Geld & Recht alle pijlers

Marktplaats, we ergeren ons weer verder

22-08-2016 22:33 3151 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel hier je bijzondere ervaringen met deze site.



Marktplaatsregels:

je hebt het toe te sturen, ook als je er dan zelf niks meer aan overhoudt of er op moet toeleggen

je hebt het praktisch gratis weg te geven aan mensen met enorme bedel redenen

je hebt het terug te nemen als het niet past, zelfs als de maten zijn doorgegeven

je hebt het ook terug te nemen als de ander het kapot gemaakt heeft

je dient altijd beleeft te zijn tegen de ander, ook als deze commandeert en hufterig is

je moet altijd beschikbaar zijn voor kopers die bij nacht en ontij besluiten dat ze het NU willen ophalen



wie oh wie biedt meer??
Alle reacties Link kopieren
quote:latulipe schreef op 24 april 2017 @ 18:26:

Mijn verhaal heeft een vervolg gekregen!

Moet alleen even nadenken over een antwoord.



De mevrouw van mijn advertentie heeft zojuist een berichtje gestuurd. Ik citeer:

"Beste LaTulipe, Omdat ik momenteel te druk heb zie ik af van verdere juridische stappen. Ik zal wel een melding maken bij Marktplaats dat je een verkleurd item hebt verzonden. Daarnaast zal ik iedereen die ik ken jouw naam doorgeven zodat ze niet meer bij jou gaan kopen. Ook zal ik het op facebook plaatsen en op diverse forums. Ik geef je een laatste kans om het geld over te maken op mijn rekening, dan zal ik dit niet doen"



Ben nu een mail aan het opstellen... want wat blijkt, via de app kan je de advertenties van diegene zien...ennnnn....zij verkoopt het door mij verstuurde - niet verkleurde!- jurkje. Ze is gewoon de boel idd aan het flessen. Ze probeert mij te 'chanteren' het geld terug te storten zodat ze het jurkje gratis heeft. Het jurkje heeft ze voor 25 euro erop gezet... Ze had zelf een verkleurde jurk en doet nu dus inderdaad alsof ik die heb verzonden.



Sommige mensen...ZUCHTHeb je ook nog een screenshot van jouw advertentie? En zie je duidelijk dat het om een ander jurkje gaat?
Wow LaTulipe ook nog eens dom dat ze dit meteen zo doet zodat jij dit gewoon kunt zien. Wat een mens.



Ik heb 3 designkasten te koop voor een flink bedrag. Er was iemand die een bod deed van €200 daaronder. We kwamen er niet uit. Toen ik ze weer online zette nadat de eerdere advertentie verlopen was mailde ze weer. Zelfde bod maar dan wel met die 3e kast er ook nog bij (euh ja het ging al de hele tijd om 3 kasten) en dan wel deze week ophalen. Ik mailde een ander voorstel terug en toen mailde zij dat ze haar bod met €50 euro zou verhogen 'maar dan wel eerst kijken en ook de bon erbij'. Ze mailde op zo'n eisende en dwingende toon dat ik heb gezegd dat misschien als ze vriendelijk kon doen dat we er dan uit konden komen.



Toen een zielig verhaal dat haar man heel ziek is en als ik haar zou kennen dan wist ik dat ze niet zo was (nee ik ken je niet en geen intentie toe, dit is marktplaats) ze herkende zichzelf niet eens meer.



Nou later kwam er nog een mail of ik nou akkoord ging of niet. Ik bleef bij mijn voorstel. Toen werd ze weer boos dat ze ze graag had willen hebben maar niet ging smeken etc.

Joh prima. Echt een bijzonder mens.

Ook als je het moeilijk hebt kan je in een bericht toch normaal reageren.
quote:viva-amber schreef op 24 april 2017 @ 20:53:

Ik begin steeds meer te denken dat wanneer je iets op een leuke manier kwijt wilt gratis of betaald je het beter niet via marktplaats kunt doen.



Men doet veel te weinig dan wel er zijn te weinig regels om asos te weren.

Ik beschrijf hier alleen de ergernissen. Maar heel vaak gaat het ook goed en gaandeweg word je 'wijzer'. Omdat zo'n 50% van de kopers niet komt opdagen op het afgesproken tijdstip, laat ik mensen alleen nog langskomen op tijdstippen dat ik toch al thuis ben; 's avonds of op mijn vrije dag. Als ze dan niet komen, jammer dan, maar dan ben ik er tenminste niet voor thuis gebleven. En verder geen telefoonnummer op mp zetten. Geef ook pas een adres als we een tijdstip hebben afgesproken enz.



Verder koop ik ook nog wel eens iets op mp en dat gaat meestal wel goed (op een paar miskleunen na).
Mensen lijken tegenwoordig ook niet meer normaal in een zin te kunnen antwoorden. Hoe moeilijk is het om normaal te communiceren.

Stuur je een net bericht terug met een vraag, krijg je een bericht terug met: ja.

Ok...
quote:minnimouse schreef op 25 april 2017 @ 05:54:

[...]





Heb je ook nog een screenshot van jouw advertentie? En zie je duidelijk dat het om een ander jurkje gaat?



Ik zou gaan bieden op die advertentie haha.

Wat zijn sommige mensen toch kansloos!
Alle reacties Link kopieren
Grr ik heb geboden op puzzels deal was rond en ik zou ze morgen ochtend ophalen maar nog geen adres en al 2 dagen totale stilte... Balen ik ben echt aan nieuwe puzzels toe. Misschien reageert ze vanavond nog maar ben er bang voor.
Life is like an hourglass glued to the table.
Ik heb net een jas verkocht terwijl iemand anders hem zondag wilde komen om te kopen (die zou eerst vandaag komen)

Lullig voor diegene, maar ik heb tenminste wel mijn jas nu verkocht.
quote:Ikje86 schreef op 27 april 2017 @ 20:03:

Ik heb net een jas verkocht terwijl iemand anders hem zondag wilde komen om te kopen (die zou eerst vandaag komen)

Lullig voor diegene, maar ik heb tenminste wel mijn jas nu verkocht.Dat is inderdaad best lullig.
quote:mary57 schreef op 27 april 2017 @ 20:28:

[...]





Dat is inderdaad best lullig.Ik vind het ook lullig, maar hoevaak komen mensen niet opdagen?
quote:Ikje86 schreef op 27 april 2017 @ 20:30:

[...]





Ik vind het ook lullig, maar hoevaak komen mensen niet opdagen?Natuurlijk gebeurt dat, maar je had al een afspraak staan dat ie dan zondag opgehaald zou worden of niet?
quote:mary57 schreef op 27 april 2017 @ 20:31:

[...]





Natuurlijk gebeurt dat, maar je had al een afspraak staan dat ie dan zondag opgehaald zou worden of niet?



Klopt, maar hij zou eigenlijk vandaag komen, week geleden afgesproken. Toen iemand smste kan ik nu langskomen heb ik ja gezegt.



Ik beken, ik behoor nu tot de markplaats aso's!
Ik moest direct aan dit topic denken toen ik deze foto tegenkwam





Alle reacties Link kopieren
Sommige mensen doen alles voor geld; geboden op voetbaltickets die erg geliefd zijn. Verkoper was akoord, zette status op gereserveerd. Ik mocht ze afgelopen maandag om 6 uur op komen halen in capelle ad IJssel, wat anderhalf uur met het ov reizen was. Verkoopster wilde pas tegen half 6 het adres geven , omdat er de hele dag niemand thuis was. Ik ben dus om half 5 vertrokken, maar na 3x mailen geen adres gekregen. Om half 9 een mail; sorry mijn bel tegoed was op dus ik kon je mail niet lezen en mijn man vertelt net dat hij de kaarten op zijm werk verkocht heeft....... ahhhhhhhh!!!!!!

Ik ben toen gaan kijken op haar account en zag dat ze de kaarten die middag om half3 opnieuw te koop had aangeboden en dat ik flink was overboden. Dat kan natuurlijk, maar zeg het gewoon eerlijk en laat mij niet 2 uur rezen, kosten maken etc etc alleen maar omdat je nog even wil kijken of mensen meer gaan bieden. OK mssn naïef om er al naartoe te gaan, maar het waren tickets die niet meer te krijgen zijn en ik wilde gewoon hoop houden. Bovendien verkocht ze al 11 jaar op marktplaats, maar dat zegt blijkbaar niks ???????????
quote:iching schreef op 28 april 2017 @ 19:54:

Sommige mensen doen alles voor geld; geboden op voetbaltickets die erg geliefd zijn. Verkoper was akoord, zette status op gereserveerd. Ik mocht ze afgelopen maandag om 6 uur op komen halen in capelle ad IJssel, wat anderhalf uur met het ov reizen was. Verkoopster wilde pas tegen half 6 het adres geven , omdat er de hele dag niemand thuis was. Ik ben dus om half 5 vertrokken, maar na 3x mailen geen adres gekregen. Om half 9 een mail; sorry mijn bel tegoed was op dus ik kon je mail niet lezen en mijn man vertelt net dat hij de kaarten op zijm werk verkocht heeft....... ahhhhhhhh!!!!!!

Ik ben toen gaan kijken op haar account en zag dat ze de kaarten die middag om half3 opnieuw te koop had aangeboden en dat ik flink was overboden. Dat kan natuurlijk, maar zeg het gewoon eerlijk en laat mij niet 2 uur rezen, kosten maken etc etc alleen maar omdat je nog even wil kijken of mensen meer gaan bieden. OK mssn naïef om er al naartoe te gaan, maar het waren tickets die niet meer te krijgen zijn en ik wilde gewoon hoop houden. Bovendien verkocht ze al 11 jaar op marktplaats, maar dat zegt blijkbaar niks ???????????

Ooooooooh wat ongelofelijk asociaal!!

Dit zijn nu de voorbeelden waarom je zou willen dat het mogelijk is om reviews te plaatsen bij kopers of verkopers. Ik vind het echt belachelijk dat MP dat niet in wil stellen, er zijn zoveel mensen die hiernaar vragen. Het zou andersom ook heel veel verkopers kunnen waarschuwen voor kopers die niet op komen dagen op de gemaakte afspraak.
Alle reacties Link kopieren
Reviews zou een uitkomst bieden! Voor airbnb was dit hun redding, want het creeert vertrouwen en dat is essentieel bij dit soort platformen. Al doe je alleen ratings..... maar ik denk dat marktplaats er op een gegeven moment niet meer onderuit kan.
quote:iching schreef op 28 april 2017 @ 19:54:

Sommige mensen doen alles voor geld; geboden op voetbaltickets die erg geliefd zijn. Verkoper was akoord, zette status op gereserveerd. Ik mocht ze afgelopen maandag om 6 uur op komen halen in capelle ad IJssel, wat anderhalf uur met het ov reizen was. Verkoopster wilde pas tegen half 6 het adres geven , omdat er de hele dag niemand thuis was. Ik ben dus om half 5 vertrokken, maar na 3x mailen geen adres gekregen. Om half 9 een mail; sorry mijn bel tegoed was op dus ik kon je mail niet lezen en mijn man vertelt net dat hij de kaarten op zijm werk verkocht heeft....... ahhhhhhhh!!!!!!

Ik ben toen gaan kijken op haar account en zag dat ze de kaarten die middag om half3 opnieuw te koop had aangeboden en dat ik flink was overboden. Dat kan natuurlijk, maar zeg het gewoon eerlijk en laat mij niet 2 uur rezen, kosten maken etc etc alleen maar omdat je nog even wil kijken of mensen meer gaan bieden. OK mssn naïef om er al naartoe te gaan, maar het waren tickets die niet meer te krijgen zijn en ik wilde gewoon hoop houden. Bovendien verkocht ze al 11 jaar op marktplaats, maar dat zegt blijkbaar niks ???????????Wat schofterig zeg!
quote:Ikje86 schreef op 27 april 2017 @ 20:30:

[...]





Ik vind het ook lullig, maar hoevaak komen mensen niet opdagen?



Dan nog. Dan zeg je tegen de ander dat je hem tot zondag heb gereserveerd.

Ik heb het laatst als koper gehad.

We hadden akkoord en operns verkocht hij hem aan een ander want die kon direct komen.



Ik vind het aso, zo ga je niet met mensen om.
Alle reacties Link kopieren
quote:iching schreef op 29 april 2017 @ 10:56:

Reviews zou een uitkomst bieden! Voor airbnb was dit hun redding, want het creeert vertrouwen en dat is essentieel bij dit soort platformen. Al doe je alleen ratings..... maar ik denk dat marktplaats er op een gegeven moment niet meer onderuit kan.Ik vrees van niet... genoeg mensen die met liefde andere zwart maken of gaan dreigen met je verkoopt het aan mij of ik geef je een slechte beoordeling. Dan krijg je een slechte beoordeling van iedereen die je niet alles gratis geeft na een of ander zielig verhaal over in de bijstand zitten met 5 kinderen en dus heel veel behoefte aan die playstation of tv die je verkoopt... Mensen die doen alsof iets niet of in slechte staat is aangekomen en je niet hun geld terug geeft of het product niet opstuurden omdat ze het geld naar het verkeerde rekeningnummer hebben overgemaakt door hun eigen typfout... met hoe laag sommige mensen zijn levert de mogelijkheid om een beoordeling te geven vast ook onwijs veel probleem.
Alle reacties Link kopieren
Oud voorbeeld van mij:

Ik verkocht iets, prijs was goed en het moest verzonden worden. Helemaal prima, ze zou het geld over maken en daarna zou ik het verzenden. Ik kreeg een berichtje dat het overgemaakt was dus kijk ik, maar er stond niks bij mijn rekening. Terug gestuurd dat het er nog niet op stond en ik het de komende twee dagen in de gaten zou houden. Na 3 dagen stond er nog niks op mijn rekening dus had ik een email gestuurd met dat er nog niks op mijn rekening stond en of ze kon controleren of het wel goed was gegaan. Boze reactie dat het echt was overgemaakt en ik het gewoon moest versturen. Toen heb ik gemaild met of ze dan een afbeelding van de overboeking kon sturen, die kreeg ik ook... Het was alleen wel naar het verkeerde rekeningnummer gestuurd, ik heb het na gekeken en in mijn email stond echt het goede nummer. Dus terug gestuurd waar het fout was gegaan en dat ze met haar bank contact op kon nemen om te kijken of ze dat geld terug te krijgen en het naar het juiste rekeningnummer over te maken. Volgens haar moest ik het gewoon opsturen want ze had toch betaald en ik moest het zelf maar regelen dat ik het geld dan kreeg.. hele scheld tirade toen ik zei dat ik dat niet zou doen.
quote:Mouzepoes schreef op 24 april 2017 @ 18:37:

Nou, dan lijkt t me duidelijk. Screenshots van haar berichten en de advertentie die ze online heeft staan, en melden maar bij marktplaats. Als je aardig bent kun je haar dat ook even vertellen ;)



Dit. En ik zou het haar ook duidelijk maken. Asomens. Beetje jou gaan dreigen zwart te maken terwijl zij fout zit.

Ik zou ook zeggen dat jij het niet te druk hebt voor juridische stappen als ze zo blijft dreigen.



Wat triest hoe ver iemand gaat voor een beetje geld.
quote:my-little-appletree schreef op 29 april 2017 @ 11:33:

Oud voorbeeld van mij:

Ik verkocht iets, prijs was goed en het moest verzonden worden. Helemaal prima, ze zou het geld over maken en daarna zou ik het verzenden. Ik kreeg een berichtje dat het overgemaakt was dus kijk ik, maar er stond niks bij mijn rekening. Terug gestuurd dat het er nog niet op stond en ik het de komende twee dagen in de gaten zou houden. Na 3 dagen stond er nog niks op mijn rekening dus had ik een email gestuurd met dat er nog niks op mijn rekening stond en of ze kon controleren of het wel goed was gegaan. Boze reactie dat het echt was overgemaakt en ik het gewoon moest versturen. Toen heb ik gemaild met of ze dan een afbeelding van de overboeking kon sturen, die kreeg ik ook... Het was alleen wel naar het verkeerde rekeningnummer gestuurd, ik heb het na gekeken en in mijn email stond echt het goede nummer. Dus terug gestuurd waar het fout was gegaan en dat ze met haar bank contact op kon nemen om te kijken of ze dat geld terug te krijgen en het naar het juiste rekeningnummer over te maken. Volgens haar moest ik het gewoon opsturen want ze had toch betaald en ik moest het zelf maar regelen dat ik het geld dan kreeg.. hele scheld tirade toen ik zei dat ik dat niet zou doen. oh god wat een figuur.
Alle reacties Link kopieren
quote:my-little-appletree schreef op 29 april 2017 @ 11:22:

[...]





Ik vrees van niet... genoeg mensen die met liefde andere zwart maken of gaan dreigen met je verkoopt het aan mij of ik geef je een slechte beoordeling. Dan krijg je een slechte beoordeling van iedereen die je niet alles gratis geeft na een of ander zielig verhaal over in de bijstand zitten met 5 kinderen en dus heel veel behoefte aan die playstation of tv die je verkoopt... Mensen die doen alsof iets niet of in slechte staat is aangekomen en je niet hun geld terug geeft of het product niet opstuurden omdat ze het geld naar het verkeerde rekeningnummer hebben overgemaakt door hun eigen typfout... met hoe laag sommige mensen zijn levert de mogelijkheid om een beoordeling te geven vast ook onwijs veel probleem.Misschien wel, maar waarom werkt het als een tierelier bij al die andere platformen, zoals zip car, Amazon, airbnb.... ik had ook eerst jouw mening hoor, maar doe sinds een jaar voor mijn werk uitgebreid onderzoek naar platformen en om te overleven is vertrouwen het toverwoord. Helemaal eens met de nadelen van reviews, maar bij de meeste platformen blijkt het hun redding te zijn. Onbetrouwbaarheid heb je nu toch al zoals je in alle verhalen kunt lezen. Het is eigenlijk een gevalletje: uit twee slechte situaties de minst slechte kiezen. Sinds ik de ontwikkelingen bij airbnb heb gelezen, ben ik wel voorstander geworden van het plaatsen van reviews, MITS ze goed gemonitord en gecontroleerd worden.
Alle reacties Link kopieren
quote:iching schreef op 29 april 2017 @ 12:12:

[...]





Misschien wel, maar waarom werkt het als een tierelier bij al die andere platformen, zoals zip car, Amazon, airbnb.... ik had ook eerst jouw mening hoor, maar doe sinds een jaar voor mijn werk uitgebreid onderzoek naar platformen en om te overleven is vertrouwen het toverwoord. Helemaal eens met de nadelen van reviews, maar bij de meeste platformen blijkt het hun redding te zijn. Onbetrouwbaarheid heb je nu toch al zoals je in alle verhalen kunt lezen. Het is eigenlijk een gevalletje: uit twee slechte situaties de minst slechte kiezen. Sinds ik de ontwikkelingen bij airbnb heb gelezen, ben ik wel voorstander geworden van het plaatsen van reviews, MITS ze goed gemonitord en gecontroleerd worden.



Klopt ook natuurlijk, maar ik merk dat er bij marktplaats soms bijzonder onredelijke mensen tussen zitten. Die zitten misschien minder op andere platformen/hebben daar minder redenen om moeilijk te doen. Je leest hier en ik heb het zelf ook wel eens mee gemaakt dat mensen al dreigen met van alles waaronder klachten bij marktplaats neerleggen en op facebook je zwart maken als je niet mee werkt en dan gaat het over iets niet terug willen nemen omdat je zeker weet dat je het werkend/onbeschadigd hebt mee gegeven/opgestuurd. Dan zou je die klacht (met eventueel bewijs) weer moeten gaan weerleggen bij marktplaats en ik heb het gevoel dat ze daar niet adequaat op zouden reageren. Ik heb wel eens een klacht daar neer gelegd (bij iemand oa een boekje met knuffeltje gekocht en de staat stond in de advertentie 'als nieuw', boekje bleek in geschreven en knuffeltje zaten vlekken op en gaten in) nadat die persoon er niks mee bleek te willen doen (had ik maar niks op marktplaats moeten kopen volgens hem), van marktplaats op een automatische reactie na nooit meer iets van gehoord. Ik had foto's van de advertentie, van de geleverde spullen mee gestuurd en van de reacties van de verkoper, het was oprecht duidelijk dat ik iets anders kreeg dan in de advertentie stond. Als ze daar niks mee doen vrees ik ook dat ze je niet zouden helpen als iemand samen met een paar vrienden je hele reputatie om zeep brengt omdat je niet mee gaat in hun oplichting (hun kapotte item aannemen als je zelf 100% zeker iets werkende hebt geleverd).

Dat lijkt me nog vervelender dan nu naast het net grijpen omdat iemand zich niet aan de gemaakte afspraken houdt oid.



Edit: maar dat zeg ik als leek, ik heb er geen onderzoek naar gedaan dus misschien werkt het wel heel goed hoor.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook een leek hoor, ik heb er alleen veel over gelezen. Dit is zulk onontgonnen gebied, dat alle regels nog uitgevonden moeten worden. Dat maakt het moeilijk, maar ook wel weer heel leuk. Je leest bij restaurants ook wel eens dat er wordt gedreigd met slechte reviews als mensen hun zin niet krijgen, dus wat dat betreft zitten er absoluut minpunten aan vast.

Maar oh oh oh wat had ik graag een review geplaatst over dat mens die me 2uur voor niks heeft laten reizen en op kosten heeft gejaagd. Ik vind het zulk afschuwelijk hebberig gedrag bah.
Alle reacties Link kopieren
Even een positief geluid tussendoor. Gisteren geboden op 4 legosets, €25 (nieuwwaarde €150). Tot mijn verbazing ging de koper akkoord, gaf hij meteen zn adres en zei dat ik het zaterdagmiddag mocht ophalen. Heb nog gereageerd dat ik er rond 4 uur zou zijn, maar geen reactie meer gekregen. Wel werd de advertentie op gereserveerd gezet.



Vanmiddag dus naar gegeven adres gereden (3km verderop). Superaardige oudere man (rond de 70 gok ik) die alles netjes klaar had gezet in een doosje in de gang, en nog wat uitleg gaf. Ik blij, want zoon gaat hier heel gelukkig van worden (complete politiesets!). En zo zie je maar, ietwat vreemde communicatie is niet altijd een slecht teken

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven