Geld & Recht alle pijlers

Mag dit allemaal zomaar ???

14-04-2017 12:10 170 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,



Mijn ex en ik zijn al 2 jaar uit elkaar, we hebben samen 2 kindjes, (7 en 9), en de bezoekregeling is altijd super verlopen, 3 dagen bij hem, 4 dagen bij mij, maar we zijn daar altijd heel soepel in geweest, als 1 van ons eens iets wou doen met de kindjes buiten onze vaste dagen, het is dus altijd goed verlopen.

Nu heeft ex sinds 4 maanden een nieuwe vriendin, ze gaan in september trouwen en ze zijn aan het proberen zwanger te geraken. Snel, maar ik hoop echt dat ze gelukkig worden.

Maar nu heeft ex al bijna een maand de kinderen niet meer meegegeven, als het mijn dagen waren, ik ben netjes elke keer gaan klacht neerleggen bij de politie, en gisteren is in kort geding bij de familierechtbank beslist dat hij het vonnis moet naleven en de kindjes vanaf zaterdag MOET terug meegeven, op straf van een dwangsom en/of gevangenisstraf.

Mijn ex stookt de kindjes enorm op, ze moeten de nieuwe vriendin van hem mammie noemen, en hij heeft de jongste laten bellen naar mij, ze zei alleen, ik wil niet meer naar u komen, ik wil bij papa en mammie wonen, toen gaf ze de telefoon terug aan papa en zei terwijl, ik heb het gezegd, goed papa? Hoe kan je een kind zoiets laten doen? Hij vroeg aan mij of ik bereid was een papier op te maken om afstand van de kinderen te doen, zodat zijn nieuwe vriendin ze kon adopteren... Euhm .... NEE dus !!!



Maar nu komt mijn vraag. Sinds een paar dagen zet zij foto's op Facebook van haar met mijn dochter, waar mijn ex op reageert, moeder en dochter, superteam, waarop zei reageert moeder en dochter zijn een superteam, samen met zoon en papa.

En ze zet een foto van haar en mijn 2 kids online, met als onderschrift, MIJN kindjes, ik zie ze graag.

Maar ik ben de moeder, het zijn mijn kindjes

Mag dat zomaar? Ik was zo razend toen ik het zag. Ik heb zeker 10 berichten en telefoons van vrienden gekregen, die vroegen, heb je dat gezien? Jij bent toch de mama?



Bah, ik heb het helemaal gehad, wat kan ik daar tegen doen?



Fijn weekend iedereen, ik ben aan het aftellen tot morgen, eindelijk mijn kindjes terug
Dat zegt ze toch?



Ophalen en tijdelijks ergens gaan zitten waar hij je niet zo snel komt lastigvallen.
Alle reacties Link kopieren
Maar kun je niet met de politie afspreken dat je ze van school haalt en er dan een agent meegaat en dan nog even een half uurtje thuis blijft? In burger, anders ziet dat er zo heftig uit voor de kinderen. Daarna alles stevig op slot en direct de politie bellen als hij aan de deur staat



Of zeg ik nu echt iets heel geks.
Alle reacties Link kopieren
quote:Fee-de-Goede schreef op 21 april 2017 @ 21:41:

Dat zegt ze toch?



Ophalen en tijdelijks ergens gaan zitten waar hij je niet zo snel komt lastigvallen.Precies. En dan dus gewoon aangeven dat die lul ze best mag zien. Jij doet niet moeilijk. Jij wil gewoon dat die kinderen twee ouders hebben. Gezien zijn status van ontvoerder wordt dat omgang onder toezicht: prima! Kunnen ze daarna gewoon weer met jou mee naar jullie veilige (tijdelijke) thuis.
Alle reacties Link kopieren
Hoe lang laat je hem die kinderen nog opstoken tegen je?
...
...
Alle reacties Link kopieren
Ik begrijp echt niet waarom je de kinderen afgelopen dinsdag niet meegenomen hebt van school. Jij hebt hen die dag. Elke dag langer dat de kinderen in het huis van die griezel opgestookt worden tegen jou is schadelijker. En contact met vader, ja natuurlijk, mits de vader de moeder op gelijkwaardige basis behandelt als andere ouder. Dit is hier ver te zoeken. Assertief zijn, nu! In het belang van je kinderen. Ga direct praten met school en haal en breng ze in overleg een half uurtje eerder/later. Kun je tijdelijk elders verblijven om de rust in de straat te bewaren? Doe desnoods aangifte van bedreiging tegen je ex, wellicht komt daar een contactverbod uit. Ik denk dat je het uit je hoofd moet zetten dat op korte termijn co-ouderschap mogelijk is. Hij handelt totaal niet daar naar en niet in het belang van de kinderen. Nou, dan kun je het krijgen ook en zal hij eerst moeten bewijzen dat hij de kinderen hun moeder gunt als co-ouder.



En kun je nog eens uitleggen waarom de politie nu niet kan ingrijpen? Moet daar eerst een vonnis voor liggen.ofzo? Pak het aan, dit mag niet zo lang duren!
Gecompartimenteerde troep is ook een vorm van opruimen.
Alle reacties Link kopieren
En zoek hulp bij de buren en de familie en vrienden. Dit is te groot voor jou alleen in 'samenwerking' met het gerecht.



O en documenteer zo veel mogelijk, telefoongesprekken, alles.
Gecompartimenteerde troep is ook een vorm van opruimen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Macarinata schreef op 22 april 2017 @ 17:23:

Ik begrijp echt niet waarom je de kinderen afgelopen dinsdag niet meegenomen hebt van school. Jij hebt hen die dag. Elke dag langer dat de kinderen in het huis van die griezel opgestookt worden tegen jou is schadelijker. En contact met vader, ja natuurlijk, mits de vader de moeder op gelijkwaardige basis behandelt als andere ouder. Dit is hier ver te zoeken. Assertief zijn, nu! In het belang van je kinderen. Ga direct praten met school en haal en breng ze in overleg een half uurtje eerder/later. Kun je tijdelijk elders verblijven om de rust in de straat te bewaren? Doe desnoods aangifte van bedreiging tegen je ex, wellicht komt daar een contactverbod uit. Ik denk dat je het uit je hoofd moet zetten dat op korte termijn co-ouderschap mogelijk is. Hij handelt totaal niet daar naar en niet in het belang van de kinderen. Nou, dan kun je het krijgen ook en zal hij eerst moeten bewijzen dat hij de kinderen hun moeder gunt als co-ouder.



En kun je nog eens uitleggen waarom de politie nu niet kan ingrijpen? Moet daar eerst een vonnis voor liggen.ofzo? Pak het aan, dit mag niet zo lang duren!



De politie gaat niet meer mee om de kinderen onder dwang te gaan halen, omdat dat te traumatisch is voor de kinderen. Vroeger deden ze dat wel.



Ik ben net weer daar geweest, er was weer niemand, dus nu weer klacht gaan neerleggen bij de politie



De advocaat heeft daarstraks gezegd dat ik dat beter niet doe, de kinderen gewoon van school halen als het mijn dagen zijn. Hij kent mijn ex ook en zegt dat er dan ongelukken gebeuren.

Pffffffffffffff ik wezet het allemaal niet meer
Kunnen ze niemand "in burger" meesturen?



Ik snap dat ze niet iemand mee sturen in blauw uniform met wapen en dergelijke.

Maar ik zou toch echt es informeren of er volgende keer niet direct iemand mee kan.

Kunnen ze ook direct noteren dat je weer voor een gesloten deur staat of dat je de kinderen om één of andere kul-reden weer niet meekrijgt als hij toch open doet.



Ze moeten je daar op dat commissariaat intussen toch ook al kennen als je daar elke week staat?

En arresten lezen moet ook niet onbekend zijn voor een agent.



Hij hangt nu bovendien elke week aan een boete als hij de kinderen niet meegeeft.

Hoe zie jij dat geld? Hoe wordt dat ingevorderd?

Of mag je daar ook weer voor gaan procederen?

(Ik snap dat geld niet het hoofd-ding is, maar het arrest is er wel. En je advocaat werkt ook niet gratis, dus ik zou dat geld niet zomaar laten gaan ...)
Alle reacties Link kopieren
quote:jadema schreef op 22 april 2017 @ 19:30:

[...]





De politie gaat niet meer mee om de kinderen onder dwang te gaan halen, omdat dat te traumatisch is voor de kinderen. Vroeger deden ze dat wel.



Ik ben net weer daar geweest, er was weer niemand, dus nu weer klacht gaan neerleggen bij de politie



De advocaat heeft daarstraks gezegd dat ik dat beter niet doe, de kinderen gewoon van school halen als het mijn dagen zijn. Hij kent mijn ex ook en zegt dat er dan ongelukken gebeuren.

Pffffffffffffff ik wezet het allemaal niet meerMaar hoezo onder dwang? Jij hebt ze toch door de week? Ik neem niet? aan dat de vader de hele dag bij school staat te posten. Wat vindt de Kinderbescherming hiervan?
Gecompartimenteerde troep is ook een vorm van opruimen.
Alle reacties Link kopieren
Mens, je zit alleen maar te zeuren. Haal die koters uit school en duik onder. Je advocaat is een lul op pootjes.
quote:jadema schreef op 22 april 2017 @ 19:30:

[...]





De politie gaat niet meer mee om de kinderen onder dwang te gaan halen, omdat dat te traumatisch is voor de kinderen. Vroeger deden ze dat wel.



Ik ben net weer daar geweest, er was weer niemand, dus nu weer klacht gaan neerleggen bij de politie



De advocaat heeft daarstraks gezegd dat ik dat beter niet doe, de kinderen gewoon van school halen als het mijn dagen zijn. Hij kent mijn ex ook en zegt dat er dan ongelukken gebeuren.

Pffffffffffffff ik wezet het allemaal niet meer



Misschien is dat juist wel een zegen? Een goede reden om de kinderbescherming in te schakelen en aan de poten van het gezag van 'vader' te zagen.

Zachte heelmeesters maken soms stinkende wonden.
Alle reacties Link kopieren
Ik zie dit soort verschijnsel juist heel vaak bij vrouwen met een nieuwe partner.
Alle reacties Link kopieren
Je bent echt te rustig voor een moeder wiens kinderen worden afgepakt door de ex.
Alle reacties Link kopieren
Weet je, ik ga hier niet meer reageren, ik zeur, ik ben te rustig, ik doe niks voor mijn kinderen ..... Allemaal makkelijk als je zelf niet in de situatie zit.



Denk je echt dat ik mijn kids help door ze uit school te halen en mee te nemen? En dan? Ze te verstoppen voor de papa, en ze bij hem weg te houden? Want als ze dan terug naar hem gaan begint het spelletje weer opnieuw. Mijn kinderen zijn geen speelbal.



Ik heb deze week een afspraak met het clb en een kinderpsychologe, en telefonisch contact gehad met ex, hij zal zaterdag thuis zijn met de kids.



Bedankt voor alle reacties waar ik iets aan gehad heb, en voor de steun, en voor de mensen die het allemaal beter denken te weten en alleen maar commentaar hebben, ik hoop dat het jullie nooit overkomt, dit gun ik niemand.
Alle reacties Link kopieren
Zorg dat je je kinderen niet kwijt raakt omwille van de lieve vrede. Vecht voor je recht op zorg voor de kinderen.
Alle reacties Link kopieren
quote:[message=26876751,noline]



Bedankt voor alle reacties waar ik iets aan gehad heb, en voor de steun, en voor de mensen die het allemaal beter denken te weten en alleen maar commentaar hebben, ik hoop dat het jullie nooit overkomt, dit gun ik niemand.Waarom denk je dat sommigen zo fel reageren? Juist omdat ze ervaring hebben. Juist omdat ze hier zelf voor gestaan hebben en wel gehandeld hebben. Omdat ze een boze ex getrotseerd hebben (en soms ook nog instanties, die heb jij tenminste al aan je kant). Juist omdat ze niet snappen dat je kinderen in deze situatie laat,
Alle reacties Link kopieren
quote:jadema schreef op 25 april 2017 @ 19:45:

Weet je, ik ga hier niet meer reageren, ik zeur, ik ben te rustig, ik doe niks voor mijn kinderen ..... Allemaal makkelijk als je zelf niet in de situatie zit.



Denk je echt dat ik mijn kids help door ze uit school te halen en mee te nemen? En dan? Ze te verstoppen voor de papa, en ze bij hem weg te houden? Want als ze dan terug naar hem gaan begint het spelletje weer opnieuw. Mijn kinderen zijn geen speelbal.



Ik heb deze week een afspraak met het clb en een kinderpsychologe, en telefonisch contact gehad met ex, hij zal zaterdag thuis zijn met de kids.



Bedankt voor alle reacties waar ik iets aan gehad heb, en voor de steun, en voor de mensen die het allemaal beter denken te weten en alleen maar commentaar hebben, ik hoop dat het jullie nooit overkomt, dit gun ik niemand.Sorry dat we allemaal met je mee proberen te denken. En hij zal zaterdag thuis zijn? Net als vorige week zeker. En de week ervoor.
Die is zaterdag echt niet thuis hoor.

Waarom zou hij? Hij komt toch overal mee weg.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven