Lijf & Lijn alle pijlers

10 kilo eraf in 2017!

22-12-2016 20:26 1229 berichten
Alle reacties Link kopieren
26-06-2017 - Ik heb wederom een aantal mensen uit de tabel gehaald die al een tijd niet actief waren, in de hoop zo het overzicht te houden. Natuurlijk kan ik me ook vergissen en wat over het hoofd zien, of wil je om een andere reden alsnog graag terug in de tabel. Laat het me weten en dan komt het goed!

Dit topic is gestart voor dames (en heren) die met ingang van 2017 graag ongeveer 10 kilo af willen vallen.
Samen kunnen we deze uitdaging aan!!

Ansch: Startgewicht: 77.8 kg, startdatum: 18-06-2017, huidig gewicht: 77.1 kg, deze week: -0.0 kg, totaal: -0.7 kg

Bukko: Startgewicht: 76.0 kg, startdatum: 15-05-2017, huidig gewicht: 70.6, deze week: -0.2 kg, totaal -5.4 kg

Frantic: Startgewicht: 78.6 kg, streefgewicht 66.0, startdatum: 01-01-2017, huidig gewicht: 70,6 kg, deze week: -0.6 kg, totaal: -8.0 kg

Elizaar: Startgewicht: 76.0 kg, startdatum: 01-03-2017, huidig gewicht: 70.7 kg, deze week: +0.1 kg, totaal: -5.3 kg

Nessemeisje: Startgewicht: 83.8, streefgewicht 72.0, startdatum: 03-01-2017, huidig gewicht: 79.4, deze week: -0.2 kg, totaal: -4.4 kg

PinkLady90: Startgewicht: 80.2 kg, startdatum: 05-06-2017, huidig gewicht: 75.9 kg, deze week: -0.7 kg, totaal -4.3 kg
frantic wijzigde dit bericht op 30-10-2017 14:37
47.49% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames,



Ik heb echt geen hoop meer bijna????

Ik heb twee kids jongste is 10 maanden. Ik weeg 20 kilo teveel. Nu bijna 90 kilo en ben 167 cm lang. Ik heb steun nodig motivatie nodig. Wou vanavond sporten maar de jongste sliep pas na 10en, dus werd het een bak chips ipv sporten ????

Hoop hier gemotiveerd van te raken en wil graag actief mee doen.



Graag Sennur
Alle reacties Link kopieren
Welkom Sennur! Wat is je doel en hoe wil je dit bereiken?



Hoe gaat het nu Fossa? Beetje opgeknapt?



Klinkt heftig Chris! Ga je dan steeds hetzelfde avondeten nemen? Om de dag? Succes in ieder geval!!



Hier gaat het goed, zit er weer lekker in. Vandaag bij de ceasartherapeut geweest, ga nu dagelijks een kwartiertje spiertraining doen naast het sporten/wandelen/lopen@work. Ben benieuwd of ik na jaren eindelijk van mijn rugklachten af ga komen?!



Hoe is het met de rest van de dames? Sommigen zijn akelig stil, moeilijke (paas)dagen gehad?
Alle reacties Link kopieren
Welkom voor de nieuwelingen! Schrijf lekker mee en val af!



Al gaat het hier niet goed. Baal van mezelf dat ik iedere keer weer niet de juiste keuzes kan maken. Afgelopen weekend echt heel veel paaseitjes op bijvoorbeeld, zo stom.

Oh en de weegschaal heeft kuren ook. Met kleren en na het ontbijt was ik 1,5 kilo lichter dan zonder kleren voor het ontbijt



Maar ik geef niet op. Heb 12 sessies gekocht via sociale deal voor better belly sessies (45 minuten cardio met een wamteband oid om de buik). Ik ben benieuwd of dat resultaat geeft, naast mijn normale sporten (fitness). Natuurlijk ga ik mij ook weer herpakken wat betreft eten (niet snoepen), moet nu echt eens resultaat gaan boeken voordat ik het echt opgeef.
Alle reacties Link kopieren
Klinkt als een heftige challenge ChrisTransition, succes!
@Frantic, ik ben aan de beterende hand. Ik hoop morgen weer van de bank af te kunnen komen! Mijn fitbit heeft de laatste drie dagen dramatisch lage getallen aangegeven... Gelukkig eet ik niet zoveel nu, dus hopelijk valt de schade al met al (inclusief half Paasweekend) mee. Fijn dat jij weer op de rit zit! Ik hoop snel te volgen!



@ChrisTransition, het zou mij te Spartaans zijn, maar veel succes gewenst!



@Jola, that's the spirit! Ik denk dat daar nou juist de succesfactor zit van (blijvend) afvallen: ook de draad weer oppakken na een paar lastige dagen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Jola schreef op 19 april 2017 @ 18:29:

Oh en de weegschaal heeft kuren ook. Met kleren en na het ontbijt was ik 1,5 kilo lichter dan zonder kleren voor het ontbijt

Misschien heeft de weegschaal nieuwe batterijen nodig, of je was 's ochtends nog niet echt wakker
Alle reacties Link kopieren
Welkom Sennur!



Ja, hier een beetje stil want ik ben nogal teleurgesteld in mezelf. Pasen was geen probleem, maar de rest....

Overdag goed bezig, maar ik laat me steeds overhalen tot ongezonde keuzes. Vandaag een collega die sushi bij zich had en -super lief- met me wilde delen. En manlief had lekker kopje thee gezet en of ik er een muffin bij wilde? Super lief, maar ik geloof dat ik eens een stevig gesprek moet voeren met hem. Maar ja, er ligt ook nog een kwart stuk Tony's op me te wachten in de lade. Tja, in de bonus. Etc etc etc. Ik ben wel goed aan het bewegen, maar het snoepen en de ongezonde keuzes nekken me. Dan is het extra lastig om gemotiveerd te blijven.

Morgen weer een nieuwe dag!
Alle reacties Link kopieren
Lastig Jola en Nesse, maar zoals Fossa ook al zei: jullie geven niet op, en daar gaat het uiteindelijk om! De juiste modus komt echt wel weer, misschien inderdaad morgen, en anders wel overmorgen... keep your head up!!



Gelukkig gaat het weer beter Fossa, ziek zijn is stom. Ziek zijn zet je lichaam wel in een hogere versnelling (beter worden is hard werken), dus hopelijk valt de schade inderdaad mee!
Alle reacties Link kopieren
Zou het zo gemakkelijk zijn ChrisTransition? Ga op zoek naar nieuwe batterijen



Jij struggelt dus met hetzelfde als ik Nessemeisje. Baal dan zo van mezelf dat ik niet sterker ben en gewoon nee kan zeggen tegen lekkere dingen (lees: vooral chocolade). Gelukkig gaat het sporten wel goed, anders was ik vast alweer een paar kilo zwaarder.
Alle reacties Link kopieren
quote:ChrisTransition schreef op 18 april 2017 @ 22:57:

[...]





De challenge heb ik voor mezelf bedacht:

-90 dagenlang geen "supermarktvoedsel" denk aan chips maar ook aan zakjes/pakjes. Vooral zo weinig mogelijk suikers

-'S ochtends en in de middag weinig tot geen koolhydraten.

-'S avonds eet ik Kip met rijst en broccoli of rundvlees met rijst/zoete aardappel en sperziebonen

-5 dagen in de week naar de sportschool

-geen cheatdagen



Uiteindelijk wil ik dat dit ongeveer mijn levenstijl word en dat het na die 90 dagen voor mij een gewoonte is.



Heftig. Je hebt hier vast al langer over nagedacht maar is dit eetpatroon echt wat je jezelf gewoon wilt maken? 365 dagen per jaar. Fresh en onbewerkt voedsel eten en 5 dagen in de week naar de sportschool begrijp ik en is ook zeker te doen. Maar zo'n beperkte diversiteit aan eten en 365 dagen per jaar in de ochtend/middag weinig koolhydraten en toch wel 5x per week naar de sportschool is best een zware regime. 90 dagen ok, maar voor de komende tijd? Ik doe het je niet na.



Ik zit zelf nu in een cut en met 40 uur werken, 5 dagen sporten en slechts 1700kcal (40/30/30) per dag.

+ sociale activiteiten waarin je regelmatig neen moet verkopen en al je eten zelf moet preppen. Hakt er behoorlijk op in. Wat voor mij essentieel van belang is om divers te blijven eten. Ieder mens is verschillend de ene hecht wat meer waarde aan eten dan de ander, maar ik word wel ongelukkig van elke dag hetzelfde te eten. Ik heb per maand 3 cheatmeals. Meestal 1x ontbijt, 1x lunch, 1x diner



veel succes in ieder geval.
Alle reacties Link kopieren
quote:Jola schreef op 19 april 2017 @ 20:56:

Zou het zo gemakkelijk zijn ChrisTransition? Ga op zoek naar nieuwe batterijen



Jij struggelt dus met hetzelfde als ik Nessemeisje. Baal dan zo van mezelf dat ik niet sterker ben en gewoon nee kan zeggen tegen lekkere dingen (lees: vooral chocolade). Gelukkig gaat het sporten wel goed, anders was ik vast alweer een paar kilo zwaarder.



Nou ik ga echt even het gesprek aan met echtgenoot, want ik heb steun nodig, geen verleiding (klinkt wel erg zeurvrouwerig nu). Dus nu de bammetjes weer mee, meelunchen met collega's overgeslagen, nu aan de druiven en zo even een half uurtje naar buiten in de pauze.

Ik-wil-nieuwe-schoenen! *



* bij de 77 kg mag ik weer iets leuks voor mezelf kopen
Alle reacties Link kopieren
Goed bezig!!

Nee volledig terecht, je man heeft er toch ook baat bij dat jij goed in je vel zit?? Op naar de 77!!
Alle reacties Link kopieren
Hai allemaal,



Ik ben even stil geweest. Wel gelezen maar kon me er niet toe zetten te reageren. Drukke dagen op het moment.



Afgelopen week 1 ons aangekomen. Nouja prima, was wel even balen. Aan de andere kant is het ook een vorm van stabiliteit. Daar ben ik ook wel tevreden mee als ik in de spiegel kijk en al zie hoe ik verander.



Deze week druk bezig met een sollicitatie en veel zakelijke afspraken. Morgen weet ik meer, spannend! Maar echt een heel leuk gesprek gehad dus dat geeft al een goed gevoel en mijn gesprekspartner was ook heel enthousiast gelukkig.



Gelukkig gister goed gesport, dat ging wel diep zeg maar. Verder veel etentjes en feestjes en hele drukke volle dagen dus weer op naar de juiste keuzes maken. Gelukkig kan ik alcohol makkelijk laten staan dus dat scheelt. Ik moet alleen zo na de paasdagen weer een beetje in het ritme komen. Wordt aan gewerkt



Goed dat je het gesprek met je man aan gaat Nesse! Het is heel lief allemaal maar natuurlijk geen goede hulp. Die van mij neemt inmiddels snoep tomaatjes en 72% pure chocola als verrassing voor me mee. Als hij iets lekkers neem zoals chips vraagt hij wel of ik ook wil maar als ik aangeef dat niet te willen dan vraagt hij het ook niet meer. Ik heb door je verhaal nu wel zin in een muffin



Even een ego post nu. Sorry!

Ik zal morgen weer netjes reageren.
@Elizaar, no worries over een egopost hoor! Spannend van je sollicitatie!



Ik heb eindeiljk weer een normale dag gehad. Weer gewoon gewerkt en normaal gegeten (als in: gewoon ontbijt, lunch en avondeten). Nog geen energie voor erg veel fysieke activiteit, maar wel weer gewoon de op fiets naar mijn werk geweest en mijn fitbit ziet er wat minder dramatisch uit met ruim 7.000 stappen. Morgen ben ik vast weer in staat tot wat meer beweging!
Alle reacties Link kopieren
Ha Elizaar, hoe was de uitkomst van je sollicitatiegesprek? En Fossa, lukt het bewegen hier beter?



Ik zit inmiddels in Brugge en gedraag me wisselvallig ;) appel als tussendoortje, hamburger als lunch. Spa rood bij het eten, speciaalbiertje daarna. Vis als avondeten, croissant als ontbijt. Loop wel veel gelukkig. Hopelijk valt de schade mee!!
Alle reacties Link kopieren
Fietsen naar werk is al mooi meegenomen :-) altijd beter dan auto rijden dus dat heb je al gewonnen.



Veel plezier in Brugge Frantic! Elke goede keuze die je maakt is er 1! Wellicht had je maanden terug ervoor gekozen om en voor het croissantje te gaan en veel vlees te eten en alleen maar bier te drinken. Dus dan ben je nu al een stuk beter op weg.



De sollicitatie was geweldig. Maar ik ben het niet geworden dat doet echt even zeer, ook omdat het een geweldig gesprek was, ik terug kreeg dat ik niks beter of anders had moeten doen maar eigenlijk de perfecte kandidaat was maar mijn concurrent had op 1 deel wel ervaring en ik niet. En ze willen me graag hebben maar hebben maar 1 vacature. Onwijs veel mensen achter me gelaten op 1 na dus. Zuur! Maar ze gaan me aanbevelen bij de recruiter om wellicht andere baan te vinden voor me want ze willen me ook niet zomaar laten gaan. Maar het blijft gewoon naar. Nouja we gaan wel zien waar het naar toe leidt.



Qua afvallen sta ik op het moment stil. Jammer maar dat komt ook wel weer. Ik ben blij dat ik iig stabiel blijf. Deze week een lang weekend weg. Ik hoop op veel lopen. Helaas nu een blessure aan mijn rug dus dat is even onhandig.
@Frantic, ik vind dat je het netjes doet in Brugge. Een stuk beter dan alle remmen los. Als je blijvend een ander eetpatroon wilt, horen dit soort uitzonderingen er ook bij. Nu lekker genieten en daarna klik je jezelf weer in de rails.



@Elizaar, wat balen zeg! Nummer 2 worden is inderdaad zuur. Ik hoop dat het je uiteindelijk toch nog iets oplevert!



HIer ijlt die stomme verkoudheid nog lang na. In principe voel ik me weer prima, maar ik heb nog steeds veel minder energie. Een ommetje door het park, meer beweging zit er nog steeds niet in. Ik eet verder heel netjes en heb ook al de hele week geen zin in alcohol (normaal gesproken een valkuil), dus dat scheelt. Nu alleen nog wat fitter voelen, dat zou wel fijn zijn!
Mijn gewicht was vanochtend 76,9. Twee ons eraf. Beter dan erbij, zullen we maar zeggen.
Alle reacties Link kopieren
78,5 kg!
Alle reacties Link kopieren
65,9. Ben er blij genoeg mee. Netjes gekookt van de week maar nog iets teveel gesnaaid.
Ik loop een beetje uit de pas , maar verder ben ik volkomen normaal
Alle reacties Link kopieren
Ik woog vandaag 65,2 een hoop eraf alhoewel zal het meeste watergewicht zijn geweest
Alle reacties Link kopieren
Nice, weer heel veel positieve berichten!!

Ik was ook erg blij vanmorgen, want -0,1kg, ik was bang dat ik juist aangekomen was!!
@Frantic, dat is heel netjes na een paar dagen Brugge!
Alle reacties Link kopieren
Goede berichten allemaal. Fijn!



Verkoudheid is ook heel vervelend Fossa. Daar knap je gewoon niet van op.



Ik heb een rugblessure dus minder gesport en wel feestjes en lekker eten. Voor mijn gevoel vrijwel alleen maar goede keuzes gemaakt dus daar wel tevreden over.



Qua gewicht ben ik gelijk gebleven. 71,2 kg schoon aan de haak hang hier nu 2 weken op en eigenlijk ben ik wel tevreden. Ik ben blij dat er niks bij is gekomen en heb een hectische week gehad. Komende 2 weken zijn niet rustiger, lang weekend weg en week daarna bruiloft van goede vriendin en dan ben ik ook een lang weekend weg. Alles wat ik nu afval is meegenomen maar ga na de bruiloft weer vol goede moed verder. Moet mijn jurk nu al laten vermaken



Heel veel succes iedereen verder! Frantic ik vind 1 ons er af ook netjes hoor. Je hebt toch een leuk en lekker weekend gehad dus valt heel erg mee :-)
Alle reacties Link kopieren
Hoe gaat het hier met iedereen? Al 6 dagen stil. Voorspelt dat veel of weinig goeds :-)



Ik ben nu een lang weekend weg. Veel gelopen en bewogen! Hoop dat daardoor de weegschaal niet hoger aan geeft dan vorige week. Wel wat lekkere dingen gehad maar ook wel steeds keuzes gemaakt. Gister gegourmet en vooral veel groente gegeten en vlees zonder sausjes. Wel lekkere gebakken aardappeltjes met spekjes en champignons op maar over het algemeen denk ik dat het redelijk is gegaan.



Hoop dat het bij jullie goed gaat!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven