Lijf & Lijn alle pijlers

Afvalchallenge 2017 - Deel 2

03-04-2017 20:00 2884 berichten
Nieuwe meeschrijvers welkom!

In dit topic vallen we op een gezellige en verantwoorde manier af. Als je mee wilt doen graag iedere maandag je gewicht doorgeven zodat ik het kan verwerken in de lijst.

Je gewicht graag dikgedrukt maken zodat het goed opvalt.

Naam Lengte Start Streef Huidig Week +/- Totaal
Hamaika 1,64m 86 67 72.8 +0.4 -13.2
Maureen 1.74m 75 67 75.9??? 0 +0.9
Polkadot 1.78m 96.1 75 88.3? -0.2 -7.8
Flyingdaydreams 1.77m 98 80 89.4? -0.5 -8.6
Sneeuwwitje80 1.80m 81.3 75 78.5? 0 -2.8
Strawberry 1.65 83 65 73.3??? -0.9 -9.7

Na meerdere weken niet reageren –> = uit de tabel – dit zodat het hier gewoon gezellig en actief blijft.

Uiteraard geldt dit niet als je je (tijdelijke) afwezigheid even laat weten!
anoniem_164584 wijzigde dit bericht op 11-06-2019 07:42
65.11% gewijzigd
Suikerbroodje zijn we weer hetzelfde bezig ja? Wij hebben echt altijd dezelfde soort weken. Kop op jij ook meis! En ook hier vanavond nog een etentje.... Voor mij gaat de weegschaal ook niet lief zijn morgen, dat weet ik nu al. Knap hoor het hardlopen!



Zwaantje goed bezig, al lijkt balansen in het weekend me wel lastig. Hopelijk valt het mee morgen.



Femme leuk je weer te lezen. Ik miste je al meis. Hoe bevalt je nieuwe baan tot zover? Succes! Ben benieuwd morgen
anoniem_164584 wijzigde dit bericht op 21-12-2017 12:24
26.56% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Zo te lezen hebben de meesten een beetje een dip gehad de afgelopen week, hier ook.



Het is echt idioot druk geweest op werk, een paar keer dagen van ruim 9 uur gedraaid en heb alleen vandaag een halve dag weekend, stond vanmorgen ook alweer om 7 uur op de zaak. Erg slecht gegeten ook deze week, meer gegaan voor makkelijk en snel dan voor gezond.

Maar goed, nu nog een halve dag om het tij te keren Ga straks maar eens een uurtje hardlopen ofzo en kijken of er iemand te porren is om vanavond nog een stuk te wandelen.



Positieve noot: ik heb wel mijn seizoenspas voor het buitenbad opgehaald deze week. Eens kijken of ik het komende week al aandurf, ze gaan morgen open
Alle reacties Link kopieren
Oh en dikke voor iedereen die een prutweek heeft, volgende week beter!
Alle reacties Link kopieren
Hè dames,



Volgens mij zit iedereen even in een lijn dip! Het is hier zo rustig en lees bij de meeste dat het even wat minder gaat.

Nou hier niet veel beter! Ik hou Mn hart vast voor morgen. Gister onverwachts uit eten geweest en vandaag echt zoveel slechte dingen gegeten dat ik er gewoon een beetje misselijk van ben.

Net eens even mezelf streng toegesproken Haha en gelijk eetlijstjes gemaakt. Dus morgenochtend eerst om boodschappen en heel veel gezonde dingen inslaan! Weer even flink de rem erop. Heel de week was al niet super goed. Ook niet heel slecht maar wel teveel.

Sporten gaat er niet van komen volgende week. De kindjes hebben vakantie en ze zijn alle 3 bij ons komende week. De 2e week is er maar 1. (Samengesteld gezin) dus dan is het weer wat makkelijker. Nou succes iedereen op de weegschaal en hopelijk weer een goede week voor iedereen!
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames, dus ik ben niet de enige met een "lijndip"

Ik mis motivatie, sport nu ook veel minder dan voorheen...heb last van mijn schouder en mijn

knieen, moet echt langs de dokter gaan. ik baal ontzettend.

Ik wil graag afvallen (voor de mooi) en ik vind mijn lichaam niet oke.
Prrrr, mauw miawwwww.
Hey meiden, noucompleet onverwacht was de weegschaal toch lief voor mij:



77.5,



dus - 1 kilo deze week. Verrassend resultaat maar de reden is niet mooi.



Mousecat balen dat je zo een enorme drukke werkweek hebt. Heb je deze week wel wat vrij met Koningsdag en evt die vrijdag? Buitenbad lijkt me nog wel koud deze week haha, maar dapper als je al gaat. Goed bezig!



Nikki jij had ook een prutweek qua eten dus? Hopelijk deze week beter, inderdaad jezelf goed toespreken. Lijkt me wel lastig met de kids thuis, maar ook wel erg gezellig. Samengesteld gezin ja? Lijkt me ook wel geregel. Ik heb voor deze week ook alleen maar gezonde dingen gehaald.



Jane Ice . Balen meis dat het lichamelijk niet gaat. Maar ga er wele cht mee naar de dokter. En de shit blijft toch, al missen we de motivatie, uiteindelijk moeten we die toch proberen te vinden, anders verandert er helaas niks. Sterkte ook meis. Ben benieuwd naar iedereen.
anoniem_164584 wijzigde dit bericht op 21-12-2017 12:24
31.22% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wauw Hamaika -1 kilo, wat goed zeg!!

Ik heb net gegeten! Ben helemaal vergeten dat het maandag is door schoolvakantie.(Zoon)



Balen...ik weeg morgenochtend wel.
Prrrr, mauw miawwwww.
Hier helaas ook niet de motivatie. 88.9kg balen. We gaan ons best weer doen. Morgen werkdag 2 bij m'n nieuwe baas. Vorige week was erg leuk. Heb totaal andere taken en niets met oude werkgever nodig.



Fijne dag allemaal
Alle reacties Link kopieren
@hamaika: zeker een mooi resultaat! Maar die opmerking kan inderdaad echt niet. Zeker als het er eentje is in een rijtje van... snap dat je nu wat afstand wilt!



@woeffie: fijn dat je nieuwe job goed bevalt en dat je lekker ver weg bent van je oude baas!



Ik heb me niet gewogen vanmorgen want ik war bij vriendlief. Ik zal morgen eens kijken. Hoop dat de schade meevalt!
Alle reacties Link kopieren
@hamaika wat rot! Echt niet leuk als je moeder over zo'n onderwerp zo reageert. Misschien bedoelde ze hetw el goed, maar kwam het rot haar mond uit? Hoe dan ook, ik snap hoe gekwetst je je voelt. Wel goed resultaat op de weegschaal, top!



Fijn dat het je tot nu toe bevalt woeffie!



Hier echt twee ontzettende rotweken gehad, waardoor mijn motivatie echt onder het nulpunt zit. Vanochtend woog ik 87,3 kg dus 1,5 kg erbij in twee weken, zit zelfs boven mijn startgewicht. Wat gek dat iedereen in zo'n enorme dip zit. Misschien het weer? En Pasen en zo? Voor mij is het denk ik vooral dat ik me heel erg moe voel en mijn lijf reageert daarop door om eten te vragen, en ik heb momenteel even niet de kracht om daar tegenin te gaan. Ik vind het erg moeilijk dat ik 'de knop' maar niet om krijg. Iemand tips?
Only dead fish go with the flow.
Alle reacties Link kopieren
Wat vervelend, die aanvaring met je moeder, Hamaika. Een kilo eraf is wel lekker.



Bij mij klopte mijn voorspelling wel. gewicht 72,8 kg. 0,8 kg erbij dus. Totaal afgevallen weet ik even niet precies, want ik kan nu op mijn telefoon het lijstje niet zien.



En nu moet het echt anders! Kom op allemaal die ook in een dipje zitten. We kunnen het!



Ik ben vanmorgen in ieder geval al wezen lopen en hardlopen. Goed begin van de week. Mijn lijstje:



O: schaaltje Brinta met een klein beetje suiker

L: 2 volkoren boterhammen met beleg (weet nog niet wat), 1 volkoren beschuit met komijnenkaas.

D: 2 ons ijsbergsla met gerookte zalm en dressing.

Tussendoortjes: 1 cappuccino (senseo), 1 napoleonsnoepje, 1 appel, 1 volkoren rijstwafel.
Alle reacties Link kopieren
Zo, hier ook een flinke tegenvaller:

80.1, dus +0,9, totaal -1,0

Balen balen balen.

Vandaag weer een drukke dag op werk, maar als ik op tijd thuis ben ga ik sowieso eens kijken of er met dit weer al te zwemmen valt!

Veel succes iedereen deze week!
Alle reacties Link kopieren
He meiden,



Meeste beetje in een dip dus. Bij mij zelf speelt er ook vanalles, en dan is afvallen soms wel lastig. Maar doordat ik ziek ben en nog steeds beetje, ben ik wel afgevallen. Toch nog een voordeel dus, weeg nu 83.6 is -2.9. Maar die meting is nog ouder volgens mij, woog al wat minder. Maar goed, zal ook wel weer wat aankomen als ik weer normaal ga eten. Maar zou mooi zijn als het zo blijft natuurlijk



Goed bezig Hamaika, en vervelend van de ruzie.



Succes allemaal! Uiteindelijk is de langere beloning van tevreden zijn met je lichaam wel een veel fijnere dan even de korte beloning van iets lekkers in je mond stoppen;)
Alle reacties Link kopieren
Ik meld mij ook even weer.

Ik sluit mij aan bij de mega dip!



84.1 dus 1.2 erbij! ! Ik heb denk ik gewonnen haha



Dit weekend te veel feestjes borrels en eten gehad.

Nu nog een koelkast met restjes! !! Aiii vandaag dus restjes snoepen en dan de rest van de vakantie in het gareel.
Alle reacties Link kopieren
Ik lees straks even bij!

Hier 71.3 oei oei dat is +1.5



Straks uitgebreidere reactie
Alle reacties Link kopieren
Wat rot Hamaika! Mischien kwam het rottiger eruit dan dat het bedoelt was! Maar hoe dan ook niet leuk.

Ja samengesteld is niet altijd makkelijk! Ik had al een dochter Mn man ook en nu samen nog een dochter. Ik zeg wel eens het is altijd leven op de klok. En ene komt de ander gaat en 1 blijft altijd hier Haha maar enorm gezellig als we met zn allen zijn!



Iedereen toch een beetje een dipje! Hopelijk gaan we allemaal weer de goede kant op nu! Voor de afvallers goed gedaan en doorzetten!



Hier erg moeilijk vandaag ik merk dat ik weer even af moet kicken van alle lekkere dingen. Vandaag nog niet helemaal top maar zeker al beter dan de laatste dagen!



Mijn eetlijstje:

O: cracker hummus

T:-

L: 1 1/2 tosti (niet echt goed)

T: halve peer en stukje chocolade (lag er nog nu gelukkig op)

D: courgetti met pesto spinazie champignons en gamba's

T: rookvlees met augurk
Alle reacties Link kopieren
oh oh, nog een dipper erbij:



Mijn resultaat is +0,7, totaal -4,3kg, gewicht 79,2kg



Ik geef mezelf een schop onder de kont. Volgende week een goede min.



Hè wat naar die reactie Hamaika!

Sterkte alle mededippers, we gaan het omdraaien. Als we dit samen doen moet het lukken.
Even kort: 77,1 kg, dat is -0,4 kg en in totaal -0,5 kg



M'n wedstrijd vrijdag ging niet zo heel goed. Het was erg koud en steeds lang wachten en dus afkoelen... Het mag van mij nu heel snel warmer worden!
Alle reacties Link kopieren
Pffff een hele dag zo zwaar gehad! Elke keer in de verleiding komen en dan weer mezelf tot de orde roepen. Het is bij Mn eetlijstje gebleven maar had het zwaar hoor! Heb dat altijd wel de eerste dag na een slechte week maar nu wel heel erg. Komt vast omdat ik vrij was vandaag.

Morgen de kinderen pannenkoeken beloofd dus dat word de volgende uitdaging. Ik weet niet of ik die kan laten liggen ik vind die zo lekker! Mischien bak ik er voor mezelf wel 2 van boekweit meel ofzo

Ik baal zo van mezelf dat ik zo zwak ben op het moment. Een heel jaar keihard Mn best gedaan en nu we richting de zomer gaan ben ik de motivatie kwijt. Nou ja we gaan het morgen weer zien ik ga Mn best doen. Want slecht eten en niet kunnen sporten is dubbelop natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
Kom op dames. We kunnen het, hoor!



Ik had gisteren een goede dag. Gesport en netjes gegeten, wel iets anders voor avondeten dan op in lijstje stond. Vannacht heel weinig geslapen. Ik bleef naar de wc lopen om te plassen. Ik dacht al dat ik veel vocht vasthield. Vanmorgen nog eens gewogen en nu was er weer 0,7 kg af vergeleken met gisteren.



Vandaag al 8,5 km gelopen/gerend. Mijn eetlijstje voor vandaag:



O: schaaltje Brinta met een klein beetje suiker

L: 2 volkoren boterhammen met beleg en 1 volkoren beschuit met komijnenkaas en een beker melk

A: asperges met gerookte zalm en krieltjes.

Tussendoortjes: 1 cappuccino (senseo), 1 appel, 1 mandarijn, 1 Bolletje brosse eierkoek.



Fijne dag allemaal!
Jeetje ladies, zijn echt alleen ik en Hildes afgevallen???? Dat is wel heel weinig van ons. Kom op meiden, niet opgeven hoor.



Jane-Ice en Zwaantje hopelijk kunnen jullie ons nog blijmaken met een - ?



TailorMade ik heb al een paar weken geen updates of posts gelezen. Laat het nog even weten anders haal ik je deze week uit de tabel zodat er weer plek is voor nieuwe mensen.



Woeffie fijn dat je nieuwe stek wel bevalt en je geen last meer hebt van je oude werkgever.



Sannenas niet echt tips, ja de dooddoeners die ik zelf ook had, ik heb heel lang stil gestaan rond de 82 en een aantal weken rond de 78,5. Met balen maar doorzetten kwam het wel weer op gang. Maar daar heb je nu niks aan. Als je vooral moe bent misschien eten dat gezonde energie geeft zoals fruit?



Mousecat ben je nog gaan zwemmen?



Bloempie ja precies, dat helpt mij vaak als ik in de verleiding kom, dat besef dat iets lekkers kort voldoening geeft maar daarna voel je je weer klote dat je de verleiding niet kon weerstaan. Het moet er allemaal weer extra af. Goed om dat besef ook nog even te noemen meis, die gedachte kan helpen om het niet te doen.



Hildes ja die kou ben ik ook echt wel zat... Het is nu al bijna mei en maar 8 graden...



Nikki probeer die pannenkoeken niet te doen of anders een halve of zoiets. Klote dat het nu zo niet wil na een jaar hard werken. Maar lees ook wat Bloempie zei, hoe moeilijk ook, ze heeft wel een punt. Komt het door iets dat het nu niet gaat of is het zo erin geslopen?


Nou meiden, we gaan er allemaal weer voor hoor. Niet opgeven, de zomer komt er aan. Geweest is geweest en elke dag is een nieuwe ronde. Knuf voor jullie allemaal.
anoniem_164584 wijzigde dit bericht op 21-12-2017 12:25
14.54% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Zooooo goedemorgen! Ik zal weer wat actiever mee proberen te schrijven. Hier nu weekje vakantie, dan moet dat best lukken dacht ik zo!



Hamaika: wat een kut opmerking van je moeder! Pfff

Mousecat: ik heb het abonnement ook al liggen, hier gaat die vrijdag open. Dus vanaf volgende week kan ik ook al weer proberen...... Aiiii koud!

Hildes: Goed bezig met wel afvallen! Net als Hamaika keurig!



Hier vanochtend 83,5 ipv 84,1 van gisteren. Dus nu maar + 0,6 dat is al minder dramatisch hahaha.

Vandaag weer gezond doen. Sporten kom ik niet aan toe, dus nu maar gezond eten.
Alle reacties Link kopieren
Goedemiddag! Vanavond of morgen een wat uitgebreidere reactie. Nu ff snel mijn gewicht. Ik woog vanmorgen 81,5. Dat is -0,3. Opzich niet heel gek maar heb ook al de 80,9 gezien dus er had meer in gezeten! Gisteren, door het hardlopen, wrl echt laat gegeten. Pas rond 9 uur. Dus denk dat dat ook nog wel beetje meespeelt. Ik ga in elk geval morgen weer ff kijken! Vanavond lesje zumba
Alle reacties Link kopieren
Hai!

Wat goed Niki, dat je je toch aan je eetlijstje hebt gehouden, ook al had je het heel zwaar!



Suikerbroodje, jij ook al goed bezig met zo'n stuk te hebben gelopen



Helemaal eens Hildes, dat het wat warmer mag worden. Ik doen wel geen heftige sporten, maar ook gewoon wandelen en in de tuin werken is een stuk fijner is met veel mooier weer.



Twilight ga je nog wat leuks doen in je vakantie?



Hamaika goed dat je je grenzen aangeeft, goed naar je eigen gevoel luisteren!



Zo zwaantje, gister hardlopen en vandaag Zumba, lekker aan het sporten zo!



Heel gek, maar op de één of andere manier geeft het feit dat ik niet de enige dipper ben me weer een soort boost. Voelde me eerst een beetje een mislukkeling, maar nu zie ik dat jullie het ook af en toe moeilijk hebben. Gedeelde smart of zo...



Eetlijstje vandaag:

O: 2 volkoren knäckebrod, 1 met pindakaas en 1 met jam

T: appel

L: salade met gerookte kip en half eitje + kopje mosterdsoep

T: fruitsalade

D: kop tomatensoep met balletjes, 3 maiswafels met becel light en kipfilet

T: bakje skyr



En net voor het eerst sinds een tijdje weer een after-lunch wandelingetje gemaakt met een collega, dus stappendoel is vandaag in zicht!
Only dead fish go with the flow.
Alle reacties Link kopieren
Ok, nu heb ik honger



Straks komen de boodschappen en daar zitten voor de kinderen snoepjes en koekjes bij. Ik hoop echt echt echt dat het me lukt daar van af te blijven vanavond. Ik ga denk ik zoiezo maar even in bad of sauna om uit de burrt van de (koel-)kast te zijn
Only dead fish go with the flow.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven