag hun verjaardag ergens anders vieren, dus is dat onze beperking.

Dat wil niet altijd zeggen dat het een duur feestje moet zijn, trouwens. Met zijn allen naar de speeltuin en daar picknicken vinden ze ook leuk!
Alle reacties Link kopieren
Jeej wat een gedoe om kinderfeestjes, wat treurig dat ouders kinderen aankijken op het cadeautje. Mijn kinderen zijn te oud voor dit soort dingen maar ik gaf altijd maximaal 5 euro uit, niet zozeer vanwege de financiën maar omdat we veel kinderen hebben die allemaal feestjes hadden en het toch flink opliep, alleen voor beste vriend(inne)tjes kocht ik wel eens iets duurder. Ik verzamelde ook vaak in de uitverkoop bij bijvoorbeeld Kruidvat kleine cadeautjes die ik dan bewaarde. Action had laatst ook echte My little pony's voor 2.50 bijvoorbeeld, dat vinden de meeste jonge meiden hartstikke leuk en het ziet er ook niet goedkoop uit dus zijn hun eventueel snobistische ouders ook tevreden.



Van een bak of lijst bij de Intertoys heb ik nog nooit gehoord, wat belachelijk zeg. Dat ken ik van trouwerijen en ik heb het weleens rond de geboorte gehoord maar nooit voor een kinderfeestje. Een wens hebben qua cadeau kan maar dat wil niet zeggen dat het een harde eis is dat te geven. Gewoon geven wat je wel kunt betalen. Kinderen zijn over het algemeen snel tevreden. Mijn kind heeft weleens een doosje met drie van die kinder surprise eieren gehad, kost weinig maar hij was er enorm blij mee. Deze maand nog op een feestje geholpen en alle cadeautjes behalve die van het beste vriendinnetje waren onder de 5 euro en kind was met alles blij.
Difficulty is inevitable, drama is a choice.
Alle reacties Link kopieren
Mijn kinderen mogen op een verjaardag vragen wat zij willen, ook als dat een suffe knuffel is.Het is hun verjaardag.

Ook van cadeaubonnen mogen ze kopen wat zij willen.



Ok, ik lieg. Toen mijn zoon aan iedereen Pokemonkaartjes ging vragen heb ik gezegd dat dat echt niet hoeft. Een moeder vond 't een prima cadeau, de rest gaf liever wat anders.



T.o. prima zoals je 't wil gaan doen.



Hier wordt gezegd dat een mooi gekleurde kaart ook prima is en dat kinderen dat ook.prima vinden. Dat geloof ik dan weer niet. Kinderen zijn eerlijk en ook soms best hard. Bij de feestjes van mijn kinderen keek iedereen mee wat ze voor cadeautjes kregen. Ik weet zeker dat er een opmerking zou komen.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
Alle reacties Link kopieren
Ik vind zo'n bak bij een speelgoedwinkel dan juist wel weer makkelijk. Helaas doet hier vrijwel niemand dat. Zoon en dochter ook niet.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
Alle reacties Link kopieren
En gemiddeld 7,50 euro.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
Alle reacties Link kopieren
quote:Troeteltje schreef op 21 april 2017 @ 14:15:

[...]



Valisa, wil jou niet afkatten omwille van je mening. Je hebt recht op je eigen mening. Echter hier denk ik echt anders over. Wie zou ik zijn om te bepalen hoe een ander zijn feestje organiseert? Ik wil ook niet dat een ander bepaalt wat ik cadeau en welk budget ik daaraan dien te besteden.

Als mijn kind uitgenodigd wordt door 3 kindjes die samen een feestje geven, en het zijn alledrie vriendjes/vriendinnetjes, dan krijgen ze alledrie een eigen cadeautje. Desnoods kleiner budget per kind. En dan maakt het mij niet uit of het feest in een met goud behangen kasteel zal plaatsvinden of op een gemeentelijk plantsoen.



Inderdaad, het hoeft niet opeens een heel duur feest te zijn omdat ze het met zijn drieën geven. Wel zou ik het bedrag dat ik uitgeef per kind iets verlagen. Ik koop namelijk altijd cadeautjes van een tientje of zelfs iets meer en ik vind 30 euro voor een kinderfeestje wel een hoop geld. Dan zou ik er per kind 7,50 van maken of zo.

Maar ik weet dat anderen hier ook anders over denken. Mijn dochter heeft eens met zijn vieren een feest gegeven voor de hele klas, als afscheid van groep 8 ipv een kinderfeestje. Sommige kinderen gaven dan alle 4 die meiden een tientje, daar zakte mijn mond wel even van open. Ze hadden uiteindelijk zoveel geld gekregen dat het feest incl DJ etc (wat door ons als ouders betaald was) daar ruimschoots van betaald had kunnen worden. Ik vind dat best absurd.



TO, geef gewoon een leuk cadeautje dat niet teveel kost, een normaal mens (en kind) is daar ook blij mee. En dat sommige kinderen niet met die van jullie mogen spelen, is te triest voor woorden. Dat breekt echt mijn hart.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet trouwens na de feestjes van mijn kinderen echt niet meer wat ze van wie hebben gekregen. Zij zelf meestal ook niet meer precies.
Alle reacties Link kopieren
Dochter was een half jaar geleden jarig en ik weet van 1 meisje nog wat ze heeft gegeven, geen idee meer verder.

Ik vind dat er ongelofelijk ingewikkeld wordt gedaan. Als je budget niet ruimer is, is het niet ruimer en besteed je minder, simpel toch. Alleen al dat je er een topic over opent zegt mij dat je er veel te moeilijk over doet. Je moet er boven gaan staan en klaar. Koop wat leuks en niet te moeilijk over doen verder.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Haha ik zou naar de leeftijd kijken. Een 5-jarige is al gauw tevreden met een stuiterbal. Als je wordt uitgenodigd voor een kind van 11 wordt het al lastig en duurder...
quote:Nouschi schreef op 22 april 2017 @ 10:03:

Dochter was een half jaar geleden jarig en ik weet van 1 meisje nog wat ze heeft gegeven, geen idee meer verder.

Ik vind dat er ongelofelijk ingewikkeld wordt gedaan. Als je budget niet ruimer is, is het niet ruimer en besteed je minder, simpel toch. Alleen al dat je er een topic over opent zegt mij dat je er veel te moeilijk over doet. Je moet er boven gaan staan en klaar. Koop wat leuks en niet te moeilijk over doen verder.

Nou, dit dus.



Ik weet ook niet wat er uitgegeven is aan cadeautjes, wel dat dochter heel blij was met elk dingetje. De topper was een mandala-sjabloon, echt niet het duurste cadeau van de stapel.
quote:Nouschi schreef op 22 april 2017 @ 10:03:

Dochter was een half jaar geleden jarig en ik weet van 1 meisje nog wat ze heeft gegeven, geen idee meer verder.

Ik vind dat er ongelofelijk ingewikkeld wordt gedaan. Als je budget niet ruimer is, is het niet ruimer en besteed je minder, simpel toch. Alleen al dat je er een topic over opent zegt mij dat je er veel te moeilijk over doet. Je moet er boven gaan staan en klaar. Koop wat leuks en niet te moeilijk over doen verder.



Herkenbaar, ik vind het ook echt niet belangrijk wat ze van wie gekregen hebben, een gezellig feestje hangt niet af van de cadeautjes.

Ik vind bij de action trouwens vaak ook leuke dingen voor niet veel geld. Net een knuffel van de Secret Life of Pets gekocht die je kan inkleuren en weer uitwassen en dan weer inkleuren. Was 3 euro, daar zouden mijn dochters van 6, 9 en 11 alle drie heel blij mee zijn.
quote:FrederiqueLove schreef op 22 april 2017 @ 13:05:

Haha ik zou naar de leeftijd kijken. Een 5-jarige is al gauw tevreden met een stuiterbal. Als je wordt uitgenodigd voor een kind van 11 wordt het al lastig en duurder...

Welnee, ook daarvoor is voor alle budgetten iets leuks te vinden:



- zak popcorn met bioscoopbon van 5 euro

- tijdschrift met een zakje m&m's

- nagellak/nagelvijl/handcrème

- kaartje voor het plaatselijke zwembad

- gelpennen en een leuk notitieboekje
quote:Lamis schreef op 22 april 2017 @ 13:10:

[...]



Welnee, ook daarvoor is voor alle budgetten iets leuks te vinden:



- zak popcorn met bioscoopbon van 5 euro

- tijdschrift met een zakje m&m's

- nagellak/nagelvijl/handcrème

- kaartje voor het plaatselijke zwembad

- gelpennen en een leuk notitieboekjeZou hier bij bij al mijn dochters ook in de smaak vallen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Lamis schreef op 22 april 2017 @ 13:10:

[...]



Welnee, ook daarvoor is voor alle budgetten iets leuks te vinden:



- zak popcorn met bioscoopbon van 5 euro

- tijdschrift met een zakje m&m's

- nagellak/nagelvijl/handcrème

- kaartje voor het plaatselijke zwembad

- gelpennen en een leuk notitieboekjeGezien de meningen over wat wel en niet veilige zwembaden zijn erg verschillen sinds woensdag zou ik geen zwemkaartje geven
Alle reacties Link kopieren
quote:reisa1978 schreef op 22 april 2017 @ 13:12:

[...]





Zou hier bij bij al mijn dochters ook in de smaak vallen.Bij dochter van 9 ook.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
Alle reacties Link kopieren
quote:reisa1978 schreef op 22 april 2017 @ 13:12:

[...]





Zou hier bij bij al mijn dochters ook in de smaak vallen.Al die dingen zou dochter(10) hier ook leuk vinden
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Leuke ideeen. Lamis, je weet bij deze dat jullie leuke cadeau's geven.
Trouwens........armbandje bij Action, Wibra, Zeeman leuk combineren en in een cadeauzakje doen....ook een topper.



En bij Kruidvat heb je voor 2,99 of 3,99 een setje van armband met ketting of ring....ook succesvol.
Wij kopen meestal voor 6 a 7 euro een cadeau. Als ik minder moet uitgeven wordt het goedkoper. Hier hebben mijn jongste samen met twee andere kinderen een feestje gegeven. Sommige gaven nog steeds ter waarde van het bedrag van 6 a 7 euro maar sommigen gaven ook iets van € 2,50. Werkelijk niemand die daar iets van vindt. Overigens was juist dat goedkope pakje de grootste hit. Ik weet wat het kostte omdat we het laatst in de winkel zagen liggen en dochter zei.. ooh mama kijk hier liggen die leuke..... Er stond een enorm bord boven met €2,00.



Kinderen zien echt de waarde niet bij een cadeautje wat met zorg is uitgezocht.
Alle reacties Link kopieren
Hier is 5 euro voor een cadeautje gebruikelijk. Ik merk dat ik snel de neiging heb erover heen te gaan, en we hebben weleens 6 euro uitgegeven aan een leuk cadeau voor de jarige. Maar ik probeer het eens het echt op 5 euro te houden. Dan blijft het een leuk kleinigheidje en brengen we niemand in verlegenheid.



Dochter had bij haar vorige verjaardag van vier van de zeven gasten een Intertoys cadeaubon gekregen a 5 euro. Iedereen doet er iets bij: snoep, tekening, ballon. En het was erg leuk tot mijn verrassing, want nu kon ze iets van 20 euro kopen dat ze heel graag wilde hebben.



TO, ik zou gewoon doen wat je zelf wilt, Intertoys is een suggestie en niet meer dan dat. Je kunt, mocht je willen rondkijken, die bonnen vaak op meerdere plekken kopen. Bv bij de HEMA misschien? Of toch in de supermarkt vragen of twee van 5 euro ook kan?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven