Ajvar

22-04-2017 13:26 42 berichten
Ik heb vandaag bij de Aldi een potjr Ajvar gekocht, maar eerlijk gezegt weet ik niet waarvoor ik het kan gebruiken. Gebruik je het als een smeersel of dip of iets anders?

Ik dacht laat ik het eens proberen, als je het niet probeert dan weet je ook niet of het wat is.

Of heb ik een miskoop gedaan en had ik het beter bij een Turkse winkel moeten kopen?
Misschien vind jij het wel lekker. Heb ik nog wel de scherpe variant, nou heel ietsje scherp, maar ver te zoeken, want verdwijnt vrijwel meteen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook nog een potje staan. Mijn couchsurfers uit Kroatië hadden dat voor mij meegenomen. Zij gooien het door de Djuvec rijst, erg lekker.
iedereen leest mee
Lekker bij cevapcici en/of ander geroosterd vlees.
Alle reacties Link kopieren
Ik eet het met komkommer, als dip. En in soep. Liefst als losse klodder bovenop in de kom. In de paprikasoep natuurlijk. Maar op de broccolisoep is ook heerlijk en het kleurt zo leuk, die oranje klodder :-)

Het staat hier gewoon in de supermarkt.
.
Ik heb het al lang niet meer gehad, maar vroeger op werk vaak op wat brood gewoon als "snack" als we trek hadden. Maar alle andere manieren die ik lees lijken me ook lekker
Dat het in meerdere supermarkten verkrijgbaar is is wel een eye-opener. Nooit eerder gezien, dus dacht dat het iets is dat hier nauwelijks verkrijgbaar is. Maar ik denk dat ik het wel lust. Hou van spreads en zo. Daar past dit prima bij. En de andere tips ook prima. Misschien lust zelfs kind het om een frietje in te dippen. Who knows.
Nu heb ik het vanavond wederom geprobeert, samen met wat kipfilet( geen vleeswaren), en nog steeds vind ik het niet lekker. Je ruikt gerookte paprika, maar je proeft het niet. Zit eigenlijk weinig smaak aan.

Wat een miskoop, gelukkig koste het maar 0.99 cent. Nee, nooit weer. Maak het potje wel op, zonde om weg te gooien.
Alle reacties Link kopieren
Ik doe het door gehaktballen, door soep, pastasaus, dressing, op een stukje knapperig brood (dus geen 'boterham'), door pastasalade, marinade (bijv haloumi kaas en dan op de bbq of gril, en mijn favoriet: een blok feta prakken in een schaaltje, twee eetlepels ajvar erbij, citroensap, knoflook, evt gehakte nootjes of pijnboompitten, klaar. Lekker als Mediterraanse dip (bij brood/ pita/ Turks brood/ nachos).
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Alle reacties Link kopieren
Ook lekker op een tosti.
There's nothing fair in this world, there's nothing sure in this world, there is nothing pure, so you better look for something left in this world.
Alle reacties Link kopieren
quote:nartjie schreef op 22 april 2017 @ 21:59:

Nu heb ik het vanavond wederom geprobeert, samen met wat kipfilet( geen vleeswaren), en nog steeds vind ik het niet lekker. Je ruikt gerookte paprika, maar je proeft het niet. Zit eigenlijk weinig smaak aan.

Wat een miskoop, gelukkig koste het maar 0.99 cent. Nee, nooit weer. Maak het potje wel op, zonde om weg te gooien.Het ene merk is het andere niet, er zit veel verschil in smaak, kleur en substantie tussen diverse merken. En de verse die ik hier bij de mediterrane deli koop smaakt nog weer anders.
Als je een goed merk hebt dan proef echt wel de goede smaak. Bij de Makro verkopen ze hele lekkere, heb even geen merk bij de hand want mijn pot is op

Lekker bij gehakt, cevapcici en raznici. Wij eten het vaak bij iets van de bbq, geroosterde kipfilet is het ook lekker bij.

Nu ben ik een halve Kroaat dus erg bevooroordeeld
Alle reacties Link kopieren
Dat soort dingen vind ik van Aldi en Lidl vaak tegenvallen.

Je zou het ook nog als basissaus op een pizza kunnen smeren, ben je er zo vanaf.
quote:dolfje schreef op 23 april 2017 @ 12:42:

Dat soort dingen vind ik van Aldi en Lidl vaak tegenvallen.

Je zou het ook nog als basissaus op een pizza kunnen smeren, ben je er zo vanaf.Dat zou ik niet lekker vinden aangezien het geroosterde paprika's zijn, smaakt toch heel anders dan tomaat.
Alle reacties Link kopieren
Er hoeft niet perse tomaat op pizza.

Vind ik dan
Smaken verschillen

Ik ga binnenkort weer een voorraadje halen bij de Makro, die is trouwens wel duurder ik dacht een euro of 4 maar wel een hele grote pot.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind die uit de supermarkt ook weinig smaak hebben. Ook van de kroatische (dure) merken die bij de turkse winkel te koop zijn (podravka). Ik heb nu een met wat grovere stukken die vind ik wel lekker, maar helaas niet in nederland verkrijgbaar.



Ik eet het op bruin brood met een beetje feta, op een hamburger of andere sandwich, doe het soms in soep of met patat, gebakken aardappels uit de oven.



Is niet echt lang houdbaar, moet eigenlijk altijd wel wat weggooien want zovaak eet ik het niet. Wat helpt om het langer te bewaren is om een er een laagje olijfolie op te gieten en dan terug te zetten in de koelkast, maar dat vind ik zelf teveel gedoe.



Er zijn ook makkelijke recepten om het zelf te maken, dus zonder pellen van paprikas en aubergines(zitten er niet standaard in) Op verzoek kan ik wel eentje plaatsen.
www.sayswho.nl - het NIEUWE forum - Says who? Says you!
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik het veel als extra toevoeging bij mijn zelfgemaakte pastasaus of idd op brood of als saus met gehakt bij de rijst. Verder als dip of bij van alles met gesmolten kaas. Ik haal mij ajvar bij de Turkse winkel op de hoek.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven