Do's en dont's Franse westkust

19-04-2017 11:10 43 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,



Wij willen deze zomer graag met de auto een mooie route rijden langs de Franse westkust. We hebben 2 kinderen. We willen ongeveer een week verblijven dichtbij het strand in een accomodatie met eigen voorzieningen. Hoeft niet perse op een park/camping te zijn. We houden niet van massaal wel erg van natuur.

Wie heeft tips, adviezen enz?
Alle reacties Link kopieren
De Vendée vond ik inderdaad ook niet veel aan. Beter door naar het zuiden of juist Bretagne doen.
Alle reacties Link kopieren
Ga je in totaal een week, of wil je je een paar dagen rijden dan een week ergens staan en dan terug?



Normandië vond ik indrukwekkend. Mooie natuur, leuke (haven)dorpjes, maar vooral de geschiedenis van dit gebied. Nog veel herinneringen aan WOII. Bretagne is heel mooi, vooral qua natuur. Hebben daar ook prima weer gehad in september. Niet heel warm, maar daar houden wij ook niet van.
Alle reacties Link kopieren
Hoi! Daar idd een week verblijven.

Normandie klinkt ook erg goed, we houden van natuur en niet van enorme hitte..

Hoe zit het met de stranden daar?
Alle reacties Link kopieren
Les Landes is ook leuk. Arcachon en het Dune du Pilat, een heel hoog duin om te beklimmen.

De Vendee is voor jonge kinderen ook leuk. Mooie brede stranden.

In Bretagne zijn we twee keer weggeregend, maar het is er wel heel mooi. Met een bootje naar Iles de Glénan, vanuit Concarneau. We zaten in de punt van Bretagne.

Normandië is ook erg leuk, Mont St. Michel, Honfleur, Deauville, St Malo en Dinard. Dinard vooral is erg leuk en heeft een mooi beschut strand.
Alle reacties Link kopieren
Normandië ; st malo, mont st michel, deauville, honfleur en etretat
Alle reacties Link kopieren
Wij vinden de Vendee juist geweldig om te surfen!!!!! Dit jaar gaan we voor de 5 de keer.... Kinderen nu tussen 19 en 13 jaar....
Alle reacties Link kopieren
quote:Emma95 schreef op 24 april 2017 @ 10:24:

Les Landes is ook leuk. Arcachon en het Dune du Pilat, een heel hoog duin om te beklimmen.... Samen met honderden andere Nederlanders. Echt, het was drukker dan een zatermiddag in Utrecht daar!
Les temps sont durs pour les rêveurs...
Alle reacties Link kopieren
Toen wij er waren was het niet druk. En waar is het nou rustig hartje zomer?
Alle reacties Link kopieren
In. Mimizan is er geen Nederlander te vinden, die gaan allemaal naar de

Cote dazur , Fransen zelf gaat naar de westkust.
Alle reacties Link kopieren
Ik de Vendée. We gaan daar ieder jaar kamperen. Vlakbij de kust, mooie brede stranden, bossen en genoeg te doen zonder dat het een complete kermis is.
Alle reacties Link kopieren
quote:Emma95 schreef op 24 april 2017 @ 12:02:

Toen wij er waren was het niet druk. En waar is het nou rustig hartje zomer?



Buiten de gebaande paden is het rustiger. De kleinere dorpen, de minder bekende gebieden. Niks mis ook met gezellige drukte. Maar het kan ook té druk zijn.



Ik vond de Dune de Pilat gewoon niet leuk hoogzomer. In de file voor de parkeerplaats. Het was file lopen de trap op. Boven allemaal Nederlanders die net als wij naar de zonsondergang kwamen kijken. We zijn eerder weg gegaan, omdat we de bui al zagen hangen als al die mensen weer naar beneden moesten.



In het voorseizoen is het wel leuk, met een beetje mazzel heb je de duin dan voor jezelf alleen.
Les temps sont durs pour les rêveurs...
Alle reacties Link kopieren
Ik vond het eilandje Ile de Ré fantastisch. Het heeft leuke dorpjes, je kan er eindeloos wandelen en fietsen en de stranden zijn erg mooi.

Wij hadden een huisje geboekt via Micazu. Lag vlak bij het strand.



https://www.micazu.nl/vak ... -aan-zee-ile-de-re-20188/
Alle reacties Link kopieren
Ja Ile de Ré is echt prachtig.
Les temps sont durs pour les rêveurs...
Alle reacties Link kopieren
Vendee is mij veel te koud, zelfs in hartje zomer, rij liever 400 km verder tot in mimizan/aquitaine
Mocht je zo zuidelijk komen als Bordeaux dan raad ik je aan om La Dune de Pyla te bezoeken.

Laat je niet weerhouden door de naam. Het is geen duin zoals wij dat hier hebben maar een enorme berg van zand. Erg indrukwekkend.
quote:dojobo schreef op 24 april 2017 @ 11:35:

Wij vinden de Vendee juist geweldig om te surfen!!!!! Dit jaar gaan we voor de 5 de keer.... Kinderen nu tussen 19 en 13 jaar....Hebben de kinderen altijd een wetsuit aan of is het warm genoeg?
Alle reacties Link kopieren
Wow! Wat een reacties, fijn.

Over de Vendee zijn de meningen verdeeld lees ik.

Hoe zit het met bereik van eiland Ile de re? Kun je oversteken met auto? (Veerboot bijv?)
Île de Ré is bereikbaar per auto per tolbrug.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven