Onbenullige ergernissen *deel 2!*

16-03-2015 10:24 2662 berichten
Hier ergeren we ons weer verder aan van alles en nog wat, spui lekker verder en lucht je hart!



Link naar het eerste topic
Alle reacties Link kopieren
quote:Starshine-2 schreef op 23 april 2017 @ 13:45:

Ik ga komende week met de kinderen op vakantie. Man gaat niet mee dus moet er een pak formulieren worden ingevuld ter voorkoming van kinderontvoering.

Man, man, man, wat een ergernis is dat.

Alles moeten ze weten, er moeten uittreksels van de gemeente bij (kassa voor de gemeente weer). Maar wordt hiermee dan voorkomen dat ik met de kids in land X blijf?

Lijkt me niet, want ik kan die formulieren ook zonder man invullen, handtekening vervalsen en klaar.

Ik wil ook wedden dat ze bij de douane even vluchtig die papieren inkijken en ons dan doorlaten. Je kan elke willekeurig hotel opgeven (en as if ik in dat hotel zou blijven zitten als ik mijn kinderen ontvoer)

Wat is, kortom, het nut van deze bureaucratische excercitie?

Ik zie alleen een hoop gedoe wat je makkelijk kan omzeilen als je kwaad in de zin hebt.

Grote kans dat ze niet eens vragen om de papieren.

Ik had het ook ooit helemaal geregeld, papieren zijn nooit mijn tas uit geweest
Tenminste, dat is wat ik de buurvrouw heb horen zeggen.
quote:PowerCube schreef op 22 april 2017 @ 19:00:

Gisteren nog, ik fiets op een fietspad met een kind achterop en een kind naast me. Ineens springt er een bruidspaar met fotograaf uit de struiken. Ik moet in de remmen, mijn kind bij de kraag vatten en via de berm weer op gang komen. Ik veroorloof me een "pfff". Gaat die bruidegom uit zijn dak: Wat nou pfff?! Nou??? Hè??? Wat nou pfff?!"



Mijn zevenjarige tijdens het wegfietsen, (hopelijk) nog net binnen gehoorsafstand : Hopelijk zijn ze nog niet getrouwd mama! Want dat lijkt me niet zo'n leuke meneer Heel goed opgemerkt!
quote:ay_caramba schreef op 23 april 2017 @ 19:41:

[...]



Grote kans dat ze niet eens vragen om de papieren.

Ik had het ook ooit helemaal geregeld, papieren zijn nooit mijn tas uit geweest Dan word ik helemaal pissig want ik heb dan wel 15 euro aan uittreksels uitgegeven
Alle reacties Link kopieren
Mijn man die komt helpen met het uitruimen van de vaatwasser, maar na twee of drie dingen iets anders gaat doen. Mijn buren, die de container altijd verkeerd aan de straat zetten, waardoor de vuilnisauto 'm niet automatisch op kan pikken. Totaal niet mijn probleem en precies daarom een onbenullige ergernis.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren
quote:PowerCube schreef op 22 april 2017 @ 19:00:

Gisteren nog, ik fiets op een fietspad met een kind achterop en een kind naast me. Ineens springt er een bruidspaar met fotograaf uit de struiken. Ik moet in de remmen, mijn kind bij de kraag vatten en via de berm weer op gang komen. Ik veroorloof me een "pfff". Gaat die bruidegom uit zijn dak: Wat nou pfff?! Nou??? Hè??? Wat nou pfff?!"



Mijn zevenjarige tijdens het wegfietsen, (hopelijk) nog net binnen gehoorsafstand : Hopelijk zijn ze nog niet getrouwd mama! Want dat lijkt me niet zo'n leuke meneer

Jouw kind verdient een ijsje voor die opmerking!



quote:Lotte35 schreef op 23 april 2017 @ 16:48:

Nee, Minniman Ik las even iets anders... Wat zou hij er van vinden??
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
quote:RikM schreef op 23 april 2017 @ 14:37:

Mensen die boter terug in het kuipje smeren, zodat er na een paar dagen van die vieze opgedroogde klodders aan de randen zitten. Stelletje viezeriken!



Oh die mensen noemen wij hier thuis "terugsmeerders"



Heel vies inderdaad. Vooral als er kruimels bij zitten



Ik heb veel onbenullige ergernissen. Wanneer ik in huis rondloop en ineens mijn knie stoot. Dan sta ik al gelijk te godveren, wat doet die muur daar?!?!?!?! Wat denkt ie wel niet



Als ik iets in de koelkast wil zetten en het past niet meer op dat plekje.



Ik ben eigenlijk best een opvliegend persoon als ik in mijn eentje ben . Gelukkig heeft mijn omgeving daar geen last van (kan me goed inhouden).
''The sea, once it casts its spell, holds on in its net of wonder forever.''
Alle reacties Link kopieren
quote:Starshine-2 schreef op 23 april 2017 @ 20:11:

[...]



Dan word ik helemaal pissig want ik heb dan wel 15 euro aan uittreksels uitgegeven

Laat je het nog even weten of ze ernaar gevraagd hebben? Ik vlieg deze zomer weer alleen met zoon en zit te twijfelen om het gewoon niet te doen die papieren. Waar ik woon moet je eerst naar de gemeente, met dat papiertje naar de politie en met die goedkeuring weer naar de gemeente. (Spaanse bureaucratie )





quote:Muurhanger schreef op 24 april 2017 @ 09:54:

[...]





Oh die mensen noemen wij hier thuis "terugsmeerders"



Heel vies inderdaad. Vooral als er kruimels bij zitten



Ik heb veel onbenullige ergernissen. Wanneer ik in huis rondloop en ineens mijn knie stoot. Dan sta ik al gelijk te godveren, wat doet die muur daar?!?!?!?! Wat denkt ie wel niet



Als ik iets in de koelkast wil zetten en het past niet meer op dat plekje.



Ik ben eigenlijk best een opvliegend persoon als ik in mijn eentje ben . Gelukkig heeft mijn omgeving daar geen last van (kan me goed inhouden).Haha zo herkenbaar, dat boos worden op meubelstukken/muren/deurposten
Tenminste, dat is wat ik de buurvrouw heb horen zeggen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Muurhanger schreef op 24 april 2017 @ 09:54:

[...]

Ik heb veel onbenullige ergernissen. Wanneer ik in huis rondloop en ineens mijn knie stoot. Dan sta ik al gelijk te godveren, wat doet die muur daar?!?!?!?! Wat denkt ie wel niet Ik geef mijn vriend altijd schuld (met name als hij in de buurt is), waarom heb je die muur/stoel/tas/tafel verplaatst.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Mensen die een parking oprijden en aan het begin van de parking stoppen om op hun dooie gemakje een goeie parkeerplaats te zoeken en daardoor de rest blokkeren waardoor jij opeens midden op straat stil staat.
Ik heb me net voor de Groupon-mails uitgeschreven na de zoveelste spelfout in het onderwerp van de e-mail (ik klik meestal niet door, de staat van het Nederlands in de mail weet ik niet).

Net weer; nieuwe deals blablablabla. Nieuwschierig?



Kom op, leest niemand die e-mails na voor ze op 'verzenden' klikken?
Alle reacties Link kopieren
quote:Miriam1981 schreef op 24 april 2017 @ 15:16:

Mensen die een parking oprijden en aan het begin van de parking stoppen om op hun dooie gemakje een goeie parkeerplaats te zoeken en daardoor de rest blokkeren waardoor jij opeens midden op straat stil staat.Mensen die al rijdend de weg zoeken, waardoor je er gedwongen op een slakkengangetje achteraan moet blijven rijden. Zelf ben ik trouwens ook behoorlijk irritant; ik reed een keer per ongeluk in de verkeerde richting door een parkeergarage, maar ik was zo overtuigd van mijn eigen gelijk dat ik een andere mevrouw, die dus de goede kant op reed, boos weggekeken heb. Toen ik mijn fout doorhad, was zij helaas al weg, wilde haar echt graag mijn excuses aanbieden.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren
quote:Belle73 schreef op 26 april 2017 @ 13:58:

[...]





Mensen die al rijdend de weg zoeken, waardoor je er gedwongen op een slakkengangetje achteraan moet blijven rijden. Zelf ben ik trouwens ook behoorlijk irritant; ik reed een keer per ongeluk in de verkeerde richting door een parkeergarage, maar ik was zo overtuigd van mijn eigen gelijk dat ik een andere mevrouw, die dus de goede kant op reed, boos weggekeken heb. Toen ik mijn fout doorhad, was zij helaas al weg, wilde haar echt graag mijn excuses aanbieden.



Maar waarom in eerste instantie dan zo kwaad? Als je als uitgangspunt hebt dat zij misschien ook per ongeluk daar was dan is de situatie het zelfde, maar je eigen humeur niet verpest.



Als jij nu gelijk had gehad, had je dan gedacht dat zij daar expres reed om jou te pesten of zo? Geen wonder dat je dan zo kwaad wordt.
Alle reacties Link kopieren
quote:-Puss-in-Bootz- schreef op 23 april 2017 @ 16:25:

[...]



Die van jou heet geen Mickey?



Vreselijk!

Hoe heet die van jou? Kater-in-Bootz?
Iedere keer wanneer ik mijn auto heb gewassen, spannen de vogels zich samen en kakken hem helemaal onder
Mensen die op een rotonde op de linkerbaan rijden en dan plotseling de eerste afslag nemen en mij dan snijden
quote:minnimouse schreef op 26 april 2017 @ 19:12:

[...]





Vreselijk!

Hoe heet die van jou? Kater-in-Bootz?



Donkey





Er is ook een filmpje van mij uitgelekt https://youtu.be/-8cbBNM63T0
Alle reacties Link kopieren
quote:herfstappeltaart schreef op 26 april 2017 @ 19:45:

Mensen die op een rotonde op de linkerbaan rijden en dan plotseling de eerste afslag nemen en mij dan snijden Deed ik op mijn rijexamen ook.
verdwaald op het nieuwe forum
Alle reacties Link kopieren
quote:ldp schreef op 26 april 2017 @ 18:57:

[...]





Maar waarom in eerste instantie dan zo kwaad? Als je als uitgangspunt hebt dat zij misschien ook per ongeluk daar was dan is de situatie het zelfde, maar je eigen humeur niet verpest.



Als jij nu gelijk had gehad, had je dan gedacht dat zij daar expres reed om jou te pesten of zo? Geen wonder dat je dan zo kwaad wordt.Ik dacht oprecht dat zij tegen de richting in reed, terwijl ik dat dus deed
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren
Mijn man wast de aardappelen niet goed .



Leuk hoor, organische rechtsdraaiende aardappelen kopen maar dan zijn ze wel nogal vies...

Man ziet het probleem niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:floflo schreef op 26 april 2017 @ 21:16:

Deed ik op mijn rijexamen ook. En, geslaagd?
You don't have to fit into the format
Alle reacties Link kopieren
quote:Sorcha_ schreef op 27 april 2017 @ 11:16:

Mijn man wast de aardappelen niet goed .



Leuk hoor, organische rechtsdraaiende aardappelen kopen maar dan zijn ze wel nogal vies...

Man ziet het probleem niet.Goed voor de weerstand.
Je koffie of thee met suiker nét iets te enthousiast roeren waardoor het over de rand klotst. Grrr.
Alle reacties Link kopieren
Getrek aan mij.



Ik verklaar: wij wonen op 2 uur rijden van familie vandaan, maar we doen onze uiterste best elkaar minstens 1 keer per maand te zien.

Zondag rijden we naar gezin A, leuk leuk.

Roept gezin B vandaag of we na A nog bij B langsgaan.

Kan niet want man moet 's avonds nog werken en zelf ben ik doodop en mijn lijf werkt al wekenlang tegen (die laatste 2 heb ik er niet bij gezegd, B is heel erg lief maar type 'niet janken maar doorgaan').

En nu komt B zielig doen dat ze ons al zo weinig zien (ongeveer maandelijks maar B zou liefst elke week afspreken) en of man zijn werk niet kan verzetten.



En ik wéét dat het enorm lief bedoeld is van B en ik ben altijd oprecht blij als ik hen zie, maar dat getrek is er nu even te veel aan. En ik ben bang dat ze zichzelf gaan uitnodigen bij A en dat A daar dan hun beklag over komen doen bij mij (ik verzin dit niet, die angst is gegrond op eerdere toestanden).

A en B zijn op zichzelf echt hele fijne mensen, maar de dynamiek tussen A en B is dodelijk vermoeiend en ik heb dan de neiging om daar als een soort moderator tussen te gaan staan (A en B geven ook letterlijk aan mij graag in die rol te zien) en ik word verdorie al zo moe van het idee alleen al



En nu moet ik even gaan verzinnen hoe ik B kan afkappen zonder op zere tenen te trappen - wij zijn Belgen, wij zeggen de dingen helaas niet zo duidelijk als jullie. Wat jullie als duidelijkheid beschouwen wordt hier al snel brutaliteit genoemd
Alle reacties Link kopieren
B. kan toch ook jullie kant eens opkomen, Monica?
Alle reacties Link kopieren
Zowel A als B zijn financieel wat minder draagkrachtig en autorijden is duur (en wij rijden gratis).



En ik snap wel dat ze zoiets hebben van 'als je dan toch in de buurt bent...' maar het valt me momenteel een beetje lastig want het is weer een 'moeten': we moeten naar B of ik moet B afschepen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven