Geld & Recht alle pijlers

Marktplaats, we ergeren ons weer verder

22-08-2016 22:33 3151 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel hier je bijzondere ervaringen met deze site.



Marktplaatsregels:

je hebt het toe te sturen, ook als je er dan zelf niks meer aan overhoudt of er op moet toeleggen

je hebt het praktisch gratis weg te geven aan mensen met enorme bedel redenen

je hebt het terug te nemen als het niet past, zelfs als de maten zijn doorgegeven

je hebt het ook terug te nemen als de ander het kapot gemaakt heeft

je dient altijd beleeft te zijn tegen de ander, ook als deze commandeert en hufterig is

je moet altijd beschikbaar zijn voor kopers die bij nacht en ontij besluiten dat ze het NU willen ophalen



wie oh wie biedt meer??
Ik heb nog een dure merkjas te koop gezet. Iemand had 100 euro geboden en wilt hem volgende week ophalen. Nu bied iemand 100. 01, 1 cent meer! Ergens wil ik die mailen en zeggen kom maar langs, 100 euro is akkoord. Want het is ook. Nog. Maar afwachten of diegene die volgende week wilt komen daadwerkelijk gaat komen. Maar 1 cent overbieden vind ik zo triest. Ik denk dat ik wel ga mailen, ik heb al een geïnteresseerde koper voor 100€, wil jij de jas kopen zal je met een iets beter tegen bod moet komen dan 1 cent meer.
Ik heb nog een dure merkjas te koop gezet. Iemand had 100 euro geboden en wilt hem volgende week ophalen. Nu bied iemand 100. 01, 1 cent meer! Ergens wil ik die mailen en zeggen kom maar langs, 100 euro is akkoord. Want het is ook. Nog. Maar afwachten of diegene die volgende week wilt komen daadwerkelijk gaat komen. Maar 1 cent overbieden vind ik zo triest. Ik denk dat ik wel ga mailen, ik heb al een geïnteresseerde koper voor 100€, wil jij de jas kopen zal je met een iets beter tegen bod moet komen dan 1 cent meer.
quote:aquake82 schreef op 19 april 2017 @ 09:36:

[...]Kregen bewijs van opdracht mee voor de volgende maand. Drie keer raden ... Juist ja, niks op de rekening maand later, blijkbaar hadden ze de opdracht achter onze rug geannuleerd.



Nu weet ik niet of je een betaling die meteen mag uitgevoerd worden nog kan annuleren maar ik zou het risico niet lopen. Erg hé eigenlijk, dat je zo wantrouwig moet zijn.

Dat is een beetje naïef van jou.

Een opdracht kan je zeker annuleren.
Ik verkoop nog maar kort op MP maar ik heb al een paar keer gehad dat iemand de vraagprijs biedt (wat fijn!) en meteen haar adres geeft waar het naartoe mag. Als ik dan vervolgens mijn rekeningnr. geef en aangeef dat ik het opstuur wanneer het bedrag erop staat hoor ik helemaal niks meer... Erg irritant want ik check dan verschillende keren of het al op mijn bankrekening staat en houd het item voor die persoon gereserveerd.

Ik verdenk die mensen ervan dat ze uitproberen of je het opstuurt zonder dat ze betalen... zeer triest.

Anderen die hier ook ervaring mee hebben? En zou je dit melden bij MP?
Nee hoor, dat hoef je niet te melden. Dat zijn nu eenmaal de dingen die gebeuren.

Zolang je er niet de dupe van bent, geen verlies lijdt, hoef je het niet te melden.

Je moet ook een beetje geduld hebben soms. Als het een leuk artikel is en de vraagprijs wordt snel geboden loont het soms om te wachten of er nog meer biedingen komen
Alle reacties Link kopieren
quote:Ikje86 schreef op 22 april 2017 @ 06:40:

Ik heb nog een dure merkjas te koop gezet. Iemand had 100 euro geboden en wilt hem volgende week ophalen. Nu bied iemand 100. 01, 1 cent meer! Ergens wil ik die mailen en zeggen kom maar langs, 100 euro is akkoord. Want het is ook. Nog. Maar afwachten of diegene die volgende week wilt komen daadwerkelijk gaat komen. Maar 1 cent overbieden vind ik zo triest. Ik denk dat ik wel ga mailen, ik heb al een geïnteresseerde koper voor 100€, wil jij de jas kopen zal je met een iets beter tegen bod moet komen dan 1 cent meer.Daar is hier al eens een discussie over geweest. Sommigen zeggen dat het gebeurt om aan te geven dat zij ook voor die 100 euro geïnteresseerd zijn. Ik vind het zelf ook irritant. Vooral als mensen gaan bieden zo van 100,00 , 100,01 , 100,02 ... enz. En dan tien, twintig keer.
In dat geval stuur ik weleens een berichtje: "mocht je er met x alsnog niet uitkomen, laat me dat dan ajb weten."
quote:latulipe schreef op 20 april 2017 @ 21:41:

Kinderkleding erop gezet van de kids voor allemaal kleine prijsjes. Jurk van mn dochter zo goed als nieuw bood iemand 5 euro op. Prima. Kom maar halen. Nee of ik wil verzenden, goed vooruit dan maar want mevrouw wilde het zoooooo graag. Krijg ik gisteren een bericht, jurkje is verkleurd en of ik even het totaalbedrag wil vergoeden incl verzenden "dan stuurt ze het wel retour".



Ik vertrouw dit niet zo...krijg het idee dat ze gratis wil shoppen.

Ik heb heb een x een truitje gekocht op MP toen ik het ontving kwam ik er achter dat er gaatjes in de trui zaten, mailtje gestuurd met foto, van de gaatjes. Verkoper schrok en bood direct aan het geld terug te storten dat het haar niet was opgevallen bij de verkoop.

Een andere x exact het zelfde. Gaatje in trui die ik kocht, kreeg ik een enorme tirade over de mail. Ik nog terug gemaild dat ik dat niet zo netjes vond, schreef ze me terug, als je zo gaat doen houd het op, ik wilde nog aanbieden geld terug te storten, bladiebla, was ik het ineens die een tirade hield volgens haar.

Het truitje maar gerepareerd en aan een goed doel gegeven, maar inderdaad garantie tot aan de versturing. Ik bied echter, als je het wist of niet wist van de verkleuring maakt niet uit, altijd dat mensen het mogen terugsturen. Alleen de verzendkosten trek ik er vanaf. Dat schrijf ik ook wel eens bij schoenen of jassen, duurdere aankopen. Kopers mogen het bij mij altijd terug sturen. Alleen ik vergoed niet de verzendkosten.
Alle reacties Link kopieren
quote:Tessa44- schreef op 23 april 2017 @ 13:11:

[...]



Ik heb heb een x een truitje gekocht op MP toen ik het ontving kwam ik er achter dat er gaatjes in de trui zaten, mailtje gestuurd met foto, van de gaatjes. Verkoper schrok en bood direct aan het geld terug te storten dat het haar niet was opgevallen bij de verkoop.

Een andere x exact het zelfde. Gaatje in trui die ik kocht, kreeg ik een enorme tirade over de mail. Ik nog terug gemaild dat ik dat niet zo netjes vond, schreef ze me terug, als je zo gaat doen houd het op, ik wilde nog aanbieden geld terug te storten, bladiebla, was ik het ineens die een tirade hield volgens haar.

Het truitje maar gerepareerd en aan een goed doel gegeven, maar inderdaad garantie tot aan de versturing. Ik bied echter, als je het wist of niet wist van de verkleuring maakt niet uit, altijd dat mensen het mogen terugsturen. Alleen de verzendkosten trek ik er vanaf. Dat schrijf ik ook wel eens bij schoenen of jassen, duurdere aankopen. Kopers mogen het bij mij altijd terug sturen. Alleen ik vergoed niet de verzendkosten.



Dat is erg aardig van je.



Ik doe dat niet. Bij mij is het: Je mag altijd ophalen en bekijken. Keus is aan de koper. Kiest koper ervoor om het verzonden te krijgen dat ziet diegene af van dit gegeven. Verzenden kost mij tijd (en geld)



Wat doe je trouwens als koper zegt iets terug te sturen en je hebt het niet ontvangen? Ook al is het verzonden met track and trace altijd risico van kwijtraken.

Wat doe je als koper jou een ander item opstuurd? Stel koper heeft precies hetzelfde item maat defect en stuurt het jou terug.
Alle reacties Link kopieren
quote:Taralina schreef op 23 april 2017 @ 00:05:

Ik verkoop nog maar kort op MP maar ik heb al een paar keer gehad dat iemand de vraagprijs biedt (wat fijn!) en meteen haar adres geeft waar het naartoe mag. Als ik dan vervolgens mijn rekeningnr. geef en aangeef dat ik het opstuur wanneer het bedrag erop staat hoor ik helemaal niks meer... Erg irritant want ik check dan verschillende keren of het al op mijn bankrekening staat en houd het item voor die persoon gereserveerd.

Ik verdenk die mensen ervan dat ze uitproberen of je het opstuurt zonder dat ze betalen... zeer triest.

Anderen die hier ook ervaring mee hebben? En zou je dit melden bij MP?Ik vraag altijd of ze even kunnen emailen als ze het overgemaakt hebben zodat ik het gelijk zie als het geld binnen is. Dan kijk ik pas op mijn rekening als ik een mailtje heb gehad.
quote:latulipe schreef op 23 april 2017 @ 15:42:

[...]





Dat is erg aardig van je.



Ik doe dat niet. Bij mij is het: Je mag altijd ophalen en bekijken. Keus is aan de koper. Kiest koper ervoor om het verzonden te krijgen dat ziet diegene af van dit gegeven. Verzenden kost mij tijd (en geld)



Wat doe je trouwens als koper zegt iets terug te sturen en je hebt het niet ontvangen? Ook al is het verzonden met track and trace altijd risico van kwijtraken.

Wat doe je als koper jou een ander item opstuurd? Stel koper heeft precies hetzelfde item maat defect en stuurt het jou terug.

Ik stort het geld terug zodra ik iets ontvangen heb. Tot nu toe heeft 1 x iemand er gebruik van gemaakt, met een rokje welke ze ik dacht uit mijn hoofd 7,50 voor betaald had.... de andere keren dat iemand een teleurstelling had, heb ik altijd aangeboden dat ze het terug mochten sturen, maar daar maakte ze dan geen gebruik van. Waarschijnlijk gingen ze het zelf weer verkopen op MP.



Wel heb ik een paar x iets toegestuurd aan iemand die me dan schreef het niet ontvangen te hebben, ik stort dan het geld incl verzendkosten terug, dat is me een paar x gebeurd. Ik weet ik hoef dat eigenlijk niet te doen, het geld terugstorten. Nu verzend ik eigenlijk altijd met pakketservice dus traceerbaar. Sindsdien heb ik het niet meer gehad, dat een pakket niet is aangekomen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vanwege verhuizing van alles op marktplaats staan, meeste gratis omdat betaald niet werkte. Ondanks dat er echt aardige mensen reageerden die een paar euro konden missen of een flesje wijn maak ik ook wel vreemde dingen mee.



In de middag afspreken, niet komen, niets laten horen en dan 's avonds laat ineens voor deur staan. Mensen die e.a. willen ophalen maar die nooit een tijd laten weten alleen een datum en die dan om 17.00 uur mailen dat het toch niet lukt. Mensen die zich geheel niet aan afspraken houden en gewoon zonder bericht niet komen opdagen.



Heel vreemd. Vroeguh belde je of stuurde je een sms wanneer je 30 min later was vanwege file. Ik denk dat het aanbod van marktplaats veel te groot is waardoor mensen overal en nergens hun spullen voor de handel vandaan kunnen halen. 1 afspraak meer of minder maakt niet meer uit. Terwijl ik bepaalde zaken ook allang bij het grofvuil had kunnen zetten, had mij minder ergernis en tijd gekost, terwijl het gaat om een goed dat nog in goede staat is en waar je in de winkel een paar honderd euro voor betaald.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
quote:dignity schreef op 15 april 2017 @ 12:59:

Dames mag ik jullie even om advies vragen?



Ik heb twee standaard Ikea banken over, ben van plan binnenkort een nieuwe bank te kopen nl. Ik heb ze zelf al zeven jaar en ze waren al tweedehands. Ik hoef er dus niks voor te hebben, ik doe ze gratis weg, inclusief hoes.



Loopt zoiets een beetje als ik het op MP zet? Ik heb even op marktplaats gekeken maar wordt niet wijzer of er belangstelling is voor gratis ophalen van dit soort dingen.



Alternatief is uiteraard gewoon grofvuil, maar dan moet ik hulp regelen voor het sjouwen en mijn ervaring de laatste tijd is dat als ik ze dan buiten zet, ze alsnog weg zijn voordat de mannen van het grofvuil langskomen. Dan regel ik het liever via MP. Vermoed dat de kringloop er ook niet meer voor warmloopt.



Voor zoiets gebruik ik ook de website: gratisaftehalen.nl

werkt meestal prima
Alle reacties Link kopieren
Goede tip. Je kunt ook een kringloopwinkel het laten afhalen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ik heb een maxi-cosi op mp staan. Eerst iemand die 800 vragen stelt die ik allemaal braaf heb beantwoord. Dan de vraag of ik 'm wil versturen. Nee, en dat staat ook in de advertentie.

En net een berichtje van iemand of ze het stoeltje gratis mag komen ophalen want ze heeft zo weinig te besteden...
Alle reacties Link kopieren
Mijn verhaal heeft een vervolg gekregen!

Moet alleen even nadenken over een antwoord.



De mevrouw van mijn advertentie heeft zojuist een berichtje gestuurd. Ik citeer:

"Beste LaTulipe, Omdat ik momenteel te druk heb zie ik af van verdere juridische stappen. Ik zal wel een melding maken bij Marktplaats dat je een verkleurd item hebt verzonden. Daarnaast zal ik iedereen die ik ken jouw naam doorgeven zodat ze niet meer bij jou gaan kopen. Ook zal ik het op facebook plaatsen en op diverse forums. Ik geef je een laatste kans om het geld over te maken op mijn rekening, dan zal ik dit niet doen"



Ben nu een mail aan het opstellen... want wat blijkt, via de app kan je de advertenties van diegene zien...ennnnn....zij verkoopt het door mij verstuurde - niet verkleurde!- jurkje. Ze is gewoon de boel idd aan het flessen. Ze probeert mij te 'chanteren' het geld terug te storten zodat ze het jurkje gratis heeft. Het jurkje heeft ze voor 25 euro erop gezet... Ze had zelf een verkleurde jurk en doet nu dus inderdaad alsof ik die heb verzonden.



Sommige mensen...ZUCHT
Alle reacties Link kopieren
Nou, dan lijkt t me duidelijk. Screenshots van haar berichten en de advertentie die ze online heeft staan, en melden maar bij marktplaats. Als je aardig bent kun je haar dat ook even vertellen ;)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook auto onderdelen er op staan. Dat is vaak mailen over en weer..en na ettelijke mails

vraag ik of ze even willen bellen......en daarna blijft het stil.

Ze mogen ook hun tel.nr.naar mij mailen .bel ik hun.. maar nee niks meer.



Ook bedelmailtjes . z.g.n. schrijft n kind dat ze graag iets voor papa wil kopen .maar net niet genoeg centjes heeft.
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
quote:Mouzepoes schreef op 24 april 2017 @ 18:37:

Nou, dan lijkt t me duidelijk. Screenshots van haar berichten en de advertentie die ze online heeft staan, en melden maar bij marktplaats. Als je aardig bent kun je haar dat ook even vertellen ;)Dit, en haar daarnaast vertellen dat jij het niet te druk hebt voor juridische stappen als ze je daadwerkelijk zwart maakt.
quote:Teemo schreef op 24 april 2017 @ 19:25:

[...]





Dit, en haar daarnaast vertellen dat jij het niet te druk hebt voor juridische stappen als ze je daadwerkelijk zwart maakt.



Sommige mensen. Je snapt toch niet dat iemand zoiets doet!

Ik zou bovenstaande ook zeker vermelden in je reactie. En zelf marktplaats vast even inlichten. Hoop dat ze haar verwijderen
Alle reacties Link kopieren
Ik begin steeds meer te denken dat wanneer je iets op een leuke manier kwijt wilt gratis of betaald je het beter niet via marktplaats kunt doen.



Men doet veel te weinig dan wel er zijn te weinig regels om asos te weren.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Hier sinds 5 april in onderhandeling met een mevrouw voor 3 nieuwe ongeopende blikken pap/opvolgmelk. Deze kosten best duur, maar ze bood de helft van de vraagprijs. Ben ermee akkoord gegaan omdat de houdsbaarheidsdatum tot mei 2017 is. Het vervelende is, ze is 2x al niet komen ophalen. Mailt wel of het morgen of volgende week kan. Ga ik akkoord, komt ze niet. Nu de 3e keer, morgen. Ik mail vandaag of morgen nog doorgaat zodat ik daar rekening mee kan houden. Ze mailt een tijd waarmee ik instem vervolgens hoor ik weer niks. Word het morgen niks, dan kap ik ermee. Zo irritant.
•°: Don't be the same, be better!
quote:viva-amber schreef op 24 april 2017 @ 20:53:

Ik begin steeds meer te denken dat wanneer je iets op een leuke manier kwijt wilt gratis of betaald je het beter niet via marktplaats kunt doen.



Men doet veel te weinig dan wel er zijn te weinig regels om asos te weren.Nou ja, ik klaag hier ook van harte mee omdat het soms inderdaad mis gaat en sommige van de rare acties waar mensen mee te maken krijgen te bizar zijn, maar het grote merendeel van alle verkopen gaat wel goed bij mij
Ik heb me 1x geergerd op marktplaats. Ik had geboden op een stel mooie ouderwetse theelepeltjes. Bod werd geaccepteerd en ik heb het bedrag meteen overgemaakt. Dezelfde bank dus het staat er dan zo goed als meteen op. Na twee dagen maar eens gebeld omdat ik helemaal niets meer vernomen had van ze. Wat bleek nou, het waren oudere mensen die niet aan internetbankieren deden. Ik heb dus 3 weken moeten wachten tot zij hun papieren afschrift thuisgestuurd kregen. Ik snap dat dan niet, geen internetbankieren maar wel willen verkopen op MP. Vermeld het dan in elk geval vooraf.



Uiteindelijk de theelepels wel netjes ontvangen.
Alle reacties Link kopieren
quote:2koffie schreef op 14 april 2017 @ 19:31:

[...]





Zo'n baby kan natuurlijk niet in een babyfoon praten, maar een hond wel ja, hahaha.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven