Terug blijven vallen in slechte vriendschap.

22-04-2017 16:35 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
bericht verwijderd
anoniem_257823 wijzigde dit bericht op 07-10-2017 15:41
99.13% gewijzigd
Stel dat ik een leuke vriend krijg, is X de eerste vriendin die ik laat vallen.



Pardon? Alsof het een soort normaal is om (een) vriendin(nen) te laten vallen en je haar dan zou kiezen om te dumpen?



Ik zou jezelf maar ook haar beter gunnen. Zou jij vrienden willen zijn met iemand die zo over je praat?
Alle reacties Link kopieren
Jouw Vriendin heeft asperger syndroom.

dat is een vorm van hoogfunctionerend autisme.



ze kan er niks aan doen dat ze reageert zoals doet.

haar informatie verwerking is anders, alles komt anders binnen.

Al dat roddelen enz wil hoogstwaarschijnlijk niks zeggen..het is haar manier van waarnemen.

ze kan niet op een andere manier communiceren omdat ze voor ons neurotische mensen sociaal "gehandicapt" is en begeleiding nodig heeft om op een sociaal geaccepteerde manier met mensen om te gaan.

ze beseft dat er iets met haarzelf is, maar ze kan er geen vinger op leggen.

DAT is o.a. autisme.



het is aan JOU de keus, om jezelf als "vriendin" daarin te verdiepen om haar een beetje te begrijpen en hoe hiermee om te gaan.

wat overigens vreselijk moeilijk is.

X bezit geen theorie of Mind. en dat is waarschijnlijk waar jij nu tegenaan loopt.



daarbij, je schrijft zelf al telkens dat het een drama voor je is om met haar om te gaan en dat jullie het slechtste in elkaar naar boven halen.

waar kies je voor?

wanneer jij met X verder wil zul je haar moeten leren begrijpen.

je zal bereid moeten zijn om je te verdiepen in ASS

dat wil niet zeggen dat je er werkelijk toe in staat bent,

want ergens proef ik dat ook in je post.

je wil wel vriendschap, maar het Asperger-syndroom staat er tussen in.
Alle reacties Link kopieren
TO gevlogen zeker?
Alle reacties Link kopieren
geen flauw idee, wellicht zit ze bij X
quote:Het-groepje schreef op 22 april 2017 @ 17:17:

Je klinkt toch wel als een lieve vriendin.

Maar je mag best voor jezelf kiezen toch.

Door bij haar te hangen ben je misschien niet alleen maar krijg je ook niet wat he wenst.

Want ze wil niet uit.

Dus ik zou of in mijn eentje eens wat ondernemen of eens om je heen zoeken naar nieuwe contacten.

En daarnaast kun je ook na een tijdje wek weer contact met haar hebben maar dan niet meer uit wanhoop, maar gewoon eens een uurtje.

Of niet. Misschien dwingt dat haar ook eens tot actie.Je eerste zin is sarcastisch neem ik aan?
quote:toet66 schreef op 23 april 2017 @ 11:15:

geen flauw idee, wellicht zit ze bij X Over ons te roddelen.
quote:vivautrecht85 schreef op 23 april 2017 @ 13:49:

[...]



Over ons te roddelen.
Alle reacties Link kopieren
Oei, die ken ik ook. Je klinkt wijs, maar nu nog er naar handelen. Ik weet uit eigen ervaring dat dat vaak wat lastiger is.. maar neem de verantwoordelijkheid die je hebt voor jezelf! Hier word je niet gelukkiger van. Ik merk dat ook in ene vriendschap, er word erg op mij geleund en energie aan me onttrokken. Dan ik kan ik haar dat blijven verwijten, maar ook ervoor zorgen dat ik mijn eigen grenzen beter bewaar. Het nadeel is alleen als je elkaars leven redelijk kent, dat de ander ook wel weet dat je niet druk bent oid.. daar word in mijn geval ook aan getrokken, maar vergeet niet dat je nooit in zo'n geval verantwoording hoeft af te leggen! Kies voor jezelf!
Het leven is te kort om er niet van te genieten.
Alle reacties Link kopieren
Zo lastig dit als je elkaar al jaren kent... echt hardnekkige patronen! Hier een vriendin die vaak kan claimen, onder m'n huid gaat zitten, erg kan leunen op mijn kennis/inzichten/ervaring en nogal dwingend en manipulatief is. Daarnaast een heel positieve kant, waardoor ik nog altijd veel aan het contact ontleen. Maar dat andere gedrag is echt zó vervelend! Geef dan maar es je grens aan.. ik maak nu wel bewuste keuzes in timing en hoeveelheid contact, beantwoord mobiele acties op mijn moment enzo. Heb haar ook al eens gezegd dat ze met dit soort gedrag mensen kwijtraakt en ik het soms erg claimend vind. Vervolgens weer afdwingen zoals zij het graag wil.. maar pech dan! Eigenlijk voel ik momenteel dat loslaten beter zou zijn... tja..
Het leven is te kort om er niet van te genieten.
Als een vriendschap permanent te veel energie kost, is het beter om ermee op te houden. Ik werd in het verleden steevast als gratis psycholoog benut. Na verloop van tijd ging ik onder de problemen van een ander gebukt. Ik onderhoud nu enkel nog contact met mensen die iets positiefs bijdragen tot mijn leven. Véél fijner om mee om te gaan. Als je geen vrienden hebt: sluit je aan bij een of andere hobbyclub, schrijf je in voor een cursus etc.
Alle reacties Link kopieren
Dankje, helemaal eens. Vind het alleen lastig te beoordelen vaak.. maar ik leer het nog wel.. gelukkig prijs ik me gelukkig met een fijne kring mensen! Goeie suggesties desalniettemin!
Het leven is te kort om er niet van te genieten.
Ja het is niet makkelijk, zeker als je samen met die vriend(in) een jarenlang traject hebt afgelegd. Heb op een gegeven moment de banden doorgeknipt met een vriendin die ik al kende van mijn 8ste. Ze was erg veranderd door de jaren heen - niet in goede zin. Ik heb jaren alles uit de kast gehaald om haar te steunen en terug op het rechte pad te krijgen, maar het was hopeloos. Ik was uiteindelijk enkel goed om naar haar miserie te luisteren, de leuke dingen deed ze met andere mensen die een slechte invloed hadden. Na jaren twijfelen en me gebruikt te hebben gevoeld, heb ik eindelijk het contact verbroken. Ik heb haar echt nog geen seconde gemist. Onlangs nam ze opnieuw contact op, ze wilde per se afspreken. Heb lang de boot afgehouden maar uiteindelijk toch gedaan. Het was wel gezellig, maar ik merkte dat ze nog steeds erg labiel is. Voor een tweede afspraak heb ik dan toch maar bedankt.
Alle reacties Link kopieren
Goed van je Bloody Mary! En ook sportief dat jemhaar toch nog een tweede kans hebt gegeven. Een gegronde keuze zo dus.
Het leven is te kort om er niet van te genieten.
Alle reacties Link kopieren
Klinkt als mijn zus. Ook zo een geval, jammer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven