Kippenkuikentjes zonder moeder

25-03-2017 18:28 383 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vanmiddag liep ik door het park en hoorde heel luid gepiep. Ik ben gaan kijken en er waren twee meisjes van een jaar of 10 kippenkuikentjes aan het vangen. Moeder kip liep zwaar gestresst een eindje verderop met de rest van de kuikentjes. Ik heb er wat van gezegd en de meisjes gingen weg, maar een paar van de kuikentjes zaten een eind van hun moeder weg te piepen onder een doornhaagje.



Ik ben anderhalf uur later nog eens gaan kijken en moederkip was weg maar de kuikentjes onder het doornhaagje zaten er nog steeds, heel hard piepend. Het laat me niet los (want ik ben een watje als het op jonge diertjes aankomt:P). Nu wil ik zo nog eens gaan kijken en als ze er nog steeds zitten, kan ik er dan vanuit gaan dat moeder kip niet meer terugkomt? De kuikentjes zijn echt nog heel klein, paar daagjes oud denk ik, die redden het nooit zonder hun moeder. Ik wil ze dan proberen te vangen en dan maar mee naar huis... Is dit een vreselijk plan? :P Ik weet echt niets van kippen! Help?
Alle reacties Link kopieren
Kun je de dierenarts niet vragen om te kijken of ze haantje of hennetje zijn?
Ahhhh wat schattig, en wat goed van je zeg!

Ga je ze houden? (hier moet dan eigenlijk een kip staan)

BlonT...alleen de 1e pagina gelezen...
Oh ik ben verliefd

Die foto's allemaal en hoe duidelijk het karakter is, echt super leuk om te lezen!

Had jij al verstand van kippen TO? Of heb je er intussen veel over gelezen? Ik denk dat die donkere een haantje is, maar dat is puur gevoel. Ik heb geen verstand van kippen verder.
Alle reacties Link kopieren
quote:SF_ schreef op 21 april 2017 @ 13:51:

Kun je de dierenarts niet vragen om te kijken of ze haantje of hennetje zijn?



Hehe, dat heb ik inderdaad gedaan, maar hij waagt zich er niet aan. Zegt zelf dat hij er niet genoeg verstand van heeft om dat op deze leeftijd goed te kunnen zien. Ik ga dus maar voor optie B: geduld, geduld en nog eens geduld.



Nog maar even een paar fotootjes, ik heb er genoeg!



https://s29.postimg.org/d6af7k1tj/IMG_2766.jpg

https://s22.postimg.org/y6prg7crl/IMG_2767.jpg



(Jaaaa, eindelijk staat het hok met ren. De zij- en bovenpanelen van het nachthok moeten er nog op, maar voor nu is dit prima om de kuikens eens lekker op het gras te laten.)
Alle reacties Link kopieren
quote:proudmama33 schreef op 21 april 2017 @ 14:31:

Oh ik ben verliefd

Die foto's allemaal en hoe duidelijk het karakter is, echt super leuk om te lezen!

Had jij al verstand van kippen TO? Of heb je er intussen veel over gelezen? Ik denk dat die donkere een haantje is, maar dat is puur gevoel. Ik heb geen verstand van kippen verder.Nee, ik wist echt weinig van kippen, naast het feit dat ze lekker vlees hebben en lekkere eieren leggen. Normaal gesproken lees ik me goed in voordat ik ook maar overweeg om een dier in huis te nemen, dat heb ik nu maar gedaan nadat de kuikens al in huis waren. Qua gedrag vrees ik ook dat Boef (de donkere) een haantje is, maar we zullen het zien... Er zijn ook heel brutale dominante hennetjes!
Alle reacties Link kopieren
Oh, wat een leuk topic!

Ik heb nooit huisdieren gewild, maar nu wil ik eigenlijk ook kuikentjes (en dus ook kippen). Hoe kom je aan zulke jonge kuikentjes als je ze niet in het park vindt?
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
quote:fashionvictim schreef op 21 april 2017 @ 15:06:

Oh, wat een leuk topic!

Ik heb nooit huisdieren gewild, maar nu wil ik eigenlijk ook kuikentjes (en dus ook kippen). Hoe kom je aan zulke jonge kuikentjes als je ze niet in het park vindt?Boer, fokker, marktplaats.
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
Alle reacties Link kopieren
Wat groeien ze hard!

Zo leuk
Wat een leuk topic!
Alle reacties Link kopieren
Boef: 144 gram

Piep: 164 gram



De "koolmeesjes" in onze schuur zijn uit het nest! Mn schoonvader wist het zeker, hij had even naar de eitjes gekeken en ja hoor, dat waren koolmeeseitjes...



Niet dus, het zijn kleine roodborstjes. Zonder rode borst, dat dan weer wel, die krijgen ze blijkbaar pas later. Pa en ma roodborst vliegen nog steeds af en aan met snavels vol insecten. We laten de schuurdeur nog even dicht, dan kunnen de kleintjes nog veilig oefenen met vliegen tot ze er net als hun ouders aan de bovenkant onder het dak door uitkunnen. Ditmaal dus geen kippenkuikens:



https://s2.postimg.org/3ra84n9u1/IMG_2771.jpg

https://s12.postimg.org/6waz2wwul/IMG_2772.jpg



Ik heb er zeker vier in de schuur gezien en ik denk dat er nog 1 of 2 in het nestje zitten, maar daar kan ik zelfs met maximale zoom geen fatsoenlijke foto van maken.
Alle reacties Link kopieren
Aaahhwwww
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
Boef: 163 gram

Piep: 190 gram



Ze worden echt groot! Ze hebben bijna overal hun dons verloren en normale veren ervoor in de plaats gekregen, alleen op hun kopjes hebben ze nog dons. Als ze eenmaal goed in de veren zitten kunnen ze naar buiten. Ik heb ze vandaag een uur lang in de ren gehad om ze te laten wennen, maar we zullen ze wel missen als ze niet meer gezellig binnen zitten!



https://s10.postimg.org/52ot9upnd/IMG_2854.jpg

https://s28.postimg.org/yzm2b8nnh/IMG_2863.jpg
Schiet me ineens een vraag te binnen. Hoe doe je dat met poep? Kun je ze in huis een beetje zindelijk houden? Tenminste, als dat überhaupt bestaat
Alle reacties Link kopieren
Op die 2e foto zit ma of pa roodborst (ken niks van vogels ) echt te kijken van "Wat moet je?"
Ik ben het levende bewijs dat je niet moet drinken om onnozel te doen.
Alle reacties Link kopieren
Wat een schatjes!
Alle reacties Link kopieren
Wat ben jij een lief mens zeg
Wat een leuk topic!!
Alle reacties Link kopieren
Haha nog even en je bent een volleerde 'vogel'fotograaf.



Wat leuk zeg, ik lees al een tijd mee
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk. Het gaat goed met de kuikens.

Ik hoop dat 't twee hennen zijn.



Wij hadden 3 krielkippen in de tuin, nu helaas nog maar 1. Die blijft voorlopig alleen, is al 9 jaar. Bejaard. Is ook heel tam.

Kippen zijn zo leuk.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
Ik kom dit topic net tegen en oh wat zijn ze schattig <3
Alle reacties Link kopieren
Geweldige foto's weer! Vooral die in verhouding nog veel te grote voeten van ze op foto 1
Nothing happens for a reason
Ik zie dit topic nu pas. Wat een schatjes
Alle reacties Link kopieren
quote:proudmama33 schreef op 24 april 2017 @ 22:24:

Schiet me ineens een vraag te binnen. Hoe doe je dat met poep? Kun je ze in huis een beetje zindelijk houden? Tenminste, als dat überhaupt bestaat



Als er een manier is om kippen zindelijk te maken, dan hebben wij hem nog niet gevonden. Ze poepen overal, maar vooral nadat we ze net uit de kooi hebben gelaten. Er zijn trouwens twee soorten poep - de gewone vaste poep met een wit laagje uraat en de blindedarmpoep. Die laatste is zacht, plakkerig en stinkt nogal. We hebben een oud bankstel met uitwasbare bekleding, waar we dan nog eerst een paar fleece dekens overheen leggen. Daar zitten onze tokkies ( ) erg graag op, vooral op de rugleuning bij de muur. De bankbekleding blijft meestal wel schoon, maar die lappen fleece worden bijna even vaak gewassen als onze kippenhanddoeken.



Dus als er iemand een tip heeft voor het zindelijk maken van kippen - ik houd me aanbevolen!
Alle reacties Link kopieren
Ik wil je niet ontmoedigen illiana, maar ik vrees dat dat zo goed als onmogelijk is

In mijn kennissen- en familiekring heb ik toevallig 2 stellen met kippen. En die lopen allemaal te klagen dat ze werkelijk het complete terras onderschijten ... maar wie weet zit hier een kippenkenner uit de eerste hand die een oplossing heeft, ik lees belangstellend mee!
Nothing happens for a reason

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven