Dochter wil gothic worden

23-04-2017 16:31 164 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter van 13 heeft me laten weten dat ze gothic wil worden. Ze wilde al langer zwarte kleding en een zwarte fiets... nu wil ze ook allemaal printjes en oorbellen met doodskoppen.



Ik weet niet hoe ermee om te gaan. Op haar Instagram wordt kritiek gegeven door klasgenoten
Alle reacties Link kopieren
quote:Daremanda schreef op 23 april 2017 @ 20:40:

[...]





Jaaa

Ik heb twee weken terug ofzo, via marktplaats, 3 stuka broeken kunnen kopen voor totaal 5 euro

echt een koopjeJa op markplaats vind je wel vaker gave dingen, zijn tijdelijke goths geweest
Alle reacties Link kopieren
Hier was het 15 jaar geleden ook een "faaaaaaase". Lange rokken,truitjes met vleermuismouwen,gaten in m'n panties en de zwarte make up! Vooral m'n zus schaamde zich dood als ik naast haar liep met m'n zwarte lippenstift.

Nu is het nog steeds zwart zwart zwart,incl kisten

Laat ze doen,tegenwoordig vind je overal wel bandshirts,de large is een heiligdom aan gothic dingen.
Alle reacties Link kopieren
quote:MoirenPhae schreef op 23 april 2017 @ 18:30:

[...]

Zelfs na jaren loop ik nog blaren en bloed.



Ik ook

Heb ze in de afgelopen 15 jaar niet zo vaak aangehad als ik eigenlijk had gewild. Als ik weer eens bij de dump ben eens kijken of ze eindelijk eens een x kisten in mijn maat hebben.
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Alle reacties Link kopieren
quote:AeonOfWinter schreef op 23 april 2017 @ 21:10:

[...]





Ik ook

Heb ze in de afgelopen 15 jaar niet zo vaak aangehad als ik eigenlijk had gewild. Als ik weer eens bij de dump ben eens kijken of ze eindelijk eens een x kisten in mijn maat hebben.Ik hartje kisten, ik heb altijd kisten aan in mijn vrije tijd
Alle reacties Link kopieren
Zoon is 14 en loopt het liefst in zijn Stuka broeken, inclusief kettingen. Hij moet op de fiets wel lullige broekklemmen om, fietsen is niet te doen met die "piede wiepn".



Verder zwarte shirts en hij heeft (delieveherezijdank) de pest aan hiphop en rap. Hier gewoon Rammstein.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Mijn goth periode was de leukste periode van mijn pubertijd :P. Helaas vonden mijn ouders het niets. Ik kocht kleding van mijn eigen geld waarvoor ik een bijbaantje had en kwam op een dag thuis met helemaal niets meer in de kast omdat mijn moeder dus alles had weggegooid wat ze niet mooi vond (en ik droeg die fluwelen jurken en gewone zwarte broeken ed, niets extreem, zelfs geen netkousen met mijn dr martens). Ben kort daarna het huis uit gegaan, dat was de spreekwoordelijke druppel.



TO, mijn tip, pak het niet aan zoals mijn ouders want daarmee krijg je alleen een grote kloof tussen jou en jouw kind. Accepteer dat het een fase is en ga gewoon mee shoppen naar kleding oid Misschien vind je nog wat leuke dingen voor jezelf!
Alle reacties Link kopieren
lekker laten, is een faaaaase gaat vanzelf wel weer over.. en anders maar niet, haar leven, haar keus..
Alle reacties Link kopieren
quote:poldervrouw schreef op 24 april 2017 @ 20:19:

lekker laten, is een faaaaase gaat vanzelf wel weer over.. en anders maar niet, haar leven, haar keus..Sommige ontgroeien die fase niet
Alle reacties Link kopieren
quote:fru1t3lla schreef op 24 april 2017 @ 12:56:

Mijn goth periode was de leukste periode van mijn pubertijd :P. Helaas vonden mijn ouders het niets. Ik kocht kleding van mijn eigen geld waarvoor ik een bijbaantje had en kwam op een dag thuis met helemaal niets meer in de kast omdat mijn moeder dus alles had weggegooid wat ze niet mooi vond (en ik droeg die fluwelen jurken en gewone zwarte broeken ed, niets extreem, zelfs geen netkousen met mijn dr martens). Ben kort daarna het huis uit gegaan, dat was de spreekwoordelijke druppel.



TO, mijn tip, pak het niet aan zoals mijn ouders want daarmee krijg je alleen een grote kloof tussen jou en jouw kind. Accepteer dat het een fase is en ga gewoon mee shoppen naar kleding oid Misschien vind je nog wat leuke dingen voor jezelf!



Holy crap! Wat een ontzettende kutstreek zeg

Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap t probleem niet, laat haar! Vraag haar eens waarom ze het zo leuk vindt, wie haar idool is etc. Alleen maar leuk dat ze haar eigen stijl probeert te vinden. En ja, ze valt wat meer op dan de gemiddelde puber in H&M-kleding, so what?



Leuk om alle reacties te lezen

Was vroeger een mix tussen gothic en alto, echt gothic durfde ik niet. Vond die fluwelen jurken prachtig, net als zwart haar en zwarte lippenstift, maar durfde dat zelf niet goed. Hield t wat 'light' met alleen eyeliner en vuurrood haar ipv zwart. Zwarte kleding, veel kant (en als ik foto's zie, veel bloot- decollete, blote buik etc ) Ik weet nog dat New Rocks mijn droomschoenen waren maar dat ik geen geld had, haha! Dus werden het goedkope zwarte laarzen van de Scapino (sjongejonge wat stoer haha) Mijn outfits waren ook lowbudget, veel zelfgemaakt (wat dan ook wel weer leuk was). Ouders vonden het goed, alleen het blote vonden ze minder.



Het extreme van mn look is verdwenen, dus het blote/theatrale en het vuurrode haar, maar de eyeliner, kleurkeuzes (90% in mn kast is zwart) en de muzieksmaak zijn gebleven.



Terugkijkend was dat gedeelte van mijn leven toch wel het meest zorgeloos, gezellig en fijn, alleen maar goede herinneringen. Heel veel mensen leren kennen, heel veel gezelligheid, leuke manier om volwassen te worden
Wat neemt TO enthousiast deel aan het gesprek zeg
Alle reacties Link kopieren
quote:MoirenPhae schreef op 26 april 2017 @ 15:59:

Wat neemt TO enthousiast deel aan het gesprek zeg Ja leuk is dat altijd als een TO echt de moeite neemt te reageren
quote:Ginerva schreef op 26 april 2017 @ 16:00:

[...]





Ja leuk is dat altijd als een TO echt de moeite neemt te reagerenWaarschijnlijk verliep het topic niet dramatisch genoeg.
Alle reacties Link kopieren
quote:MoirenPhae schreef op 26 april 2017 @ 16:02:

[...]



Waarschijnlijk verliep het topic niet dramatisch genoeg.Dat zal het idd wel zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven