Exact vertellen wat je vandaag hebt gegeten - deel 5

24-08-2016 11:08 1784 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 4 is ook alweer vol! Tijd voor een nieuw topic vol met (h)eerlijke eetlijstjes, lekkere recepten, gezellig geklets en fijn gezelschap!



Wees welkom allemaal.
Alles in een koffer. Dat is ook een oplossing

Mijn kast is gewoon een ongeorganiseerde bende, waarin alles door elkaar ligt. Soms neem ik me voor het op te ruimen, maar ach... Je trekt de kastdeur dicht en niemand die het ziet.



Mijn kinderen hebben er zeker veel last van. Het geeft nogal een deuk als je vader je niet meer wil zien
Ach Isa wat verdrietig voor je kinderen! Hebben ze wel een goede band met je vriend? Sommige mannen zijn toch onbegrijpelijk... hoe kan je nou je eigen kinderen niet meer willen zien!?



Gember ja ik werk gewoon, had me vorige week 1 dag ziek gemeld, daarna ook maar weer gaan werken. Werken is ook wel een fijne afleiding en ik heb hele lieve collega's, dat is ook fijn. Nog deze week afmaken, volgende week 1 dagje en dan bijna 2 weken vakantie!



Ik heb alles in een kast, zomer en winter door elkaar. Omdat ik zo'n koukleum ben draag ik in de zomer ook rustig dikke wintertruien of -vesten of juist in de winter een zomershirt met vest erover. Heel handig voor naar de binnenspeeltuin bijvoorbeeld .



O: boterham 30+ kaas

T: mandarijn

L: boterham smeerworst

T: waterijsje

D: salade met paksoi, wortel, noodles, gele curry dressing, kipfilet

T: paaseitje
Alle reacties Link kopieren
Jeetje wat heftig Isa. En wat een zak hooi is je ex zeg! Daar kan ik me echt niks bij voorstellen, dat je je eigen kinderen niet meer wil zien. Hebben ze een goede band met je vriend?



Momo wat een goed vooruitzicht! Fijn dat je zo'n lieve collega's hebt, dat is veel waard. Hebben jullie de vakantie met de hele familie geannuleerd, of gaan jullie het toch proberen?



Kast: chaos in mijn hoofd is chaos in mijn omgeving. Zoiets als kast opruimen is voor mij soms heel rustgevend haha.



Onze jongste kruipt! Zaterdag eerste stukje geprobeerd en nu al steeds meer. Je ziet per dagdeel dat ze het al meer en beter doet, gaat echt zo snel! En ze is er zo trots op
Alle reacties Link kopieren
O: 40gr havermout, 1 ei, 100gr banaan, 5gr cacao nibs, 10gr pure chocolade 85%

T: Nakd chocoreepje

L: 500gr kwark, 1 appel en kaneel

T: tros druiven, nakd chocoreepje

D: 2x100gr vegatarische hambugers, 280gr gewokte groen



Zit aan een strict regime om mijn vetpercentage van 13.4% te verlagen naar 11%

Ik heb net een uur zittten hardlopen en ik denk aan allerlei lekkernijtjes, maar ik heb een appel voor mijn neus staan. Bovendien mag ik niet klagen chocolade voor ontbijt en 2 lekkere chocolade repen!!
Alle reacties Link kopieren
Hoi confetti! Dat klinkt idd als een strikt regime zeg dat je die nakd dingen een traktatie noemt, ik heb er een keer 1 hap van op en de rest meteen weggegooid. Doe mij het echte werk maar haha.



Ik heb toenet een paar duplohuizen gebouwd (nou ja huizen.... Paar blokjes met een groot blokje eroverheen en daar trappen ze nog mooi in) dus nu 2 tevreden spelende koters terwijl ik met drinken en het laatste beetje paaschocola op de bank zit. Zo kan het dus ook, na dramawoensdag!

Vanmiddag ook voor het eerst boodschappen besteld, benieuwd hoe dat bevalt. Het feit dat ik dat komende week niet mee bezig hoef te zijn bevalt me nu al!



Gegeten:

O: 2 bth met paté

T: pruim en wat druiven

L: spelt kaastwister met een hardgekookt ei, boterham met oude kaas

T: stuk chocolade paasei, 1 cheesedipper

A: perline met courgette, hamreepjes, tomatenblokjes en boursin cuisine

T: 2 nizza koekjes en pistache nootjes



Toevoeging: nog wat aardbeien merengue ijs als toetje
Alle reacties Link kopieren
Strikt regime idd. Niets voor mij maar elk z'n ding!



Net frietjes gegeten. Mmmm!



O: kommetje cornflakes

T: 2 appelsienen

L: belegd broodje met zalm en boursin

T: 2 bananen

D: frietjes

T: nog wat snoep, gezelschapspelletjes spelen straks met een vriendin
Doe niet bij een ander wat je zelf niet wil!
Elko genieten is dat he, als de kinderen lekker spelen en jij even kunt zitten zonder iets te hoeven. Al is het maar 10 minuten, ik vind dat altijd genietmomenten. En die komen steeds meer naarmate ze ouder worden.



Finjie lekker frietjes!



Weer een rustige paar dagen hier... hoe is het verder met iedereen?



Bij ons is de meivakantie begonnen. Komende week werk ik nog 1 dag en pas ik 1 dag op 2 kinderen van een vriendin. Dan woensdag lekker niks, donderdag Koningsdag en dan hopelijk op vakantie.



O: boterham 30+ kaas

T: druiven

L: matze met boter en suiker, kippensoep

T: mandarijn en 2 paaseitjes

D: ovenschotel met kip, bacon, asperges en sperziebonen

T: nog 2 paaseitjes
Elko, wat lief dat ze kruipt. En dat ze zo lekker even kunnen spelen. Boodschappen laten bezorgen is zo fijn, ik doe dat regelmatig.



Momo, lekker bijna vakantie! Fijn dat je zulke lieve collega's hebt hoor. Dat scheelt een hoop.



Ik heb een rupsenplaag in de achtertuin. Er staat een grote boom en er hangen allemaal rupsen aan draden naar beneden. Brrrr, ik vind het maar niks hoor. Voorlopig kom ik dus niet verder dan mijn terras
Alle reacties Link kopieren
Ik kom ook weer even langs om te zwaaien



Inmiddels verhuisd en al een hoop klussen afgerond in het nieuwe huis. Wat nog moet gebeuren is de raamdecoratie (houten luxaflex, moeten we nog zeker 6 weken op wachten helaas), rolluiken, de trap en de hele achtertuin (das nog één grote zandbak waar nu ook een oerwoud begint te groeien haha). Bevalt verder heel goed hier! Lekker rustig dropje, mooie omgeving en leuke buren!
Kijk, luister en geniet... want mooier dan dit wordt het niet!
Alle reacties Link kopieren
Nou dan ben je al ver hoor friction! Trap mochten wij pas na een jaar doen, toen was ie pas helemaal uitgewerkt. Tuin in de zomer gedaan, op bestrating na zelf aangelegd.

Ben je losgegaan op de eieren met pasen?
Alle reacties Link kopieren
Haha, niet anders dan normaal hoor, gewoon lekker 4 gebakken eieren als ontbijt
Kijk, luister en geniet... want mooier dan dit wordt het niet!
Alle reacties Link kopieren
Friction, wat leuk dat het nieuwe huis goed bevalt en dat jullie al zo ver zijn. Ik wist niet dat je in een dorpje ging wonen - komen jullie uit de stad? groot verschil?



Elko, wat schattig dat jongste al kruipt! Ik kan me voorstellen dat je daarvoor smelt. Hoe was jullie bezichtiging van het huis waar jullie misschien een oogje op hadden, of is die nog niet geweest? Heb je even lekker vrij komende week met de meivakantie?



Momo, hoe is het nu met je moeder? lijkt het erop alsof ze nog mee kan op vakantie of wordt het moeilijk? ik gun het jullie zo van ganser harte dat dat nog lukt... Heeft je man het slechte nieuws van zijn werk alweer een beetje een plekje kunnen geven?



Isa, wat rot zeg dat je ex jullie kinderen helemaal niet meer wil zien. Onvoorstelbaar. Kunnen ze het goed met jouw huidige vriend vinden?



Hier komende week ook meivakantie en paar daagjes weg - wel aan toe, al lijkt het weer niet al te best te worden. Hoop dat ik toch wat naar buiten kan want dat was de bedoeling eigenlijk wel... en anders maar lekker met een goed boek binnen blijven.



Lijstje:

Ontbijt: rijstwafel met jam, rijstwafel met appelstroop, rijstwafel met kaas, yoghurt met appel en kaneel

Tussendoor: sinaasappel, stukje chocola

Lunch: 2 geroosterde boterhammen met baba ganoush, worteltjes, tomaatjes, halve paprika

Avondeten: minestronesoep en 2 broodjes met gesmolten kaas uit de oven
Alle reacties Link kopieren
Binnen met een goed boek is toch ook heerlijk gember! Ga je in eigen land weg?

We zijn 1,5 week geleden bij dat huis geweest. Heel mooi, maar niet ons huis. Toch echt te duur en allebei niet het gevoel dat we er willen wonen. Niet het kopje koffie gevoel zeg maar: dat je jezelf daar 's ochtends je kopje koffie ziet drinken.

Door koningsdag heb ik een halve week vrij komende week. Man moet wel werken dus het zal niet echt anders dan anders zijn. Hoop dat het de 27e iig droog is, want zou wel graag ff naar een vrijmarkt gaan.
Lekker dat je al verhuisd bent Friction. En al zoveel klussen klaar is echt heerlijk. Geniet er maar van.



Gember, fijn om een paar dagen weg te gaan. Misschien valt het mee met het weer, maar anders is het sowieso ook lekker toch. Even een andere omgeving.



Elko, gewoon op zoek naar een ander huis dat wel het goede gevoel geeft. Komt vanzelf wel iets op je pad. Ze voorspellen hagel toch, voor koningsdag? Ik hoop dat ze het mis hebben, dat is wel vaker zo.



Kinderen hebben gelukkig wel een goede band met vriend ja. Dat scheelt weer iets.
Alle reacties Link kopieren
Is ook fijn hoor Elko, maar ik ben nou eenmaal een grage wandelaar... ik ga vooral de stad uit om Koningsdag en de vrijmarkt te ontvluchten ha ha ha... ieder zijn meug.



het kopje koffie gevoel, mooie uitdrukking! het lijkt me het allerbelangrijkst dat je jezelf in een huis ziet wonen, en wat Isa ook schrijft: er komt vanzelf wel wat op jullie pad.



Isa, fijn dat je kinderen wel met je vriend een goede band hebben. Maar ja, je eigen vader die je niet wil zien... dat blijft toch een harde dobber. Gelukkig hebben ze jou!
Zo Friction, jullie hebben de vaart erin zeg! Leuk hoor.



Jakkes Isa, een rupsenplaag... toch niet die processierupsen?



Gember ik duim voor droog (en hopelijk ook nog een beetje zonnig) weer voor je! Wel lekker, een paar dagen weg. Geniet ervan!



Nou Elko ik hoop ook op een droge Koningsdag! Vorig jaar zat ik nog in de regen op een kleedje, bah!



Mijn man is echt helemaal kapot. Ik trof hem gisteravond keihard huilend aan, heb ik vrijwel nog nooit gezien en mijn hart brak.



Ik denk dat de vakantie wel doorgaat. Mijn moeder verslechtert in ieder geval niet... leuk met 2 autisten en een ongeneeslijk zieke met deze drukte op Schiphol uren in de rij... dat wordt euhm...interessant!



Zometeen een verjaardag met high tea. Geen zin maar we gaan maar even. Gister hebben we met de vrouwen uit de familie (met z'n zessen) een schilderworkshop gedaan, als verrassing voor mama. Was zooo leuk!!!



O: pistoletje 30+ kaas

T: druiven en een koekje

L: cracker met eiersalade en kippensoep

T: high tea

D: stukje pizza tonijn
Gember
Ah Momo, wat naar om je man dan zo te zien.

Fijne middag zo bij de high tea, misschien is het toch wel gezellig als je er bent.
Alle reacties Link kopieren
Haha gember het plan B is een dagje antwerpen ik wil vooral goedkoop wat speelgoed kunnen scoren en daar is die vrijmarkt dan weer ideaal voor.



Huis: zo hard zijn we niet op zoek hoor. We twijfelen nog steeds of we nu wel weg willen, of over 1-2 jaar. We kijken zo nu en dan op funda en als er iets bij staat dat echt perfect oogt, kijken we. En dat was nu pas de 2e keer (vorige keer was augustus).

Maar dat thuisgevoel, dat is wel essentieel natuurlijk.



Ach Momo, wat naar om je man zo te zien. Ik moet dan ook altijd meteen meehuilen. Hoop dat de high tea toch nog gezellig wordt! En dat de rijen op Schiphol zullen meevallen



We waren vanochtend gaan zwemmen. Groot succes! Oudste, waarbij het afgelopen juni op vakantie een week duurde voor ze het water in durfde, hebben we nog nooit zo enthousiast en vrij gezien in het water. Durfde zelfs de glijbaan af in het ondiepe bad! En jongste heeft zich voor het eerst zelf opgetrokken aan mijn benen in het peuterbadje
Alle reacties Link kopieren
Momo: Wat naar zeg. Gaat het vandaag beter? Geniet van je vakantie, jullie allemaal zo te zien!



Mijn contract nu loopt tot eind juni, het voelt voor mij ook nog niet als een "echte" baan, hoe leuk ik het ook vind. Kan me denk ik pas ontspannen als ik een langer contract heb. Ik slaap ook echt bijna niet op werkdagen omdat ik echt het gevoel heb dat ik me moet bewijzen en bang ben om weer thuis te zitten.



Hebben jullie de serie 13 reasons why al gekeken? Ik vond hem heel heftig, zit nu na dagen nog steeds in m'n hoofd. Ik heb het boek ook liggen, jaren geleden al gelezen dus die ga ik maar weer eens opzoeken.



O: 2 stuks toast met avocado, olijfolie, zout peper en een banaan ernaast. En een soja cappuccino.

L: broodje met asperge (ja ja eindelijk asperges op, lekker hoor!), gerookte zalm en eiersalade. Erna een stuk aardbeientaart en een koffie verkeerd.

T: Espresso

D: Ik ga zo naar de mac. Dat worden kipnuggets (alleen met barbecuesaus) en frietjes denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Net ff opgezocht, die serie. Weet niet of ik m ga kijken. Ik snap de controverse eromheen: het zien en/of meemaken (in directe omgeving) van suïcide is een bewezen trigger en je weet daarom ook niet hoe zoiets landt.



Dat gevoel van moeten bewijzen heb ik de eerste maanden ook sterk gehad Leighton, ook door hoe het bij mijn vorige baan eindigde. Maar doordat collega's duidelijk blij met me waren is dat wel weer gezakt. Gewoon je best doen, laat zien wat je kan en dan moet dat echt voldoende zijn. En zo niet, zijn het blinde sukkels!

De Mac, das op z'n tijd idd erg lekker!



Gegeten:

O: 2 bth met paté

L: bth met kaas, tarwebartje met hagelslag

T: appel, paar groentechipjes en warme chocolademelk

A: spaghetti met broccoliroomsaus, beenhamreepjes en geraspte kaas

T: nizza koekje en het laatste beetje mini hamka's
Alle reacties Link kopieren
Oh ja, hebben jullie ideeën? Ik heb bij de AH bestelling 2 bakjes hüttenkäse gehad, maar wat kan ik daar mee maken? Als ik google kom ik vrijwel alleen maar de combi met avocado op een broodje of in salade #skinny #fitgirl enzo tegen, maar dat vind ik dus juist niet lekker (vind de structuur zo brokkelig)
Elko op een cracker met jam of fruit en wat honing? Geen idee verder.... Wat leuk dat het zwemmen zo leuk was! Vind ik ook altijd een erg leuk uitje. Jongste is ineens echt sprongen aan het maken, of niet? Hoe oud is ze nu?



Leighton dat gevoel van jezelf moeten bewijzen ken ik ook heel erg van mijn eerste baan die ik kreeg nadat ik op een vervelende manier weg ben gegaan bij een vorige werkgever. Dat slijt wel hoor! Geef jezelf de tijd.

En die serie heb ik een paar afleveringen half van gezien. Heftig onderwerp maar ik vond het niet goed genoeg om helemaal te kijken.



High tea viel alles mee vanmiddag. Lekker een stukje aardbeientaart gegeten, een mini moorkop, een hapje wrap met zalm, een bonbon en een kaasvlinder. En op de terugweg zijn we spontaan even uit eten gegaan met z'n vieren bij een kindvriendelijk restaurant met speeltuin en ballenbak. Ik had kipfilet met knoflooksaus en salade.



Zoon kreeg het buiten aan de stok met 3 andere kinderen. Ik werd spontaan een momzilla! Zag dat zo'n rotjochie op hem tufte en hem daarna wilde schoppen en ik sjeesde naar buiten en riep 'hee dat doen we niet!'. Stond daarna stijf van de adrenaline. Kom niet aan mijn kinderen!!!
Alle reacties Link kopieren
Nou zeg, dat zou ik ook niet pikken hoor! Wat een stom joch! Hadden die ouders niets door?

Leuk zeg, zo spontaan uit eten. Moeten wij eigenlijk ook meer doen.



Jongste gaat idd ineens heel hard, is nu ruim 14 maanden. Ze heeft zo lang tegen dat tijgeren aan zitten hikken, dat het haar maar niet lukte (5 maanden maar liefst) en nu lijkt ze bezig met een inhaalslag. Gelukkig want het frustreerde haar enorm en ons daardoor ook! Oudste moet er nog steeds aan wennen haha, ineens is haar speelgoed niet meer veilig
Haha dat wordt het begin van strijd Elko



Nee die ouders letten helemaal niet op. Lekker makkelijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven