Lijf & Lijn alle pijlers

Cambridge 500 - Deel 5!

09-03-2016 11:04 3549 berichten
Alle reacties Link kopieren
We hebben deel 4 helemaal vol-gecambridged, dus gaan we hier verder!
Dit topic is voor iedereen die het Cambridge dieet volgt. Vragen, tips, tricks, aanmoedigingen, frustraties: allemaal welkom!
We zijn ons allemaal bewust van de nadelen van dit dieet, dus goedbedoelde waarschuwingen hoeven niet.
Succes iedereen!

Deel 4 kun je hier terug vinden als je wilt terug lezen.

NaamLftd/lengteStartdatumStartgewichtVorigVorigHuidigStreefTotaal
Hout-kacheltje44 / 1.76 02-01-2017100,280,280,2---7820
Jane-Ice42 / 1.6013-07-201764,160,359,3---544,8
Eline18823 / 1.6814-07-2017110,9107,898,7---7012,2
Ariël14933 / 1.6926-12-201789,1---------74,9---
Saga196651 / 1.7018-08-201777,673,872,7---654,9
TheaM57 / 1.6821-08-2017119,8103,8102,6100,69819,2
Melanievv8828 / 1.7224-08-2017124,4109,4106,1102,374,422,1
Lieve_Lee34 / 1.6828-08-2017103,199,695,6---657,5
Mammalin41 / 1.7218-09-201794,792---------2,7
Loes3434 / 1.7419-09-20178882,880,579,6708,4
Drackie29 / 1.6122-09-201796,487,586,584,95811,5
MiniMe333 / 1.7004-11-2017117113,3112,7109,7807,6
dinie1990-- / 1.--06-11-201766,7---------58---
Redmissy37 / 1.7608-11-201775,77574,5---683
pixymama37 / 1.5207-07-20177964,2------55---
Ericoss28 / 1.7525-09-201792,377,676,574,97017,4
Mauvi---/1.7409-10-201710089,486,885.97314,1
Shakedd---/---22-11-201792,2---------75---
Daniella---/1.7622-11-2017107,7101,7------706
Jaanz28/1.7824-11-201792,290,186,7---755,5
anoniem_205093 wijzigde dit bericht op 26-12-2017 11:03
79.85% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ook ik vind dat het dieet op sociaal gebied nogal wat te wensen overlaat hoor! En eten en en gezelligheid is iets dat wij als mensen nu eenmaal aan elkaar linken.
Alle reacties Link kopieren
Hallo Dames,



Wat is er veel geschreven! Ik lees tussendoor wel maar ik vind schrijven via mijn mobiel niet zo prettig. Achter mijn pc gaat het veel sneller echter ik vergeet het dan steeds!



Babs, ik vond het pannekoekje heerlijk! Én het zal vast niet mijn laaste pannenkoekjes zijn! Nogmaals dank.



Senna, ik weet precies wat je bedoelt hahah. Ik heb wel eens dates gehad en dan vroeg ik me serieus af hoe oud de foto wel niet geweest moest zijn. Ik zag dan dat ze het waren maar de chemie die ik met de foto had vond ik totaal niet terug in het echt. Maaaar...je bent er weer even uit geweest! Komt vast goed!

Met mijn verjaardag had ik cherrytomaatje door de helft gesneden, een mini mozzarellabolletje light van de lidl doorgesneden en één helft tussen het cherrytomaatje geprikt. Een kwart gekookt ei in paarderookvlees gerold. Kan natuurlijk ook met runderrookvlees. Achterham met stukje augurk erin. Mini kipsate van Zwanenburg. Kan koud gegeten worden...30 plus kaas blokjes. Dat soort dingen. Ook even googlen vind je vast nog meer. Succes! En een keer -1 kilo is echt niet erg. Wat er af is, is toch weer mee genomen! Toch?



Lovelady, heb je het nog bij je consulente gevraagd van de opkikker? Ik heb het nog een keer er over gehad met mijn consulente en ze zegt max twee mag. Maar het kan zijn dat andere consulentes het niet zeggen indien dit niet nodig blijkt of dat ze er zelf niet achter staan. Er zit natuurlijk ietwat zout in waardoor je even vocht vast kan houden. Omdat ik het niet dagelijks nam heb ik daar nooit last van gehad.



Hi Limbabs, mocht je weer beginnen, heel erg veel succes!!! Achteraf denk ik wat zijn een paar maanden op je hele leven als je niet lekker in je vel zit. Ik ben blij dat ik de stap heb genomen. Echte uitdaging komt straks natuurlijk als ik klaar ben.



Monaatje, hartstikke goed! Ik verlies ook gemiddeld een halve kilo in stap 2. Daar zit ik nu ongeveer een maand in. Top hoor!



Immortica, even volhouden meid! Ik kan me voorstellen dat je nu even niet blij bent maar bedenk dat het allerlei oorzaken kan hebben! Ongesteld? Toch vocht vasthouden? Niet af kunnen? (Wapiti helpt mij hierbij op dit moment...) Ik vind 10 kilo al heel goed. Kleine doelen stellen...komt vast goed! Beterschap en succes!!



Lycheetje hartstikke goed dat je er weer tegenaan gaat! Ik heb eerste paasdag ook gezondigd en heb tweede paasdag maar even teruggegrepen 1 dag naar fase 1. Toen weer gewoon fase 2.



Iedereen die ik even vergeten ben succes aankomende week!



Even update over mijzelf. Afgelopen week weer wezen wegen en ondanks mijn eerste paasdag zondiging toch een halve kilo kwijt. Was daar heel blij mee. Ik zit zoals ik hierboven al noemde nu zo'n vier weken in fase 2 volgens mij. Houd het niet echt bij.



Start: 100.2

Nu: 81.3

____________

Totaal bijna - 19 kilo



Ik heb steeds gezegd dat ik bij 83 wilde gaan opbouwen dus ik ga volgende week over naar fase 3. We zien wel hoeveel er dan af gaat maar net als jou Monaatje, wil ik klaar zijn met de vakantie. Als ik dan op 78 sta zou ik heel blij zijn. Zo niet dan kan ik altijd na de vakantie terug naar fase 5 om te kijken of ik het laatste beetje er af krijg. Maar niet meer van voor af aan.



Week of twee geleden moest ik met mijn twee riemen de stad in. Ik heb er twee gaatjes bij laten prikken want ze waren te groot. Dat was toch wel heel lekker gevoel!



Nou meiden...ik lees weer mee en jullie horen mij wel weer. O ja...volgende weegmoment is over twee weken aangezien ik woesdagavond vier dagen weg ga naar Texel.



Succes!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!



Gr.
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames! Mag ik hier met jullie mee schrijven?



Wat knap van jullie dat jullie al zoveel kwijt zijn! Gaat het jullie allemaal goed?



Ik ben nu ook begonnen net cambridge 500 al bijna een week! Ik vind het behoorlijk moeilijk om dingen af te slaan maar ik sla me er goed doorheen. Ik ben nu in stap 2 begonnen aangezien ik in de nacht werk en nog best wel zwaar werk verricht kan ik die duizeligheid en rillerigheid echt niet gebruiken



Daarom neem ik in de nacht altijd komkommertjes wortelen of tomaatjes mee en voordat ik vertrek neem ik een kopje bouillon.



De avonden waren voor mij vaak het lastigst maar nu ga ik om 7 uur slapen (samen met mijn 2 kids) en dan sla ik me er zo doorheen. Ik sta eigenlijk wel erg versteld van mezelf.



Ik ben 1.72 en ik woog 98.9 mijn eerste weegmoment is woensdag. Ik ben zooo benieuwd.

27 oktober gaan we trouwen en dan wil ik ook echt stralen!!



Succes allemaal en bedankt!
Alle reacties Link kopieren
@Immortica, ik vind ongeveer 2kg per week aardig wat hoor! Weet niet hoeveel je af wilt vallen, maar je hebt er in elk geval al mooi 10kg af!

Snap dat je wanneer je stil staat even je motivatie kwijt raakt. Maar kop op, je bent al zo goed op weg! Doe je nog aan sport of zo?



@Herewego, De consulente vind een opkikkertje tussen door niet zo’n goed idee. Daar zit toch wat zout in waardoor je weer vocht vast kan houden.

Zij vond het dan een beter plan om dan een paar plakjes komkommer te pakken bijv of wat cherrytomaatjes. Heb zaterdagavond een paar plakjes op, vriendlief zat namelijk met chips op de bank.

En ik had zooooo zin om ook te snacken. Dus toen maar wat komkommer gepakt.

Ik heb vanavond mijn weegmoment. Ben erg benieuwd! Dan heb ik mijn eetweek. Ik moet ook even kijken hoe ik die ga volbrengen. Heb er wel zin in om weer wat mee te kunnen eten met m’n vriend en zoontje.

Ik twijfel ook om daarna stap 2 te blijven doen. Eigenlijk om dezelfde redenen als jij. Eerst op zoek naar wat recepten voor aankomende week. Iemand tips?



@lycheetje, dat zegt mijn weegjuf inderdaad ook. Maar ben het daar ook niet helemaal mee eens hoor. Maar zo zie je maar, iedereen heeft zo zijn eigen zienswijze wat dat betreft.

Lijkt me ook lastig als je je eenmaal weer wat heb laten gaan, om dan weer streng te zijn. Maar kom op, je kan het!



@Houtkacheltje, Ondanks het zondigen met pasen, toch maar mooi een halve kilo eraf! Het blijft lastig hoor met zulke dagen.

En jeetje, 19kg is toch echt een hoop zeg! Echt super goed! Veel plezier op Texel!



@Sens, welkom! Wat een mooi doel zeg. Dat gaat vast goed komen. Ben benieuwd woensdag. Zet ‘m op!



Vanavond weer naar de weegjuf. Had afgesproken om 70kg te wegen. Heb afgelopen weekend al stiekem op de weegschaal gestaan haha was zo benieuwd.

En er stond al 70,7 op. Helaas het weekend niet super veel kunnen bewegen, maar vanmiddag lekker een ronde wandelen met mijn kleine.

En op de fiets naar de weegjuf hihi hopelijk dan nog een paar ons eraf. Dan ga ik mijn eetweek in. Ik ben op zoek naar (makkelijke) recepten..

Ben niet zo’n keukenprinses hihi. Het ligt er aan hoeveel ik afval in stap 2. Ik zou graag ’s avonds met gezin mee kunnen eten.



Groetjes en succes iedereen!
Alle reacties Link kopieren
Welkom sens! Met zo'n doel ga je het zeker halen, je kunt het



Lovelylady wat dacht je van lasagne gemaakt van aubergine plakken met courgette en saus van tomaat basilicum en mozzarella.

En nog een paar ideetjes:

Groenteomelet met een salade erbij

Courgetti met sausje van champignons en tomaatjes plus wat proteïne.

Prei en spinazie met knoflook bakken met een stukje vlees erbij.



Nu stop ik want het water loopt me in de mond
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames ! Bedankt dat ik mee mag doen! Ik doe vanaf begin af aan al stap 2 dit voor mij net even wat beter vol te houden.



Nou heb ik vandaag gezondigd een gr patat oorlog met ui en een hamburger.



Aan de ene kant zie ik het meer als een beloning ofzo.. heel stom maar nu heb ik weer zin om er een week tegenaan te gaan ...Woensdag wegen. Dus niet echt een goed moment om patat te eten haha maargoed zoals ik al zei we gaan er weer voor! En ja dat in ketose komen dat zit er voor mij niet bij.



Wens jullie allemaal succes!
Alle reacties Link kopieren
haha bedankt Lycheetje! Ik heb gisteren heerlijk broccoli met een tartaar op. Wat kan dat toch lekker zijn zeg hihi. Afgelopen maandag weer bij weegjuf geweest, -1,2kg. Niet super veel, maar ach er af is er af!

Nu m'n eetweek dus. Heb wel de producten van stap 1 genomen ipv die van 2.

Ik begreep ook van mijn consulent dat die laatste shake rond half 9/9 uur gedronken kon worden. Maar ik had gisteravond helemaal geen honger dus heb hem overgeslagen. Zat ook vol genoeg van het avondeten.



Oh Sens wat klinkt dat lekker zeg hihi. Zal voor mij nog wel even duren voordat ik een patat ga eten!

Ik hoop dat je dan niet al te veel last krijgt als je niet in ketose komt. Maar je moet doen wat voor jou werkt, anders hou je het ook niet vol.



Succes weer iedereen!
Alle reacties Link kopieren
Goedemiddag allemaal! Ik ben weer in het land .



Sens en Morticia, welkom en heel veel succes!! En lieve Babs dankjewel!! Dat idee is overigens geheel wederzijds!

Ik heb alles teruggelezen maar hier op werk kan ik niet zo lang stiekem berichtjes schrijven. Maar fijn om te lezen hoe iedereen de Pasen zonder al te veel moeilijkheden heeft doorstaan!



Mijn vakantie was zalig. Ik heb me zo goed mogelijk aan de regels van de tussenweek gehouden, zij het met misschien iets meer eiwitten dan strikt voorgeschreven. Daartegenover heb ik wel elke dag maar twee producten genomen in plaats van drie (lovelylady ik snap je helemaal!) en ik heb verschillende dagen heel ver gelopen en natuurwandelingen met klimmen gemaakt. Op één dag vertelde mijn iPhone zelfs dat ik 60 etages had geklommen, wat ook zo was! Ik voelde me wel betrekkelijk dik toen ik terugkwam, maar ik hoop dat dat meer in mijn hoofd zit dan in mijn gewicht. Ik ga het zo zien, want dan moet ik naar de weegjuf en ik ben stiekem toch wel zenuwachtig. Dan heb ik er wel alweer 12 weken op zitten en ik vind dat dat ongelooflijk snel gegaan is!! Er staat vandaag nog heel schattig in mijn agenda bovenaan "12 weken. -20kg??" want daar hoopte ik op toen ik begon.



Hebben jullie nog spannende plannen voor Koningsnacht of -dag? Wordt dat nog een moeilijk moment voor sommigen?
RRR
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,



Ik heb de knoop doorgehakt en volgende week woensdag (3 mei) heb ik een afspraak gemaakt voor een intake gesprek. Ik kijk er echt naar uit want ik heb er zin in om mijn overtollige kilo's aan te pakken. Hopelijk zal ik vanaf dan mijn gewicht naar beneden zien gaan en me beter gaan voelen in mijn vel.

@Cavia007, zo te horen ben je goed door je vakantie heen gekomen, knap hoor. Is je weegresultaat meegevallen?
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ook ik ben gestart met cb. Ik ben vorige week donderdag begonnen. Afgelopen maandag het eerste weegmoment. Het resultaat was -3,8 kilo maar thuis was het -3,2. Denk dat het verschil ook door andere kleren komt.

Maar ook met 3,2 ben ik tevreden



M'n startgewicht was overigens 107,2 (met kleren aan) en ik hoop tussen de 30 en 40 kilo kwijt te raken.



Tot nu toe vind ik het goed te doen, alleen die stank uit je mond....

Ik vind het wel fijn om de Shakespeare af te kunnen wisselen met pap en vooral soep.
anoniem_343441 wijzigde dit bericht op 27-04-2017 11:28
Reden: Smileys
% gewijzigd
Ik ben best benieuwd naar dit dieet

Ik lees op de site een soort plan van 7 wkn Is dat wat je doet? En hoeveel val je ongeveer af?

En na die 7 wkn blijf je dan week 7 herhalen of ga je weer gewoon eten?
Ik ben best benieuwd naar dit dieet

Ik lees op de site een soort plan van 7 wkn Is dat wat je doet? En hoeveel val je ongeveer af?

En na die 7 wkn blijf je dan week 7 herhalen of ga je weer gewoon eten?
Alle reacties Link kopieren
Hoi canofcoke,

Het dieet bestaat niet uit 7 weken maar uit 7 fasen. En als ik het goed heb minimaal 2 weken per fase. Maar de exacte ins en outs kunnen andere je beter vertellen, ik ben nog een newbie
Alle reacties Link kopieren
Hoi canofcoke,

Het dieet bestaat niet uit 7 weken maar uit 7 fasen. En als ik het goed heb minimaal 2 weken per fase. Maar de exacte ins en outs kunnen andere je beter vertellen, ik ben nog een newbie
Alle reacties Link kopieren
@Cavia, wat fijn om te horen dat je zo genoten hebt! En knap dat je je zo goed mogelijk hebt proberen te houden aan de regels.

En wat was de uitslag bij de weegjuf? Hoeveel is het nu totaal?



@Limbabs, succes! De eerste paar dagen zijn het zwaarst. Veel water drinken helpt!

Hoeveel zou je willen afvallen?



@Blauwe-Sering, Wow dat is enorm veel zeg op 1 week tijd!

Doe je ook nog aan sport of andere hobby’s? Ga zo door! Succes!



@Canofoke, Ik denk dat je je beter moet gaan inlezen.

Dit dieet is er in verschillende stappen. Stap 1 is het zwaarste, maar vaak wel nodig om je lichaam te resetten.

Je neemt dan 3x per dag een product. Dit kunnen soepen, pap of shakes zijn. Na 3 weken heb je een eetweek, dat betekend dat je dan 125gram groente en 125 gram vlees erbij mag eten.

Verder niets! Na die eetweek ga je weer terug naar stap 1 of ga je eventueel naar stap 2 (zoals de eetweek). Het ligt er maar net aan wat je wil en wat je kan.



Ik twijfel om te gaan sporten… Op deze manier val ik in elk geval ook lekker af.

Maar ik zou graag mijn benen wat strakker willen. En daar moet toch echt bij gesport worden.

Alleen ga ik niet graag ’s avonds naar de sportschool. Al die jongelui en drukte..

Voorheen sportte ik smiddags, maar nu ik een kleine heb is dat geen optie meer.

Dus ik denk dat ik tijdens het middagslaapje van onze kleine maar oefeningen via You Tube ga volgen!

Hoef ik ook de deur niet uit hihi.
Alle reacties Link kopieren
@cavia: nee ik sport eigenlijk niet momenteel. Loop wel veel en heb wel altijd iets gesport en daardoor wel goed m'n spierenopgebouwd (nu 27% spieren). Dat scheelt denk ik wel.



Vandaag even met het gezin geluncht bij de Ikea. Papa de kipsaté met patat, kinderen kindermenu met patat. Mama aan de tofee-walnootshake

De verleiding zit er bij mij wel snel in om de restjes van de kinderen maar op te maken. M'n dochtertje heeft denk ik maar een half bordje op en dan is de verleiding voor een patatje groot. Helemaal als ze je nog proberen te voeren

Maar ik heb me er van weerhouden.
Waar kan ik me inlezen? Op de site zie ik alleen dat 7stappenplan
Alle reacties Link kopieren
hoi allemaal!!



en welkom voor de nieuwelingen!! veel succes allemaal en gezellig dat jullie hier mee typen :)!



Wat knap cavia dat je je er zo goed aan hebt kunnen houden tijdens je vakantie! dat lijkt me enorm lastig.

Hoe was je weegmoment? hopelijk had je een mooi resultaat!



Lycheetje hoe maak je die lasagne van jou precies? klinkt erg goed en zit nu in mn eetweek en daarna blijf ik in stap 2 dus recept is welkom



lovelylady de drang naar sporten had ik ook.heb zelf en crosstrainer staan en een buikspierbankje. maar merk dat alles al gauw teveel is met die 500 calorieën op een dag. vindt het ook echt knap van degene die het wel lukken om gewoon lekker te sporten ernaast.

wat dat betreft brengt het dieet me echt nieuwe dingen haha. meer energie en sportdrang! dat had je mij voorheen nooit horen zeggen.



ik heb zelf heel erg gezondigd met koningsdag. oranje tompouche gegeten en savonds uit eten geweest.

geprobeerd een beetje op te letten maar toch heel erg genoten van een carpacchio en patatjes salade en entrecote.. maar jeetje wat een spijt daarna zeg.

achteraf gezien was het het totaal niet waard..mn darmen helemaal overstuur en nu nog rommelt het gigantisch. niet grappig zelfs afspraken moeten afzeggen erdoor. wijze les om dit dus niet meer te doen.

denk dat je darmen na al die weken weinig meer zijn gewend .ik heb sowieso altijd lastige darmen maar dit sloeg wel alles.



Ben ik overigens de enige die het heel erg mist om een wijntje te drinken haha.. hoort natuurlijk niet bij dit dieet en alcohol wordt ook in geen enkele fase genoemd.



sorry ik zal eens ophouden over verleidingen nu..

want ik wil gewoon de draad weer oppakken en gaan knallen! op naar fase 2 hopelijk gaat het afvallen daarin ook weer net zo goed en snel!



canofcake ik denk dat als je echt alles goed wilt weten je het beste een intake afspraak kan maken bij een consultente zei kan je immers alles het beste uitleggen en bekijken wat er bij jou past en of je het kan volgen. daarna kan je dan altijd beslissen of je het wel of niet gaat doen.



fijn weekend allemaal!!
Let's do this
Alle reacties Link kopieren
Grrr waarom besluit de halve buurt net te gaan barbecuen als jij net op dieet bent
Alle reacties Link kopieren
Grrr waarom besluit de halve buurt net te gaan barbecuen als jij net op dieet bent
Alle reacties Link kopieren
Herewego die lasagna is heel simpel te bereiden; je schilt met een dunschiller plakken van de aubergine en of courgette. In een pan bereid je de verdere vulling, ligt eraan waar je zin in hebt. Bijvoorbeeld tomaat, prei, spinazie, champignons, mozzarella, (vega)gehakt, kruiden, tomatenpuree als dat is toegestaan. Dan vul je de ovenschaal zoals je normaal gesproken zou doen alleen zijn je lasagne bladen nu de courgette en aubergine plakken.

Hier is zo een voorbeeld via Google



[url=https://bettyskitchen.nl/groente-lasagn ... aubergine/
,lasagna voorbeeld]lasagna voorbeeld[/url]
Alle reacties Link kopieren
Hi dames, ik heb een jaar geleden meegeschreven en was flink afgevallen, maar gestopt want we wilden nog een baby. Inmiddels is de baby bijna 12 weken en ben ik helaas weer aangekomen. Ik wil graag weer beginnen, alleen 2 weken na de bevalling kreeg ik een galsteen aanval en nu sta ik op de wachtlijst voor een galblaas operatie. Nu heb ik weleens gehoord dat cb500 en een narcose niet samengaan, maar kan geen duidelijke info vinden. Weet hier iemand meer?
Alle reacties Link kopieren
Christinayang; stuur consulent in je buurt eens een mail met deze vraag. Hun kunnen hierop het beste antwoord geven of check het eens in het ziekenhuis hoe hun erin staat
Alle reacties Link kopieren
Christinayang ik herinner me je van toen ik alles terug heb gelezen

Gefeliciteerd met jullie kindje!



Ik weet uit eigen ervaring dat artsen niet positief tegenover een dieet als cambridge (laag calorisch) staan terwijl de patiënt opgenomen is. Na een operatie en sowieso tijdens opname in het ziekenhuis heeft de patiënt alle kracht nodig om te genezen en aan te sterken, voor de artsen staat afvallen dan op de laatste plaats.

Wat betreft de narcose zou het heel goed kunnen dat dit elkaar niet goed aanvult. Dit zou ik echter bij het ziekenhuis navragen. Het lijkt me ook dat openheid naar hen toe belangrijk is, zodat ze weten waar ze mee werken.
Alle reacties Link kopieren
Vanavond weer gewogen: -1,9 kilo.

Viel me een beetje tegen, maar het totaal is natuurlijk wel 5,7 kilo. Dat klinkt wel lekker.

Volgende week beslis ik wanneer ik met de tussenweek begin, kijk er nu al naar uit.

Heb soms echt ruzie in m'n hoofd nu over het wel of niet smokkelen, maar gelukkig wint m'n verstandige ik nog steeds



Hoe gaat het bij jullie?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven