Exact vertellen wat je vandaag hebt gegeten - deel 5

24-08-2016 11:08 1784 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 4 is ook alweer vol! Tijd voor een nieuw topic vol met (h)eerlijke eetlijstjes, lekkere recepten, gezellig geklets en fijn gezelschap!



Wees welkom allemaal.
Mjam huttenkase (denk de puntjes er bij )

Ik doe dat altijd zonder iets anders op een volkoren knäckebröd. Maar dat lust je niet, lees ik Elko.

Wat leuk dat je jongste opeens zo hard gaat. Herkenbaar hoor, mijn jongste deed helemaal niks tot hij 14 maanden was en opeens kon hij staan en lopen.



Haha, momzilla. Ik kan het me helemaal voorstellen. Kom niet aan je kinderen! Heerlijk om spontaan uit eten te gaan.



Leighton, die serie ken ik niet. Ik ga 's zoeken. Ik ben the People versus O. J. Simpson aan het kijken. Bewijsdrang is wel normaal hoor, zeker bij een tijdelijk contract. Ik had dat ook en hoorde het ook altijd van nieuwe collega's.
Alle reacties Link kopieren
Elko, ik heb wel eens een quiche gemaakt met hüttenkäse en spinazie, en dezelfde combinatie (of eventueel met gekookte en gepureerde broccoli in plaats van spinazie) is lekker als vulling van cannelloni, met tomatensaus en pijnboompitjes/parmezaan erover.



Momo, wat een rotjoch zeg, snap dat je in actie kwam. En wat naar om je man nou ook nog zo ongelukkig te zien... goed om even uit eten te gaan voor de afleiding. Wat betreft de rijen op Schiphol, kun je niet i.v.m. de toestand van je moeder ondersteuning voor haar aanvragen, een rolstoel bv., zodat ze (en jullie met haar) door het personeel langs de rijen wordt geloodst? dat lijkt me geen overbodige luxe en ook niet overdreven in dit geval.
Alle reacties Link kopieren
Die canneloni optie dat wil ik al heel lang maken en dit kan ook ipv ricotta. Toch nog #skinny haha
Alle reacties Link kopieren
quote:elko schreef op 24 april 2017 @ 17:05:

Die canneloni optie dat wil ik al heel lang maken en dit kan ook ipv ricotta. Toch nog #skinny hahaik doe altijd met opgerolde verse lasagnebladen trouwens... veel handiger dan dat gehannes met die buisjes om te vullen en zelfde smaak
Alle reacties Link kopieren
Doe ik ook ja :-) 1x staan klooien met een theelepeltje, doe ik nooit meer!
Goedemorgen ladies! Iedereen een fijne dag vandaag. Wat zijn de plannen? Wij gaan vanochtend naar de vrijmarkt en dan een oranje tompouce eten bij mijn ouders. Is traditie geworden toen ik net verkering kreeg met mijn man. Hij had toen een gebroken hand en zat in het gips en op Koninginnedag ging ik hem voorstellen bij mijn ouders en kreeg hij een oranje tompouce. Lekker handig met 1 hand in het gips . Dus dat herdenken we elk jaar eventjes haha.



En morgen gaan we het vliegtuig in! Mijn moeder is niet slechter geworden dus gister in het ziekenhuis toestemming gekregen om te gaan! Op naar de 25 graden, kan niet wachten.



Gister gegeten:

O: boterham 30+ kaas

T: rijstwafel

L: zelfgebakken broodje met boter

T: druiven

D: pannenkoekengourmet in een restaurant en toe rabarber en vanille ijs
Alle reacties Link kopieren
Fijne Koningsdag! Ik heb er oprecht een hekel aan dus zit nog te bedenken waar ik naar toe vlucht vandaag.



Een hele fijne reis momo, geniet ervan en dat jullie maar mooie herinneringen mogen maken samen.
Haha Momo, zulke tradities met een verhaal zijn leuk. Fijn dat jullie op vakantie kunnen. Maak er een mooie reis van!



Ik geef ook niks om koningsdag en heb een hekel aan mensenmassa's. Dus ik blijf lekker thuis vandaag.
Alle reacties Link kopieren
Phoe veel gekletst. Deel gemist geloof ik sorry.



Koningsdag. Dan hebben jullie vrij zeker? Iig is een vrije dag altijd leuk! Wat je ook doet of niet doet.



Ben moe. Vroege ploeg gehad op stage en ben geen ochtendmens. Late shift ligt mij meer. Vandaag wel interessante les intervisie (over stage praten). Over waar we kunnen werken. Paar ideetjes opgedaan. Want in een woonzorgcentrum wil ik dus niet. Met respect voor de mensen die er zitten maar ik vind het deprimerend. Nu nog vacatures vinden in iets wat ik wel wil doen... Bibi maakt het zichzelf weer moeilijk vrees ik...



Oh Momo ben jaloers! Zou ook zo graag weer s op reis willen. Geniet ervan!
Doe niet bij een ander wat je zelf niet wil!
Alle reacties Link kopieren
Hele fijne reis Momo! mooie herinneringen maken met je moeder....
Alle reacties Link kopieren
Momo inmiddels op bestemming, ik hoop dat jullie een prachtige week hebben die zorgt voor dierbare herinneringen voor de rest van jullie leven. Geniet er van!



Koningsdag: even over de allerslechtste vrijmarkt ever gelopen. Serieus, er lag niets waarvan ik zelfs maar een seconde overwogen heb of we het zouden willen. Oud vies en afgeragd speelgoed, verwassen kleding en woonaccessoires van de jaren '70. 's Middags weer gaan zwemmen met de meisjes en 's avonds pannenkoeken gebakken.



En dit weekend, vanmiddag een verjaardag en morgen naar de dierentuin met mijn beste vriendin en haar gezin.

Ik werd in 6.40u wakker van een hoestend kind. Nu nog steeds wakker en de rest slaapt nog allemaal. Waarom slapen ze altijd uit op de dagen dat ik vroeg wakker ben

Ga zo maar eens opstaan en sporten
Elko erg is dat ja. Gezellig weekend heb ik je voor de boeg. Veel plezier.



Wij gaan aan het schilderen. De muur van de keuken naar de achterpui, circa 15 meter lang. Die is nu spierwit en die gaan we donkerblauw maken. Ik ben normaal heel makkelijk met muren schilderen, maar dit wordt echt een wel heel grote verandering. Poeh, dat wordt wennen.
Alle reacties Link kopieren
Leuk Isa! Welke tint wordt het??? Donkerblauw was het hier ook bijna geworden, maar ben blij met het lichtgrijs nu. Maar wie weet, ooit eens een klein hoekje in een nieuw huis.... (met een mooie cognac leren fauteuil, of zachtgrijs met een retro tafeltje)
Alle reacties Link kopieren
Dat wordt idd wennen isa! Wat een verschil!



Amai kids zijn wild.. Zaterdagavond zeker?



Gisteren met vroegere klas afgesproken. Was heel leuk. We hadden ook veel te vertellen. Al afgesproken om in september elkaar weer te zien. Tot 1u gebleven. Wel moe nu.



Morgen schoolfeest, maandag lentefeest van een nichtje. Oudste z'n lentefeest is 25 mei.



O: 2 geroosterde bth met kruidenboter

T: fruitsalade

L: slaatje met scampi en appelsien

T: 2 bananen

D: kip met rijst en ananas

T: bladerdeeghapjes
Doe niet bij een ander wat je zelf niet wil!
Wat leuk om je oude klas weer te spreken Finjie. En gezellig veel feestjes voor de boeg. Leuk!



Ik slinger mijn laptop even aan Elko, dan kan ik een plaatje plakken van de kleur. Geen idee hoe dat kan via een mobiel.
Alle reacties Link kopieren
Leuk, ben benieuwd!



Finjie wat leuk om een reünie te hebben. Lentefeest, is dat iets speciaals?
We hebben Blueberry Dream van Flexa, dat geeft deze kleur:









Ietsje donkerder nog bij ons in de woonkamer trouwens. Lang leve de kleurtesters. Ik dacht namelijk dat deze kleur te licht zou zijn, maar bij ons pakte hij wondermooi uit. We hebben dagenlang tegen verschillende kleurvakken aan zitten kijken, tot we bedacht hadden welke kleur we wilden
Alle reacties Link kopieren
Lentefeest is communie voor niet gelovigen.
Doe niet bij een ander wat je zelf niet wil!
Alle reacties Link kopieren
Mooi Isa! Die hadden wij ook eerst op het oog, maar bij ons werd het te donker 's avonds (het kleurvlak dan). Goed gelukt om die vlakken weer weg te krijgen? Kostte ons 4 lagen en nog zie je het in bepaalde hoek of licht een beetje door structuurverschil (muur was nog nooit geverfd, enkel gestuct dus heeft enorme zuigende werking).



Finjie wat grappig dat er dan toch ook een feest is! Hier was -en is- er gewoon ook geen feest als je niet je communie doet.
Alle reacties Link kopieren
Iedereen genoten van het heerlijke weer? Hier was het iig zalig. Wel vrij harde wind, maar als je beschut zat

Waren tot halverwege de middag naar de dierentuin, was erg gezellig. Toen beide peuters liepen te zwalken van vermoeidheid zijn we weer gegaan en de rest vd middag lekker in de tuin gezeten. Heerlijk, mag van mij elke dag wel zo zijn!



Gegeten:

O: bth zelfgemaakte tonijnsalade, bth speculoos

T: wat aardbeien

L: panini kip tika

T: krakeling, 2 oergoed crackers

A: Chinees gehaald (nasi, tai tjap wui, garnalen, foe yong hai, babi pangang, kroepoek)

T: krakeling
Elko, ik had eerst de kleurvlakken weer overgeschilderd met twee lagen witte latex, omdat ik ook dacht dat je het anders zou blijven zien. Daarna twee lagen blauw. Dus uiteindelijk ook vier lagen verf Je ziet er niks meer van gelukkig. Best wennen hoor, zo'n hele lange donkere muur, maar wel erg mooi.



Lekker weer hé gisteren, ondanks de harde wind. Leuk, de dierentuin. Moet ik ook weer eens doen.
Alle reacties Link kopieren
quote:elko schreef op 30 april 2017 @ 19:50:

Iedereen genoten van het heerlijke weer? Hier was het iig zalig. Wel vrij harde wind, maar als je beschut zat

Waren tot halverwege de middag naar de dierentuin, was erg gezellig. Toen beide peuters liepen te zwalken van vermoeidheid zijn we weer gegaan en de rest vd middag lekker in de tuin gezeten. Heerlijk, mag van mij elke dag wel zo zijn!



Gegeten:

O: bth zelfgemaakte tonijnsalade, bth speculoos

T: wat aardbeien

L: panini kip tika

T: krakeling, 2 oergoed crackers

A: Chinees gehaald (nasi, tai tjap wui, garnalen, foe yong hai, babi pangang, kroepoek)

T: krakelingmag ik vragen wat tai tjap wui is, klinkt namelijk erg lekker.
eten moet je toch, kun je beter wat lekkers maken
Alle reacties Link kopieren
Het leek op tjap tjoi. Het waren verschillende groentes, paddestoelen, varkensvlees en kip. Best lekker om eens te proberen.



(vaste) meelezer? Schrijf maar gezellig mee hoor!


Waar is iedereen? Zou Momo een leuke vakantie hebben, ik hoop het zo voor haar.
Alle reacties Link kopieren
Doe maar net of dit 2 blauwe Whatsapp vinkjes zijn



Ik hoop ook dat momo een fijne vakantie heeft! En dat ze geen problemen had met de drukte op Schiphol.



Ik ga volgende week en de week erna full time werken! Gaat nog steeds goed, hoop wel snel iets te horen over m'n contract want dan zou ik een stuk relaxter op m'n werk zitten, denk ik.



Misschien ben ik gewoon te pessimistisch ofzo maar ik wil niet teveel hopen op een contract.. zou echt kapot zijn als ik weg zou moeten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven