Vanmiddag hoor ik of ik dood ga - knuffel nodig

12-01-2017 10:32 3047 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dramatische titel (en dat voor mijn eerst geopende topic na 8 jaar meelezen), maar zo voel ik me nu even ook.

Vanmiddag heb ik een gesprek met de oncoloog. Na 4 maanden van intensieve chemotherapie is het nu alles of niets. Van te voren is er gezegd dat er een kans was van <10% dat er na de chemo geopereerd zou kunnen worden. Zo niet, heb ik waarschijnlijk nog 2 jaar te leven.

Gisteren de CT-scan gehad, vanmiddag volgt dus de uitslag.



Ik heb vanochtend brood gesmeerd, de kinderen naar school gebracht, me aangekleed zoals ik er uit zag voordat ik ziek werd (panty en jurkje ipv een joggingbroek en slobbertrui), en ik doe net alsof ik niet elk moment keihard kan gaan huilen. Ik ben bang dat als ik eenmaal begin ik niet meer kan stopppen.

Na het gesprek zal ik alle tranen weer opdrogen, en zodra ik de kinderen weer zie een glimlach opzetten en weer doen alsof alles normaal is.



Maar nu wil ik heel graag even virtueel uithuilen en een (virtuele) knuffel van krijgen.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
Alle reacties Link kopieren
Hele fijne reis! Heb net weer stukken bijgelezen. Wat ben jij een mooi mens, hoop dat je volop aan het genieten bent.
Alle reacties Link kopieren
Goede..nacht!

Ik ben de enige die niet kan slapen. Wat goed nieuws is, want kinderen met een jetlag zijn niet heel erg leuk . Na 1 dag regen is hier gelukkig de zon weer gaan schijnen .

Vandaag hele leuke gesprekken gehad met de jongens die ik jullie niet wilde onthouden. Er zijn hier best veel zwervers, dus we hebben met de kinderen (de verkiezingen zijn natuurlijk ook net geweest) een uitgebreid gesprek gehad over politiek en voor elkaar zorgen. En wat je zou doen als je zelf dakloos zou worden. Maar volgens jongste was dat niet aan de orde: ik ga toch dood, dus dan wordt ik niet dakloos. Oudste vroeg zich daarop af waar mijn geld dan heenging en of zij dan dus meer zakgeld krijgen . Stelletje aasgieren!

Maar wat vandaag het allermeeste indruk heeft gemaakt was het bordje op de golden gate bridge aan het eind van het hek. Daar hangt een telefoon en een bord dat je in een geval can crisis op die knop moet drukken om te bellen en dat springen een pijnlijke dood tot gevolg heeft. Ze konden zich absoluut niet voorstellen dat iemand daar vanaf zou willen springen. Hebben het toen gehad over psychische ziektes en depressies. Jongste, praktisch als altijd, wist wel wat hij dan zou doen. Hij zou niet van een brug springen, maar naar de dokter gaan en gewoon leuk leven en wachten tot hij vanzelf dood zou gaan. Want iedereen gaat een keer vanzelf dood hè? Daar hoef je helemaal niet voor van een brug te springen. "Nee lieverd, goed plan. Ga jij maar gewoon lekker leuk leven totdat je vanzelf dood gaat". Schatje
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
Wat heb jij toch heerlijk nuchtere kinderen
Wat een heerlijke gesprekken.



De reis heeft nu al bewezen dat dit is wat jullie nodig hebben. Ruimte en tijd voor elkaar.
Ik wens jullie weer een fantastische dag!!
anoniem_83599 wijzigde dit bericht op 21-04-2017 09:47
Reden: typo
% gewijzigd
Geniet er van met volle teugen. Zal ook moeilijk soms zijn, dikke knuffel!
"Stelletje aasgieren!'

Alle reacties Link kopieren
We hebben afgelopen dagen geen bereik gehad en ik weet niet of we vanavond bereik hebben dus even een korte update tijdens de lunch .

Gisteren in yosemite geweest, echt prachtig!!!! Op de zelfde dag hebben de jongens in hun zwembroek in de rivier gespeeld en met hun tshirt aan door de sneeuw gerold .
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
Alle reacties Link kopieren
Oh heerlijk! Mooi is het daar, hè? Als je het koud krijgt, rijd je gewoon weer naar beneden

Geniet-ze!
Alle reacties Link kopieren
Ja, het was echt prachtig! Gisteren in Seqouia geweest, ook mooi!

Nu zit ik (in nieuwe jurkje!) in de schaduw aan de rand van het zwembad. Even een rustdag voordat we ons morgen death valley in gaan wagen.... hoewel het daar nu 'slechts' 38 graden in de schaduw is..... (what was I thinking?????).



Oh.... waren van de week in een winkel. Sta ik bij de kassa in de rij met 6 liter water in mijn armen en 2 strontvervelende kinderen (de schatjes) vraagt een man ineens aan mij of het een jongetje of een meisje is. Ik kijk even verbaasd naar mijn kinderen die er toch echt uitzien als jongetjes, waarop de man luidkeels zijn vraag herhaald en blij naar mijn buik wijst. Auw......

Ik pers met het laatste beetje zelfbeheersing er een "oh, I'm not pregnant" uit met een lachje, waarop de hele winkel zich naar mij omdraait.... man stamelt sorry, waarop ik nog steeds vriendelijk zeg dat het al goed is. Even was het stil en leek pijnlijke moment over. Totdat hij zich opnieuw naar mij omdraaide en vroeg of fysiek dan wel alles goed met me ging. Opnieuw alle hoofden mijn kant op.... heb gezegd dat het een tumor was en dat ik doodga, heb mijn kinderen vastgepakt en ben naar de auto gestampt.

Waar bemoeien mensen zich mee?????

Als je zo'n, best begrijpelijke, fout maakt dan hou je daarna toch gewoon beschaamd je mond ipv nog even door te gaan?
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
Alle reacties Link kopieren
Denk dat het in Amerika en andere landen buiten Nederland. Europa iets anders toegaat dan hier. Weet niet of wij te veel op onszelf, of zij teveel naar een ander gericht zijn. Herinner me dat ik ooit in het vliegtuig naast een Amerikaan zat die een praatje begon en een van de eerste vragen was wat ik verdiende. .

Vriendin werd in Indonesië uitgebreid ondervraagd waarom ze geen kinderen had ( volgende reis waren de kinderen gewoon thuis bij oma da makkelijker geaccepteerd).

Kan me voorstellen dat het bij jou nogal rauw op je dak valt, maar ook dat het je daar nog wel een keer gaat overkomen
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Zo. Dat komt binnen.

Snap de vraag nog wel...dat je zwanger bent...maar daarna houd je toch wel op met vragen... gooi het snel van je af. Daar is de reis te mooi voor!
Wat een l*l.

Niet meer aan denken en lekker genieten.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het erg Amerikaans overkomen. Ik ben lang (nou ja, nog niet eens superlang, maar wel langer dan de gemiddelde Amerikaan) en kaal en schijnbaar staat dat in Amerika meteen gelijk aan "man". Op een gegeven moment werd ik zo vaak met meneer aangesproken (op de vrouwenafdeling vd winkel ) dat mn standaard antwoord werd "Im not a sir, i have cancer". Vaak werd er dan verschrikt sorry geroepen om dan toch nog verder te vragen naar details. Volgens mij is het onderdeel van die oppervlakkige vriendelijke gesprekjes die ze graag voeren. Maar ja, wel rot voor jou.



Death Valley vond ik leuk maar had ik meer van verwacht. Vooral meer variatie geloof ik. Mn reisgenoten vonden het vooral erg warm, dus we zijn voornamelijk in de auto aan het sjeezen geweest. Bedenk me net dat we van plan waren om een ei te bakken op de auto in Death Valley, maar dat we dat vergeten zijn. Mocht je nog ergens een kip tegen komen, doe je namens mij een poging?
Au, wat een idioot! Inderdaad maar proberen niet meer aan te denken.



Wij vonden death valley wel heel bijzonder. Overnacht je in DV? Ik hoop dat je geen beestjes hebt in je hotel, enige nadeel van death valley

Supergave reis maken jullie!
Alle reacties Link kopieren
Oh Anna echt, waar bemoeien mensen zich mee!

Hopelijk kan je nog genieten van de vakantie
Alle reacties Link kopieren
Oh wat fijn, je bent op vakantie,... Seqouia,.. mooi hè. Was er ook. De natuur "zette mij daar weer even op mijn plek" als het ware. Jouw verhaal doet dat ook. En dat is goed.



Haal er alles uit lieve Anna. Dikke knuffel. Alle goeds. Voor jou en iedereen die je dierbaar is.
We don't see things as they are we see things as we are
Alle reacties Link kopieren
Zo'n gesprekje kan ik me in de VS inderdaad helemaal voorstellen. Sommigen willen er binnen no-time dingen van je weten die wij als privé zien. Ze vertellen je trouwens net zo snel over zichzelf. Een beetje onbeschaamd. Ik heb er gewoond.

Maar misschien is dat geslotene ook wel specifiek Nederlands? Ik heb in andere landen inderdaad ook mensen tot op de komma horen vertellen wat ze verdienen.



Veel plezier morgen! Death Valley is weird.
Alle reacties Link kopieren
Ach, achteraf kunnen we er wel om lachen hoor. Vooral toen de kinderen het begonnen na te spelen met hun knuffels. Ene knuffel was zwanger en gilde amerikaans enthousiast it's a boy!!!!!! Waarop andere knuffel gilde no!!!!!!niet zwanger!!!!
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
Alle reacties Link kopieren


Het is ook om te lachen. En eigenlijk vind ik het ook liever en dapperder dan wanneer hij zich verexcuserend had omgedraaid en je verder had genegeerd.



Die man zàg je en was geïnteresseerd. Zelfs toen bleek dat het geen vrolijk gesprekje zou worden. In onze ogen niet beleefd, maar voor hem was het waarschijnlijk bot geweest als hij de vraag naar wat je dan wel mankeerde, niet had gesteld.
Heerlijk, de "ben je zwanger"-vraag. Dat is me in NL ook wel overkomen hoor, dat ik gefeliciteerd werd op straat door een vreemde. Terwijl mijn dikke buik bij mijn verder (toen nog) slanke lijf hoorde bij de terminale fase van mijn ziekte. En dat ik dat dan ook maar gewoon botweg vertelde en er gewoon doorgevraagd werd of er dan géén tweede kwam. Want dat twéé kinderen natuurlijk wel leuker was dan één.

Wel schattig dat je jongens dat helemaal nagespeeld hebben met hun knuffels.



Je reis klinkt verder helemaal heerlijk! Fijn hoor, dat jullie dit nog zo kunnen doen! Maar misschien ook wel confronterend soms? Of ben je teveel aan het genieten om er aan te denken?
Alle reacties Link kopieren
quote:yette schreef op 23 april 2017 @ 08:38:



Het is ook om te lachen. En eigenlijk vind ik het ook liever en dapperder dan wanneer hij zich verexcuserend had omgedraaid en je verder had genegeerd.



Die man zàg je en was geïnteresseerd. Zelfs toen bleek dat het geen vrolijk gesprekje zou worden. In onze ogen niet beleefd, maar voor hem was het waarschijnlijk bot geweest als hij de vraag naar wat je dan wel mankeerde, niet had gesteld.Ja en hij zich nu afvragen wat hij verkeerd heeft gezegd
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Wat een verhaal. Denkt dat er om lachen/schouders ophalen het beste is wat je kan doen. Je weet nu dat mensen de vragen kunnen gaan stellen. Misschien kan je alvast wat antwoorden oefenen?



"Are you pregnant? Yes, it's an alien."

"Are you pregnant? Ssst, my husband doesn't know"

"Are you pregnant? No, I have cancer and a short time to live, and you are waisting my precious time "



Maar ik denk dat het wel typisch Amerikaans is om zulke directe vragen te stellen.
quote:yette schreef op 23 april 2017 @ 08:38:



Het is ook om te lachen. En eigenlijk vind ik het ook liever en dapperder dan wanneer hij zich verexcuserend had omgedraaid en je verder had genegeerd.



Die man zàg je en was geïnteresseerd. Zelfs toen bleek dat het geen vrolijk gesprekje zou worden. In onze ogen niet beleefd, maar voor hem was het waarschijnlijk bot geweest als hij de vraag naar wat je dan wel mankeerde, niet had gesteld.Dit idd. Maar ik zou ook even geschokt zijn. Wij zitten nu ook in de VS. Anna, geniet nog lekker van jullie vakantie!!!
Alle reacties Link kopieren
Heel veel sterkte en die knuffel is helaas niet over te brengen via de glasvezel.. Ik steek zo een kaarsje voor je aan!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven