Geld & Recht alle pijlers

Gierige acties deel VI

17-01-2017 22:15 2994 berichten
Deel I, II, III,IV en deel V zijn een groot succes.

We gaan hier verder met het beschrijven van gierige acties. Dit topic is vooral bedoeld voor verhalen maar laten we het vooral gezellig houden









Link naar deel V

Link naar deel IV

Link naar deel III

Link naar deel II

Link naar deel I
quote:Troeteltje schreef op 24 april 2017 @ 15:47:

[...]



Dat bepalen de HEMA's waarschijnlijk niet lokaal, wel landelijk. Dus opgelegde regel vermoed ik.

Ja maar dat vind ik echt stom.Ik heb het eens aan de kassiere van een supermarkt gevraagd.Ik had een net sinaasappelen en 1 daaruit had een vieze plek,had ik niet gezien maar kassiere gelukkig wel.Ik vroeg wat ze dus daarmee gingen doen.Weggooien zei ze.Ik zei mag je dan niet de goede sinaasappels op een fruitschaal voor het personeel leggen.Nee supermarktbeleid dus.

Misschien moet aan die verspilling politiek iets doen want dat is ook niet pro milieu.

Ik zou nooit goede etenswaar weggooien,gewoon lekker in een schaal in de kantine leggen.Het beleid zou me de pot op kunnen en als ze me daarom zouden ontslaan zou ik er een rechtszaak van maken en de hele media inschakelen voor deze verspilling.
Alle reacties Link kopieren
quote:Lady_Vintage schreef op 24 april 2017 @ 16:01:

[...]





Huh? Hoe kom je erbij om zo'n vraag te stellen?!



Daarnaast vind ik dat je een bijzondere conclusie trekt aan de hand van bewust omgaan met het geven van cadeautjes.Haha, wellicht bedoelt ze ivm het niet meer meedoen met groepscadeautjes en geen gehoor geven aan de vraag naar geld, wanneer ik niet heb gevraagd wat iemand wil hebben.
Spijt is verstand dat te laat komt
quote:Lady_Vintage schreef op 24 april 2017 @ 16:01:

[...]





Huh? Hoe kom je erbij om zo'n vraag te stellen?!



Daarnaast vind ik dat je een bijzondere conclusie trekt aan de hand van bewust omgaan met het geven van cadeautjes.Hoe komt dat? Ik denk te lezen dat juist jij conclusies trekt. Ikke niet.
quote:miza schreef op 24 april 2017 @ 16:02:

@ Troeteltje: Dankjewel !

En natuurlijk mag je dat vragen; we hadden nog een kinderwens. We beknibbelen inderdaad op bepaalde zaken; we wonen tamelijk klein (maar wel heel fijn!), gaan niet naar pretparken of op vakantie voorlopig (vanaf volgend jaar ben ik klaar met mijn studie en ga ik ook werken en kan het wellicht wel), maar pakken zaken wel anders aan zodat het leuk blijft. Ieder kind kan op een activiteit/sport, ze kunnen op zwemles, en we gaan heel veel op pad met mooi weer. Ook via vakantieveilingen pik ik er vaak leuke deals uit voor grote speeltuinen e.d. Ik mis soms wel de luxe die we hadden voordat we kinderen hadden, maar het is tijdelijk tot ik werk even krap. Tot die tijd improviseren we Fijn dat jullie dat zo goed lukt. En zwanger van de 3e én studie doen. Knap hoor. Je lijkt me een bezige bij.
quote:Habbekratz schreef op 24 april 2017 @ 16:02:

[...]



Ja maar dat vind ik echt stom.Ik heb het eens aan de kassiere van een supermarkt gevraagd.Ik had een net sinaasappelen en 1 daaruit had een vieze plek,had ik niet gezien maar kassiere gelukkig wel.Ik vroeg wat ze dus daarmee gingen doen.Weggooien zei ze.Ik zei mag je dan niet de goede sinaasappels op een fruitschaal voor het personeel leggen.Nee supermarktbeleid dus.

Misschien moet aan die verspilling politiek iets doen want dat is ook niet pro milieu.

Ik zou nooit goede etenswaar weggooien,gewoon lekker in een schaal in de kantine leggen.Het beleid zou me de pot op kunnen en als ze me daarom zouden ontslaan zou ik er een rechtszaak van maken en de hele media inschakelen voor deze verspilling.Begrijp je, en je hebt gelijk. Echter je baan aan de wilgen hangen voor een stuk fruit met een plekje doet niet iedereen. En ook dat vind ik begrijpelijk.
quote:miza schreef op 24 april 2017 @ 16:03:

[...]





Haha, wellicht bedoelt ze ivm het niet meer meedoen met groepscadeautjes en geen gehoor geven aan de vraag naar geld, wanneer ik niet heb gevraagd wat iemand wil hebben.Ik wist niet dat mee kunnen doen aan groepscadeautjes tegenwoordig een must is om een kind op de wereld te mogen zetten
Alle reacties Link kopieren
Heb een nieuwe kennis waar ik overlaatst voor het eerst iets mee ging doen. We gingen eerst uit eten en vervolgens naar de film.

Ik had alleen een hoofdgerecht (ben een kleine eter) en zij ook een voorgerecht en nagerecht. Ik heb 2 Spa blauw gedronken en

zij 3 wijn, 1 Spa Blauw en nog een Irish coffee. Ze stelde voor om de rekening te splitsen, ik durfde geen nee te zeggen maar had

wel zoiets van dat zou ik zelf nooit doen. Vervolgens reden we naar de bioscoop (40 km enkele reis) en betaalde ze alles voor zich

zelf. Ik zou zoiets hebben van ‘jij hebt al gereden, ik betaal de parking (bijvoorbeeld) wel’.

Het gaat mij niet om het geld maar ik kan er niet zo goed tegen dat mensen zo gierig zijn.

Ik begrijp namelijk wel uit haar verhalen dat ze altijd zo gierig is, nooit fooi geven, alles te duur vinden enz enz. (terwijl ze het financieel

niet eens zo slecht hebben)
quote:Troeteltje schreef op 24 april 2017 @ 16:11:

[...]



Hoe komt dat? Ik denk te lezen dat juist jij conclusies trekt. Ikke niet.quote:Overigens uit pure interesse: als budget beperkt en beknibbelen een must is, dan toch 3e op komst?



Conclusie: je budget is beperkt

Conclusie: beknibbelen is een must



Echt, jij hebt de helft van de tijd niet in de gaten hoe ontzettend lomp je hier overkomt. Ik vind het echt belachelijk dat je aan iemand vraagt waarom ze een derde kind krijgen als ze op basis van jouw conclusie daar te weinig geld voor hebben.



Maar goed, laten we niet verder off topic gaan.
Alle reacties Link kopieren
quote:Miriam1981 schreef op 24 april 2017 @ 16:20:

Heb een nieuwe kennis waar ik overlaatst voor het eerst iets mee ging doen. We gingen eerst uit eten en vervolgens naar de film.

Ik had alleen een hoofdgerecht (ben een kleine eter) en zij ook een voorgerecht en nagerecht. Ik heb 2 Spa blauw gedronken en

zij 3 wijn, 1 Spa Blauw en nog een Irish coffee. Ze stelde voor om de rekening te splitsen, ik durfde geen nee te zeggen maar had

wel zoiets van dat zou ik zelf nooit doen. Vervolgens reden we naar de bioscoop (40 km enkele reis) en betaalde ze alles voor zich

zelf. Ik zou zoiets hebben van ‘jij hebt al gereden, ik betaal de parking (bijvoorbeeld) wel’.

Het gaat mij niet om het geld maar ik kan er niet zo goed tegen dat mensen zo gierig zijn.

Ik begrijp namelijk wel uit haar verhalen dat ze altijd zo gierig is, nooit fooi geven, alles te duur vinden enz enz. (terwijl ze het financieel

niet eens zo slecht hebben)Cursusje assertiviteit zou niet verkeerd zijn denk ik zomaar. Je hebt gelijk hoor, dat het van haar niet netjes is, maar er achteraf over klagen helpt niet, je zult echt ter plekke moeten zeggen 'nee ik heb minder gegeten dus ik betaal dit (+ wat fooi) en de rest is voor jou' en 'wil jij het parkeren afrekenen, dan betaal ik de brandstof van de rit'.
Alle reacties Link kopieren
Over de hema: ik heb daar toevallig een aantal jaar gewerkt. Eerst was het zo dat alles wat kapot viel (zoals die paashaasjes) of overgebleven seizoendingen (zoals overgebleven chocoladeletters) dat je die mocht opeten of meenemen. Maar daar werd veel misbruik van gemaakt. Mensen die zin hadden in chocola maakten 'per ongeluk' iets stuk of hielden expres chocoladeletters achter. Dit heb ik ook zelf veel gezien. Daarom is maar besloten dat dit niet meer mag.



Over het argument om het dan aan de voedselbank te geven; daar hebbem wij het ook wel eens over gehad maar daar zijn hele strenge regels voor! (Mijn hema was op het station dus viel onder ns, misschien verschilt dat). Wij mochten ook geen overgebleven croissants weggeven terwijl het er vaak wel tientallen konden zijn. Dit heeft inderdaad met wetgeving te maken.
quote:Lady_Vintage schreef op 24 april 2017 @ 16:21:

[...]





[...]





Conclusie: je budget is beperkt

Conclusie: beknibbelen is een must



Echt, jij hebt de helft van de tijd niet in de gaten hoe ontzettend lomp je hier overkomt. Ik vind het echt belachelijk dat je aan iemand vraagt waarom ze een derde kind krijgen als ze op basis van jouw conclusie daar te weinig geld voor hebben.



Maar goed, laten we niet verder off topic gaan.[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 24-04-2017 16:57
Reden: op de man
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
quote:Pieps2016 schreef op 23 april 2017 @ 21:20:

Heb je ook een dagteller in een Astra uit 97?



ja hoor, zeker weten! heb er zelf 1 gehad...



er staan in t midden van je klokken als t goed is 2 rijtjes met lopende cijfertjes. De bovenste is je km stand. De onderste je dagteller
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Alle reacties Link kopieren
quote:_Marana_ schreef op 24 april 2017 @ 16:24:

[...]



Cursusje assertiviteit zou niet verkeerd zijn denk ik zomaar. Je hebt gelijk hoor, dat het van haar niet netjes is, maar er achteraf over klagen helpt niet, je zult echt ter plekke moeten zeggen 'nee ik heb minder gegeten dus ik betaal dit (+ wat fooi) en de rest is voor jou' en 'wil jij het parkeren afrekenen, dan betaal ik de brandstof van de rit'.



Zou me niks verwonderen als de kennis de fooi van Miriam in mindering zou brengen op haar deel van de rekening.



In zo'n gevallen is het mss beter om na de rekening nog apart wat in de fooienpot te gooien.
Alle reacties Link kopieren
quote:Fishie44 schreef op 24 april 2017 @ 16:28:

Over de hema: ik heb daar toevallig een aantal jaar gewerkt. Eerst was het zo dat alles wat kapot viel (zoals die paashaasjes) of overgebleven seizoendingen (zoals overgebleven chocoladeletters) dat je die mocht opeten of meenemen. Maar daar werd veel misbruik van gemaakt. Mensen die zin hadden in chocola maakten 'per ongeluk' iets stuk of hielden expres chocoladeletters achter. Dit heb ik ook zelf veel gezien. Daarom is maar besloten dat dit niet meer mag.



Over het argument om het dan aan de voedselbank te geven; daar hebbem wij het ook wel eens over gehad maar daar zijn hele strenge regels voor! (Mijn hema was op het station dus viel onder ns, misschien verschilt dat). Wij mochten ook geen overgebleven croissants weggeven terwijl het er vaak wel tientallen konden zijn. Dit heeft inderdaad met wetgeving te maken.



In de supermarkt waar ik ooit werkte moesten we 's avonds brood en aanverwanten kapot stampen om te voorkomen dat het uit de vuilcontainers zou gevist worden.



Oud brood meegeven met mensen voor de dieren mocht ook niet want men zou het wel 's zelf kunnen opeten en er ziek van worden.

Idem idd voor voedselbanken etc.



Pakjes voorverpakte vleeswaren moesten we open trekken en in een bak gooien en detergent oid over sproeien.



Geloof dat detergent over eten bij de McDo ook gedaan wordt.
quote:Troeteltje schreef op 24 april 2017 @ 16:13:

[...]



Begrijp je, en je hebt gelijk. Echter je baan aan de wilgen hangen voor een stuk fruit met een plekje doet niet iedereen. En ook dat vind ik begrijpelijk.Goed voedsel weggooien doe ik niet vind ik echt een no go. Ook al is het beleid dan moet dat maar voor gerecht en in de media komen. Als ik daarvoor een baan zou kwijtraken so be it maar ik hoop dat er dan zoveel aandacht aan dat voedselverspillingsbeleid is gevestigd dat dat beleid teniet zal moet worden gedaan.
quote:MonicaG schreef op 24 april 2017 @ 16:35:

[...]





In de supermarkt waar ik ooit werkte moesten we 's avonds brood en aanverwanten kapot stampen om te voorkomen dat het uit de vuilcontainers zou gevist worden.



Oud brood meegeven met mensen voor de dieren mocht ook niet want men zou het wel 's zelf kunnen opeten en er ziek van worden.

Idem idd voor voedselbanken etc.



Pakjes voorverpakte vleeswaren moesten we open trekken en in een bak gooien en detergent oid over sproeien.



Geloof dat detergent over eten bij de McDo ook gedaan wordt.

Familie van mij werkte op de politie academie.Elke vrijdag nam ze 2 hele grote bedrijfsvuilniszakken met overgebleven brood mee voor de paarden. Beter dan weggooien in ieder geval.

En ik weet dat het personeel van de bakker hier ook overgebleven brood/broodjes van de dag mee mag nemen naar huis. Scheelt dat dat een zelfstandige ondernemer is denk ik. Die verspillen niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:Troeteltje schreef op 24 april 2017 @ 15:46:

[...]



Klinkt alsof jullie het prima aanpakken zo en in mijn ogen niemand te kort doen. Goed van jullie dat jullie geleerd hebben op te komen voor eigen beurs.



Overigens uit pure interesse: als budget beperkt en beknibbelen een must is, dan toch 3e op komst? Meer energie ga ik er niet aan verspillen....
Klopt, grote supermarkten zoals de AH geven niks aan de voedselbank omdat ze bang zijn voor rechtzaken als iemand er ziek van zou worden.

Het wordt allemaal naar een grote verwerker die er compost of diervoeder van maakt.

Het is zelfs zo erg dat de AH liever een complete partij groente of fruit als afval doorverkoopt ipv dat het goedkoop in de aanbieding gaat.

Als het zogenaamd bedorven is betaalt de verzekering voor de geleden schade en ze kunnen het alsnog voor compost verkopen.



En ondertussen doet de AH tegen de klanten dat ze tegen voedselverspilling zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een tijdje bij la Place gewerkt. Bleef dagelijks enorm veel over, maar moest weg ivm wat hierboven al genoemd is.

Er stond voor de deur van die la Place een vaste straatkrantverkoper en teamleider was daar door de jaren heen bevriend mee geraakt. Ze hadden daarom de deal gemaakt dat alle broodjes die op onze afdeling overbleven aan het eind van de dag met hem mee gingen naar het daklozencentrum waar hij 's nachts sliep om daar uit te delen, op voorwaarde dat hij daar vertelde dat hij ze uit de vuilcontainer gejat had .
quote:Starshine-2 schreef op 24 april 2017 @ 17:32:

Klopt, grote supermarkten zoals de AH geven niks aan de voedselbank omdat ze bang zijn voor rechtzaken als iemand er ziek van zou worden.

Het wordt allemaal naar een grote verwerker die er compost of diervoeder van maakt.

Het is zelfs zo erg dat de AH liever een complete partij groente of fruit als afval doorverkoopt ipv dat het goedkoop in de aanbieding gaat.

Als het zogenaamd bedorven is betaalt de verzekering voor de geleden schade en ze kunnen het alsnog voor compost verkopen.



En ondertussen doet de AH tegen de klanten dat ze tegen voedselverspilling zijn.Nou de AH hier prijst regelmatig 35% af en spullen die uit het assortiment gaan kun je voor 50% korting kopen.
quote:Habbekratz schreef op 24 april 2017 @ 18:03:

[...]



Nou de AH hier prijst regelmatig 35% af en spullen die uit het assortiment gaan kun je voor 50% korting kopen.Dat zijn enkele spullen vaak, niet enorme partijen aardbeien die door een tikfoutje veel te groot besteld zijn.
quote:mimarr schreef op 24 april 2017 @ 17:52:

Ik heb een tijdje bij la Place gewerkt. Bleef dagelijks enorm veel over, maar moest weg ivm wat hierboven al genoemd is.

Er stond voor de deur van die la Place een vaste straatkrantverkoper en teamleider was daar door de jaren heen bevriend mee geraakt. Ze hadden daarom de deal gemaakt dat alle broodjes die op onze afdeling overbleven aan het eind van de dag met hem mee gingen naar het daklozencentrum waar hij 's nachts sliep om daar uit te delen, op voorwaarde dat hij daar vertelde dat hij ze uit de vuilcontainer gejat had .Een teamleider naar mijn hart
Alle reacties Link kopieren
quote:Starshine-2 schreef op 24 april 2017 @ 17:32:

Klopt, grote supermarkten zoals de AH geven niks aan de voedselbank omdat ze bang zijn voor rechtzaken als iemand er ziek van zou worden.

Het wordt allemaal naar een grote verwerker die er compost of diervoeder van maakt.

Het is zelfs zo erg dat de AH liever een complete partij groente of fruit als afval doorverkoopt ipv dat het goedkoop in de aanbieding gaat.

Als het zogenaamd bedorven is betaalt de verzekering voor de geleden schade en ze kunnen het alsnog voor compost verkopen.



En ondertussen doet de AH tegen de klanten dat ze tegen voedselverspilling zijn.Ik zie bij de AH in ons dorp geregeld een busje van de voedselbank staan. En toen ze een paar weken dicht gingen wegens verbouwing werd er op een aantal dingen korting gegeven, maar veel ook niet omdat het aan de voedselbank werd gegeven.
quote:mimarr schreef op 24 april 2017 @ 17:52:

Ik heb een tijdje bij la Place gewerkt. Bleef dagelijks enorm veel over, maar moest weg ivm wat hierboven al genoemd is.

Er stond voor de deur van die la Place een vaste straatkrantverkoper en teamleider was daar door de jaren heen bevriend mee geraakt. Ze hadden daarom de deal gemaakt dat alle broodjes die op onze afdeling overbleven aan het eind van de dag met hem mee gingen naar het daklozencentrum waar hij 's nachts sliep om daar uit te delen, op voorwaarde dat hij daar vertelde dat hij ze uit de vuilcontainer gejat had .Zo fijn als mensen af en toe buiten de regeltjes om willen denken. Zo zat ik ooit op een vlucht naar de VS waar al het eten (dus ook alle voorverpakte producten als mueslirepen) bij aankomst weggegooid moesten worden vanwege de wetgeving in de VS. Grap was dat je het gros van al die producten als toerist dus wel gewoon mocht invoeren. Dus vlak voor het landen kwam de stewardess bij mij en mijn reisgenoten (toendertijd allemaal studenten) langs om onze tassen letterlijk helemaal vol te proppen met mueslirepen, snickers, koekjes, etc. Duane keek er inderdaad niet van op of om en wij hebben de rest van de reis geen snacks meer hoeven kopen.
Alle reacties Link kopieren
Haha wat leuk the-dowager! Dat zet de luchtvaartmaatschappij ook meteen in een goed daglicht, win-win-situatie!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven