Lijf & Lijn alle pijlers

Toedeloe zwembandje, hallo bikini.

23-03-2017 07:47 234 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nou de titel lijkt me duidelijk, de verzamelde winterkilo's zitten me in de weg en ik wil er afscheid van nemen. Hoe krijg ik het voor elkaar steeds weer na de winter: echt wel dikker, echt niet gezelliger.

Ik weet prima hoe het komt, ik steek te veel overbodige extraatjes in mn mond. Op zich eet ik gezond maar ik eet er veel náást.

En dat moet ik niet doen.

Simpele theorie, in praktijk nog best een opgave! Dus ik zoek een groepje, een posse, een clan... Om het samen mee te doen: gewoon normaal eten, niet in valkuilen stappen, eens per week wegen, daadwerkelijk tijd maken om naar de sportschool te gaan en niet de helft van de 'geplande' keren overslaan, wat rustiger met de alcohol.



Ik ben 1.67 lang, weeg nu 70.2 en wil terug naar sowieso 65 want dan passen mn broeken weer en voel ik me gewoon een stuk lekkerder.

Wie oh wie doet er mee?



Toevoeging: jawel de tabel! Laten we afspreken om op maandag gewicht door te geven, en als je 2 weken niet doorgeeft haal ik je uit de tabel om het een beetje overzichtelijk te houden.



NaamLengteStartgewichtHuidige gewichtAfgevallenChanel_Coco1.696967-2Eefje6771.636059.7-0.3Happyowl2341.6973.572.2-1.3Janna-Sophie1.727674-2Josephine?57.959+1.1Life251.706767.5+0.5Malarosa1.576362.7-0.3Masca2014*1.576867.4-0.6Missmadame*1.5659.560.1+0.6Peperkorrel1.8285.683.6-2Schaap Veronica1.6770.268.9-1.3Teddietje1.6970.970.1-0.8Zwartvlekje1.526059.2-0.8
wij schapen hebben doorgaans een gans ander soort esprit
Alle reacties Link kopieren
61.8 ofwel bijna een kilo er af ten opzichte van vorige week. Ik ben nog steeds erg zoekende naar vervangers van brood. Ik eet zo veel brood. Maar ik vond van het weekend een receptje voor pannenkoekjes bestaande uit banaan, ei, volkorenmeel en kaneel. Eens kijken of ik daar iets smakelijks van kan bakken in afwisseling met zo nu en dan een salade als lunch. Mochten jullie nog goede 'broodvervangers' weten, ik hoor het graag!
Alle reacties Link kopieren
70,0 vanochtend. Het gaat niet zo snel als ik had gehoopt. Toch maar blijven volhouden.

Iedereen weer succes komende week!
Alle reacties Link kopieren
@malarosa, ik vind het ook altijd lastig om goede broodvervangers te vinden, die ook nog makkelijk mee te nemen zijn naar het werk. Misschien een groente omelet?



Ik heb me ingeschreven voor een proefles bootcamp Wil daarnaast zelf ook nog gaan hardlopen. Hoop dat sporten een extra stok achter de deur gaat zijn om gezonden te eten. En daarnaast altijd goed om wat aan mijn conditie te doen natuurlijk!
Alle reacties Link kopieren
Ik zat op 59,0 vandaag. Zolang het naar beneden blijft gaan ben ik tevreden.



http://www.ilovehealth.nl ... en-gezond-ontbijt-cakeje/

Is dit misschien wat voor je Malarosa?
Alle reacties Link kopieren
Ik herken het Malarosa, eet ook graag brood. Nu lunch ik meestal met een salade. Als ik thuis ben neem ik ook wle eens soep of een omelet, maar op het werk is een salade makkelijker.

Ik mis dan wel echt even die bite, heb op internet een koolhydraatarm kaas-uienbrood gevonden, ik denk dat ik dat morgen ga maken, misschien is dat lekker? Heb ook een bananenbrood gebakken, in stukjes in de vriezer gedaan. Dat is ook wel prima als tussendoortje of een stukje van bij de lunch. Staan recepten genoeg van op internet. (Natuurlijk niet helemaal een vervanging van brood maar misschien wel fijn ter afwisseling met iets erbij)
Alle reacties Link kopieren
Al een tijdje niet gelezen/geschreven. Maar ik zie dat het best goed gaat bij iedereen.

Hier zit het nieuwe eetpatroon er ook best wel goed in. Ik weeg nu 82,7.

Brood vervangen vond ik ook het meest lastig. Ik hou ontzettend van brood maar eet het op dit moment helemaal niet meer.

Ik eet heel veel eieren, meestal wok ik eerst een aantal groente en daarna gooi ik er eieren doorheen. Zit je echt vol van en qua calorieën niet zo veel als brood.



Succes weer voor iedereen!!!
•Het is de tegenwind die de vlieger doet stijgen
Alle reacties Link kopieren
Oei dat kaas-uienbrood is echt super lekker. Het is een beetje quiche achtig. Lijkt me prima als lunch. Heb hem snel in stukken in de vriezer gedaan, zeker net uit de oven blijf ik anders eten.



Kaas-uienbrood



Hopelijk doet de link het, anders zet ik het recept wel even zo neer.
Alle reacties Link kopieren
Zo misschien, even kopiëren plakken....



http://www.mytastenld.com ... 04/knutselenindekeuken.nl
Alle reacties Link kopieren
Oh lekker HappyOwl, ook een idee voor mij om mee te nemen naar het werk. Al eet ik ook wel gewoon brood.

Zo af en toe vervang ik dat door vis met wat groente tussen de middag, of een soepje. Maar dan wel op de dagen dat ik thuis werk of vrij ben.



Hier 2 super slechte dagen gehad qua avondeten.. woensdag pannenkoeken gehaald bij een restaurant, gisteren met de kinderen naar de Mac. Wel beide avonden thuis even uitgeleefd op de crosstrainer ;)

Was vanmorgen gelukkig nog niet terug te zien op de weegschaal, maar vind het toch zonde.

In de vakanties vind ik het erg lastig om in het ritme te blijven.

Ik ben ik over paar dagen ook nog eens jarig, en de visite komt verspreid over 3 dagen, dus dat wordt ook nog een uitdaging.



(Wordt de tabel ook nog bijgewerkt?? Werkt voor mij wel wat gemotiveerder als de getallen mooi op een rijtje staan steeds. Ik zou dat ook best willen doen elke week, maar ik kan natuurlijk de beginpost niet aanpassen)
Alle reacties Link kopieren
Hier ook een paar slechte dagen.. Merk dat als ik veel thuis ben dat ik eerder ga snaaien, en de hele dag "trek" heb. Gister wel lekker hardgelopen
Alle reacties Link kopieren
Hier hetzelfde, gisteravond de stap ingeweest en teveel gedronken, (dan gaat het eten vanzelf) en we hebben natuurlijk Koningsdag gehad,

Heb ook maar 3 dagen gewerkt (vakantierooster en feestdag) en mis daardoor toch wat ritme.

Tot overmaat van ramp was ik zo ontiegelijk verkouden dat ik echt veel dropjes en zuurtjes heb weggewerkt, niet omdat ik dat zo lekker vind maar omdat ik dat echt nodig had,



Ik heb vanaf nu ook 2 weken vakantie, ik vertrek woensdag, ik ga dus nu 2 weken lekker genieten (misschien niet overdreven veel eten ofzo hoor, maar wel gewoon lekker doen waar ik zin in heb) en dan pak ik het over 2 weken weer op. Ik ben het ritme nu toch wat kwijt. Komende dagen dat ik thuis ben ga ik verder natuurlijk niet los, dan zal ik wel een beetje eten wat ik afgelopen weken at.



Dus succes allemaal! Misschien schrijf ik nog wat mee komende dagen, en anders meld ik me over 2 weken weer!
Alle reacties Link kopieren
Fijne vakantie HappyOwl!
Alle reacties Link kopieren
Fijne vakantie HappyOwl!! Geniet ervan!



Ik zie een beetje op tegen het weegmoment morgen
Alle reacties Link kopieren
Fijne vakantie Happy Owl.



Ik heb de indruk dat het hier qua eten met koningsdag enzo wel meegevallen is. Wel heb ik noodgedwongen maar een keer kunnen boksen deze week dus even zien of dat nog invloed heeft.



Hoe doen jullie dat eigenlijk met sporten? Ik was nu een week niet geweest en ik merkte dat ik me een stuk beter voelde tijdens het sporten. Boksen is best intensief en vraagt conditioneel ook best wat van me, zeker aangezien mijn hart nog steeds niet optimaal functioneert hoewel ik wel merk dat het beter wordt. Ik heb best wel last van spierpijn en vraag me af of ik met drie trainingen wel voldoende kan herstellen. In de zomer ben ik de afgelopen jaren ook een keer of 2 per week baantjes gaan trekken en ik vraag me en wil dat nu ook wel weer graag doen.

Ik vraag me af of ik niet beter terug kan gaan naar twee bokstrainingen per week ondanks dat ik de lessen erg leuk vind om mijn lichaam tussendoor wat beter te laten herstellen. Heeft iemand van jullie hier ervaring mee?
Dag dames,

Sluit graag bij jullie aan. Net de laatste zak wokkels op en de fles rode wijn is leeg (samen opgedronken hoor, niet alleen).

Vorig jaar 16 kilo afgevallen, laatste maanden gestaag ruim 4 kilo terug. Die moeten er in elk geval weer af.



Plan, minder koolhydraten en geen gesnaai. Na 20:00 geen voedsel meer.... en alleen nog alcohol in het weekend.

Doel.... behalen in twee maand. Moet te doen zijn lijkt me. Morgen lees is bij en zal ik mijn eerste gewicht delen. (Misschien moet er wel meer af dan 4 kilo, we gaan het zien)
Alle reacties Link kopieren
60.5kg. Dit gaat niet goed. Heb veel moeite gehad met netjes eten. Vanaf vandaag weer in het gareel.
Alle reacties Link kopieren
65.3 Dat is maar 0,4 minder dan vorige week, doel was eigenlijk om onder de 65 te komen nu, maar ik mag niet klagen na zo'n slechte week. In totaal 3.7 kilo kwijt nu.



Deze week ook nog wat lastige momentjes omdat er verjaardagsvisite komt. Trakteren op het werk. Wil wel elke dag gaan sporten. Vandaag PT. En rest van de week thuis.
Alle reacties Link kopieren
68kg... gister uit eten geweest en na de slechte dagen wel te verwachten. Ook hier vanaf vandaag weer netjes in het gareel!
Alle reacties Link kopieren
62.0kg zag ik vanmorgen. Dat is ietsje meer dan vorige week. Afgelopen week zat ik even niet lekker in mijn vel en heb daarom niet te veel aandacht aan bewegen besteed. Ik voel me sinds gisteren weer wat fijner en heb vandaag dan ook een wandeling van een paar (4)km gemaakt. Niet heel ver, maar weer een begin.



Overigens, dank jullie wel nog voor de goede tips betreft broodvervangers! Ik ga deze week een en ander uitproberen tijdens lunchtijd. Ook daar ben ik afgelopen week niet mee bezig geweest. Wordt dus vervolgd.
Alle reacties Link kopieren
Hè bah....ik sta stil met afvallen. En dat werkt zo demotiverend terwijl ik me gewoon braaf aan mijn calorie inname hou. De eerste 3 kilo's gingen er zo snel vanaf. Ik denk dat ik al anderhalve week op hetzelfde gewicht zit nu :(
•Het is de tegenwind die de vlieger doet stijgen
Alle reacties Link kopieren
Nou welkom bij de club peperkorrel, hier precies hetzelfde. Demotiverend he als je zo je best doet.



Nu heb ik ook wel een lastige week achter de rug omdat ik elke dag wel of visite heb gehad, of ging trakteren op werk ivm verjaardag. Maar toch behoorlijk ingehouden, en ook echt heel veel gesport thuis. Maandag intensieve training gehad met PT-er. Rest van de week elke avond thuis gesport op de crosstrainer, of workouts gevolgd op YouTube. Gewicht nog precies hetzelfde, en soms zelf nog iets hoger.

Had wat kleine uitschietertjes hier en daar, dus vanaf morgen weer met frisse moed er tegenaan en dan hoop ik over een week toch weer wat resultaat te zien op de weegschaal.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb al even wat gegoogled op plateau gewicht en hoop toch dat als ik doorzet de weegschaal weerbaar beneden gaat.

Eerlijk gezegd denk ik dat het voor mij ook tijd wordt om wat te gaan bewegen misschien geeft dat nog een extra zetje.

Aangezien ik met knie problemen kamp denk ik erover om te gaan zwemmen.

Veel succes aankomende week Chanel!
•Het is de tegenwind die de vlieger doet stijgen
Alle reacties Link kopieren
Ik wog vanmorgen 59.9kg. Dat is in ieder geval weer (net!) onder de 60!
Alle reacties Link kopieren
Hm, ik lijk alleen maar aan te komen.. Vanmorgen 68.1, terwijl ik een best goede week heb gehad. Afgezien van een beetje een rare dag gister.. hopen dat het vocht is
Alle reacties Link kopieren
Nou ik snap er niks van... hele tijd bleef ik steken op zelfde gewicht. Gisteren een beetje de boel de boel gelaten, friet en kroket gegeten, champagne 's avonds en wat nootjes.. en nu zit ik ineens wel weer onder de 65.

64.8



Zwemmen is dan inderdaad een goede optie peperkorrel! Blijven volhouden, en hopelijk bij joi de weegschaal ook snel weer wat naar beneden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven