Mijn man wil/gaat op reis met mn beste vriendin

17-04-2017 19:03 455 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,



Mijn man en ik zijn 1 jaar getrouwd, 5 jaar samen. Hij fietst enorm veel en gaat van tijd tot tijd met enkele vrienden op fietstripjes van 3 tot 10 dagen. Dat is nu eenmaal iets wat hij super graag doet. Reizen is onze gezamelijke hobby en samen hebben we wel al een deel van de wereld gezien. Nu wil mn beste vriendin, die hij ook zeer goed kent, graag eens iets zot doen, en een fietsreis maken, met hem. 2 weken naar Afrika is het plan. Ik mag mee, maar door mijn job is het niet mogelijk om daarvoor te beginnen trainen.

Man en vriendin gaan dus samen weg, 2 weken op fietsvakantie met de rugzak door Afrika. Het idee maakt me ondertussen letterlijk ziek. Ik wil helemaal niet de boeman zijn en zeggen dat ze niet mogen dus ik slik mn woorden in. Laat ik ze vertrekken? Hij is met zn vrienden al een 25-tal dagen weg, dat er nog bij? Ik ben er echt ziek van.
Alle reacties Link kopieren
wat ik me afvraag, waarom is het altijd toevallig net het tegenovergestelde ras waarmee hobby uitgevoerd miet gaan worden,?



Hij kon niet toevallig een oude vriend tegen het lijf lopen?
Het is lang niet altijd angst. Mijn tweelingzus, tegelijkertijd mijn beste vriendin, kon het altijd super goed met mijn ex vinden (echt een hele leuke goede band, zagen elkaar vaak). Beide houden ze van hardlopen. Gedeelde hobby van hun, regelmatig ging ik in de zomer skaten en zij mee hardlopen. Dat was wel echt iets tussen hun onderling want ik HAAT hardlopen. Maar nooit dat die twee plannen gemaakt zouden hebben om samen een paar weken naar Afrika of where ever te gaan om te hardlopen. Ze zijn sowieso nooit zonder mij gaan afspreken, ook niet om te hardlopen. Dat kwam niet eens in ze op. Nooit ter sprake geweest ook.



Omdat ze dat, net als ik, grote onzin vinden. Op vakantie ga je met elkaar als partners, hooguit ook nog met de eigen vrienden/familie, of met z'n allen, maar niet afzonderlijk met elkáárs beste vriendinnen/vrienden.



Ik ben nooit een seconde bang geweest dat mijn tweelingzus en ex seks met elkaar zouden hebben of wat dan ook. Ik vertrouwde mijn ex daar gewoon in (hoewel het van hem wel een fantasie was om een trio met ons te doen.. ) en mijn tweelingzus al helemáál, omdat ze het net als ik incest vindt om zelfs al met elkaars partner iets te doen, en ze valt ook nog eens totaal niet op donkere mannen. Dus die had ik makkelijk een paar weken bij elkaar in een tentje in Afrika kunnen leggen en ik zou gewoon nog rustig slapen thuis.



Maar toch zou ik het niet willen en niet accepteren. Ik vind het simpelweg ongepast en onwenselijk. Sterker nog, ik zou niet eens een relatie willen met een man die op vakantie wil met andere vrouwen tijdens onze relatie. Dat wil ik namelijk ook niet met andere mannen. Terwijl ik van mezelf al helemaal 1000% zeker weet dat ik nooit zou vreemdgaan. Zoiets vind ik nu eenmaal uitsluitend toebehoren aan mijn partner. Ik heb geen enkele reden om met zijn beste vriend of broer op vakantie te gaan. En als vriend niet op vakantie zou kunnen/willen en ik wel zou ik na overleg met mijn eigen vriendinnen/zusjes gaan.
Als het geen angst is, Lotus90, wat is het dan wel? Dat je de situatie 'ongepast en onwenselijk' vindt komt ergens vandaan. Toch angst? Angst voor wat anderen ervan zouden vinden?
quote:Amand_ schreef op 20 april 2017 @ 06:21:

Als het geen angst is, Lotus90, wat is het dan wel? Dat je de situatie 'ongepast en onwenselijk' vindt komt ergens vandaan. Toch angst? Angst voor wat anderen ervan zouden vinden?Opvoeding. Waarden en normen. Het antwoord op je laatste vraag is: nee.
Alle reacties Link kopieren
quote:Amand_ schreef op 20 april 2017 @ 06:21:

Als het geen angst is, Lotus90, wat is het dan wel? Dat je de situatie 'ongepast en onwenselijk' vindt komt ergens vandaan. Toch angst? Angst voor wat anderen ervan zouden vinden?Is het angst? of een zware teleurstelling omdat het ideaalplaatje is ingestort over hoe je een relatie graag zou willen.
Wie zich gelukkig voelt met het geluk van anderen, bezit een rijkdom zonder grenzen.
quote:Eslarealidad schreef op 20 april 2017 @ 09:13:

[...]



Is het angst? of een zware teleurstelling omdat het ideaalplaatje is ingestort over hoe je een relatie graag zou willen.

?

Een relatie voldoet nooit aan een ideaalplaatje. In de basis dien je echter wel op één lijn te zitten als het gaat om dit soort zaken. Mijn ex-partners dachten er precies hetzelfde over en dat was zo vanzelfsprekend dat zoiets door geen van ons beide overwogen werd, ooit. Zo makkelijk kan het zijn. Lastig als je man er het tegenovergestelde in staat, want dan gaat hij automatisch je grens over als hij doet wat ie graag wil doen. Voor mij zou dat echt een dilemma zijn, want ik zou mijn man niet in de weg willen staan om te doen wat hij leuk vindt. Maar als wat hij leuk vindt, mijn grenzen overschrijdt hebben we een probleem. Elkaar tegemoet komen is belangrijk, maar beide je eigen grenzen bewaken ook. Dit zou ik dus echt willen weten vóórdat ik met hem zou trouwen, want het kan een reden zijn om niet samen verder te gaan.
Dit soort vrijheid werkt alleen als alle partijen eerlijk kunnen zeggen wat ze van dit soort reisjes vinden, en ze niet door de strot geduwd krijgen.



Er is weinig zo onvrij als de dictatuur van een partner die vindt dat alles maar moet kunnen en dat je dan mag buigen of barsten. Dat is geen vrijheid, dat is egoïsme.



Ik ga vaak op reis met anderen dan mijn partner, maar als die er een rotgevoel over heeft gaat het niet door. Zonder discussie. Omdat mijn relatie me veel meer waard is dan een vakantie, omdat al lang niet meer zo naïef ben dat ik denk dat ik onder alle omstandigheden te vertrouwen ben, omdat ik al lang niet meer zo arrogant ben dat ik vind dat ze me maar gewoon moeten vertrouwen, en omdat je bepaalde problemen gewoon niet moet opzoeken.

Je moet elkaar zo veel mogelijk gunnen, maar als je geen al te dikke plaat voor je kop doe je sommige dingen gewoon een keertje niet.
nvt
anoniem_319621 wijzigde dit bericht op 03-09-2018 13:09
99.74% gewijzigd
[quote]Snarky schreef op 20 april 2017 @ 10:02:

Dit soort vrijheid werkt alleen als alle partijen eerlijk kunnen zeggen wat ze van dit soort reisjes vinden, en ze niet door de strot geduwd krijgen.



Er is weinig zo onvrij als de dictatuur van een partner die vindt dat alles maar moet kunnen en dat je dan mag buigen of barsten. Dat is geen vrijheid, dat is egoïsme.



Ik ga vaak op reis met anderen dan mijn partner, maar als die er een rotgevoel over heeft gaat het niet door. Zonder discussie. Omdat mijn relatie me veel meer waard is dan een vakantie, omdat al lang niet meer zo naïef ben dat ik denk dat ik onder alle omstandigheden te vertrouwen ben, omdat ik al lang niet meer zo arrogant ben dat ik vind dat ze me maar gewoon moeten vertrouwen, en omdat je bepaalde problemen gewoon niet moet opzoeken.

Je moet elkaar zo veel mogelijk gunnen, maar als je geen al te dikke plaat voor je kop doe je sommige dingen gewoon een keertje niet.]





Met je eens dat je alles in echte samenspraak met je partner doet. Praten en blijven praten, elkaars grenzen respecteren. Maar als dat lukt kan het heel mooi zijn.
Laat maar
Alle reacties Link kopieren
quote:Lotus90 schreef op 20 april 2017 @ 09:32:

[...]



?

Een relatie voldoet nooit aan een ideaalplaatje. In de basis dien je echter wel op één lijn te zitten als het gaat om dit soort zaken. Mijn ex-partners dachten er precies hetzelfde over en dat was zo vanzelfsprekend dat zoiets door geen van ons beide overwogen werd, ooit. Zo makkelijk kan het zijn. Lastig als je man er het tegenovergestelde in staat, want dan gaat hij automatisch je grens over als hij doet wat ie graag wil doen. Voor mij zou dat echt een dilemma zijn, want ik zou mijn man niet in de weg willen staan om te doen wat hij leuk vindt. Maar als wat hij leuk vindt, mijn grenzen overschrijdt hebben we een probleem. Elkaar tegemoet komen is belangrijk, maar beide je eigen grenzen bewaken ook. Dit zou ik dus echt willen weten vóórdat ik met hem zou trouwen, want het kan een reden zijn om niet samen verder te gaan.

In gedachte voldoet een relatie vaak wel aan een ideaalplaatje, in de realiteit niét.

En daarom zijn er zoveel teleurstellingen.

Ik zou dat ook niet willen, dat mijn man met mijn vriendin naar het buitenland zou gaan.

Ik heb niet eens een man.

Stel dat je verliefd bent of van iemand houdt dan is het toch een probleem.

En van te voren weet je ook niet altijd hoe iemand zich ontpopt.

Eigenlijk zeggen wij wel een beetje hetzelfde op een andere manier.

Is jouw ? een beetje beantwoord?
Wie zich gelukkig voelt met het geluk van anderen, bezit een rijkdom zonder grenzen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Amand_ schreef op 19 april 2017 @ 18:06:

[...]



Ah! Het wondermiddel genaamd 'overleg'. Een fantastisch woord, dat 'overleg'. Het mooie van dat woord is dat je een gesprek alleen vooraf én nadat je achteraf je zin gekregen hebt 'overleg' kunt noemen.



Wanneer je je zin niet hebt kunnen doordrukken, ben je niet geneigd om het gesprek 'overleg' te noemen.



Overleg impliceert overigens dat je de ander de ruimte geeft. Je kunt niet iemand iets verbieden en het gesprek dan nog overleg noemen.



Prachtig woord, dat 'overleg'. Een pareltje.



Ik ben het hier zowaar mee eens.



Terugkomend op de OP; ik zou het mijn man gunnen én ik zou hem vertrouwen. Maar hij zou het dan zo regelen dat ik mee kon. Hij fietsen (om het even met wie), ik in het hotel genieten van de welnessfaciliteiten en ´s avonds samen eten en over de dag praten. En als dat niet past in die weken, dan regelen we andere weken.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
Leuke vriendin. Not.
Alle reacties Link kopieren
quote:lila01 schreef op 20 april 2017 @ 11:16:

Leuke vriendin. Not.



Inderdaad.

Heeft met respect te maken.
Wie zich gelukkig voelt met het geluk van anderen, bezit een rijkdom zonder grenzen.
quote:Eslarealidad schreef op 20 april 2017 @ 10:37:

[...]



In gedachte voldoet een relatie vaak wel aan een ideaalplaatje, in de realiteit niét.

En daarom zijn er zoveel teleurstellingen.

Ik zou dat ook niet willen, dat mijn man met mijn vriendin naar het buitenland zou gaan.

Ik heb niet eens een man.

Stel dat je verliefd bent of van iemand houdt dan is het toch een probleem.

En van te voren weet je ook niet altijd hoe iemand zich ontpopt.

Eigenlijk zeggen wij wel een beetje hetzelfde op een andere manier.

Is jouw ? een beetje beantwoord?Ja, ik begrijp je.
Alle reacties Link kopieren
Ga pas een serieuze relatie beginnen als de volgende punten overeenkomen qua verwachtingen en visie:

Kinderen

Carrière

Hobby's
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap dat je er ziek van bent. Vind het ook heel onbegrijpelijk van je vriendin, heeft zij een man/vriend? want met een beetje inlevingsvermogen snapt ze toch wel hoe lullig dit is? en dan over je man nog niet te beginnen..
Alle reacties Link kopieren
Ik zou dit zelf echt onacceptabel vinden. Vind dit erg raar en zou het zeker niet vertrouwen. Zijn ze nu helemaal besodemieterd.
Alle reacties Link kopieren
quote:lautje87 schreef op 18 april 2017 @ 23:20:

Wat is er eigenlijk mis met gewoon verbieden. Altijd dat bange gedoe om misschien wel jaloers over te komen of een bitch te zijn. Jij staat aan het roer in je leven.

Ik zou hem de simpele Keuze stellen. Wil je met een kennis op vakantie of met je bloedeigen vriendin? waarom heb je anders samen een relatie ? Om ervaringen te delen, liefde te delen en samen te groeien! Ik zou zeggen: groei maar samen met je bff in Afrika en tot nooit meer ziens. Graag of niet: hakuna matata.







Maar helemaal eens.
Am Yisrael Chai!
TO, heb je al met je man gepraat? Is hij nog steeds van plan met je vriendin op vakantie te gaan en is het nog steeds je vriendin?
Rare gang van zaken. Ik zou het echt niet in m'n hoofd halen om met de vent van een ander op vakantie te gaan. Zoiets doe je gewoon niet. Ik zou zeker het gesprek met je man aangaan. Hoe zou hij het vinden als jij zoiets met zijn beste vriend zou doen? Ik vind het echt de kat op het spek binden, en ik zou daarom of meegaan of laten cancelen.
Alle reacties Link kopieren
To kom je nog terug voor een update.... Hoe gaat het met je?
Alle reacties Link kopieren
Ja TO ben benieuwd hoe het nu gaat. Hopelijk komen jij en jouw man er goed uit,. Vraag me ook af of je nog bevriend bent met die 'vriendin'. Mijn vriendin zou ze echt niet (meer) zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik had manlief verteld wat in OP geschreven stond. Hij geloofde er niets van.

Hij denkt dat dit allemaal verzonnen is voor de sensatie.

Wie gaat nu met de "beste vriendin" van partner op vakantie in zo'n setting.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Alle reacties Link kopieren
quote:Jaja007 schreef op 04 mei 2017 @ 14:48:

Ik had manlief verteld wat in OP geschreven stond. Hij geloofde er niets van.

Hij denkt dat dit allemaal verzonnen is voor de sensatie.

Wie gaat nu met de "beste vriendin" van partner op vakantie in zo'n setting.Ik denk dat het best waar zou kunnen zijn, niet iedereen is het zelfde

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven