Huis vol poep en plas na nachtje weg

24-04-2017 14:10 41 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi!

Afgelopen nacht zijn wij een nachtje weg geweest. We waren weg van zo 14.30u tot ma 13.00u. Niet erg lang dus.

We hadden een kattenbak extra neergezet voor onze 2 katten (broertjes, 7 mnd).

Bij thuiskomst lag tot onze verbazing de gang+woonkamer voor met poep (o.a diarree), plas, een soort wit 'schuim' (geen idee wat dit is) en zelfs kots (het leek erop dat er wat brokjes uit zijn gekomen).

Het gekke was dat 1 van de kattenbakken nog bijna leeg was. Waar is het misgegaan? :o
Mijn buurvrouw heeft ook 2 jonge broertjes, nu net 1 jaar en als zij een lange werkdag had of een nachtje wegbleef ging ik bij ze langs. Vorig jaar zomervakantie heb ik ze zelfs 3 wk in huis gehad. Als ze nu haar lange werkdag heeft (1x p/w maar dan de dag erop vrij) ga ik rond de lunch en na het avondeten ook even.

Misschien heb je ook zo'n Buuf die dit voor je wil doen.

Ik heb 5 katten en als ik 1 nacht weg zou blijven komt tussendoor 1 van de buren ook even eten geven en met de speelse katten spelen.
anoniem_65e077fba3ca8 wijzigde dit bericht op 24-04-2017 15:01
Reden: Fout geschreven.
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
quote:Damselindistress schreef op 24 april 2017 @ 14:56:

Onze kat heeft een keer diarree gehad in onze vakantie toen het de snoepjes in een keer had opgegeten (doosje open geklauwd). Onze oppas is behoorlijk aan de poets geweest . Misschien iets te gulzig.Dat kan het inderdaad ook nog zijn geweest. Onze katten krijgen sinds ze gecastreerd zijn op vaste tijden eten. Nu hadden we natuurlijk extra eten neer gezet en misschien heeft er 1 (of misschien alle 2, wie zal het zeggen) gedacht: aanvalluuuuuh. En is dat niet goed gevallen. Of misschien i.c.m. de stress van het alleen zijn. Gelukkig eten en drinken ze nu beide goed en tot nu toe geen diarree/overgeefsel.
Alle reacties Link kopieren
quote:Jenima schreef op 24 april 2017 @ 15:01:

Mijn buurvrouw heeft ook 2 jonge broertjes, nu net 1 jaar en als zij een lange werkdag had of een nachtje wegbleef ging ik bij ze langs. Vorig jaar zomervakantie heb ik ze zelfs 3 wk in huis gehad. Als ze nu haar lange werkdag heeft (1x p/w maar dan de dag erop vrij) ga ik rond de lunch en na het avondeten ook even.

Misschien heb je ook zo'n Buuf die dit voor je wil doen.

Ik heb 5 katten en als ik 1 nacht weg zou blijven komt tussendoor 1 van de buren ook even eten geven en met de speelse katten spelen.Dat is een goed idee voor de volgende keer. Volgende keer vragen we of mijn moeder of mijn schoonouders even langs willen komen, vinden ze vast geen probleem. Thanks!
Katten zijn enorme gewoontedieren, eten om 18.00 uur wil zeggen eten om 18.00 uur en geen minuut later. Soms lijkt het wel of ze klok kunnen kijken. Als je zulke eetmomenten hebt ingebouwd, kan het ineens ontbreken ervan behoorlijke stress opleveren. Ook zijn ze niet gewend aan alleen zijn. Wees blij dat je geen Roomba hebt

https://www.facebook.com/jesse.newton.3 ... 6177951574
Alle reacties Link kopieren
quote:Frambozen schreef op 24 april 2017 @ 15:00:

Alleen wit schuim is vaak speeksel. Goed dat je al hebt gebeld. Persoonlijk vind ik het zelf beter om het weggaan een beetje op te bouwen. Dus eerst 1 uur weg, dan 2 of 3 en zo verder. Kan je ook de reactie zien als je weer thuiskomt en dat hun hopelijk weten dat je weer terug komt. Beetje mosterd maar duidelijke les van je katjes lijkt me zo. Onze katten zijn wel vaker alleen thuis. Meestal niet heel lang, maar op dinsdag kunnen ze nog wel eens lang alleen zijn (hoogstens van 7u tot 19u). Dit doen ze echter zonder problemen. Daarom vonden we het vreemd dat het nu mis is gegaan.
Alle reacties Link kopieren
Het kan stress zijn, het kan ook iets lichamelijks onderliggend zijn.

Normaliter hebben katten over het algemeen niet zoveel problemen met het feit dat er niemand thuis is.

(althans in de 32 jaar dat ik met katten leef nog nooit meegemaakt) maar dat wil niet zeggen dat het nooit gebeurd.



Ik las dat je contact had gehad met de huisarts?? Of las ik dit niet goed?
Bestaan er niet van die kattenvoerbakken met timer? Zodat ze pas op het moment dat de timer afgaat kunnen eten?
Alle reacties Link kopieren
quote:yourlocalhero schreef op 24 april 2017 @ 15:12:

Het kan stress zijn, het kan ook iets lichamelijks onderliggend zijn.

Normaliter hebben katten over het algemeen niet zoveel problemen met het feit dat er niemand thuis is.

(althans in de 32 jaar dat ik met katten leef nog nooit meegemaakt) maar dat wil niet zeggen dat het nooit gebeurd.



Ik las dat je contact had gehad met de huisarts?? Of las ik dit niet goed?Klopt, ik heb contact gehad met de dierenarts. Ze zei dat het waarschijnlijk stress is geweest omdat we een nachtje weg waren.
Alle reacties Link kopieren
quote:Flower3666 schreef op 24 april 2017 @ 15:19:

Bestaan er niet van die kattenvoerbakken met timer? Zodat ze pas op het moment dat de timer afgaat kunnen eten?Ik heb het even gegoogled :p. Die bestaan inderdaad. Ook nog een goed idee voor de volgende keer. De lopen we in ieder geval niet het risico dat ze in een keer alles gulzig opeten.
Alle reacties Link kopieren
Je katjes vonden het blijkbaar toch te lang dat je weg was

Ik denk inderdaad dat ze hebben lopen schrokken.

en misschien nog veel lawaai buiten of bij de buren?

En zijn ze nog te jong om die tijd alleen te laten.
quote:feeks schreef op 24 april 2017 @ 14:15:

2 katten moeten sowieso minimaal 2 bakken hebben. Zijn ze nu in orde? Anders even naar de dierenartsWat een onzin, er moet niets. Hier 2 grote katers die gewoon samen 1 grote XL kattenbak hebben. Daarvoor ook altijd tegelijk 2 katten gehad, met altijd 1 bak. Er is werkelijk in de afgelopen 30 jaar nog nooit een "ongelukje" gebeurd.
quote:Cherubijn schreef op 24 april 2017 @ 14:23:

Waar is het misgegaan? Het Moment dat je besloot een huisdier te nemen. Gadverdamme!Deze is weer uiterst vriendelijk.... Waar slaat deze op dan?!
Alle reacties Link kopieren
quote:Flower3666 schreef op 24 april 2017 @ 15:19:

Bestaan er niet van die kattenvoerbakken met timer? Zodat ze pas op het moment dat de timer afgaat kunnen eten?ja , die bestaan. Gebruikte ik vroeger ook, was ideaal
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 17-10-2017 13:19
Reden: ivm spam
98.99% gewijzigd
Zes maanden later ....
gizzmo-returns

Dit is helemaal geen onzin. Vaak gaat het mis als er een bak te weinig is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven