September(+aug-okt)dames met kindjes

14-10-2015 09:21 1361 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo lieve dames,



3 topics hebben we vol gekalkt toen we zwanger waren. Veel steun, leuke dingen en minder leuke dingen, spanning en blijdschap hebben we met elkaar gedeeld. Ook hebben een aantal van ons elkaar al gezien en er komen nog meer meetings. Maar voor nu is het tijd om de 'zwangerpijler' achter ons te laten, want nu onze kindjes er zijn, kunnen we hier verder kletsen!

Gefeliciteerd dames met de prachtige zoons en dochters die wat verder verspreid geboren werden dan verwacht!



Deel 1 van ons zwangeren topic:

Uitgerekend 15 t/m 30 september 2015



Deel 2 van ons topic:

Uitgerekend 15 t/m 30 september 2015 - Deel 2



Deel 3 van ons topic:

Uitgerekend 15 t/m 30 september 2015 - deel 3



NaamLeeftijdhoeveel kindjesUitgerekendBevallen op...Uiltje198529/271 zoon10-09-2015 bevallen op 15 september van een zoonStrandjutter234/401 zoon16-09-2015op 27-08 bevallen van zoontjeBieno29/281 dochter18-09-20156 september bevallen van dochtertjeAriadne8331/321 zoon19-09-2015bevallen van zoontje op 24-08-2015Nouke2933/341 dochter en 1 zoon19-09-2015bevallen van zoontje op 28 augustusTitato26/321 dochter19-09-2015op 12 september bevallen van dochtertje Jola93 21/28 1 dochter 19-09-2015op 17-9 bevallen van een dochterNinnoc31/441 dochter20-09-2015op 24 september bevallen van dochter Vlammetje-129/321 dochter21-09-2015bevallen van dochter op 29 septDiamonds8728/351 dochter22-09-2015op 24 september bevallen van dochterLatteke29/291 zoon en 1 dochter 22-9-2015 bevallen van dochter op 29 septMama_lin33/302 dochters26-09-2015bevallen op 15 september van een dochterPatsy_Stone33/392 zoontjes27-09-2015bevallen van zoontje op 20-08-2015Vlasje8826/301 spetter27-09-2015op 6 september bevallen van zoontjeBaby4283 dochters en 1 zoon28-09-2015op 19-9 bevallen van een dochterMeisie9024/291 zoon28-09-2015op 16-9 bevallen van een zoonAppelientjex33/311 zoon en 1 dochter29-09-2015bevallen van dochter op 12 oktRanonkeltje8826/331 dochter29-09-2015bevallen van dochtertje op 26-08-2015Jen198530/301 zoon01-10-2015bevallen van zoontje op 29 augustus



Tabel is vol, maar schrijf gerust mee.
Alle reacties Link kopieren
Hee Diamonds gefeliciteerd!!!! Hoe gaat het met jullie? Inmiddels allemaal hersteld?

9 weken al... wauw wat gaat dat snel zeg!
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd met je zoontje Diamonds!

Lijkt me erg pittig; ziek zijn en dan nog moeten bevallen... Fijn dat jullie nu je draai gevonden hebben.

Ik ervaar de zwangerschap ook zeker pittiger dan bij de eerste.. Sommige dagen alleen met zoontje kunnen best zwaar en lang zijn. Ook al is hij meestal heel lief, hij vraagt thuis best veel aandacht. Ik probeer er nog zoveel mogelijk met hem op uit te gaan, maar dat gaat ook niet meer zo makkelijk. Verder lopen kan ik niet door bekkeninstabiliteit. Gelukkig passen we nog samen op de fiets! En de auto natuurlijk.

Ik ben morgen 37 weken, dus ben heel benieuwd wanneer de tweede kleine man geboren wordt en hoe bet dan zal gaan.

Qua ongemakken denk ik inderdaad: laat hem maar komen! Maar van de andere kant heb ik het dalijk nóg een stuk drukker, dus dan kan ik nog maar beter een paar weken genieten van de rust als N. slaapt in de middag en 's avonds en 's nachts.

Hoe gaat het met iedereen verder? N. doet het heel goed. Loopt als een kieviet, praat nog maar een paar woordjes, maar begrijpt heel veel als ik hem wat vraag/vertel.

Het is een lief mannetje die op het moment vooral in to the vliegtuigen, vrachtwagens, tractors, bussen en dieren is. Een echte jongen dus
Life is short. Smile while you still have teeth.
Alle reacties Link kopieren
Jeetje Diamonds al bevallen en Moeslie ook al bijna zover! Wat vliegt de tijd!



Gefeliciteerd diamonds! Volgens mij had ik dat ook al op Facebook gedaan. En lijkt me idd pittig een tweede zwangerschap.



Hier gaat het prima. Wel veel slapeloze nachten, ik denk dat we over een paar maanden buisjes krijgen want de loopoortjes houden maar niet op. Helaas lange wachttijden overal dus kan niet snel terecht.



Verder doet ze het goed, probeert steeds meer na te zeggen, snapt ook veel en huppelt lekker overal naartoe. Op de crèche wordt ze steeds pittiger, duwt andere kindjes aan de kant af en toe. Bij ons kan ze ook wel boos worden als ze haar zin niet krijgt maar dit gebeurt gelukkig niet heel vaak. Eten doet ze prima behalve fruit. Krijgt dat er echt niet in, alleen banaan. Al veel trucjes geprobeerd dus ik geef haar nu naast de druppels vitamine d ook multivitamine. Gelukkig gaat groente wel goed.



Verder nog ontwikkelingen hier? Ik begin volgende maand met foliumzuur al weet ik nog steeds niet zeker of we dan binnenkort voor een tweede gaan, ik blijf twijfelen. Hoe is dat met de rest hier? Al toe aan een tweede? Of blijft het bij 1? Ben wel benieuwd maar dit topic staat aardig stil volgens mij.
Alle reacties Link kopieren
Dank jullie wel meiden! Ja 9 weken alweer! Ben 2 weken eerder bevallen ivm wederom te hoge bloeddruk! Gelukkig waren weeen opwekkers weer niet nodig, alleen een ballonkatheter en daarna volgden de weeen alweer snel.

Het wend snel hoor, 2 kids en vooral als je lichamelijk snel weer op de been bent, want dat vond ik in de zwangerschap wel erg zwaar. M sliep toen ook vaak nog niet door en dat gaat momenteel wel heel goed. Net weer 4 hoektanden gekregen, nu nog 4 kiezen en dan heeft ze alles

Ook zij gaat veel woordjes zeggen en wat snapt ze al veel, sta elke x weer versteld. Ze is vandaag 19 maanden. Zinnetjes zeggen zit er nog niet in maar die die die vliegen wel om de oren haha



Wat doet je twijfelen vlammetje? Doordat f niet doorslaapt enzo? Dat is wel vermoeiend inderdaad maar mocht je zwanger zijn ben je misschien wel met zwangerschap erbij een jaar verder.

Maar je moet het natuurlijk wel weloverwogen beslissen, t is wel wat natuurlijk!

Ik vind t vooral voor m straks leuk met spelen, ze is gek op andere kinderen

Over 3 weken begin ik weer met werken en mag ze weer naar de gastouder, denk dat ze dat erg leuk gaat vinden, en ik ben er ook wel weer aan toe. Heb bijna 6 maand thuis gezeten
Alle reacties Link kopieren
Hi meiden!



Diamonds van harte gefeliciteerd !!! 9 weken alweer wat vliegt de tijd!

Fijn dat het allemaal al zo begint te wennen:)! Geniet er lekker van!

Wel naar dat je weer te hoge bloeddruk had. Is dat nu helemaal over?



Moeslie: jij ook al bijna wat spannend!!! Ik ben benieuwd wanneer jullie 2e man zich mag aankondigen:)



Hier vandaag de termijnecho gehad. 11+1 nu.. alles gaat wbt de baby so far so good..:)

Met mijzelf helaas minder. Al een opname gehad wegens uitdroging... en zit aan 3 soorten medicatie om t een beetje te doen te houden..mijn lijf vind zwanger zijn iets minder prettig.

Maar we zijn wel heel blij!
Alle reacties Link kopieren
Ja bloeddruk dag na bevalling weer goed, was bij m net zo. Apart he!



Naar dat je zoveel klachten hebt april88, hopelijk in 2e termijn beter! Is vaak wel zo..
Alle reacties Link kopieren
quote:diamonds87 schreef op 24 april 2017 @ 14:16:

Ja bloeddruk dag na bevalling weer goed, was bij m net zo. Apart he!



Naar dat je zoveel klachten hebt april88, hopelijk in 2e termijn beter! Is vaak wel zo..



Ik hoop het. Bij zoonlief duurde het nl helaas tm de bevalling.

Toen ingeleid om dezelfde reden als jij trouwens.. apart inderdaad wat dat allemaal kan doen met je lijf. Gelukkig is nu alles weer goed!
Alle reacties Link kopieren
Meiden hoe gaat het hier??
April met de zwangerschap ?
Kleine man is hier al bijna 6 maanden ! En met M gaat het ook toppie! Bijna 2 alweer, waar blijft de tijd
Alle reacties Link kopieren
Hee Diamonds!

Toevallig, kijk ik na ruim 3 weken weer op het forum :-] (nee geen vakantie maar flinke frustratie van de forumbugs).

Wat gaat het snel he! Bijna 2 alweer en nr 2 al een half jaar... zo mooi!
Wij zijn sinds 2 weken bezig met bijvoeding bij zoon, de lengte groeit in zijn eigen lijntje prima maar wel op de -2 lijn alleen het gewicht was slecht, 4 maanden niets aangekomen (ja 5 gram...) Ontwikkeling prima. Dus even kijken hoe dit gaat.

Hoe gaat het met de zwangeren, nieuwe babys en de zwanger-worden dames? :sun:
Alle reacties Link kopieren
Vandaag was mijn uitgerekende datum en is onze jongste al weer 3 weken! Wat gaat het toch verschrikkelijk snel, nog sneller voor mijn gevoel dan bij de oudste. T is dol op zijn kleine broertje, geeft hem veel kusjes, legt zijn speelgoed en knuffel bij hem neer, wil zijn eten en drinken delen (heeft al geprobeerd R sperziebonen en rozijntjes te voeren) en wil helpen met het verschonen van de luier. Zo lief en leuk om te zien. Laatst strekte hij opeens zijn armen uit, zei 'hebben' en wilde hij R van mijn schoot af trekken. Het kwetsbare baby begrip kent hij niet, maar hij is wel al echt dol op hem.

De zwangerschap was zwaar (HG en bekkeninstabiliteit), maar het herstel gaat echt super. Ik ben ook met 37 weken ingeleid omdat ik fysiek helemaal op was, maar ben al in mijn eentje met de jongens naar de dierentuin geweest en dat soort dingen. Ik ben zo blij met ze en net zo verlieft op R als ik toen bij T had, vind het super om te zien hoe T als grote broer is en zit lekker op een roze wolk.

Met T gaat het ook goed, hij is echt een super ventje. Fysiek vind ik hem erg stek ontwikkelen, gaat soms op zijn loopfiets of step mee boodschappen doen, kan echt ver lopen en het gaat prima nu hij niet meer in de wagen kan zitten maar het zelf moet lopen of op het plankje kan staan. Het praten gaat ook de goede kant op, hij gaat steeds meer na zeggen en begrijpt alles wat je zegt. Wel is het lastig dat we soms gewoon echt niet verstaan wat hij bedoeld terwijl hij wel (onverstaanbaar) hele verhalen verteld of iets vraagt. Hoewel hij alles van ons begrijpt is zijn actieve woordenschat nog niet fantastisch en zijn uitspraak ook niet, wel zie ik echt vooruitgang en dat is heel leuk. Wel gek af en toe dat een woord als ja hij niet gebruikt (hij knikt dan) terwijl hij het woord eng wel gebruikt terwijl dat een veel moeilijker begrip is of dat hij moeilijkere woorden wel zegt/probeert te zeggen (diertjestuin [dierentuin], walewale-biess [wallabies] of neushoorn). Je ziet ook steeds meer zijn eigen smaak en persoonlijkheid er door heen. Hij krijgt bijvoorbeeld een mening over kleding en wat hij aan wil. Ik geniet zo van het jongentje dat hij geworden is! Over een maand en een week al weer 2 jaar oud! Wat gaat het toch verschrikkelijk hard..

Verder hebben we een huis gekocht en gaan we over een paar maanden verhuizen naar een andere stad. Ik vind het voor T wel moeilijk, hij doet het nu goed op het kdv en heeft hier vrienden die hij dan moet missen.. natuurlijk maakt hij daar vast nieuwe vrienden, maar hier zitten er 3 in de buurt die hij al kent sinds zijn geboorte (oude oppas kinderen van mij die ook op kraambezoek zijn geweest en hij van af 7 weken iedere week heeft gezien). Voor hem (en voor mij eigenlijk ook) voelt dat als neefjes en nichtjes. Hij kent ze door en door en speelt heel graag met ze.. Dat vind ik wel heel moeilijk om achter te laten.

Al met al dus een drukke tijd hier, maar wat is het toch heerlijk met mijn zoontjes :love:
Alle reacties Link kopieren
My little appletree, gefeliciteerd! Wat fijn dat het zo goed gaat! Heerlijk genieten dan!
Ik gebruik nu nog eem duo wagen maar wil nu een enkele buggy voor de kleine en kan m lopen of op (loop) fiets, duo wagen is erg zwaar aan g worden haha, heb een tandem vandaar

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven