Dochter maakt me helemaal gek (10 jaar)

22-04-2017 11:08 254 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter van 10 maakt mij helemaal gek. Ze heeft altijd al een sterke wil gehad maar de laatste tijd hebben we constant bonje, zijn de puberjaren nu al gestart?? Weet even echt niet hoe ik alles moet aanpakken nu.



Ik ben nu ook zeker geen leuke moeder ben gewoon een zeur geworden die de hele dag door van alles aan het herhalen is dat weet ik maar dingen die ze dagelijks vanzelf zou moeten doen doet ze gewoon niet. Dingen als:



- je schoenen in de schoenenkast zetten

- je eigen bord afruimen

- spullen die je gebruikt weer terugzetten

- je bed opmaken

- je kleding ophangen ipv op de grond gooien



Ze doet het gewoon niet want het kan haar niets schelen en wanneer ik haar vraag het te doen krijg ik een grote mond en blijft ze gewoon zitten. Vervolgens stuur ik haar naar haar kamer maar weigert ze erheen te gaan, sleep haar dan letterlijk aan haar arm richting trap. Ze accepteert dus ook haar straf gewoon niet..



Nog een probleen die we hebben is het douchen, ze haat het en gaat nooit douchen zonder een woordenwisseling en haar dus weer letterijk richting de badkamer te slepen. Mijn man zei laat haar dan gaat ze uiteindelijk vanzelf wel nou ze heeft letterlijk 2 weken niet gedoucht! Heb haar daarna dus weer gedwongen te douchen, dus weer hup die arm beetpakken en gaan.



Ze is ook ontzettend egoistisch weet niet of dit gewoon de leeftijd is en dat alle meiden min of meer een beetje egoistisch zijn rond deze leeftijd maar ze denkt gewoon altijd aan zichzelf. Voorbeeld: laatst zouden we een dagje uit hebben en toen werd ik ziek, werd ze bijna boos omdat alles niet doorging, is allemaal jou schuld mama je hebt onz dag verpest. Dat ik ziek was deed haar niks. Of wanneer ik vraag of ze even een paracetamol wil geven en ik onder de dekens lig zegt ze doe het zelf waarom moet ik dat doen. Nooit vragen hoe het gaat of ik wat nodig heb.



Heb nog een jonger kind en die is helemaal niet zo! Die helpt graag, denkt altijd aan anderen en is zorgzaam. Doet ook zonder eeuwige gezeur bord afruimen en schoenen opbergen hoef ik zelden te vragen.



Straffen die ik haar geef in de hoop dat ze beter gaat luisteren zijn bijvoorbeeld geen tablet mogen gebruiken, geen tv kijken of niet buiten mogen spelen maar haar gedrag verbetert niet.



Ze is super intelligent en echt wel een gezellige meid, ik hou ontzettend veel van haar, we doen ook veel leuke dingen samen maar dit gedrag maakt mij helemaal gek. Ze is gewoon heel humeurig kan poeslief zijn en opeens slaat het om en is ze een tijdje weer superkattig en rebels.



Hoe moet ik hier nou op reageren? Ben ik te streng? Te soft? Wanneer ze weereens dingen weigert te doen moet ik ze laten voor wat het is of haar dwingen het te doen? Hoe doen andere moeder dit
OMG zo ongemakkelijk dat.



HAHA verkeerde topic. Ik moet bij Boerzoektvrouw zijn.



Zag anderen wel eens verkeerd posten, begreep nooit hoe dat kon. Nu wel dus.
Alle reacties Link kopieren
quote:tampontouwtje schreef op 23 april 2017 @ 20:26:

[...]





Wat fijn dat je iets aan de reacties gehad hebt en goed dat je er voor open stond en al met je dochter gesproken hebt. Goed bezig hoor!!Oh, dat is fijn. Succes!
Alle reacties Link kopieren
Dit lijkt voornamelijk het afstoten tegen de authoriteit... iets wat in de puberjaren opdoemt.



Laat merken dat je boven haar staat, maar strijd niet tegen haar.

Je kunt nog steeds aangeven dat de regels gelden zoals ze gelden, maar dat ze voor iets anders wel eens gemeden kunnen worden (gun het kind iets meer vrijheid..en andere verantwoordingen)
Alle reacties Link kopieren
Heb alleen je op gelezen maar dit klinkt net als mijn 10 jarige zoon!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven