Rijbewijs

22-04-2017 17:36 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi,



Ik wil gaan beginnen met mijn rijbewijs. Nu heb ik mijn auto theorie al ingepland. Ik ben dus nog niet begonnen met lessen.



Ik twijfel heel erg over welk pakket ik moet nemen. Sommige nemen een pakket van 40 rijlessen en de ander van 20.

Ik zelf wil graag een pakket nemen van 20 rijlessen omdat ik wel iemand ben die dingen erg snel oppikt. Het is eigenlijk een soort van spoedcursus alleen doe ik dit niet in 7, 10, of 14 dagen maar volg gewoon het normale traject van 20 uur in 2/3 maanden of meer?



Ik vroeg mij af of er misschien mensen zijn die hun ervaringen kunnen delen over hoeveel lessen je hebt gehad en of het nou echt heel moeilijk was, hoe heb jij auto rijden ervaren?

Ik weet dat het voor iedereen anders is maar hoop toch dat jullie misschien tips hebben.



Groetjes!
Alle reacties Link kopieren
quote:AnnA_C schreef op 22 april 2017 @ 18:54:

Ik ben op mijn 22e begonnen en heb (niet schrikken) ruim 100 lessen gehad en 4 keer examen gedaan. Heb maar nooit uitgerejend wat me dat in totaal gekost heeft.....

Ik begrijp nog steeds niet hoe anderen het met 20 lessen al kunnen Haha dat is toch helemaal niet erg! Niet iedereen is hetzelfde zo lang je maar op de juiste manier je rijbewijs haalt toch ?
Alle reacties Link kopieren
quote:SpringDing schreef op 22 april 2017 @ 19:01:

[...]





Vind jij ja.

Dat wil nog niet zeggen dat het niet nuttig is.



Ik heb geen seconde wakker gelegen van de verrichtingen, en toch was het fijn om een deel van het examen alvast gehad te hebben.De meningen hierover zijn heel verschillend. Ik zelf neem geen TTT. Zit ook niet in het pakket en vind het ook niet echt "echt" nodig.
Ik had 10 lessen van 2 uur en in 1x geslaagd, dit was alleen niet in NL
Alle reacties Link kopieren
50 lessen in totaal doe had ik ook nódig om over mijn auto rij angst heen te komen. 1x theorie en 2x examen . Geen tussentijdse toets gedaan.
Bam!!!!
Alle reacties Link kopieren
quote:Ikje86 schreef op 22 april 2017 @ 19:21:

Ik had 10 lessen van 2 uur en in 1x geslaagd, dit was alleen niet in NLHaha dat zou mooi zijn, lekker snel klaar!
Alle reacties Link kopieren
quote:Sommige nemen een pakket van 40 rijlessen en de ander van 20.



Meestal geeft de instucteur/instructrice bij de proefles wel een indicatie wat zij denken dat je nodig hebt. Je kan een natuurtalent zijn en met 20 lessen echt wel genoeg hebben, maar misschien heb je meer tijd nodig.

Je moet ook echt eerlijk naar jezelf zijn of je na 20 lessen ook echt kan rijden en of je zeker genoeg rijdt of dat je alleen prijstechnisch denkt, maar een gevaar op de weg bent. ( en ja die kunnen soms ook slagen, daar is De Slechtste Chauffeur van Nederland wel het bewijs van ).

Zie het als een investering voor 40/50 jaar, wat is dan een paar honderd extra in verhouding nog.
Alle reacties Link kopieren
quote:UkkePuckje2017 schreef op 28 april 2017 @ 18:20:

[...]





Meestal geeft de instucteur/instructrice bij de proefles wel een indicatie wat zij denken dat je nodig hebt. Je kan een natuurtalent zijn en met 20 lessen echt wel genoeg hebben, maar misschien heb je meer tijd nodig.

Je moet ook echt eerlijk naar jezelf zijn of je na 20 lessen ook echt kan rijden en of je zeker genoeg rijdt of dat je alleen prijstechnisch denkt, maar een gevaar op de weg bent. ( en ja die kunnen soms ook slagen, daar is De Slechtste Chauffeur van Nederland wel het bewijs van ).

Zie het als een investering voor 40/50 jaar, wat is dan een paar honderd extra in verhouding nog.Ja klopt, ik heb donderdag mijn proefles. Er wordt hier dus ook gekeken naar welk pakket het beste bij mij past. Beter goed rijden dan half bakken je rijbewijs halen.
En even checken of het goed voelt bij instructeur. Ook niet geheel onbelangrijk. In lessen van twee uur kan je meer leren. Vond ik zelf heel prettig. Succes en vooral veel plezier
Waarom staat dit topic bij gevraagd?

Dat deed bij mij de indruk wekken dat je een rijbewijs wilde kopen ofzo. (?)
Ze vraagt advies ;)
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 19-02-2018 13:03
Reden: Reclame
98.97% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Stom spambericht. Gelukkig al gestaft.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven