Baby's maart/april 2016

17-04-2016 14:23 2831 berichten
Alle reacties Link kopieren
2 weken terug ben ik bevallen van een prachtige dochter. Ik heb al een zoon van 19 maanden.

Het lijkt me leuk om te schrijven met andere moeders over de eerste periode met je kind.



Ik zal beginnen. Dochter is een heerlijk kind dat nog lekker bij me wil zijn. Slapen in bed of box wil maar kort lukken, op mij kan ze uren slapen. Heel gezellig maar lastiger omdat ik al een kind heb rond lopen. Lang leve de draagdoek dus haha. Zoon heeft dit ook de eerste 11-12 weken gedaan dus hoop dat dit met haar ook tijdelijk is met het oog op de crèche. Verder drinkt ze goed aan de borst en komt 's nachts nog voor 2 voedingen.

Mijn zoon is super lief voor haar. Nog geen teken van jaloezie en hij wil steeds kusjes geven aan haar.



Lijkt me leuk ervaringen te delen!
Alle reacties Link kopieren
@fleet: haha, ja hé, hier nu opnieuw in een andere zetel, hop er in als ik mijn rug draai, of halverwege de trap... je schrikt idd wel even. hoog tijd om ook het naar beneden gaan te oefenen!!!



@lopen: hier meer en meer alleen... als ze nu iets moet overbruggen is het nu 70/30 ipv 99/1 kruipen/wandelen zelfs als ze het beseft, dus fleet, binnenkort zal dat ook wel hard gaan!

@schoentjes: schoentjes mogen wel nog "zachte zolen" hebben, dat is beter om hun stabiliteit te oefenen... dus als die sierschoentjes zo zijn is dat prima hoor
Bij ons heeft de fysio gezegd schoenen met sterke zool te kopen, omdat zoontje een beetje hypermobiel is. Verder zoveel mogelijk op blote voeten.
Alle reacties Link kopieren
ah... ik dacht dat net bobuxen en schoenen met slappe zolen net beter waren om spieren te oefenen (omdat dit meeste lijkt op blote voeten lopen)...

wij hebben beide, en met de harde gaat stappen echt wel moeilijk...
Ja, ik snap je idee helemaal, snap intuïtief die stevige zool ook niet helemaal. Misschien dat je minder snel door je enkel kunt gaan?
Alle reacties Link kopieren
geen idee wat het achterliggende idee dan is hoor...

idd misschien voor meer stabiliteit, maar ik merk bij dochter dat ze eigenlijk net meer over haar voeten struikelt omdat ze niet kan afrollen...
Ja, mijn zoontje tilt zijn voeten er ook zo grappig mee op



Zoontje ligt momenteel op zijn buik te slapen. Dat gebeurt incidenteel, als hij in zijn slaap op zijn buik draait. Ik krijg hem nooit zelf zo in slaap, want hij drukt zich dan automatisch op. Herkenbaar? Of hoe doen jullie dat? Hij slaapt volgens mij beter/dieper zo.
Alle reacties Link kopieren
haha marie, ja herkenbaar hoor: buik, zij, rug, in kruiphouding (op buik, met knieen onder zich), zich vasthoudend aan de spijlen,... alles kan hier

ze zijn oud genoeg om hun hoofd goed te leggen, dus je moet je er geen zorgen in maken
Alle reacties Link kopieren
gisteren prikjes bij CB... reageert er redelijk goed op, een beetje hangerig, en wat verhoging, maar het valt al bij al nog mee...

blijft wel een mager latje, onze dochter: 72cm en 7.8kg
Alle reacties Link kopieren
Hier was het een kwestie was wennen de schoenen. Eerst vond hij het verschrikkelijk. Nu weet hij dat we naar buiten gaan als hij ze aan heeft. En naar buiten gaan is leuk, dus komt hij te pas en te onpas aanzetten met zijn schoenen.



Buikslapen lijkt me ondertussen geen probleem hoor. Mijn zoontje slaapt sinds oktober op zijn buik. Wij leggen hem op zijn rug neer, hij draait zelf naar zijn buik toe. Of op zijn zij, of op zijn knieeen.



Boekjes brengen doet zoonlief trouwens ook. Hij wil graag dat ze gelezen worden, maar is soms zo ongeduldig dat hij zelf snel de bladzijden omslaat. Of het volgende alvast haalt. Als we eenmaal beginnen met lezen vind hij het leuk. Soms lezen we doordat hij aan de bladzijden zit dezelfde pagina een keer of 10. Maakt hem niet uit.



Mistiek; inderdaad een mager latje. Hier was de uk 9 a 10 kilo toen hij net zo lang was. Over 2 weken mogen we weer voor de voorlopig laatste prikken.
Dank allemaal!



@marie: ik zou me niet zo'n zorgen maken hoor. hier ook eentje die op z'n buik rolt. volgens mij kan het nu niet meer zoveel kwaad



@bobo: wat lief! ik ben al een paar keer vergeten de schoentjes aan te trekken. laatste keer op kinderboerderij wilde zoon ook ineens aan het handje stappen, maar om 'm nou in z'n sokken over dat gras te laten hobbelen... ;)



Ik ga ivm herkenbaarheid een nieuwe nick aanmaken. Jullie horen van me!
Dank allemaal!



@marie: ik zou me niet zo'n zorgen maken hoor. hier ook eentje die op z'n buik rolt. volgens mij kan het nu niet meer zoveel kwaad



@bobo: wat lief! ik ben al een paar keer vergeten de schoentjes aan te trekken. laatste keer op kinderboerderij wilde zoon ook ineens aan het handje stappen, maar om 'm nou in z'n sokken over dat gras te laten hobbelen... ;)



Ik ga ivm herkenbaarheid een nieuwe nick aanmaken. Jullie horen van me!
Alle reacties Link kopieren
Ben ik weer
Grappig hoe jullie mijn berichtje mbt op buik slapen allemaal anders interpreteren dan ik hem bedoeld had Ik wil hem namelijk juist vaker op zijn buik laten slapen, maar ik zou niet weten hoe, omdat hij zich meteen opdrukt als ik hem op die manier weg leg. Blijven jullie kindjes wel rustig liggen, of slapen ze ook alleen op hun buik doordat ze naar hun buik draaien in hun slaap?



Laura, grote Katy Perry fan dus? Is het nieuws mbt je zwangerschap al een beetje geland?



MissTiek: Gelukkig had je dochter niet te veel last van de prikjes. Moet wel een leuk gezicht zijn, zo'n kleintje aan de wandel. Heel anders dan mijn ventje van ruim 11 kg en 80 cm.



Bobo, wat een leuk kereltje heb je toch! Het is echt al een wijs mannetje he?
Alle reacties Link kopieren
haha, ah idd verkeerd geïnterpreteerd dus

wij leggen dochter op haar rug in bed, draait zichzelf (bijna direct) daarna hoe ze het wil ... dus leve de slaapzak, anders woelt ze zich gegarandeerd bloot (en dat draaien enkeren kan wel een half uur duren als ze haar goeie positie niet vindt :p

zou hem dus gewoon laten liggen marie, hij zal zichzelf wel goed leggen



koorts van de prikjes zijn al voorbij... enkel gisterochtend wat verhoging... nu nog afwachten of ze eventueel binnen 2 weken nog koorts maakt van haar andere prik (was een mogelijkheid volgens cb)

idd, is leuk hoor, haar te zien wandelen ... soms wat minder, want veel mensen schatten haar maar een maand of 6-9 :p ... dat ze maar 2 tanden heeft helpt natuurlijk niet met haar leeftijd correct te schatten



boekjes kijken/lezen is echt geen succes hier... stilzitten wil ze niet en wachten tot ik klaar ben met lezen al helemaal niet... boekje moet open-dicht-open-dicht-open-dicht... maar geen interesse wat er nu precies in staat...

met een bal, een glijbaan, een potje en een lepel om te roeren, doosjes,... kun je haar dan weer uren plezieren
Alle reacties Link kopieren
@bobo: schoenen vindt ze wel leuk hier... doet ze ook heel graag uit, en probeert ze zelfs zelf weer aan te doen! ze weet perfect dat de schoenen voor haar voeten zijn... ook als je met haar jas aankomt, wordt ze helemaal enthousiast, dan weet ze ook dat ze naar buiten mag (en steekt ze flink één voor één haar armen uit om in de mouwen te steken)

en als papa z'n jas aandoet om naar het werk te vertrekken (ik vertrek meestal wat later), dan zwaait ze hem uit
Alle reacties Link kopieren
@marie: niet eens maar LBB was al bezet en ik wilde na 2.500 berichten toch wel iets dat refereerde naar m'n vorige account



nieuws is nog niet echt geland, maar ben best wel misselijk, haha (oja, zó voelde dat dus). we willen het voorlopig ook nog even voor onszelf houden, in ieder geval tot de tien weken-echo
Alle reacties Link kopieren
O zo, Marie. Ik leg hem gewoon op zijn rug neer. Als ik hem op zijn buik leg druk hij zich inderdaad op. Eigenlijk gaat het net zoals Mistiek beschrijft.



Zoonlief is inderdaad een wijs kereltje. Hij neemt alles in zich op. Soms lijkt hij al echt verbindingen te kunnen leggen tussen de dingen. Ik verbaas me er continu over. Nooit gedacht dat een 1 jarige al zoveel zou kunnen/begrijpen.
Alle reacties Link kopieren
@bobo: hier ook veel verbazing hoor... toch ongelooflijk hoe ze in 1 jaar tijd van "hulpeloos wezen" al echt verbanden kunnen leggen en dingen begrijpen en zo...
Begrijpelijk Laura. Hopelijk blijft de misselijkheid beperkt en is het zó tijd voor de echo.



Hier snapt zoontje nu het opstapelen van bekertjes op elkaar om een toren te maken. En hij geeft soms z'n vork of lepel bewust terug, zodat wij er een hapje op kunnen doen. Hij heeft ook wel goed door wanneer we naar werk gaan, maar zwaaien doet hij nog niet echt. Zeker bijzonder wat ze allemaal al kunnen met één jaar
Alle reacties Link kopieren
@marie zoon start hier ook op zn buik ingestopt met zn knuffels om zich heen

Gedurende de nacht draait hij wel een paar keer op zn buik ik denk ook dat hij dan echt dieper/lekkerder slaapt !
Alle reacties Link kopieren
Sinds een paar weken slaapt dochter ook voornamelijk op haar buik. Is eigenlijk begonnen toen ze weer eens verkouden was. Ook heel fijn, elke dag zit haar hoeslaken vol snot. Ik had er eerst nog een hydrofiele luier maat XL omheen, maar daar ben ik maar mee gestopt. Het was niet zo dat ze netjes met haar hoofd daarop bleef liggen, dus ik kon steeds twee dingen verschonen.

We leggen haar wel op haar rug neer, maar ze gaat altijd meteen weer zitten en spelen. En blijkbaar valt ze uiteindelijk op haar buik in slaap. Wel helaas na wat jammeren. Hoewel ze vandaag meteen ging slapen!



Verder heeft dochter ontdekt dat ze haar vinger in haar neus kan stoppen. Ze bleef eergisteren echt een tijdje zo zitten. Mafkees



Vandaag is ze voor het eerst zelf gaan staan, wel optrekken aan papa's benen en dan ook vasthouden. Maar het begin is er!



Bobo, ik vind het ook zo verwonderlijk hoe snel de ontwikkeling gaat. Een jaar geleden was ze een hulpeloos fragiel wezentje en kijk nu eens!

Grapjes maken, ondeugend doen... Zo genieten! Ben zo trots! Op het kdv is ze ook helemaal in haar hum, zit lekker in haar vel. Op drukke dagen schuift ze gewoon de groep door, haar eigen ding aan het doen, maar zeker ook contact zoeken met andere kindjes. Het kan haar niet gek genoeg gaan. Gister had ze een knutselwerkje geverfd, heb een filmpje toegestuurd gekregen hoe ze met het kwastje verft. Al best knap hoe haar fijne motoriek is!



Laura, vervelend dat je misselijk bent. Hopelijk is die periode snel voorbij!

Misstiek, zeker een slanke den! denk dat onze uk nu zo'n 72 cm is, maar ze was begin februari al bijna 8 kg. Geen idee hoeveel nu... Er zitten genoeg vetjes aan :-)
Alle reacties Link kopieren
hahahaha Despie... die vinger in de neus... hier zijn het de oren die ontdekt zijn... en gaat dochter regelmatig met haar vingers in haar oren zitten, en dan vragen wij altijd 'is er veel lawaai'? nu doet ze het dus ook al spontaan op het woord lawaai

Waaw, schilderen despie, dat klinkt echt wel leuk!



en kattekwaad... amai! deuren openen en alles uithalen (gisteren nog in de opvang was ze er in geslaagd de deur open te doen van de kast en alle pampers uit de vuilbak te halen toen de onthaalouder even niet keek ) . ze is in de opvang ook helemaal op haar gemak! ze mengt zich al enkele maanden met de oudere kindjes (ze was tot nu toe de jongste, en de op 1 na jongste is een maand ouder, maar nog totaal niet mobiel), en ze vindt dat superleuk om met de anderen te spelen. ze laat zich ook echt niet doen door die grotere, hoewel ik gisteren zag dat ze van één van die kindjes een duw in haar rug kreeg toen ze aan een handje met een ander kindje stapte . gelukkig is dochter geen teer kind, anderen zouden al hun keel opengezet hebben... dochter keek eens kwaad en ging verder met wat ze bezig was
Alle reacties Link kopieren
Hier was zoon op Koningsdag een echte rockster. Hij heeft op een feestje compleet over me heen gekotst Op de terugweg ook nog een keer in de auto en net moest hij spugen in z'n bedje. Kortom, wasmachine draait overuren en ik hoop dat hij verder wel rustig slaapt vannacht
Alle reacties Link kopieren
oei Laura!

heb je wat slaap gehad deze nacht & is zoonlief alweer wat beter ondertussen???
Alle reacties Link kopieren
Het gaat beter, sinds vanochtend houdt hij weer vocht binnen en we proberen nu voorzichtig een koekje. maar ik heb vannacht op een matras naast z'n bedje geslapen omdat ik bang was dat hij zou stikken. hij is heel zielig...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven