Hoe van de fles af?

24-04-2017 07:27 59 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het maar lastig. Zoon ruim een jaar drinkt uit de fles. Ik ben al maanden bezig met oefenen met de babycup, 360 graden beker, beker met neusuitsparing, antilekding van avent, rietjesbeker van nuby ( dat werkt voor geen meter, ik krijg daar zelf amper iets uit. Je moet bijten en zuigen tegelijk ofzo). Niks werkt. Paar slokjes maar de helft gaat er lamgs, dan raakt hij gefrustreert en slaat beker weg. We oefenen ook in bad. Hij krijgt 3 keer per dag een fles. Naast die flessen krijgt hij 2/3 slokjes water binnen. Verder hoeft hij niks. Als ik fles afbouw ben ik bang dat hij te weinig vocht krijg. Maar mijn nichtje heeft te lang fles gehad en heeft nu problemen met mondmotoriek.

Dat wil ik liefst ook voorkomen.

Wat kan ik nog meer proberen? Een tuitbeker? Welke? Een rietjesbeker die simpel werkt, welke?

Cold turkey van die fles af?
De natuur heeft dingen zo ontworpen dat ze kloppen. Wij als mens grijpen diepgaand in in die natuur. Met flessen en spenen etc. Nou vind ik dat best prettig want zonder fles hadden twee van mijn kinderen het niet overleefd. En dat kan in onze moderne tijd nou ook weer niet de bedoeling zijn.



Ik vind dus dat je al die hulpmiddelen best kunt gebruiken hoor. Jammer is alleen dat we daarbij de ontwerpen van de natuur om zeep helpen omdat we ons niet meer verdiepen in de natuur. En door het negeren van natuurlijke veranderingen aandoeningen laten ontstaan. Dat kinderen en foute mondmotoriek/slikreflex ontwikkelen door de manier waarop ouders hun kinderen voeden. Dat er spraakgebreken ontstaan door de veel en te lang speen gebruik. Etc. Als je dat kunt voorkomen dan die je dat toch?
Wij zijn als mens net zo goed natuur De mens buiten de natuur plaatsen is onlogisch. Iedere verandering die wij aanbrengen is natuur, omdat wij onderdeel van die natuur zijn. Als je meent dat de natuur dingen zo heeft ontworpen dat ze kloppen en dat wat mensen doen dus niet klopt, dan zou dat betekenen dat je jouw kinderen buiten de natuur geplaatst hebt door ze niet te laten sterven. Je weet niet wat daar de gevolgen van zijn geweest, want je hebt geen zicht op die gevolgen.



Het is vervelend als er negatieve bijkomstigheden zijn van het gebruik van bepaalde dingen en als je ze kan voorkomen is dat prettig. En als je dat niet doet, is er ook geen man overboord, dan los je die problemen weer op. Ik zou geen fundamentele filosofie bij triviale dingen als bekers en flessen halen, daar wordt het er niet inzichtelijker op
Alle reacties Link kopieren
Ik vind zelf de Munchkin 360 cup ideaal. Mn zoontje drinkt er al uit vanaf 6 maanden.

Ik heb geen ervaring met de van Avent, maar heb wel gelezen dat ze daar veel moeilijker drinken uit krijgen inderdaad.

En anders even wachten, komt wel. Misschien is hij nu even druk bezig met andere ontwikkelingen.
quote:Pantax schreef op 24 april 2017 @ 11:03:

Wij zijn als mens net zo goed natuur De mens buiten de natuur plaatsen is onlogisch. Iedere verandering die wij aanbrengen is natuur, omdat wij onderdeel van die natuur zijn. Als je meent dat de natuur dingen zo heeft ontworpen dat ze kloppen en dat wat mensen doen dus niet klopt, dan zou dat betekenen dat je jouw kinderen buiten de natuur geplaatst hebt door ze niet te laten sterven. Je weet niet wat daar de gevolgen van zijn geweest, want je hebt geen zicht op die gevolgen.



Het is vervelend als er negatieve bijkomstigheden zijn van het gebruik van bepaalde dingen en als je ze kan voorkomen is dat prettig. En als je dat niet doet, is er ook geen man overboord, dan los je die problemen weer op. Ik zou geen fundamentele filosofie bij triviale dingen als bekers en flessen halen, daar wordt het er niet inzichtelijker op

Eens, maar met de hedendaagse kennis is het niet moeilijk om zo snel mogelijk weer aan te sluiten bij de mogelijkheden die de natuur ons biedt.



Verder snap ik niet dat er zo op mij wordt ingehakt. TO wil van de fles af, er zijn mensen die zeggen dat lekker zo te laten. En dan mag ik niet oordelen over hen en zij wel over mij? Is toch de wereld op zijn kop?
Och nee, het is helemaal niet mijn bedoeling om op je in te hakken! Ik zou het alleen niet zo ingewikkeld maken: het kind drinkt nog niet uit een beker, nou, dan niet. Dat komt vanzelf wel. Bied je kind af en toe wat water uit een beker aan, dan leert het er vanzelf wel uit drinken. En of een kind een speen heeft is ook niet zo belangrijk; we doen dingen niet zoals 20.000 jaar geleden en dat is helemaal prima.
Hier is het min of meer vanzelf gegaan. Vanaf zes maanden geoefend met tuitbeker en normale beker. Ging heel lang moeizaam, maar ineens hadden ze het door en de jongste (net een jaar) drinkt nu moeiteloos uit de antilekbeker. Daarnaast krijgt ze nog twee flessen per dag. Zal binnenkort eens kijken of ze de melk ook uit de beker wil drinken. Maar ik heb daar niet zo'n haast mee verder. Oudste was met anderhalf helemaal van de fles af.



Rietjesbeker had mijn oudste echt pas door toen ze tegen de twee jaar was, maar dat verschilt geloof ik heel erg per kind.
Alle reacties Link kopieren
quote:sssssst schreef op 24 april 2017 @ 07:56:

[...]



Oneens, ik heb het idee dat ouders te laat beginnen met de beker aanbieden. Hier waren ze met een jaar ongeveer van de fles af en met twee jaar van de tuitbeker.



Helemaal mee eens! Ik zie het overal om me heen .. Wij zijn bewust bij 7-8 maanden begonnen met oefenen. Hij drinkt vanaf 13,5 maand alle dranken overdag uit een beker . Zelf ! Moet er wel bij blijven :p als we weggaan heb ik een anti lek drinkbeker en smorgens in bed nog een fles melk omdat hij dan vaak nog weer verder slaapt daarna.



Maar goed dit geldt niet voor TO, gewoon blijven oefenen dan komt het vast vanzelf
Mijn dochter dronk voor haar 1e verjaardag uit een beker. Maar ze had wel tot 4 nog behoefte aan een avondfles. Het 1 sluit het ander toch niet uit?
quote:hannaeva schreef op 24 april 2017 @ 16:45:

Mijn dochter dronk voor haar 1e verjaardag uit een beker. Maar ze had wel tot 4 nog behoefte aan een avondfles. Het 1 sluit het ander toch niet uit?Vind ik ook.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven