Lijf & Lijn alle pijlers

Afvallen met een bmi van 30+

16-11-2016 11:06 771 berichten
Topic voor afvallen bij een hoge bmi.

Dit topic is niet bedoelt voor de 'slanke' formummers die voor de feestdagen 3kg kwijt moeten maar voor de forummers die echt naar een gezonde bmi willen, dus serieus wat kilo's moeten verliezen.



Ik zal later deze tekst wijzigen en een tabel maken als er meer mensen mee willen doen.



Wil je mee doen? Vul deze dan even in:

Nickname:

Leeftijd:

Startgewicht:

Streefgewicht:

Methode van afvallen:



afvallen naar een gezond gewicht Nicknameleeftijd methodestartgewichtstreefgewichthuidige gewichtafgevallendatum gewichtSaartje00740EGA1107588,8-21,217/4paper-clip41>bewegen, bewust eten95,17376,6-18,510/4Hollandstheemutsje42minder eten, meer bewegen11085100-1010/4janneketanneketoverheks37gezond eten,weight care98,88589,2-9,613/40401201624dieet, bewegen122107111,5-8,518/4Beelicious33dieet + bewegen98,48090,7-7,717/4Elf_22eetmeter786071-727/3LL0915l26gezond eten847079,3-4,73/4Badlands33>bewegen, gezond eten10693103,3-2,76/3Indie47bewegen82<7081,0-110/4Cootjecatootjegezond eten, meer bewegen898088,4-0,427/3DKB2223gezond eten, kcal tellen, sportschool110100108,5-1,518/4Mepi23meer bewegen, minder snaaien11480114-17/4een maand niet gereageerd:3 aprilaardbeitje89?leest mee???-7,529/1Ma-de-lief-ke40kcal tellen927290-2,413/2puss in bootz455:2878086,6-1,416/2Rozediamant20gezonder eten, meer bewegen107,985106,4-1,520/2boannan42 kcal tellen90,77087,3-3,4the_healthy24sporten en opletten91,37087,2-4,120/2ranma24>bewegen, gezond eten kcal tellen105,288100,7-4,513/1Watermeloenn22gezond eten, niet snaaien, bewegen116,275109,7-7,330/1



*sta je er nog niet bij? Dan heb ik nog geen tijd gehad om je erbij te zetten. Komt goed!



let op! Maandag = weegdag. Zet in je post je huidige gewicht en hoeveel je in totaal bent afgevallen en dat zet ik je erbij in de tabel!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een tijdje veel gereisd per trein en als ik dan moest wachten ging ik vaak snaaien. Het is zo snel gekocht. Ook nu koop ik snel wat als ik boodschappen doe (zwakte momenteel: appelflappen mmmm).



In de ochtend gaat het meestal wel goed, in de (na)middag gaat het mis, want dan krijg ik zin in zoetigheid.Beter kan ik het niet in huis hebben.



En ik probeer meer te bewegen. Daarom draag ik nu een stappenteller en doe ik af en toe met Nederland in beweging

Als de kinderen meedoen is dat vooral heel grappig hoe die kleintje buigen en strekken met die kleine lijfjes.
Alle reacties Link kopieren
Die snack a Jacks zijn een goed idee, dan heb je toch iets wat niet al te slecht is.
Alle reacties Link kopieren
Ik neem nu iedere dag een blokje pure chocolade, merk dat mijn zoete trek nu een stuk minder is daardoor
er komt een moment waarop je beseft dat je voor sommige mensen nooit genoeg bent... de vraag is: is dat jouw, of hun probleem?
Zal ik je eens wat zeggen, ik lustte alleen maar pure chocolade maar die vind ik nu zelfs te zoet. Ik ga dus alleen nog maar voor de 72% als ik chocolade neem. Je smaakt verandert echt op den duur als je minder suiker eet.



Hollandstheemutsje, ik zag nu pas dat de uitslag goed was, wat fijn

Wat bij mij tegen de zoete trek helpt is rond 3 uur 's middags een schaaltje kwark of biogarde nemen en soms doe ik er een paar noten doorheen en dan kan ik er weer tegen tot het avondeten.
Alle reacties Link kopieren
Je smaakt veranderd idd! Ik lust nu ook geen suikerhoudende dranken meer. Dronk eerst veel cola en ijsthee, nu lust ik dat niet meer.. alleen christal clear (wat ze gek genoeg bijna nergens serveren)
er komt een moment waarop je beseft dat je voor sommige mensen nooit genoeg bent... de vraag is: is dat jouw, of hun probleem?
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen! Maandag weegdag

Helaas een plusje voor mij :(

Ik heb gisteren pizza op en had me niet helemaal ingehouden bij een verjaardag, dus verwachte al dat het zo zzou zijn. Ik weeg 89,1 en ben dus 0,3 kilo zwaarder dan vorige week. Totaal afgevallen 20,9 kilo. Ik ga er weer voor!
Alle reacties Link kopieren
100. Meer woorden wil ik er niet aan vuil maken
Alle reacties Link kopieren
Paper-clip; bedankt. Ik geniet nog steeds van het feit dat er niets bijzonders is gevonden. Gezondheid is toch wel erg belangrijk blijkt!
Nou, de paasdagen hebben toch er een beetje ingehakt, 2 ons erbij vanmorgen dus 18,3 in totaal eraf.

Weer in het gareel dus !
Alle reacties Link kopieren
Hier hetzelfde gebleven..
er komt een moment waarop je beseft dat je voor sommige mensen nooit genoeg bent... de vraag is: is dat jouw, of hun probleem?
Alle reacties Link kopieren
Ja idd, heb mezelf ook een schop onder de kont gegeven. Weer in het regime want Koningsdag komt eraan en paar dagen vakantie en dat zijn de gevaarlijkste dagen.
Alle reacties Link kopieren
Mijn paasdagen zijn ook vrij ongezond geweest Verder dit weekend twee verjaardagen gehad, en ik heb er nog een paar te gaan plus etentjes. Dat wordt dus toch even iets meer inhouden, maar verrassend genoeg gaf de weegschaal 107,7 aan

Inderdaad in de vakantie merk ik dat ik vaak uit verveling eet. Wat mij nu helpt is gewoon een hele komkommer in plakjes gesneden naast me neerzetten. Zit bijna niks in, en ik kan eten wat ik wil
Hier ook gelijk, dus ben ben al actief geweest vandaag. Dan maar bewegen!
Alle reacties Link kopieren
@Mepi: Dat lijkt mij wel een goed idee die komkommer. Vooral als je makkelijk iets naar binnen werkt zonder het echt in de gaten te hebben is het goed als dat iets gezonds is.



Bij mij vandaag weer een halve kilo eraf. 80.5 dus nu. Met pasen veel overheerlijke chocolade eieren van Jamin zitten eten. En waar ik het vooral van wil hebben, de beweging, loopt een beetje in het honderd aangezien mijn wandelmaatje met een zieke moeder zit. Ik hoop de komende tijd ook zonder haar wat meer te gaan bewegen.



Vooral dus voor mezelf, maar ook voor iedereen hier die er behoefte aan heeft: een schop onder de kont.
Alle reacties Link kopieren
@Indie: bedankt
Alle reacties Link kopieren
Alle reacties Link kopieren
Wat een schattige billetjes heb jij HTM.
Alle reacties Link kopieren
thanxxx die van jou mogen er ook wezen
Alle reacties Link kopieren
Maandag weekdag. .

Grrrr... 90 rond

8 ons meer dus. Maar vooral erg dat die 9 daar weer is.

Bah.

Maar goed, gewoon doorgaan.
Alle reacties Link kopieren
@Janneke, het is een eeuwige strijd. Toen ik 18 was, snoepte ik gewoon een weekje niet en dan was het er al weer af. Hoe anders is het nu.
Ja vroeger... nu ben ik volgens dochter oud en denkt ze dat ik vroeger een Dino als huisdier had

Vroeger sportte ik op hoog niveau en kon ik alles opeten en niet dik worden maar helaas is die tijd voorgoed voorbij
Alle reacties Link kopieren
Ik merk van mezelf dat ik eigenlijk een hekel aan sport heb omdat ik het nooit heb leren waarderen. Ik wou vroeger graag sporten, maar mijn moeder vond alles te duur of nutteloos. Nu heb ik er zelf ook geen zin in, omdat ik ook niet op m'n 23e nog helemaal in een nieuwe sport wil stappen... Stom eigenlijk
Of gewoon wat gaan proberen, wie weet vind je het wel heel leuk Mepi !

Het is nooit te laat om te gaan beginnen, er zijn zoveel leuke sporten. Zo ben ik er over aan het denken of ik toch niet weer ga hockeyen, nu bij de veteranen ipv bij de jeugd




Nou nou hmm wat lekker :'(



Heb een paar slechte eet dagenachter de rug. Ik had goede voornemens maar helaas is dit het eerste gezonde wat ik eet. Rijst, kip en roerbakgroenten... en zo lekker is het niet.. of nou ja smaakt me niet..
Alle reacties Link kopieren
BIk mij is het ook pet.

Een jumbol met Koningsdag en vandaag ook nog friet.

Maar wat een geweldig feest was het bezoek van de koninklijke familie aan Tilburg. GeweldIg om bij te zijn. Ik heb Maxima zelfs een hand gegeven

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven