Original spices van Jonnie Boer

23-04-2017 19:08 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben benieuwd wie één van deze kruidenmengsels gebruikt en in welke recepten. Zelf heb ik de ras el hanout staan, maar ik gebruik het niet zo veel. Het is lekker in couscous en in een tajine maar verder weet ik het eigenlijk niet. Ik zag dat ze nu in de aanbieding zijn, en wil toch ook eens een andere proberen. Wie heeft tips?
Bonenschotel. Chili con carne. Bloemkoolrijst.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de ras el hanout een aantal keer gebruikt voor een stoofpot met rundvlees. Heerlijk! De pan word elke keer uitgelikt door mn gasten.



Ook heb ik de picadillo gebruikt voor het maken van fajita's. Was erg lekker. Kip met paprika en ui roerbakken met de kruiden op smaak en dan in een tortilla met verse guacamole en klein beetje zure room.



Ik heb meer potjes staan dus ben ook benieuwd naar andere recepten die forummers maken.



Ik gebruik ze graag omdat er geen zout en suiker inzit.
Alle reacties Link kopieren
quote:daardbei schreef op 23 april 2017 @ 19:21:

Ik heb alleen Al Andalus. En die gebruik ik veel! Ik ga er nog een paar bij halen, want vind het ideaal dat er geen zout bij zit (ivm kinderen) en alleen maar kruiden Wel even benieuwd waar je dit dan allemaal bij gebruikt.... Geen zout, zouden ze vaker moeten doen in mixen.
Zout vind ik zo bah.
Alle reacties Link kopieren
Toch moet je wel opletten! Niet alle Jonnie Boer mixen zijn zonder zout. Ik weet niet meer welke, maar wij hebben er eentje die wel gezouten is.
Ik geloof niet meer in sprookjes.
Alle reacties Link kopieren
ik heb het even bekeken op de website. Volgens mij zijn de Baharat en Carribean Spice met zout, de rest niet
quote:Troeteltje schreef op 24 april 2017 @ 09:28:

Zout vind ik zo bah.Ik vind zout zó lekker
Alle reacties Link kopieren
quote:Raveleijn schreef op 24 april 2017 @ 00:10:

[...]





Wel even benieuwd waar je dit dan allemaal bij gebruikt.... Geen zout, zouden ze vaker moeten doen in mixen.



Ja, zouden ze zeker vaker moeten doen.

Het hoofdingrediënt is komijnzaad en het is Moors/Spaans geïnspireerd. Dus het is lekker bij Spaanse gerechten, zoals een stoof met tomaten, kikkererwten en gehaktballetjes. Of alleen als kruidenmix door losse gehaktballetjes of kipdrumsticks. Of andere dingen waar komijnzaad lekker in is, zoals couscous bijv.
Alle reacties Link kopieren
De baharat zit geen zout in. Ik moet altijd nog zelf wat zout toevoegen.
Alle reacties Link kopieren
De Baharat is heerlijk, lekker zoet met een klein beetje pit. Beetje een zoetere variant van Ras El Hanout. Ik gooi het meestal door de couscous, soms door de yoghurt voor een yoghurtsausje, en soms meng ik het met vlees in bijvoorbeeld gevulde paprika.
I think I have a problem - I think I think too much.
Alle reacties Link kopieren
Vandaag de carribean spices gebruikt, die ik vorige week heb gekocht.

Even gegoogled en een recept van Jonnie geprobeerd.

Voor de verandering eens iets wat ik ook heel gemakkelijk kon.

Hele kip in blikje bruin bier.

Het is sowieso het grappigste recept wat ik ooit heb gemaakt, de kip zat echt op de kont in de oven, zittend op/in blikje bier.....

Recept in kort: helft van blikje bruin bier mengen met de spices en wat olijfolie, kip mee inwrijven en daarna rest van marinade in de kip gieten. Kip op het halfvolle blikje zetten en dan de oven in voor minstens uur. Door het bier werd het vlees van binnen niet droog....

Resultaat: geweldig lekkere, smaakvolle en smeuige kip , die echt helemaal op ging, en van jong tot oud hier met enthousiasme is ontvangen.... (zelfs door onze kritische flexitarier in het gezin)



Op naar het volgende probeersel....
Alle reacties Link kopieren
shichimi togarashi, voor sterk vlees, eendenborst , lam , ook lekker door een bal gehakt

Vadouvan, voor kip , dipsaus ,

Vijf kruidenpoeder , voor je kip van roti , over een eitje , zuinig gebruiken , smaak is nogal heftig

Al-Andalus , kruidenolie/dressings , lamsrack , gamba,s
eten moet je toch, kun je beter wat lekkers maken
quote:Raveleijn schreef op 05 mei 2017 @ 01:54:

Vandaag de carribean spices gebruikt, die ik vorige week heb gekocht.

Even gegoogled en een recept van Jonnie geprobeerd.

Voor de verandering eens iets wat ik ook heel gemakkelijk kon.

Hele kip in blikje bruin bier.

Het is sowieso het grappigste recept wat ik ooit heb gemaakt, de kip zat echt op de kont in de oven, zittend op/in blikje bier.....

Recept in kort: helft van blikje bruin bier mengen met de spices en wat olijfolie, kip mee inwrijven en daarna rest van marinade in de kip gieten. Kip op het halfvolle blikje zetten en dan de oven in voor minstens uur. Door het bier werd het vlees van binnen niet droog....

Resultaat: geweldig lekkere, smaakvolle en smeuige kip , die echt helemaal op ging, en van jong tot oud hier met enthousiasme is ontvangen.... (zelfs door onze kritische flexitarier in het gezin)



Op naar het volgende probeersel....Klinkt heerlijk!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven